نوشته شده توسط : جعفر

 

شرکت هایک ویژن چین از انعقاد قرار داد با باشگاه فوتبال کورینتیانس برزیل برای تجهیز استادیوم و سازه های این باشگاه فوتبال برزیلی خبر داد. شرکت هایک ویژن اعلام کرد این قرار داد سه ساله بوده و در آن راهکارهای جامع امنیتی توسط متخصصان هایک ویژن طراحی شده و اجرا خواهند شد. این شرکت چینی چندی پیش پروژه تجهیز استادیوم آژاکس هلند را انجام داده بود و این دومین پروژه آنها در این حوزه است، به نظر می رسد که تیم هایک ویژن به دنبال یک بازار ویژه در حوزه استادیوم ها هستند و این حوزه برای آنها از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

تجهیز باشگاه فوتبال کورینتیانس برزیل

همانگونه که اشاره شد هایک ویژن در یک قرار داد سه ساله متعهد به تجهیز استادیوم باشگاه فوتبال برزیلی شده است. در یک بخش از این قرار داد سه ساله استادیوم ۴۹ هزار نفری کورینتیانس با استفاده از راهکار های هوشمند برند هایک ویژن شامل مختلف راهکار دوربین تشخیص چهره هایک ویژن مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) ، راهکار دوربین Dark Fighter هایک ویژن  برای ارائه تصاویر رنگی و با کیفیت حتی در تاریکی کامل ، راهکار دوربین پلاک خوان هایک ویژن ، راهکار دوربین پانو ویو هایک ویژن ( HIKVISION PanoVu ) ، راهکار دوربین پانوراما هایک ویژن ، راهکار جامع اکسس کنترل هایک ویژن و بسیاری از راهکارهای امنیتی برای تجهیز سیستم امنیتی استادیوم آرنا کورینتیانس برزیل می باشد.

مارکو مایرلس مدیر بخش بازاریابی هایک ویژن برزیل اعلام کرد: ” انعقاد قرار داد همکاری در زمینه سیستم دوربین مدار بسته مایه خوشحالی ماست پیوند نام تجاری ما در کنار یک باشگاه فوتبال مشهور دنیا می تواند زمینه را برای رشد و توسعه بیشتر ما در حوزه سیستم های امنیتی هوشمند باشد. هایک ویژن در این پروژه پیشرفته ترین محصولات خود را پیشنهاد داده است تا به بهترین نحو امنیت استادیوم کورنتیانس را برقرار نماید. پیش از این ما یک پروژه موفق با باشگاه فوتبال آژاکس هلند اجرا کردیم که تجربیات گرانبهای ناشی از آن به ما کمک  می کند تا بهترین پیشنهاد ها را برای مشتریان جدید خود داشته باشیم ” .

لوئیز پائولو روزنبورگ مدیر بازاریابی باشگاه کورینتیانس گفت: ” ما با شرکت هایک ویژن برای اجرای پروژه نظارت تصویری در باشگاه رسیده ایم. از زمان ساخت استادیوم آرنا تاکنون بیش از ۴ میلیون هوادار از مسابقات از باشگاه کورینتیانس دیدن کرده اند، ما نیاز به یک راهکار جامع امنیتی برای مدیریت این حجم از طرفداران هستیم، نظارت بر رفتار آنها ، برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع بحران در مواقع اضطراری از ابعاد مختلفی برای اهمیت دارد. باید بگویم که هایک ویژن تمام آنچه را که ما برای پوشش نیازهای خود لازم داریم به ما ارائه نموده است ” .

فروشگاه خانه هوشمند     سیستم امنیتی و حفاظتی چیست     smart city   امنیت هوشمند

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آیا به دنبال سیستم نظارت تصویری با عملکرد بالا هستید؟ آیا به دنبال سیستم دوربین مدار بسته ارزان قیمت هستید؟ توجه شما را به هایلوک جلب می کنیم. هایلوک یک برند انشعاب گرفته شده از هایک ویژن است . سری محصولات هایلوک برای عرضه در بازار های دوربین مدار بسته کوچک عرضه شده است. قیمت مناسب ، قابلیت نصب و راه اندازی آسان ، کارایی و قابل اطمینان بودن از ویژگی های این برند به حساب می آید.

  • قیمت مناسب

  • کیفیت قابل اطمینان

  • نصب و راه اندازی آسان

  • عملکرد خوب

محصولات تحت شبکه هایلوک شامل دوربین های ثابت و متحرک و مرکز کنترل تحت شبکه ( NVR ) وجود دارند.

با توجه به لیست قیمت هایک ویژن مناسب مشخصات فنی ویژه ای را ارائه می کند ، برخی از مهمترین ویژگی های آن عبارتند از :

  • فشرده سازی هوشمند ۲۶۵+

  • حداکثر رزولوشن دوربین ۴ مگا پیکسل

  • پشتیبانی از ال ای دی دید در شب نقطه ای EXIR 2.0

  • تکنولوژی هوشمند WDR برای ارائه تصاویر با کیفیت و رنگ مناسب

 

محصولات آنالوگ هایلوک شامل دوربین های ثابت و متحرک توربو اچ دی و DVR این شرکت می باشد. برخی از مهمترین ویژگی های این سری از محصولات عبارتند از:

  • فشرده سازی ۲۶۴+

  • حداکثر رزولوشن دوربین ۳ مگا پیکسل

  • پشتیبانی از ال ای دی دید در شب نقطه ای EXIR 2.0

  • انتقال تصویر دوربین تا DVR تا فاصله ۱۲۰۰ متر

  • سازگاری با محصولات متفاوت مانند آنالوگ ، Turbo HD، IP ، AHD و HD CVI .

 

دوربین هایلوک با عملکرد فوق العاده در کنار قیمت مناسب

IVMS – ۴۲۰۰ برای هایلوک

محصولات های لوک را می توان با استفاده از نرم افزار IVMS-4200 مدیریت و تصاویر آن ضبط شوند. این نرم افزار با تمام محصولات HiLook سازگار است و مدیریت چند منظوره تصاویر دوربین ها شامل نمایش تصویر زنده ، ضبط ، جستجو در تصاویر ضبط شده  بهمراه پخش تصاویر از راه دور ، مشاهده تصاویر ضبط شده ، ضبط زمانبندی تصاویر ، مدیریت آلارم و …می باشد. IVMS-4200 یک انتخاب مناسب برای پروژه های کوچک و متوسط می باشد.

  • ساختار انعطاف پذیر

  • مدیریت مرکزی دوربین ها

  • عملکرد ساده و آسان

بهترین مدل دوربین هایک ویژن

دوربین مدار بسته قیمت  

نصب دوربین مدار بسته  

دوربین مداربسته تیاندی

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

هایک ویژن خبر از انتشار نرم افزار مدیریت هوشمند تجهیزات نظارت تصویری ( VMS ) خود را با نام هایک سنترال ( Hikcentral ) داد. این نرم افزار از راه حل های هوشمند نظارت تصویری برای اجرای قدرتمند راهکار های امنیتی کوچک و بزرگ پشتیبانی می کند. Hikcentral مدیریت یکپارچه سیستم های امنیتی را انجام می دهد و کاربران می توانند با استفاده از این نرم افزار هوشمند هایک ویژن تمامی سیستم ها را بصورت همزمان کنترل کنند.

نرم افزار Hikcentral ( هایک سنترال ) هایک ویژن

Hik-Central هایک ویژن امکان مدیریت تصاویر زنده و ضبط شده ، جستجوی هوشمند در تصاویر بر اساس پارامترهای مختلف و مدیریت هوشمند آلارم را دارد.

 

تی وی تی    اچ ار یو ای     داهوا     تیاندی

انواع راهکار های HikCentral عبارتند از

  • سرور Hikcentral 
  • نرم افزار Hikcentral 

کاربران با توجه به نیاز خود می توانند یکی از راهکارهای بالا را انتخاب کنند.

کاربران می توانند از سه شیوه مختلف برای اتصال به هایک سنترال استفاده کنند که در ادامه هر کدام را توضیح داده ایم:

  • امکان اتصال از طریق شبکه محلی به Hik-Central ، دسترسی به تمامی قسمت های نرم افزار در بالاترین سطح مدیریت
  • امکان اتصال از راه دور ( وب ) توسط PC به Hik-Central ، دسترسی به قسمت های مختلف با توجه به سرعت و پهنای باند اینترنت
  • دسترسی از طریق نرم افزار موبایل به Hik-Central

انعطاف پذیری نرم افزار جدید هایک ویژن امکان دسترسی به تصاویر و مدیریت آنها از هر نقطه وجود داشته باشد لذا با استفاده از این نرم افزار هوشمند می توان در مواقع بحرانی تصمیمات درست و اساسی گرفت. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در طراحی این نرم افزار باعث شده تا زمان نصب و آماده به کار Hikcentral کوتاه باشد لذا کاربران می توانند در چشم بر هم زدنی نرم افزار را روی سیستم خود نصب و از امکانات آن استفاده کنند. پس از نصب نرم افزار ، Hikcentral  بطور خودکار تمامی تجهیزات و دوربین تحت شبکه هایک ویژن را شناسایی و به آسانی آنها را مدیریت و ضبط کند. مشخصات دوربین ها و برنامه ضبط بطور خودکار با هایک سنترال هماهنگ می شود.

نرم افزار Hikcentral در غالب یک پلتفورم واحد می تواند سیستم های مختلفی مانند سیستم مدار بسته  ، سیستم دوربین پلاک خوان ( ALPR ) ، سیستم POS و سایر سیستم هایی که می توانند از طریق پروتکل های مختلف به نرم افزار وصل شوند پشتیبانی می کند.

این نرم افزار به نحوی طراحی شده که می تواند پروژه های مختلف در ابعاد کوچک و بزرگ را به نحو احسن پوشش دهد. به عنوان مثال Hikcentral هایک ویژن توانایی ضبط و مدیریت تصاویر دوربین مدار بسته بهمراه کلیه امکانات هوشمند از جمله VCA را در غالب سرور های RSM انجام می دهد. هایک سنترال توانایی ضبط تصویر مدار بسته در یک یا چند نقطه تحت قابلیت Raid یا ضبط روی دستگاه های هیبرید SAN ، دارد از این رو کاربران می توانند تصاویر تعداد زیادی از دوربین ها را برای زمان طولانی ضبط کرده و در اختیار داشته باشند. علاوه بر این نرم افزار ، هایک ویژن از نرم افزار Rose کمک گرفته تا به کاربران کمک کند در شرایط بحرانی با استفاده از تصاویر دوربین و اطلاعات سایر تجهیزات امنیتی بهترین تصمیم را در زمان کوتاه بگیرند.

طبق اعلام شرکت هایک ویژن چین ، هایک سنترال جایگزین نرم افزار IVMS-5200 هایک ویژن می شود و از این به بعد کاربران تنها از Hikcentral بجای نرم افزار مذکور استفاده خواهند کرد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که همه نیازهای امنیتی مشتریان را به نحو احسن برآورده می کند و توانایی ضبط تصویر تعداد زیادی دوربین مدار بسته را دارد به عنوان مثال تنها در یک مجموعه از مدارس کاتولیک در ادمونتون کانادا بیش از ۸۵۰ دستگاه دوربین مدار بسته توسط Hikcentral ضبط و مدیریت می شود. در یک پروژه دیگر بیش از ۴۵۰ دستگاه دوربین که درشعب مختلف بانک US-Based ایالات متحده نصب شده اند که تصاویر آن توسط هایک سنترال هایک ویژن مدیریت می شوند.

 

به نظر می رسد هایک ویژن برای رقابت با شرکت های حرفه ای تولید کننده نرم افزار هوشمند نظارت تصویری ، این نرم افزار قدرتمند را به بازار عرضه کرده است با این همه باید منتظر باشیم و ببینیم که نسخه جدید Hikcentral که توانایی پشتیبانی از سری محصولات هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن را هم دارد و به گفته مدیران این تولید کننده چینی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به بازار عرضه می شود چقدر می تواند مورد اقبال مشتریان قرار بگیرد.

 

بهترین مدل دوربین هایک ویژن

دوربین مدار بسته  

نصب دوربین مدار بسته  

تیاندی



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مداربسته بولت جز دوربینهای مداربسته ضدآب است. دوربین بولت جز پرکاربردترین دوربین های محیط بیرونی هستند. نام بولت از واژه BULLET به معنای گلوله گرفته شده است که اشاره به شکل استوانه ای مانند این دوربینها دارد. گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین مداربسته بالت نیز می گویند. در ادامه به شرح برخی از خصوصیات این دوربین ها می پردازیم.

 
 
 
 

 

کاربرد دوربین مداربسته بولت

دوربین های بولت اغلب در محیط های خارجی و فضای آزاد نصب می شوند. معمولا از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی کرده و در مقابل شرایط جوی نامساعد، مقاوم هستند. این دوربین ها را اغلب بر روی دیوار نصب می کنند. اما در زیر سقف نیز قابل نصب هستند. نصب دوربین بولت بسیار آسان بوده و نسبت به سایر دوربین های مداربسته از پیچیدگی کمتری برخوردار است.

 
دوربین مداربسته بولت
 
دوربین مداربسته بولت
 
 
 
 

 

ویژگی های دوربین بولت

 

از جمله ویژگی های بسیار مهم دوربین مدار بسته بولت، ویژگی دید در شب، لنز دوربین و کیفیت تصویر است که هنگام خرید باید در نظر گرفت.

 
  • دید در شب دوربین بولت

قابلیت دید در شب نه تنها در دوربین مداربسته بولت بلکه در اکثر دوربین های مداربسته امروزی وجود دارد. وجود این قابلیت در دوربین مداربسته این امکان را ایجاد می کند که بتوان در شب و در تاریکی مطلق نیز تصاویر مداربسته را ضبط کرد. این قابلیت توسط LEDهای مادون قرمز که در کنار لنز دوربین قرار داده شده فرآهم می شود.

علاوه بر این، در سال های اخیر تکنولوژی پیشرفته تری با نام مادون قرمز EXIR به دوربین های مداربسته اضافه شده که قدرت آن چندین برابر IR است. کیفیت تصاویر گرفته شده با مادون قرمز EXIR نسبت به مادون قرمز IR بسیار بالاتر است. این تفاوت را می توانید در شکل زیر مشاهده نمائید.

 
دوربین مداربسته بولت ir
 
دوربین مداربسته بولت اکسیر
 

در هنگام انتخاب دوربین بولت می بایست به میزان برد دید در شب، نوع دید در شب، سیاه و سفید یا رنگی بودن تصاویر در شب و کیفیت دید در شب توجه نمائید. برای اطلاع بیشتر درباره قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته کلیک کنید

 
  • لنز دوربین مداربسته بولت

  • دوربین های مداربسته بولت از نظر نوع لنز به سه دسته ثابت، وریفوکال و موتورایز تقسیم می شوند. دوربین بولت با لنز ثابت در یک زاویه دید بسته و ثابت، تصاویر را ارائه می دهد. امکان زوم و بزرگنمایی در لنز ثابت وجود ندارد.
  • اما دوربین های بولت با لنز وریفوکال دارای زاویه دید متغیر بوده و امکان زوم و بزرگنمایی در آنها وجود دارد. تغییر زاویه دید و زوم در لنز وریفوکال باید به صورت دستی انجام شود.
  • دسته دیگر یعنی لنز موتورایز همانند لنز وریفوکال هستند با این تفاوت که تغییر زاویه دید در آنها با استفاده از یک موتور کوچک و از راه دور امکان پذیر است.
 
  • کیفیت تصویر دوربین بولت

دوربین مداربسته بولت در کیفیت تصویرهای متفاوتی تولید می شود. از کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل گرفته تا 12 مگاپیکسل در دوربین های بولت وجود دارد. از دوربین بولت برای کابری های با حساسیت متوسط همانند مقابل درب ساختمان، سوله ها، درب مغازه و … استفاده می شود.

از دوربین های 2 الی 4 مگاپیکسلی بولت برای مناطق حساس مانند مقابل درب طلافروشی، کارخانجات نظامی استفاده می شود. از دوربین های 4 تا 8 مگاپیکسلی برای نظارت بر انبار کالاها، خطوط تولید، نظارت بر دستگاه ها و … استفاده می شود.

 
 
 
 

 

تفاوت دوربین بولت و دام

دوربین های مداربسته دام و بولت هر دو جزو پرکاربردترین دوربین های مداربسته هستند. اما از جهاتی دارای تفاوت هایی هستند. مهمترین تفاوت آنها بدنه یا کیس آنهاست. بدنه دوربین های دام به شکلی طراحی شده اند که مناسب در محیط های داخلی و قابل نصب در زیر سقف باشند. اما بدنه دوربین های بولت به نحوی دیگر است که آنها را برای نصب در محیط های خارجی مناسب ساخته اند. این نوع دوربین مداربسته اغلب در مکان هایی مانند روی دیوار نصب می شوند.

همچنین جنس بدنه این دو نیز با یکدیگر متفاوت است. بدنه دوربین های دام اغلب از جنس پلاستیک است و بنابراین مناسب برای استفاده در فضای داخلی هستند. در مقابل جنس بدنه دوربین های بولت اغلب از جنس فلز بوده و مناسب برای نصب در محیط های خارجی هستند.

 
 
 
 

قیمت دوربین بولت فلزی

با توجه به بیرونی بودن دوربین مداربسته بولت بسیاری از کمپانی های تولید دوربین از فلز در بدنه این نوع از دوربین های خود استفاده می کنند. برای آگاهی از جنس بدنه دوربین می توانید دیتاشیت دوربین را ملاحظه کنید تا از جزئیات آن مطلع شوید. برخی از انواع دوربین های بالت هایک ویژن در زیر آمده است با کلیک روی مدل این دوربین ها می توانید قیمت و مشخصات کامل آنها را ملاحظه کنید.

  1. سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    فروشگاه خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

 



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا امکان حذف فیلم دوربین مداربسته وجود دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال هم مثبت و هم منفی است. به این معنی که امکان حذف قسمتی دلخواه از فیلم دوربین مداربسته وجود ندارد. پس شما می بایست هارد دیسک را کامل فرمت کنید. در این صورت تمامی تصاویر ضبط شده تا لحظه حال پاک می شود. البته راهکارهایی نیز وجود دارد که از همان ابتدا از ضبط بعضی تصاویر، جلوگیری می کند. بنابراین در ادامه ما به شما تمامی مطالب زیر را آموزش خواهیم داد: 

  1. حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR یا NVR
  2. فرمت کردن هارد دستگاه ضبط تصویر از طریق کامپیوتر
  3. فرمت کردن کارت حافظه (SD) دوربین از طریق کامپیوتر (در صورت وجود)
  4. راهکارهای اولیه جهت حذف بخشی از فیلم دوربین مداربسته
 
 

1. حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق دستگاه DVR یا NVR

برای حذف فیلم دوربین مداربسته از روی دستگاه دی وی آر یا ان وی آر مراحل زیر را طی کنید. دقت کنید که توضیحات زیر برای دستگاه ضبط دی وی آر هایک ویژن انجام شده است. اما در سایر دستگاه ها از برندهای دیگر نیز این مراحل مشابه است:

 
 
  • مرحله اول: دستگاه DVR یا NVR خود را روشن کنید. سپس به منوی دستگاه رفته و بر روی گزینه HDD کلیک کنید
 
فرمت کردن هارد در هایک ویژن
 
  • مرحله دوم: در این مرحله هارددیسکی که به دستگاهتان متصل نموده اید را می توانید مشاهده کنید. بر روی چک باکس مشخص شده کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس بر روی گزینه Init کلیک و سپس Ok را بزنید. در نهایت هارد شما شروع به فرمت شدن می کند.
 
فرمت کردن هارد در هایک ویژن
 

برای مشاهده ویدئوی مراحل بالا به مطلب آموزش فرمت هارد در DVR هایک ویژن مراجعه نمایید.

 
 

2.فرمت کردن هارد دستگاه ضبط تصویر از طریق کامپیوتر

چنانچه بخواهید تصاویر موجود در هارد دستگاه ضبط کننده را از طریق کامپیوتر حذف کنید؛ باید مراحل زیر را پیوسته انجام دهید:

  • مرحله یک: ابتدا دستگاه ضبط خود را خاموش و هارد آن را جدا نمایید.
  • مرحله دو: هارددیسک را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ متصل نمائید.
  • مرحله سه: در کامپیوتر خود به قسمت My Computer یا This PC بروید. در این قسمت می توانید هاردیسک خود را مشاهده نمائید.
  • مرحله چهار: بر روی درایو هاردیسک کلیک کرده و وارد آن شوید.
  • مرحله پنج: از میان تصاویر موجود قسمت مورد دلخواه خود را پاک کنید. چنانچه مایل به حذف تمامی تصاویر هستید، هارد را فرمت نمائید.
 
 
 
 

3. فرمت کردن کارت حافظه (SD) از طریق کامپیوتر (در صورت وجود)

برخی از مدل های دوربین مداربسته هایک ویژن از نوع رم خور بوده و می توانند تصاویر را بر روی SD کارت ضبط کنند. بنابراین چنانچه تصاویر مورد نظرتان در دوربین ضبط شده اند می توانید با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ خود آنها را با روش زیر حذف نمائید:

  • مرحله یک: ابتدا دوربین مداربسته را خاموش کنید.
  • مرحله دو: SD کارت را از داخل دوربین خارج کنید.
  • مرحله سه: SD کارت را داخل یک رم ریدر قرار می دهیم و آن را به کامپیوتر متصل می کنیم.
  • مرحله چهار: از طریق کامپیوتر وارد SD کارت شده و تصاویر مورد نظر خود را پاک می کنیم.
 
 
 
 

4. راهکارهای حذف بخشی از فیلم دوربین مداربسته

راهکارهای بسیار آسانی در تنظیمات dvr و nvr وجود دارد که به شما این امکان را می دهد، دوربین بخش هایی از تصاویر که کاربر دوست ندارد را ضبط نکند.

 
  • قابلیت تعیین زمان تصویربرداری دوربین مداربسته
 

با کمک قابلیت جدول زمانبندی ضبط تصاویر می توانید برای هر دوربین به صورت جداگانه یک بازه زمانی جهت تصویربرداری مشخص کنید. در این بخش نیز می توانید، در هنگام جستجو در کوتاهترین زمان ممکن به تصاویر مورد نظر دست می یابید.

به عنوان مثال می توانید مشخص کنید روزهای جمعه و تعطیل دوربین ها در ساعات مشخصی فیلم برداری نکنند. یا مشخص کنید دوربین بخش مدیریت فقط  در زمان عدم حضور مدیر شروع به ضبط کند.

 
حذف فیلم دوربین مداربسته
 
  • قابلیت ماسک کردن یا سانسور بخشی از تصویر (Privacy Mask)
 

با کمک قابلیت فیلتر کردن یا ماسک کردن، می توانید یک کادر در هر جایی که دوست ندارید تصویر آن ضبط شود، رسم کنید. در این صورت امکان مشاهده و ضبط تصویر آن قسمت امکان پذیر نخواهد بود.

این مورد برای موارد خاصی مثل ماسک کردن صفحه دسکتاپ مدیریت که تمایل ندارد کسی به اطلاعات آن دست یابد می تواند مفید باشد.

یا در مواقعی ممکن است دوربین در حالت Motion Detection قرار داشته باشد. در این حالت دوربین زمانی شروع به ضبط می کند که جسمی حرکت کند. این قابلیت باعث افزایش حجم ذخیره سازی هارد در مدت زمان طولانی تری می شود. حال اجسامی مانند ساعت یا پنکه و … که حرکت دایمی دارند باعث می شوند دوربین دایما ضبط کند. در این صورت با ماسک کردن ساعت یا پنکه مشکل حل خواهد شد.

https://tiamcctv.com/hikvision-sadp/

https://tiamcctv.com/shop/

https://tiamcctv.com/video-analysis-in-the-service-of-cctv-cameras/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2643g0-izs/

https://tiamcctv.com/product-category/cctv/network-camera-ip/

https://tiamcctv.com/product-category/cctv/network-camera-ip/ip-bullet/

https://tiamcctv.com/product/ds-7608ni-e2-8p/

https://tiamcctv.com/product/ds-7116hqhi-k1/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce16d0t-it3/

https://tiamcctv.com/product-category/brand/hikvision/

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

چندین روش از کار انداختن دوربین مداربسته وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم به نقطه ضعف های دوربین مداربسته که از طریق آن سارقان می توانند در امان باشند، اشاره کنیم. بنابراین با دانستن چند نکته ساده در مورد اینکه “چگونه دوربین مدار بسته را قطع کنیم” می توانید با روشهای محفوظ ماندن از دوربین مداربسته آگاه شوید. البته آنهایی نیز که قصد بالابردن ضریب امنیتی سیستم خود را دارند، با خواندن این مقاله هوشیاری های لازم را درمیابند. از جمله روش های اختلال در دوربین مداربسته:

  • قطع کردن جریان برق
  • کاور کردن دوربین مداربسته
  • شوک الکتریکی
  • ضربه فیزیکی
 
 
 

قطع کردن جریان برق

 

دوربین مداربسته مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر به یک منبع انرژی احتیاج دارد. معمولا، دوربین های مداربسته دارای دو کابل هستند. یک کابل وظیفه انتقال تصویر را دارد. کابل دیگر نیز جریان برق مورد نیاز دوربین مداربسته را با یک ولتاژ استاندارد تامین می کند.

حال سوالی اینجاست آیا با قطع برق دوربین کار می کند؟  برای اینکه دوربین مداربسته و دستگاه ضبط بتواند به درستی تصاویر را ضبط کنند باید حتما برق داشته باشند. معمولا با قطع کنتور برق یا قطع کابل برق دوربین مداربسته، دوربین از کار می افتد. در ادامه به راه های پیشگیری که در این زمینه می توان انجام داد اشاره می کنیم.

  1. سیستم UPS

در زمان قطع برق شهری، قطع کنتور برق یا حتی نوسان برقی؛ در صورتی که دوربین مداربسته مجهز به سیستم UPS باشد امکان تصویربرداری و ضبط همچنان ادامه دارد. در واقع سیستم UPS امکان ذخیره برق را فراهم می کند تا در صورت قطع برق دوربین همچنان به ضبط کردن ادامه دهد. البته در صورتی که کابل برق متصل به دوربین کاملا قطع شود و آسیب ببیند، دیگر دوربین قادر به ضبط نخواهد بود. برای این مورد هم می توان از راه حل های زیر استفاده کرد:

2. استفاده از دوربین هایی که خود باطری دارند

برخی از دوربین های مداربسته دارای باطری داخلی هستند. بنابراین زمانی که کابل برق قطع می شود این دوربین ها با کمک باطری پشتیبانی همچنان به ضبط کردن ادامه می دهند. مدت زمان ضبط نیز بستگی به ظرفیت باطری دارد.

3. استفاده از لوله فلکسی هنگام کابل کشی

لوله فلکسی یک ابزار قوی برای محافظت کردن کابل برق بخصوص کابل برق دوربین مداربسته است. چنانچه کابل برق داخل لوله فلکسی باشد و در داخل دیوار کارگذاری شده باشد امکان دسترسی به آن بسیار دشوار است. 

 

4. دوربین مداربسته خورشیدی بدون نیاز به برق

 

کلا انتخاب دوربین مداربسته خورشیدی، در مناطقی که آفتاب خوبی دارد و همچنین، قطعی برق و هزینه سیم کشی و برق زیاد است می تواند گزینه خوبی باشد. اصولا این دوربین ها را در ارتفاع بالا نصب می کنند تا مانعی جهت رسیدن آفتاب به سلول های خورشیدی نباشد. بنابراین این دوربین ها می توانند بدون کابل برق به خوبی کار کنند. دوربین مداربسته خورشیدی بیشتر در کارگاه ها، کارخانجات، ویلاها، مزرعه، کوه ها و … کاربرد دارد.

 
 
 

کاور کردن یا کور کردن دید دوربین مداربسته

در روش کاور کردن یا پوشش دوربین مداربسته می توان دید دوربین را کور کرد. کور کردن دید دوربین را می توان به روش های مختلفی انجام داد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

 

1. اسپری رنگ برای از کار انداختن دوربین مداربسته

 

یکی دیگر از ساده ترین روشهای از کار انداختن دوربین مداربسته استفاده از اسپری رنگی است. می توان با کمک اسپری، لنز دوربین مداربسته را رنگی کرد. به این ترتیب دوربین مداربسته کاملا کور می شود.

البته تکنولوژی های جدیدی که در برخی از دوربین های مداربسته مثل هایک ویژن به کار رفته می تواند این قضیه را کنسل کند. قابلیت تشخیص دستکاری یا Tampering Detection در بعضی از دوربین های مداربسته استفاده شده است. این قابلیت می تواند در صورت ضربه زدن یا اسپری دوربین، خیلی سریع آلارمی را به کاربر ارسال کند.

بنابراین چنانچه دوربین مداربسته هوشمند و دارای قابلیت Tampering Detection، اسپری رنگی و تغییر زاویه دید دوربین، جواب نمی دهد.

 
روش از کار انداختن دوربین مداربسته
 

2. استفاده از چراغ قوه در شب

 

یکی از راه های از کار انداختن دوربین مداربسته در شب استفاده از نور LED یا چراغ قوه است. با تابش مستقیم نور لیزر یا چراغ قوه روشن به دوربین می توان ضبط تصویر را مختل کرد. اما باید حواستان باشد که نور دایما باید به دوربین بتاید. چنانچه دستتان دچار لغزش شود و لحظه ای از دوربین دور شود تصویر ضبط می شود.

یک روش دیگر هم این است که بجای تاباندن نور به سمت دوربین، آن را به صورت خود بتابانید. در این صورت، دوربین قادر به تشخیص چهره شما نخواهد بود.

اما این روش هم محدودیت هایی دارد. در صورتی که بتوانید این روش را به درستی انجام دهید اما دوربین دارای تکنولوژی HLC باشد؛ طرحتان شکست خورده.  در ادامه بیشتر راجع به نحوه کارکرد قابلیت HLC صحبت می کنیم.

 
روش از کار انداختن دوربین مداربسته
 

قابلیت HLC دوربین مداربسته

 HLC  مخفف عبارت Highlighted Compensation است. معمولا به قابلیت HLC ، “قابلیت جبران نور زیاد نیز می گویند. در دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب، حسگرهایی قوی نوری قرار دارد. این حسگرها به کیفیت کلی تصاویر ضبط شده کمک خواهند کرد.

نحوه عملکرد این حسگرها طوری است که میزان نور در نقاط پر نور (مثل چراغ ماشین در پارکینگ تاریک) کم می کند. بنابراین وضوح تصویر بسیار بالا می رود. امروزه سعی شده در بسیاری از دوربین های مداربسته به خصوص دوربینهای دید در شب هایک ویژن، قابلیت HLC به کار رود.

 

3. پوشاندن دوربین یا صورت

یک راه حل بسیار ساده که می توان از دید دوربین مخفی ماند این است که صورت خود را با ماسک و کلاه بپوشانید. یا دوربین مداربسته را با یک پارچه یا وسیله دیگر بپوشانید.

 

4. استفاده از دود برای کور کردن دوربین مداربسته

 

جالب بدانید یکی از راه های از کارانداختن دوربین مدار بسته استفاده از دود و دستگاه دودزا است. بسیاری از سارقان با ایجاد دود در محیط اطراف دوربین موجب مختل شدن کارکرد دوربین می شود. البته توجه داشته باشید که ممکن کاربر سریع متوجه شود بنابراین باید سریع کارتان را قبل از متوجه شدن کسی انجام دهید.

البته برای رهایی از این موضوع، طراحان دوربین مداربسته سعی کردند کیفیت دوربین مداربسته را در شرایط مه آلود نیز افزایش دهند. برای اطلاع از جزییات می توانید مقاله بهبود کیفیت دوربین مداربسته در مه را بخوانید.

 
 
 

شوک الکتریکی

برخی سارقان با ایجاد شوک الکتریکی باعث از کار افتادن دوربین مداربسته می شوند. این افراد از طریق شوکرهای برقی به بدنه دوربین مداربسته ولتاژ ناگهانی منتقل می کنند. در نتیجه با ایجاد نوسانات شدید برق در دوربین و کابل، سیستم مختل می شود.

 
 
 

هک کردن

یک دیگر از راه های از مختل کردن دوربین مداربسته، نرم افزار از کار انداختن دوربین مداربسته می باشد. در برخی موارد شخص هکر می تواند با نفوذ به تنظیمات و تصاویر دوربین مداربسته آی پی، در ساز و کار سیستم نظارتی اختلال ایجاد کند. در این روش با ایجاد اختلال در شبکه و اختلال در فرکانس دوربین بیسیم می توان سیتسم نظارتی را هک کرد.

  1. دوربین تیاندی  قیمت انواع دوربین مدار بسته   شرکت نصب دوربین مداربسته  برند هایک ویژن
  2. قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران   ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی


:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

قابلیت AGC در دوربین مداربسته باعث می شود دوربین به صورت خودکار نور را تنظیم کند. AGC مخفف عبارت Automatic Gain Control است. میزان سطح روشنایی و نور محیطی برای ثبت تصاویری با کیفیت، بسیار با اهمیت است. هنگامی که نور، پایین تر از سطح مشخصی باشد، دوربین مداربسته به صورت خودکار، شروع به تقویت سیگنال ویدئویی می کند. به این ترتیب، کمبود نور جبران می شود.

 

AGC در دوربین مدار بسته چگونه عمل می کند؟

با فعال بودن قابلیت AGC در دوربین هایک ویژن، دامنه دینامیکی به صورت الکترونیکی، بهبود می یابد. به طور مثال در این روش میزان روشنایی از 16db به 26db می رسد. همین امر موجب نمایش محیط های تاریک با کیفیت بالاتر می شود. البته باید بدانید این تکنولوژی با بالا رفتن میزان نور، نویز زیاد و یا نقاط رنگی ایجاد می کند.

 
AGC در دوربین مدار بسته چیست؟
 

در حال حاضر در تمام دوربین های مداربسته تکنولوژی AGC وجود دارد و با توجه به نیاز کاربر قابل تنظیم است. به این ترتیب می توان آن را در صورت نیاز در درجات پایین، متوسط، بالا و خاموش قرار داد.

 

چطور نویز الکترونیکی ناشی از تقویت را کاهش دهیم؟

 

به منظور کاهش نویز ایجاد شده به دلیل مکانیزم تقویت بهتر است از چیپ تصویر پیشرفته استفاده کنید. حسگرهای نوری که به نور حساس تر باشند، نیاز به تقویت سیگنال کمتری دارند.

 

آیا قابلیت AGC باعث افزایش قیمت دوربین می شود

 

امروز قابلیت AGC در دوربین مداربسته جز ویژگی های اولیه و لازم هر دوربینی است. از این رو قابلیت AGC دوربین هزینه اضافی برای کاربر در بر ندارد.

 

دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

یکی از عمده مشکلات کاربران دوربین مداربسته وجود نویز دوربین مداربسته و پرش تصویر است. وجود نویز در تصویر به معنای تصویر بی کیفیت و نامطلوب است. لذا در این مقاله سعی داریم به علل ایجاد نویز در دوربین مداربسته و رفع آن بپردازیم.

 
 

علل نویز یا پرش در تصویر دوربین مداربسته

گاهی اوقات وجود نویز به دلیل محدودیت قابلیت دوربین مداربسته است و نمی توان کاری برای آن انجام داد مثلا محدودیت نوری. اما می توان کاری انجام داد که این مشکل را به حداقل برسانیم. در ادامه به علل هایی که می توانند باعث بروز نویز شوند می پردازیم:

 
  • استفاده از دوربین‌ های با کیفیت پایین
  • نور نا کافی
  • مسافت زیاد کابل کشی
  • فیش bnc دوربین مداربسته
  • استفاده از منبع تغذیه نامناسب
  • استفاده از کابل ‌های با کیفیت نامطلوب
 
  • حرارت و گرمای محیط
  • استفاده از مبدل ‌های بی‌کیفیت
  • عدم رعایت استانداردها توسط شرکت سازنده
  • عدم رعایت نکات ایمنی هنگام نصب
  • وجود رسانا در اطراف کابل
  • اتصالات ضعیف
 
 
 
 

رفع نویز دوربین مداربسته

جهت رفع نویز اول باید علت آن را شناسایی و سپس در جهت رفع آن برآمد. به همین دلیل به بررسی تمام راهکارهای ممکن می پردازیم.

 

1- نور کم محیط و حساسیت کم چیپ تصویر

این نوع نویز به صورت نقاط ریزی در تصویر نشان داده می شود. نویز الکتریکی می تواند به دلیل تقویت بیش از حد سیگنال های تصویر در نور کم باشد. زمانی که چیپ تصویر حساسیت محدودی نسبت به نور داشته باشد فقط می تواند مقدار مشخصی از نور را دریافت کند که برای تشکیل تصویر کافی نیست. در این صورت به صورت خودکار مدار الکتریکی دوربین سیگنال تصویر را تقویت می کند که در نهایت باعث ایجاد نقاط ریزی در تصویر می شود.

پس جهت رفع نویز الکتریکی می توان میزان نور محیطی که در آن دوربین مداربسته نصب کرد را تقویت کرد. یا اگر این امکان وجود ندارد می توانید از دوربین هایی استفاده کنید که دارای چیپ تصویر با حساسیت بالا باشند که بتوانند با حداقل نور موجود در محیط تصویر با کیفیتی را ارائه دهند.

 
 
 

2- محل نصب دوربین مداربسته

موقعیت نصب دوربین مداربسته می تواند تاثیر مستقیمی روی کیفیت تصویر داشته باشد.  اگر دوربین مداربسته شما در جایی قرار داشته باشد که گرما و حرارت زیادی داشته باشد ممکن است باعث ایجاد نویز در تصویر شود.

 
 
 

3-درست وصل نشدن فیش BNC

در صورتی که کابل کواکسیال به درستی به فیش BNC وصل نشده باشد سیگنال افت خواهد کرد و به درستی به نمایشگر نمی رسد. فیش های BNC دارای انواع مختلف پرسی، پیچی، لحیمی است. توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از BNC لحیمی به دلیل اتصال مستحکم تر استفاده شود. همچنین کیفیت فیش بی ان سی نیز در این بخش بسیار مهم است که بهتر است بهتر نوع آن را تهیه نمایید.

 
 
 

4- عبور از نزدیکی منابع الکترومغناطیس

عبور دادن کابل تصویر (مثل کابل RG59) از جایی که منابع الکترومغناطیسی قرار دارد می تواند باعث ایجاد نویز در تصاویر شود. برای جلوگیری از این مساله سعی کنید از داکت و یا لوله فلکسی جداگانه برای انتقال کابل تصویر استفاده کنید تا با کابل برق در تماس نباشد.

به عنوان مثال در کارخانه هایی که از برق فشار قوی استفاده می کنند، اگر کابل تصویر در مجاورت کابل های برق باشد حتما نویز به وجود خواهد آمد.

 
 
 

5- طولانی شدن مسیر کابل کشی

هنگامی که مجبورید از کابل تصویر در مسیر طولانی استفاده کنید حتما باید به کیفیت شیلد و مغزی کابل توجه ویژه ای داشته باشید. در کابل های RG59 که دارای مغز مسی هستند می تواند تا حدود 500 متر را بدون افت کیفیت انتقال دهند. بنابراین هنگام استفاده از کابل در مسیر های طولانی بهتر است حتما به کلاس کابل کواک توجه کنید که از ضخامت و عایق خوبی برخوردار باشد.

 
 
 

6- کابل تصویر نامرغوب

از جمله دلایل دیگر لرزش تصویر یا همان نویز کیفیت پایین کابل کواکسیال است. در کابل های با کیفیت پایین اعوجاج الکترومغناطیسی به درستی جدا نمی شود. بنابراین به کیفیت و کلاس کابل حتما توجه کنید. در مورد کابل شبکه نیز باید مراقب باشید چرا که در کابل شبکه نامناسب هم ممکن است همین اتفاق بیفتد.

 
 
 

7- مشکل در منبع تغذیه

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث ایجاد نویز تصویر دوربین مداربسته باشد منبع تغذیه یا آداپتور دوربین است. در صورتی که ریپل ولتاژ خروجی آداپتور زیادتر از حد استاندارد باشد باعث ایجاد امواجی در تصویر خواهد شد.

بنابراین هنگام خرید دوربین مداربسته به کاتالوگ آن و ولتاژ استاندارد دوربین مداربسته دقت کنید. بیشتر دوربین ها نیاز به منبع تغذیه VDC12 با تغییرات ولتاژ 10% دارند. این به این معنا است که دوربین می تواند 10 درصد بالاتر از VDC13.2 و 10 درصد پایین تر از VDC10.8 را پشتیبانی کند. حال اگر ولتاژ ورودی، بیشتر یا کمتر از این مقدار استاندارد دوربین باشد نویز اتفاق می افتد.

 
 
 

8- نشتی برق از هادی های اطراف

گاهی ممکن است مثلا فیش های BNC به فلزات موجود که در سقف یا دیوار قرار دارد وصل شوند. از آنجایی که فلزات می تواند رسانای برق محیط اطراف هر چند در مقدار کم باشند، این جریان از طریق BNC وارد کابل تصویر شما می شود.  بنابراین شاهد نویز در تصویر خواهید شد. لذا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است فیش های خود را عایق کنید.

 
 
 

9- پارگی کابل

در صورتی که هیچ یک از عوامل گفته شده اثرگذار نبودند حتما مسیر کابل را چک کنید که کابل دچار پارگی نشده باشد. در مسیرهای طولانی ممکن است وجود عوامل خارجی زیادی باعث آسیب رساندن به کابل شود.

 
 
 

نتیجه گیری

به صورت کلی وجود نویز در دوربین مداربسته یک امر طبیعی است. ولی با رعایت اصول استاندارد و ایمنی می توان این مشکل را به حداقل رساند. حتما جهت کابل کشی دوربین مداربسته از داکت جداگانه استفاده کنید. همچنین سعی کنید جهت افزایش کارایی و طول عمر سیستم نظارتی خود از تجهیزات جانبی با استاندارد بالا استفاده کنید.

 

سیستم های امنیتی   تجهیزات امنیتی خانه    اسمارت سکیوریتی     شهر هوشمند

 

raid در دوربین مداربسته چیست؟

ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات ارسالی از دوربین ها در هارد دیسک انجام می شود. همیشه احتمال از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده وجود دارد. در دوربین های مداربسته، نحوه ذخیره سازی اطلاعات همانند ذخیره دیتا بر روی درایو کامپیوتر های معمولی است. به این صورت که پردازشگر سیستم تشخیص می دهد که دیتای ضبط شده بسته به ظرفیت دیسک های موجود در کدام یک ذخیره گردند. با استفاده از سیستم پیکربندی Raid یا (Redundant Array of Independent Disks)، دیتای ویدئویی به شیوه ای منطقی تر و امن تر مدیریت می شود. کاربرد raid در دوربین مداربسته در چه زمانی است؟ هدف نهایی در این تکنولوژی، دستیابی به سطوح بالاتری از حفاظت اطلاعات ضبط شده و روشی بهینه برای بازیابی اطلاعات در صورت خرابی های احتمالی است.

نحوه عملکرد تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته

تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته چیست؟ این تکنولوژی در واقع ترکیب کردن ظرفیت چند هارد دیسک به عنوان یک هارد واحد برای افزایش امنیت اطلاعات ضبط شده است. بدین ترتیب، ذخیره ی اطلاعات با این شیوه، علاوه بر فرآهم آوردن امنیت بیشتر، سرعت خواندن، نوشتن و  کارایی دستگاه ها را نیز افزایش می دهد.
هارد دیسک ها در دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR تعبیه می شوند و با توجه به انواع سیستم های Raid موجود، می توان به طور همزمان از ظرفیت بیش از یک هارد دیسک بهره برد. تصاویر و اطلاعات ضبط شده بوسیله تکنولوژی Raid به شکل آرایه های افزونه مرتب سازی می شوند. این آرایه ها انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز کاربران طراحی شده اند. Raid ها دارای انواع متفاوتی هستند که از ساختارهایی از جمله Mirroring ، Striping و یا Error-correcting تبعیت می کنند. در ادامه برای فهم بهتر موضوع به نحوه عملکرد هر کدام از انواع سیستم Raid و همچنین ساختارهای آن اشاره می کنیم:

پیکربندی های مختلف سیستم Raid

  • Mirroring: در این روش اطلاعات و تصاویر مورد نظر، کپی برداری شده و در بیش از یک دیسک ذخیره می شوند. در این روش به حداقل دو هارد دیسک نیاز دارید. به دلیل اینکه اطلاعات در دو هارد ذخیره می شوند، عملیات خواندن و بازیابی، سرعت بیشتری داشته اما نوشتن و ذخیره سازی در آن کمی کُند تر انجام می شود. باید بدانید که در صورت عدم موفقیت عملیات ذخیره سازی در یکی از درایو ها، اطلاعات در دیسک دیگری ذخیره می شوند.
  • Striping: در این روش، تمامی اطلاعات در سرتاسر هارد دیسک ها تقسیم می شوند. عملیات خواندن و نوشتن در این روش در مقایسه با یک هارد، سریع تر انجام می شود.
  • Error-correcting: در این روش اطلاعات به نحوی ذخیره می شوند که امکان بازیابی اطلاعات و تصحیح آن وجود داشته باشد. ساختار موجود در این نوع آرایه بندی موجب می شود  تا سرعت عملیات خواندن و نوشتن، متناسب با تعداد درایوها افزایش یابد. البته در این روش حداقل به 3 هارد دیسک نیاز دارید و بسیاری از کارشناسان به منظور عملکرد بهتر، 5 دیسک را توصیه می کنند.

سطوح مختلف سیستم Raid

سطوح مختلفی از سیستم های Raid از 0 تا 10 وجود دارند که معمول ترین آنها سیستم های  Raid5 و 6 هستند.

  • Raid 0: تنها قابلیت موجود در سیستم  Raid 0 افزایش سرعت ذخیره سازی یا همان پیکر بندی striping است و هیچگونه عمل افزونه سازی در آن انجام نمی شود. سیستم های Raid از سیستم ذخیره سازی آینه ای یا زوجی موجود در سیستم های Raid 1 یا 5 پشتیبانی نمی کنند.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 1: در سیستم Raid 1 تمامی تصاویر ارسالی از دوربین به صورت داپلیکیت شده ذخیره می شوند. بنابر این در این سیستم حداقل به دو عدد هارد دیسک نیاز است. بدین معنی که اگر اطلاعات موجود در دیسک 1 از بین رفت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا کپی اطلاعات در دیسک 2 نیز موجود است(mirroring). این سطح دارای پیکربندی striping نیست و از آنجایی که امکان خواندن هر دیسک به طور همان زمان وجود دارد عملکرد خواندن بهبود یافته است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 5: این سیستم دارای عملکرد به مراتب بهتری است. بدین صورت که داده های مربوط به تصاویر در بیش از یک هارد دیسک ذخیره می گردند. همچنین این سیستم دارای قابلیت تولید و ذخیره دیتا به صورت زوج در هر کدام از هارد دیسک ها است. با وجود این سیستم، در صورت خرابی یک هارد، تصاویر دوباره در همان دیسک بازیابی می گردند. RAID 5 نیاز به حداقل سه دیسک دارد، اما اغلب توصیه می شود از حداقل پنج دیسک برای عملکرد بهتر استفاده کنید. یکی از معایب موجود در سیستم Raid 5 این است که هنگامی که ذخیره سازی اطلاعات در یک دیسک با شکست مواجه می شود، زمان زیادی طول می کشد تا یک آرایه دوباره بازیابی شود. در نتیجه عملکرد آن معمولا در زمان بازسازی کاهش می یابد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 6 :Raid 6 نسخه توسعه یافته از Raid 5 است با این تفاوت که قادر است به طور همزمان در صورت از دست رفتن اطلاعات در دو دیسک، آن را بازیابی کند. ، اما همچنین نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارد و در نتیجه کمتر از Raid 5 کارایی دارد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 10 :Raid 10 یک استاندارد جدیدتر است و ترکیبی از Raid0 و Raid1 است. این سیستم عملکرد بهتری از RAID 1 ارائه می دهد اما هزینه بسیار بالایی دارد. RAID 10 سرعت عملکرد بالایی دارد اما نیازمند به دو برابر فضای ذخیره سازی به صورت آینه ای(mirroring) است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

 

https://tiamcctv.com/product/پکیج-اقتصادی-هایک-ویژن-بزرگ-hikpach-eco-big/

26.1

https://tiamcctv.com/product-category/cctv/hd-camera/

22.9

https://tiamcctv.com/موارد-استفاده-از-دوربین-حفاظتی-هوشمند/

39.3

https://tiamcctv.com/product/پکیج-اقتصادی-هایک-ویژن-متوسط-hikpach-eco-medium/

17.3

https://tiamcctv.com/product/lhg-5-ac/

24.7

https://tiamcctv.com/product/ds-7716ni-k2-16p/

10.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce56h0t-it1f/

20.2

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1123g0-i/

21.5

https://tiamcctv.com/سیستم-های-صوتی-ip/

42.1



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مداربسته در باور عموم غیرممکن است اما امکان پذیر است. چندین راه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد. البته به دلیل بسترسازی و وجود اینترنت در هر جایی، انتقال تصویر با اینترنت بسیار ساده تر است. همچنین توجه داشته باشید که برای ضبط تصاویر اصلا نیازی به اینترنت نمی باشد.

 
 

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته های مداربسته بر اساس نوع تکنولوژی دوربین به صورت آنالوگ و تحت شبکه (IP) صورت می گیرد. جهت ضبط فیلم دوربین مداربسته بدون اینترنت، تنها کافی است که دوربین مداربسته آنالوگ را به DVR و دوربین IP را به NVR وصل کنید. در این صورت تمامی تصاویر در هارد دستگاه  ضبط شده و هم می توانید به صورت آنلاین تصویر را در مانیتور مشاهده کنیم.

 
 
 

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت

جهت مشاهده تصاویر DVR و دوربین ههای تحت شبکه را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون اینترنت حتما باید کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به شبکه Local (شبکه داخلی سازمان) وصل کنید. سپس باید گزینه پلاگین Active X Controls را فعال نمایید. جهت فعال کردن Active X ها مراحل زیر باید انجام بگیرد:

  • اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.
  • سپس وارد منوی Tools آن شوید و Internet Options را انتخاب کنید.
  • بر دکمه Security در بالای پنجره و سپس دکمه Custom level کلیک کنید.
  • سپس پنجره تنظیمات امنیتی باز می شود. در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. سپس باید گزینه “Prompt” یا “Enable” را فعال نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

بنابراین شما دیگر می توانید تصاویر دوربین مداربسته را ازریق شبکه Local خود ببینید.

 
 
 

انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق وایرلس

یکی از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس می باشد. اما این دوربین ها محدودیت مسافت دارند و از طرفی اگر مانعی بر سر راه دوربین باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی شود. این دوربین ها نهایت بتوانند تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر را انجام دهند. به دلیل محدودیت های مسافتی که این دوربین دارد و حساسیت های امنیتی، مشاورین نصب دوربین مداربسته این مدل از دوربین ها را چندان توصیه نمی کنند.

 
 
 

انتقال تصویر بدون اینترنت با استفاده از آنتن‌های رادیویی بلند

با استفاده از آنتن های رادیویی مانند NANO Station می توان انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را انجام دهیم. پس از نصب دوربین و اتصال آن به DVR یا سرور دوربین مداربسته در مبدا می توان از طریق امواج رادیویی تصاویر را به محل مقصد منتقل کرد.

 
 
 

انواع انتقال داده به کمک امواج رادیویی

  • نقطه به نقطه (Point to Point)
  • چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)
 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

نقطه به نقطه (Point to Point)

در انتقال نقطه به نقطه، یک نقطه به عنوان مبدا در نظر گرفته می شود و یک نقطه مقصد. البته اطلاعات می تواند به صورت دو طرفه انتقال کند و اطلاعات از مقصد به مبدا ارسال شود. در انتقال رادیویی دو آنتن باید دید مستقیمی به هم داشته باشند و هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد. در غیر این صورت انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توان از دکل استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر یکسری دوربین در نقطه A قرار داشته باشد. می توان با کمک این آنتن ها اطلاعات را به نقطه B که دستگاه DVR یا NVR وجود دارد؛ انتقال داد. این مدل برای کارخانه هایی مناسب است که می خواهند انبار خود را چک کنند. لذا هزینه کابل کشی دوربین از انبار به کارخانه که سرور و یا دستگاه ضبط تصاویر قرار دارد بسیار هزینه بر خواهد بود. بنابراین این روش با قیمت بسیار پایین تر جوابگو خواهد بود.

 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

در نوع انتقال چند نقطه به یک نقطه، در واقع یک نقطه مقصد می باشد و بقیه نقاط مبدا. در این مدل تمام آنتن ها اطلاعات خود را با اکسس پوینت به اشتراک می گذارند. در این مدل ممکن است استیشن ها (آنتن ها) با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

 به عنوان مثال یک محوطه بسیار بزرگ مثلا باغ باید در چهار نقطه آن دوربین نصب کرد. بنابراین کافی یک آنتن در ساختمان مرکزی قرار داد.

سپس هر دوربین را به یک رادیو (استیشن) متصل کنید و آنتن رادیو باید به سمت اکسس پوینت یا همان انتن مرکزی (مقصد) باشد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به کابل کشی بیش از حد (کاهش هزینه ها) از تمام نقاط دلخواه تصویر داشته باشید.

 

انواع آنتن های رادیویی

Flat: این نوع آنتن دارای زاویه ای با تابش ۹۰ درجه دارد.

Omni : زاویه تابش این نوع آنتن ۳۸۰ درجه است و جهت استفاده اکسس پوینت مناسب تر می باشد.

Sector: زاویه تابش این نوع آنتن دارای ۱۲۰درجه است. این مدل جهت دکل مخابرات بسیار مناسب تر است.

 
 
 

طریقه نصب آنتن رادیویی NANO Station چگونه است؟

هنگام نصب آنتن رادیویی باید به موارد زیادی دقت کنید، از جمله:

باند فرکانس: جهت اتصال دو آنتن رادیو باید در هر قسمت باند کاری وجود داشته باشد. در تکنولوژی WIFI دو عدد باند ۲.۵ و ۵.۹ قرار دارد.

فواصل: فاصله هنگام نصب آنتن های رادیویی بسیار مساله مهمی می باشد. جهت این کار باید آنتنی را انتخاب کنید که در این مسافت برد مناسبی دارد و استاندارد است.

زاویه تابش: هر یک از این آنتن ها دارای زاویه تابش مشخصی هستند که در بخش انواع آنتن رادیویی گفته شده است. لذا هر زاویه آنتنی که در مبدا در نظر دارید باید آنتن مقابل آن نیز در همان زاویه نصب شود.

پهنای باند: قبل از خرید آنتن رادیوی حتما مقدار پهنای باند آن توجه کنید. جهت اندازه گیری پهنای باند نرم افزارهای مخصوص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

فرکانس: جهت داشتن یک مسیری پایا و مناسب باید فرکانسی انتخاب شود که خلوت تر باشد. لذا مواردی که در این بخش باید توجه شود ارتفاع، سطح نویز و… است.

 

  1. تیاندی  قیمت دوربین مدار بسته خانگی   نصب دوربین مدار بسته تهران   لیست قیمت هایک ویژن

 

دوربین مداربسته مخفی چیست؟

دوربین های مخفی مناسب برای مواقعی هستند که هدف زیر نظر گرفتن رفتار و حرکات افراد و یا حفاظت از اموال و وسایلی خاص است. دوربین های مخفی را در اشکال مختلفی می سازند که معمولا شبیه دوربین به نظر نیامده و جلب توجه نکنند. مانند دتکتور یا آشکارسازهای دود، دوربین های مخفی لامپی، سنسور های حرکت PIR و دیگر اشیاء غیر قابل تشخیص.

چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟

سوالی که از طرف اغلب کاربران مطرح می شود این است که چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟ واقعیت این است که دوربینی با عنوان مخفی وجود ندارد. در بازار دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچکی تولید می شوند که با نام پینهول یا مینیاتوری شناخته می شوند و از آنها به دلیل سایز کوچکشان می توان به عنوان دوربین مخفی استفاده نمود. این نوع دوربین ها  معمولا در سایزهای مختلفی تولید می شوند. اما کوچکترین آنها معمولا اندازه ای برابر با یک حبه قند دارد که می توان آن را در هر شی که مشتری انتخاب می کند، پنهان نمود. گویا نصب و استفاده از این دوربین ها به صورت مخفی نیاز به مجوز قانونی دارد.

نحوه تشخیص دوربین مخفی در محل

گاهی وجود نگرانی های پیرامون این موضوع که برخی از مکان های عمومی یا غیر عمومی دارای دوربین هست یا خیر برای برخی از کاربران مطرح می گردد. و این سوال برایشان پیش می آید که چگونه باید تشخیص دهیم که دوربین مخفی در محل نصب است. خب، یکی از راه حل های موجود، دنبال کردن رد سیم کشی های دوربین است که با کمی دقت می توان از روی سیم کشی های موجود وجود دوربین را تشخیص داد. با این حال ممکن است دوربین نصب شده در محل بدون سیم بوده و سیم کشی هم وجود نداشته باشد.

یک راه حل ابتکاری دیگر این است که در اتاق تاریک یک لوله کاغذ توالت خالی و یک چراغ قوه یا چراغ گوشی را برداشته و لوله را مانند دوربین دوچشمی روی یک چشم بگذارید و چشم دیگر را ببندید حال با چراغ قوه محیط را بررسی کنید و از طریق لوله نگاه کنید اگر نور ریز درخشانی دیدی احتمال دارد که در مکان مورد نظر دوربین مخفی کار گذاشته شده باشد.

آیا دستگاهی وجود دارد که به وسیله آن بتوان وجود دوربین را تشخیص داد؟

 به طور کلی پاسخ منفی است اما دستگاه های بسیار پیشرفته ای وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما هزینه بسیاری بالایی داشته و معمولا در دسترس عموم نیستند. کاری که در نهایت می توان انجام داد شامل موارد زیر است که البته بازده صددرصدی ندارند.

  1. جستجوی محیطی: که می تواند از طریق دنبال کردن سیم کشی ها باشد و یا اینکه به صورت فیزیکی هر گونه ردی از وجود دوربین را در محل جستجو نمود.
  2. استفاده از نرم افزار: برخی از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان وجود دارند که بوسیله آنها می توانید وجود دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایلتان شناسایی کنید.
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای اندروید
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای iOS

کاربرد دوربین های مخفی

  • نظارت بر عملکرد برخی از پرسنل در مشاغل خاص مانند پرستار کودک و یا مربی مهد
  • در موارد حقوقی و قانونی مانند امور مربوط به پلیس
  • نظارت بر برخی از اموال و دارایی های خاص که در صورت استفاده از دوربین های معمولی سارقین متوجه دوربین شده و اتصال آن را قطع می کنند بهتر است از دوربین مخفی استفاده شود.

اپلیکیشن کالا یاب

فروشگاه ساز حرفه ای

فروشگاه ساز اندروید

فروشگاه ساز رایگان فارسی

فروشگاه ساز رایگان اندروید

اپلیکیشن فروشگاه ساز رایگان

فروشگاه یاب حرفه ای

پلتفرم فروشگاه ساز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

کابل SFTP چیست و چه تفاوتی با UTP، FTP و STP دارد

جهت انتقال اطلاعات در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از انواع کابل های شبکه مانند Cat5, Cat6, Cat7 و … استفاده می شود. هر یک از این کابل ها از نظر عایق بندی یا محافظ و شیلد به انواع کابل SFTP ،STP ،UTP و FTP و… تقسیم بندی می شوند. این کابل ها چه تفاوتی دارند و مشخصاً کابل SFTP چیست. در ادامه به توضیح هر یک از انواع کابل های شبکه به خصوص کابل SFTP و کاربرد آنها می پردازیم. ضمن این که به تفاوت ظاهری و عملکردی آنها نیز اشاره خواهیم داشت.

 
 

کابل شبکه UTP چیست ؟

واژه UTP مخفف عبارت Unshielded  Twisted Pair  به معنای زوج های بهم تابیده بدون شیلد است. این مدل از کابل های شبکه از جفت سیم هایی تشکیل شده اند که دو به دو به هم تابیده شده است. کابل های شبکه UTP با وجود نویزپذیری نسبت به سایر کابل های شبکه محافظ دار جزء پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین کابل های شبکه هستند. کابل UTP به دلیل عدم وجود شیلد و محافظ نسبت به سایر انواع کابل های شبکه نویز و پارازیت روی آنها تاثیر بیشتری می گذارد. اما انتقال اطلاعات در این مدل از کابل ها متعادل تر است. از این کابل ها بیشتر در محیط هایی استفاده می شود که نویز کمتری وجود داشته باشد.

 
 
 

کابل شبکه STP چیست؟

کابل STP مخفف عبارت Shielded  Twisted Pair به معنی کابل دارای شیلد است. در واقع کابل های STP دارای یک محافظ بافته شده در ساختار داخلی کابل هستند. در نظر داشته باشید هیچ فویل داخلی در آنها به کار نرفته است.

 
 
 

کابل شبکه FTP چیست؟

کابل FTP مخفف عبارت Foiled Twisted Pair به معنای کابل دارای محافظ فویل است. این کابل در زیر روکش خود دارای یک محافظ آلومینیومی است. این کابل نسبت به UTP در برابر نویز و پارازیت مقاومت بالاتری دارد. ممکن است در برخی مقالات با کابل FUTP مواجه شوید، این کابل نیز همان کابل FTP است. U به Unshielded اشاره دارد و به مفهوم این است که زوج سیم های تابیده شده در این نوع کابل شبکه حفاظ و شیلدی ندارند.

 
 
 

کابل شبکه FFTP چیست؟

کابل FFTP مخفف عبارت Foiled With Foiled Twisted Pairs به معنای کابل دارای محافظ فویل در دو بخش است. این نوع کابل دارای یک محافظ فویل کلی و محافظ نواری فویل برای هر جفت سیم تابیده شده به طور جداگانه است. این کابل ها مشابه کابل های FTP (یا F/UTP) هستند، به انضمام محافظ فویل در اطراف هر جفت سیم تابیده شده. ساختار کابل به گونه ای طراحی شده است که مونتاژ را با محافظت بیشتر در برابر تداخل جفت های سیم های مجاور و سایر کابل ها، RFI و EMI (تداخل الکترومغناطیسی بالا) محافظت کند.

 
 
 

کابل شبکه SFTP چیست؟

کابل SFTP چیست ؟ SFTP مخفف Screened Fully shielded Twisted Pair به معنی “زوج‌های به هم تابیده تماما غلافدار” است. کابل SFTP دارای یک روکش فلزی اضافی برای کاهش اثر پارازیت است. کابل SFTP بسیار مشابه کابل FFTP است. به این ترتیب که زوج سیم های تابیده شده هر کدام به طور جداگانه با فویل محافظت می شوند و تمام آنها نیز به طور کلی محافظ دارند. تفاوت SFTP با FFTP در نوع محافظ کلی سیم هاست. در FFTP محافظ به صورت فویل است و در SFTP از شیلد با بافتی انعطاف پذیر و از نظر مکانیکی محکم استفاده شده است. این نوع از محافظ به کاهش تداخل سیم های مجاور و سایر کابل ها کمک می کند. البته به تمام کابل هایی که در آنها شیلد محافظ تعبیه شده است در اصطلاح عموم SFTP گفته می شود فارغ از این که فویل در کاور کلی یا زوج سیم ها به کار برده شده باشد. چرا که S در نام آنها معرف استفاده از شیلد در کابل است. در گروه بندی جدید به کابل هایی که زوج سیم های آنها به صورت زوج زوج با فویل محافظت می شوند CAT7 گفته می شود در واقع گتگوری این کابل ها را مجزا کرده اند.

 
کابل SFTP چیست
 

چه تفاوتی میان کابل شبکه UTP و SFTP وجود دارد؟

کابل UTP  دارای 4 زوج سیم به هم تابیده ای است که توسط هیچ لایه محافظ از جنس فویلد و شیلد محافظت نمی شود. این محافظ نه به صورت کلی و نه به صورت جداگانه وجود ندارد. اما در پاسخ به کابل SFTP چیست به زوج های بهم تابیده ای اشاره شد که علاوه بر ژاکت محافظتی به وسیله شیلد و فویل نیز محافظت می شوند. به همین دلیل است که کابل UTP نسبت به SFTP ارزان تر است.

 
 
 

شباهت کابل شبکه SFTP و UTP

  • هر دو از 4 سیم زوج به هم تابیده شده تشکیل شده است.
  • روکش هر دو نوع کابل می تواند از نوع PVC و یا LSZH باشد.
  • مغزی یا همان هادی کابل از جنس مس است.
  • هر دو کابل در تمامی گروه های Cat قابل تولید هستند.
 
 
 

چه نوع کابل شبکه ای بخریم؟

1- توجه به ساختار کابل: تمامی کابل های شبکه از 8 تا سیم که به صورت دو به دو بهم تابیده شده تشکیل شده است. اما از نظر ساختاری و لایه محافظ با هم تفاوت هایی دارند. کابل های SFTP اغلب 500 متری هستند و کابل های UTP 350 متری. اگر شبکه شما در نزدیکی کابل های برق و یا ماهواره قرار دارد، برای جلوگیری از نویز بهتر است از کابل SFTP استفاده کنید. در غیر این صورت کابل UTP به دلیل وزن و قیمت کمتری که دارد با صرفه تر است.

2- گروه کابل شبکه: به طور کلی کابل شبکه جدا از ساختاری در آنها وجود دارد، از نظر سرعت و پهنای باند به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. این گروه بندی کابل های شبکه را با عبارت Cat که مخفف عبارت Category است و عدد مقابل آن که ورژن کابل است، نشان داده می شود. البته امروزه اغلب از Cat 5 به بالا در شبکه استفاده می کنند. در ایران  بیشتر از کابل های Cat6 در کابل کشی شبکه استفاده می شود. این کابل ها قادرند سیگنال را تا سرعت 10 گیگابیت ارسال و جابجا کنند. اما این سرعت تا فاصله حدود 50 متری پشتیانی می شود در فواصل بیشتر حدود 100 متر انتقال با سرعت حداکثر 1 گیگابیت امکان پذیر خواهد بود. به صورت کلی تفاوت بین گروه بندی کابل ها بر اساس سرعت انتقال آن هاست که هر چه بیشتر باشد شماره کتگوری بالاتر می رود.

3– کاربرد کابل شبکه: کابل شبکه CAT6 UTP را اغلب در داخل مجموعه استفاده می شود. کابل CAT6 SFTP اغلب در خارج از مجموعه به کار گرفته می شود. کابل های شبکه Outdoor اغلب به رنگ مشکی است. کابل های Indoor اغلب به رنگ های مختلف تولید می شود.

نکته: عموما نوع رایج کابل SFTP نوع Outdoor آن است. بنابراین استفاده از کابل SFTP علاوه بر کاهش اثرات نویز و تداخل الکترومغناطیسی، به منظور محافظت در برابر باران و باد و آفتاب در محیط های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. با این توضیحات اگر تنها هدف شما حفاظت در برابر پوسیدگی کابل است، کابل های UTP Outdoor که فاقد شیلد هستند گزینه ای ارزان تر و کاملا بهتری برای این هدف محسوب می شوند.

 
 
 

برندهای معتبر کابل شبکه

Prysmian: پریسمیان یک شرکت چند ملیتی ایتالیایی است. از بهترین تولید کننده های کابل شبکه که تمرکز اصلی آن روی کابل است.

Legrand: لگراند یک شرکت فرانسوی است و یکی از بزرگترین مطرح ترین برند در صنعت برق و الکترونیک است. تولیدات این شرکت تجهیزات پسیوی مثل کیستون، پچ کورد، پچ پنل و… است. البته این شرکت در تولیدات کابل شبکه از برترین برندها در دنیاست.

Nexans: نگزنس یک شرکت فرانسوی در تولید تجهیزات شبکه است. برند نگزنس از مطرح ترین ها در دنیای کابل شبکه است. از تولیدات این شرکت می توان به انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری اشاره کرد.

Belden: بلدن یک شرکت آمریکایی و فعال در حوزه الکترونیک است. کابل شبکه بلدن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مشتریان است.

 

  1. نمایندگی داهوا   دوربین مداربسته     هایک ویژن      نصب دوربین مدار بسته

 

تکنولوژی Exir در دوربین مدار بسته چیست؟

همانطور که میدانید و در مقاله های قبلی نیز به طور کامل توضیح دادیم دوربین های دید در شب با استفاده از LED های مادون قرمز IR  قادرند تا تصاویر را در شب و تاریکی که ضبط کنند. دوربین های مداربسته هایک ویژن با استفاده از تکنولوژی جدید مادون قرمز Exir که توسط این شرکت ابداع گردیده است قادرند تصاویر را با کیفیت بهتری نسبت به دوربین های IR قدیمی ارائه دهند. دوربین های مداربسته با قابلیت اکسیر عملکرد بسیار خوبی در نور کم داشته و در هر دو محیط های داخلی و خارجی تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهند.

 برخی از مزایای فناوری EXIR

  1. منبع نور بسیار قوی و قدرت نور LED بهبود یافته

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در نحوه انتشار نور و  قطعات الکترونیکی بسیار کم ضخامت در حد میکرومتر، می توان تا 30 درصد شاهد افزایش بهره وری در کیفیت روشنایی ایجاد شده در محیط باشیم. علاوه بر این نسبت به تکنولوژی موجود در دوربین های قدیمی تر که دارای خروجی نور 750mV بودند، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی 1050mV است و می تواند نور قوی تری را در مسافت و بردهای بیشتر منتشر کند.

  1. استفاده از LED های پیشرفته با ابعاد مستطیل شکل برای استفاده بهینه از نور

برای دست یابی به حداکثر بهره وری از نور مادون قرمز منتشر شده، دوربین های هایک ویژن با قابلیت EXIR، می توانند نور را در فرم های مستطیل شکل منتشر کنند. این مزیت منجر به بهبود و افزایش بهره وری و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط می گردد.

  1. ایجاد روشنایی یکنواخت

با استفاده از تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR  به صورت یکنواخت در محیط منتشر می گردد. وجود این مزیت باعث شده تا مسائل و مشکلات مربوط به LED های قدیمی تر مانند تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و  تاریک ماندن گوشه های تصویر را از بین می برد. علاوه بر این، این مزیت باعث می گردد تا دوربین های مداربسته هایک ویژن از دوام و طول عمر طولانی تری برخوردار بوده و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی صورت پذیرد.

قیمت یاب
کالا یاب
کالا یاب موبایل
ابزار تجارت
سفارش کالا
سفارش خرید کالا
خرید کالا

 



 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


مقایسه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
مقایسه NVR و سرور در سیستم های مداربسته : سیستم های مداربسته در هنگام نصب نیاز به تجهیزات مختلفی دارند و برای مثال برای ذخیره کردن تصاویر ضبط شده شما نیاز به فضایی خواهید داشت که بتوانید تصاویر را ثبت کنید. برای انتخاب فضای ذخیره سازی در چنین سیستم هایی دو انتخاب کلی وجود دارد، یکی نصب دستگاهی با نام NVR و DVR یا ایجاد یک سرور کامپیوتری برای ثبت اطلاعات. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی هر کدام از این گزینه ها و تفاوت هایشان می پردازیم.

سرورها

اگر بخواهیم سرور را در یک تعریف ساده قرار دهیم می توان چنین گفت که سرور در اصل یک کامپیوتر با قدرت پردازش و گرافیک بالا است و در نتیجه هزینه های مالی خرید یک سرور از کامپیوتر های معمولی به شدت بالا تر است. ایجاد یک فضای با امنیت بالا تر برای نگهداری اطلاعات و بالا تر بودن فضای ذخیره سازی از مزیت های سرورها است و در نتیجه در پروژه های بزرگ مقیاس توصیه می شود که از سرور ها در سیستم های مداربسته استفاده شود.

با توجه به توضیحات ذکر شده کاملا مشخص است که در پروژه های کوچک استفاده از سرور اصلا منطقی نیست و در نتیجه باید به دنبال گزینه های به صرفه تر باشیم. نام دستگاه ذخیره سازی در پروژه های کوچک دستگاهی با نام NVR است.

 

دستگاه NVR

حتما شما هم متوجه شده اید که دستگاه NVR در واقع یک سرور تخصصی کوچک برای نصب در پروژه های مداربسته و شبکه است. هزینه های بالای استفاده از سرور در سال های گذشته باعث شده است که کمپانی های تولید کننده دوربین مدار بسته دستگاه های کوچک تر ذخیره ساز تصاویر را نیز تولید کنند تا هم به صرفه باشد و هم در هنگام نصب به راحتی و به سرعت بتوان از آنها استفاده کرد. نکته مهم در خصوص دستگاه های NVR این است که این دستگاه ها تنها برای سیستم های مداربسته شبکه قابل استفاده است و کاربرد دیگری ندارد.
مقایسه NVR و سرور
بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مدار بسته    هایک ویژن

مقایسه دستگاه NVR با سرور

برای مقایسه NVR و سرور می توان از جنبه های مختلفی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. برای مثال قیمت ها، سادگی در استفاده و انعطاف پذیری در هر یک از این موارد متفاوت است.

قیمت:

قیمت دستگاه های NVR به شدت کمتر از سرور های اختصاصی در یک پروژه است و در نتیجه در یک پروژه کوچک قطعا بهترین گزینه استفاده از چنین دستگاه هایی است. هر چه پروژه شما بزرگ تر می شود باید با محاسبه تعداد کانال های مورد استفاده میزان هزینه ها را برآورد کنید و در نتیجه در یک مقیاس متوسط استفاده از سرور ها به صرفه تر می شود.
سادگی:
مانند هر کار دیگری نصب سیستم های مداربسته و دوربین های نظارتی پیچیدگی های خاص خود را دارد. در پروژه های مداربسته استفاده از دستگاه های DVR به مراتب راحت تر از نصب سرور اختصاصی است. برای مثال در دستگاه NVR بعد از متصل کردن کابل های شبکه به دستگاه و سرچ دوربین های مداربسته و سپس ست کردن IP ها کار به راحتی به پایان می رسد اما در استفاده از سرور های در پروژه های مداربسته شما به تنظیمات تخصصی سرور دارید. نکته مهم این است که دستگاه NVR به شکل تخصصی برای نصب دوربین های مداربسته طراحی شده است و در نتیجه بسیار ساده می توانید از این دستگاه در چنین پروژه هایی استفاده کنید.
امکان POE بودن:
در صورت POE بودن دستگاه NVR نیاز به نصب سوئیچ POE به صورت کلی حذف شده و هزینه های شما کاهش می یابد. دستگاه های NVR می توانند در کنار ضبط و نمایش تصاویر تغذیه دوربین ها را نیز برعهده داشته باشند اما به شرطی که دستگاه شما دارای خروجی های POE باشد. دستگاه های POE معمولا مقداری گران قیمت تر از دستگاه های NVR عادی هستند. این در حالی است که اگر  بخواهید از سرور به صورت POE استفاده کنید حتما باید از سوئیچ POE استفاده کنید که به نسبت پر هزینه است.
انعطاف پذیری:
دستگاه های NVR دارای تعداد مشخصی از پورت برای اتصال دوربین ها هستند. در صورت نیاز به تغییرات و افزایش دوربین ها شما مجبور خواهید بود از یک NVR جدید استفاده کنید. در مقابل سرور محدودیت فیزیکی برای اتصال دوربین ها ندارد و تا زمانی که پهنای باند شبکه و قدرت پردازش سرور دچار مشکل نشده اند شما می توانید دوربین های خود را اضافه کنید.


:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دوربین مداربسته شمارش افراد

دوربین مداربسته شمارش افراد : ازدحام جمعیت و موج گسترده شهر نشینی که منجر به افزایش شدید جمعیت شهرهای بزرگ شده است، موضوعیست که دغدغه مدیران شهری در سرتاسر جهان به حساب می آید. در کشور ما شهر های میلیونی و پرجمعیت در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و در نتیجه نیاز به تکنولوژی های جدید برای مدیریت بیش از گذشته احساس می شود. دوربین مداربسته شمارش افراد یکی از فناوری های جدید بکار رفته در دوربین های مداربسته نسل جدید است که می تواند به راحتی میزان عبور و مرور افراد در یک مکان خاص را محاسبه کند و در صورت نیاز تمهیدات لازم را به مدیران یک مجموعه ارائه دهد.

با این حال اگر بخواهیم از این فناوری در یک مجموعه تجاری یا خدماتی استفاده کنیم باید این موضوع را به درستی و دقت مورد ارزیابی قرار دهیم که چه مکانی برای نصب دوربین مدار بسته شمارش افراد مناسب است. به هر حال این دوربین ها به همراه فناوری های دیگر هوش مصنوعی در دوربین مداربسته مانند سنسور های آلارم، اخطارهای آتش سوزی و دوربین های تشخیص چهره و … یکی از ملزومات آینده همه ما به حساب می آیند.

 

رایج ترین موارد استفاده از دوربین شمارشگر افراد

در مقدمه این متن اشاره کردیم که دوربین های مداربسته شمارش افراد برای اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و مکان های شهری پر رفت و آمد به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دوربین ها برای فروشگاه های بخش خصوصی با مقیاس های متوسط نیز جذاب است. مدیران این فروشگاه ها می توانند با استفاده از فناوری دوربین مدار بسته شمارش افراد میزان عبور و مرور مشتریان خود در ساعات مختلف روز و هفته را محاسبه کنند و در صورت نیاز با طراحی مسیر های رفت و آمد مشتریان در لاین های مختلف یک تجربه خرید مثبت را برای شهروندان ثبت کنند. همچنین مدیران فروشگاه ها می توانند با دیتاهای مختلف این دوربین ها استراتژی های هوشمندانه فروش و تبلیغات را تنظیم کنند.

 

نکته مهم دیگر در استفاده فروشگاه ها از دوربین مداربسته شمارش افراد این است که این دوربین ها می توانند در سازماندهی پرسنل برای خدمت رسانی بهتر نیز اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهند. برای مثال شمارش افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند تعداد خریداران را مشخص می کند و به شما می گوید که کدام بخش های فروشگاه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. مکان های جذاب می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و نکات مثبت آن فضا ها به دیگر فضاها نیز منتقل شود.

 

مزایای نامبرده باعث شده تا فناوری شمارش افراد در دوربین مداربسته در یک سال گذشته با رشد چشمگیری در سرتاسر جهان مواجه شود. بر اساس آمار جهانی انتظار می رود سیستم شمارش افراد از ۹۰۰ میلیون دلار ارزشی که در سال ۲۰۱۸ داشته، تا سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد دلار برسد.

 

دوربین شمارش افراد

 

تنظیمات دوربین شمارش افراد

در بازار انواع مختلفی از دوربین شمارشگر افراد تحت برند های مختلف وجود دارد و می توان همه این دوربین ها را به دو دسته کلی شمارشگر های مدت دار ( TOF) و شمارشگر های مبتنی بر مادون قرمز تقسیم بندی کرد. نکته مهم در خصوص دوربین شمارش افراد این است این دوربین ها می توانند با سیستم های دیگری مانند آنالیز ویدئو، دوربین های تحت شبکه، دوربین های تشخیص چهره و … ترکیب شوند.

برای اینکه سیستم شمارش افراد بر اساس ویدئو به شکلی مؤثر عمل کند، نصب صحیح لازم است. بر اساس مطلبی که از ACTi منتشر شده بود، در زیر نکاتی ارائه شده که برای نصب درست و اصولی یک دوربین شمارش افراد لازم هستند.

 

  • دوربین را مستقیماً بالای محل رفت و آمد افراد قرار دهید.
  • دوربین را نچرخانید.
  • اگر سرامیک کف یا شیشه پنجره انعکاس نور ایجاد می کنند، پیشنهاد می شود از پوششی مات برای کف و پنجره یا یک فرش ساده در حوزه تشخیص سیستم استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درب ها در خط تشخیص دوربین، باز نمی شوند.

سطح نور مناسب برای عملکرد صحیح این دوربین ها بالای ۳۰۰ لوکس است؛ زیرا در تصاویر تاریک، تشخیص افراد در حال حرکت مشکل خواهد بود.

 

نکات نوردهی محیط برای عملکرد بهتر دوربین

 

  • نور مستقیم خورشید می تواند تارهای باریکی در تصویر ایجاد کند و در نتیجه کیفیت نهایی تصاویر به شدت پایین می آید. پس از نور مستقیم و شدید خورشدی در محدوده تشخیصی دوربین اجتناب کنید.
  •  تا حد امکان اشیای درخشان و براق که به شدت نور محیط را انعکاس می دهند از محدوده دوربین دور نگه دارید.
  •  نور دهی در محیط را به صورت مداوم و پایدار با یک طیف نور متعادل تنظیم کنید. عدم وجود نور کافی به مانند نور شدید می تواند کیفیت تصاویر را کاهش دهد.
  •  در تنظیمات نور دهی محیط علاوه بر شدت نور باید به ترکیب سیستم های نوردهی نیز توجه داشته باشید تا سایه های شدید در اثیر عدم توازن این سیستم بر روی اجسام ایجاد نشود.
  • رنگ نور را مطابق با محیط های واقعی تنظیم کنید تا مو را به وضوح از لباس ها تشخیص دهد. اگر رنگ مو و بدن افراد بسیار شبیه به هم باشد، ممکن است به آسانی تشخیص داده نشوند.

 

مقالات مرتبط:

EOC در دوربین مدار بسته

فناوری  DNR در دوربین مداربسته

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته وریفوکال

واتر مارک (WATERMARK) در دوربین مدار بسته

انواع میکروفن دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

لوکس واحد SI برای تشخیص میزان نور در محیط یا در تعریف دقیق تر میزان تششعات نور مرئی بر واحد سطح است. هر لوکس برابر با یک لومن بر متر مربع است. در نور سنجی از این واحد برای نمایش میزان نور یک محیط که توسط چشم انسان دیده می شود استفاده می شود.

بیشتر در مورد لوکس

درک مفهوم تششعات نوری برای ذهن انسان تا حدی سخت است چرا که ما تنها در صورتی می توانیم نور را ببینیم که بر روی سطحی مشخص انعکاس پیدا کند. بنابر این میزان نور تابیده شده بر روی سطح واحدی است که در علوم عملی بیشتر با آن سروکار داریم. واحد لومن مشخص کننده حجم تششعات نوری در یک محیط است. این تششعات تا زمانی که به سطحی برخورد نکنند قابل تشخیص نخواهد بود و اینجاست که واحد لوکس اهمیت پیدا می کند. فرمول ساخت این واحد بسیار ساده است. یک لوکس برابر است با هزار لومن بر روی یک سطح یک متر مربعی.

گرچه رنگ و میزان انعکاس نور از سطح نیز بر روی میزان نور محیط تاثیر گذار است اما میزان نوری که از نظر چشم انسان در یک محیط دیده می شود رابطه مستقیمی با میزان لوکس سطوح در آن محیط دارد.

[table id=12 /]

چطور میتوان نور موجود در یک محیط را اندازگیری کرد؟

اندازگیری نور موجود در یک محیط از طریق دستگاهی به نام لوکس متر صورت می گیرد. لوکس متر دارای یک صفحه اندازگیری است که به دستگاه وصل شده و از طریق اندازگیری میزان شدت نوری که به صفحه برخودر می کند میتواند لوکس را در یک سطح اندازگیری کند.

  1. دوربین حرارتی هایک ویژن
  2. نویز دوربین مداربسته
  3. روندهای صنعت امنیت
  4. تست هارد دوربین مداربسته
  5. فناوری ابری در صنعت امنیت
  6. موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021
  7. پارکینگ هوشمند
  8. تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها
  9. ذخیره سازی اطلاعات در سیستم حفاظت تصویری
  10. دوربینهای پوشیدنی
  11. کنترل دسترسی یکپارچه
  12. پهپاد حفاظتی


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در یک سیستم مداربسته یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده، دستگاه ضبط کننده است. تصاویر ابتدا توسط دوربین های مداربسته ثبت شده و سپس برای ذخیره سازی به این دستگاه ها ارسال می شوند. دستگاه ضبط دوربین مداربسته عنصر اصلی یک سیستم مداربسته است. ذخیره سازی صحیح و امن اطلاعات وظیفه اصلی دستگاه ضبط دوربین مدار بسته است. وجود این دستگاه تضمین می کند که تمامی دوربین ها با رزولوشن و نرخ فریم صحیحی کار می کنند. همچنین کنترل و مدیریت تصاویر نیز بر عهده این بخش است.

انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته:

  • Video Cassette recorder-VCR
  •  Digital video recorder with analogue (BNC) camera inputs-DVR
  •  Network video recorder with IP network camera inputs-NVR
  • Video recorder with analogue and IP camera inputs-Hybrid
  • Server

VCR

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربستهاولین دستگاه ضبط کننده که در ابتدای ظهور دوربین های مداربسته جهت ذخیره سازی تصاویر استفاده می شد، دستگاه VCR است که قبلا در مطلبی جداگانه به شرح آن پرداختیم. در قدیم اکثر سیستم های نظارتی از VCR برای ضبط تصاویر ویدئویی استفاده می کردند. تصاویر بر روی نوارهای کاست معمولا با نرخ 25 فریم در ثانیه ضبط می شدند. استفاده از این دستگاه ها در آن زمان راه حل مناسبی محسوب می شد اما رفته رفته با افزایش نیازهای نظارتی این دستگاه ها دیگر پاسخگوی نیاز کاربران نبودند. از جمله محدویت های آن این بود که فضای ذخیره سازی کاست ها بسیار محدود بودند و نمی توانستند اطلاعات زیادی را ذخیره کنند. همچنین ساختار خود کاست ها به نحوی بود که فضای زیادی را اشغال می کردند. امروزه استفاده از این دستگاه ها به طور کلی منسوخ شده است.

 

 

 

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

 

 

DVR

با بروی کار آمدن دستگاه های ضبط DVR بسیاری از محدودیت های قبلی از میان برداشته شد. DVR ها تصاویر آنالوگ دوربین مدار بسته را به دیجیتال تبدیل می کنند. همچنین از دیگر مزایای این دستگاه ها می توان به امکان نظارت از راه دور، ظرفیت ذخیره سازی بالا، جستجوی سریع و آسان در تصاویر و …اشاره نمود. از DVR می توان به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه برای افرادی که از پس هزینه های سیستم های نظارتی تحت شبکه بر نمی آیند، استفاده نمود.

 

 

 

 

مزایای DVR

نظارت از راه دور

در گذشته، سیستم های مداربسته قدیمی تنها می توانستند تصاویر ویدئویی را به یک ایستگاه نظارتی واحد برای مثال مانیتور یا نمایشگر انتقال دهند، اما در مورد DVR ها اینطور نیست. اکثر دستگاه های ضبط دیجیتال در حال حاضر امکان دسترسی به تصاویر را در هر نقطه ای خارج از مکان مورد نظر فرآهم می کنند. و شما می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و …خود به تصاویر دسترسی داشته باشید.

ضبط دیجیتال

همانطور که گفتیم در گذشته تصاویر بر روی نوار کاست ضبط می گردید  که این امر کاستی های فراوانی داشت. برای مثال جستجوی رویدادها با جلو و عقب کردن فیلم ها بر روی نوار آنالوگ یک کابوس ترسناک بود. با آمدن دستگاه های DVR این مشکل برطرف گردید، زیرا تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شوند، بنابراین شما می توانید به راحتی در تصاویر به جستجو بپردازید.

فشرده سازی تصاویر

برای استفاده بهینه از ظرفیت ذخیره سازی موجود، انواع فرمت های فشرده سازی در نرم افزار دستگاه های DVR تعبیه شده است. این فرمت های فشرده سازی معمول عبارتند از MPEG-4، H.264، H.264+، H.265+، H.265 و… . با استفاده از این فرمت های فشرده سازی ، اندازه فایل های شما تا حد ممکن کاهش می یابد بدون اینکه به کاهش کیفیت تصویر منجر شود.

امنیت بالا

اکثر ضبط کننده های ویدئویی دیجیتالی امروزی دارای سیستم پسورد هستند بنابراین فقط کاربران مجاز قادر به دسترسی به تصاویر ویدئویی هستند.

NVR

ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) یک برنامه نرم افزاری است که تصاویر را در یک فرمت دیجیتال بر روی یک دیسک درایو ، فلش درایو USB، کارت حافظه SD یا … ذخیره می کند. یک NVR شامل هیچ سخت افزاری ضبط ویدئو اختصاصی نیست. دستگاه ضبط NVR در سیستم های نظارت تصویری IP مورد استفاده قرار می گیرد. NVR تصاویر را مستقیما از طریق شبکه و با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet و ورودی های RJ45  دریافت و ضبط می کنند. به طور کلی دو نوع دستگاه NVR وجود دارد:دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

  • ان وی آر POE: دارای پورت های اترنت برای اتصال به دوربین های PoE هستند.
  • NVR های WIFI: که با استفاده از وای فای به دوربین ها متصل می شوند.

مزایای NVR

  • امکان استفاده از انواع ویژگی های پردازش تصویر VCA مانند ردیابی هوشمند، تشخیص چهره، شمارش افراد و …
  • امکان پشتیبانی از تعداد زیادی دوربین دیجیتال در پروژه های بزرگ
  • دسترسی به تصاویر به صورت زنده و یا PLAYBACK
  • امکان جستجو در تصاویر
  • مجهز به سیستم های آلارم
  • و …

دستگاه HVR یا HD-DVR

دستگاه ضبط HVR می تواند تصاویر ویدئویی را از هر دو دوربین آنالوگ و IP دریافت و ضبط کند. اصطلاحا به این دستگاه ها هیبرید گفته می شود. تفاوت اصلی آن ها با سیستم های مداربسته آنالوگ در این است که در سیستم های آنالوگ تنها امکان استفاده از دوربین آنالوگ وجود دارد. اما در دستگاه های هیبرید امکان استفاده از هر دو دوربین آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. کاربرد اصلی این دستگاه ها زمانی است که قصد دارید سیستم قدیمی آنالوگ خود را ارتقا دهید. که منجر به صرفه جویی در هزینه ها هم می شود.

دستگاه سرور

ذخیره و مدیریت اطلاعات در سیستم های نظارت تصویری می تواند به عنوان چالش برانگیز ترین فاکتور برای هر سیستم مداربسته در نظر گرفته شود. هنگامی که همه متغیرها در نظر گرفته می شوند مانند تعداد دوربین ها، فرمت های فشرده سازی، نرخ فریم، انواع حالت ضبط در شب و روز، مقدار داده ها می تواند بسیار افزایش یابد. از سرور ها می توان به عنوان جایگزینی برای دستگاه های ضبط NVR در نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته استفاده نمود. به طور کلی انتخاب میان سرور و دستگاه ضبط NVR به عواملی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر ویژگی های نرم افزاری هر کدام بستگی دارد.

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2743g0-izs/25.3

https://tiamcctv.com/product/ipc-b620-v/26.3

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr216-t4/28

https://tiamcctv.com/product/پکیج-اقتصادی-هایک-ویژن-متوسط-hikpach-eco-medium/29.7

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2083g0-i/55.3

https://tiamcctv.com/product-tag/های-لوک/1.5

https://tiamcctv.com/product-tag/دوربین-مداربسته-بولت-توربو-اچ-دی-برند-ت/3.5

https://tiamcctv.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-3532h8-16p-a1/3.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd6924f-is/4

https://tiamcctv.com/product/thc-t120/4.5

https://tiamcctv.com/services/5https://tiamcctv.com/asus-warranty/5.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1653g0-i/5.5



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

همانطور که می دانید دوربین های Turbo HD با فناوری HD-TVI توسط شرکت هایک ویژن ابداع شده اند. HD-TVI مخفف رابط گرافیکی انتقال تصاویر با وضوح بالا است. این تکنولوژی انقلابی این امکان را به وجود می آورد تا بتوان تصاویر مداربسته را با وضوح و کیفیت بسیار بالا از طریق کابل کواکسیال انتقال داد. خانواده محصولات Turbo HD شامل دوربین های Full HD و دستگاه HD-DVR (دستگاه دی وی آر اچ دی) است. دستگاه HD-DVR از فرمت های ویدیویی زیادی از جمله تصاویر آنالوگ، HD-TVI و IP پشتیبانی می کند. از مزایای دیگر دستگاه HD-DVR می توان به عدم تأخیر در پخش زنده، سیگنال دو طرفه و ذخیره سازی بسیار کارآمد و … اشاره نمود.

کاربردهای دستگاه HD-DVR

در حالیکه دی وی آر های قدیمی محدودیت های زیادی از نظر نوع کابل و مسافت مورد نظر، عدم ارتباطات دو طرفه برای ارسال تصاویر داشتند و هزینه های زیادی را به سیستم تحمیل می کردند، دستگاه HD-DVR به راحتی این چالش ها را پشت سر می گذارد. DVR های توربو می توانند رزولوشن 1080p را در مسافت های بیش از 500 متر را تضمین کنند. به این ترتیب، سیگنال های HD-TVI نسبت به تداخل امواج الکترومغناطیسی ایمن می مانند. با استفاده از دستگاه HD-DVR پخش زنده را می توان با وضوح بالا و با تاخیر صفر مشاهده کرد. سیگنال دو طرفه برای کنترل دوربین PTZ و تنظیم عملکرد آن از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری Turbo HD به صرفه ترین راه برای تبدیل سیستم های قدیمی آنالوگ به سیستم های جدید تر با کیفیت HD است. این کار حداکثر بازده را از نظر هزینه دارد، زیرا زیرساخت های موجود نیازی به جایگزینی نخواهند داشت. برای مثال دوربین های Turbo HD مانند:

  • دام، مجهز به DS-2CE56D5T-VFIT3 ، 1080p، EXIR، لنز Varifocal
  • بولت، مجهز به DS-2CE16C5T-IT1، 720p، EXIR، لنز Fix

تصاویر ویدئویی را با کیفیت بالایی ارائه می دهند و نصب آنها نیز به آسانی دوربین های مدار بسته آنالوگ قدیمی است. علاوه بر تکنولوژی نوآورانه، پلت فرم باز دستگاه HD-DVR یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آنها است. این بدین معنی است که کاربران و کارشناسان نصب دوربین های مداربسته دیگر در هنگام ادغام محصولات از برندهای مختلف دچار مشکل نمی گردند.

  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h0t-it5f/
  2. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-9544s3/
  3. https://hiktejarat.com/product/dh-ipc-hfw1230s1p-s5/
  4. https://hiktejarat.com/product/آنتن-وایرلس-میکروتیک-mantbox-19s/
  5. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-دام-هایک-ویژ-26/
  6. https://hiktejarat.com/product/ds-2de7530iw-ae/
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-بولت-3-مگاپیکسل-ds-2ce56h1t-itme/
  8. https://hiktejarat.com/product-category/cctv-camera/network-camera-ip/ip-camera-ptz/
  9. https://hiktejarat.com/lensiristutorial/
  10. https://hiktejarat.com/product/gr500/
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

محدودیتهای PPF دوربین مدار بسته

حتی پس از در نظر گرفتن محاسبات PPF، بازهم چند موضوع دیگر می تواند در عمل بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته تاثیر گذار باشد. این عوامل و موارد عبارتند از :

  • اثر نورهای نا متوازن / صحنه هایی با طیف گسترده نور متغیر
  • مناظر با نور کم / تصاویر شبانگاهی دوربین مداربسته
  • فشرده سازی / تنظیمات کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته
  • تفاوتهای کیفیت لنزهای دوربین مدار بسته
  • شرایط محیطی و امکانات تاثیرگذار بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته
  • معیارهای مکمل PPF

محدودیتهای WDR یا طیف گسترده نور متغیر تصویر

بر اساس مقیاس PPF، جایگاه و اولویت تمام پیکسلها با ارزشی مساوی در نظر گرفته می شود اما کیفیت پیسکسلها و تمایز آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. توانایی مدیریت نور پس زمینه روشن یا نور خوردشید یک نمونه از این تمایزات است. در تصویر زیر هر دو دوربین مدار بسته رزولوشن یکسانی دارند و میدان دید یکسانی را هم پوشش می دهند و در یک زمان از روز تصاویر گرفته شده اند :

کیفیت WDR دوربین مدار بسته

البته تصویر سمت راستی بنظر از میزان PPF دو برابر تصویر سمت چپ برخوردار است (کیفیت و تمایز جزئیات بیشتر است). اما PPF هر دو تصویر به یک میزان است و دوربین مدار بسته سمت راستی از WDR قویتر و موثرتری بهره می برد.

این مسئله در تصاویری با شدت نورهای متوسط هم تمایز بالایی ایجاد می کند. در تصویر زیر بخش کادر A از چگالی تصویر(PPF) پایینتری نسبت به کادر B برخوردار است (فاصله دوربین مدار بسته از دو نقطه متفاوت است) اما تصویر بمراتب واضحتری ارائه داده است. علت این است که تصویر کادر B بدلیل قرار گرفتن در سایه، دوربین مدار بسته را با ایجاد رندر موثر درگیر کرده و تصویر بی کیفیت تری در خروجی ارائه می دهد.

رابطه PPF فشرده سازی دوربین مدار بسته

برای مطالعه مطالب مرتبط با WDR دوربین مدار بسته می توانید به بخش مقالات آموزشی دوربین مدار بسته در سی سی تی وی آنلاین مراجعه نمایید.

محدودیتهای صحنه هایی با نور کم

در شرایط نوری با میزان معمول (نه خیلی پایین) در حد 40 لوکس هم بدلیل افزایش میزان Gain دوربین مدار بسته بصورت خودکار، با ایجاد نویزهای دیجیتال، کیفیت تصاویر دوربین مداربسته کاهش می یابد. این موضوع می تواند در سری تصاویر نمونه زیر بخوبی مشاهده شود. در تمام تصاویر فردی را مشاهده می کنید که در محلی ثابت در ساعات مختلف روز  با شدت نورهای مختلف (از 7000 لوکس در اوج روز در تصاویر سمت چپ تا 1 لوکس در تصاویر سمت راست شب) تفاوت تصاویر را به نمایش می گذارد:

تفاوت PPF شدت نور دوربین مدار بسته

با اینکه بر اساس استانداردهای رایج، صحنه واقعا خیلی هم تاریک نیست اما بهترین دوربین مدار بسته هم جزئیات کمی را نشان می دهند و نویز بسیار بیشتری نسبت به طول روز در تصویر دیده می شود. بنابراین حتی بهترین دستورالعملها و راهکارهای شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته براساس PPF هایی که گفتیم نمی توانند در این محدودیتها هم تصاویر بسیار واضحی ارائه دهند.

ما نمونه هایی از حالات دنیای واقعی را معادل مقادیر نرم افزارهای محاسب PPF دوربین مدار بسته در صحنه هایی از نور روز و شب بررسی کردیم و نمونه تصاویری را برای درک تفاوتها در اختیارتان قرار می دهیم. در این تصاویر PPF دوربین مدار بسته در دنیای واقعی توسط کاربر تنظیم و تعیین شده است.

تفاوت PPF دوربین مدار بسته روز شب

تفاوت در کیفیت تصاویر بر اساس فشرده سازی دوربین مدار بسته

میزان فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته قطعا مهم ترین عاملی است که غیر مستقیم روی PPF تاثیر می گذارد. حتی اگر در رزولوشنهایی یکسان از کدکهای یکسانی استفاده شود، میزان فشرده سازی می تواند بسیار متفاوت باشد. بر اساس تصویر نمونه زیر :

تاثیر فشرده سازی دوربین مدار بسته روی کیفیت تصویر

بنظر می آید تصویر B از PPF بسیار کمتری نسبت به تصویر A برخوردار باشد اما موضوع این نیست. هر دو تصویر توسط یک دوربین مدار بسته اما با تفاوتهایی در میزان فشرده سازی (براساس تنظیمات) بدست آمده است. یعنی در تصویر B میزان فشرده سازی دوربین مدار بسته افزایش یافته است.

بعلاوه بسیاری از شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته از تنظیمات پیش فرض متفاوتی برای فشرده سازی استفاده می کنند و همچنین عباراتی هم که برای میزان کیفیتهای مختلف استفاده می کنند متفاوت است. بنابراین باید به خوبی با اصطلاحات یا سطوح مختلف فشرده سازی و تنظیمات یاد شده آشنایی داشته باشید.

کاربران باید میزان فشرده سازی را بررسی کرده و برای جلوگیری از اشکالات بعدی میزان آن را محاسبه و تخمین بزنند.

تفاوت لنزها و تاثیر آن بر چگالی تصویر دوربین مدار بسته

بسیاری بر این باوردند که انتخاب لنز برای دوربین مدار بسته جدا از پیکسل دوربین مدار بسته می تواند تفاوتهای زیادی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بوجود آورد. در بررسیهای عملی که انجام داده ایم متوجه شدیم اگر چه تفاوتهای تصاویر خوب می تواند بخاطر استفاده از بعضی لنزها بوجود آمده باشد اما کیفیت لنز دوربین مدار بسته اصلا نگرانی مهمی نیست. از طرف دیگر عواملی مثل F-Stop یا سنسور تصویر برداری دوربین مدار بسته و قابلیتهای پردازشی بسیار بیشتر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته تاثیر خواهند گذاشت و موثرتر هستند.

  1. ترکيب تکنولوژيهاي فشرده سازي WiseStream و H.265 توسط Hanwha
  2. نصب دوربين مدار بسته در مطب هاي پزشکي
  3. دوربين مدار بسته خودکاري
  4. تفاوت 1080P و 1080N در دوربين مدار بسته

ريبوت شدن دستگاه هاي DVR و NVR در دوربين مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در ادامه مسابقه تخفیف و شکست قیمتها، هایک ویژن تخفیف بی سابقه ای را بر روی پکیج برخی محصولاتش ارائه کرده است. این شرکت در اقدامی عجیب بر روی پکیج محصولاتش با عنوان “Super Value Kits” تخفیف فروش 40 درصدی اعمال کرده است.

در این مقاله بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد و به این اقدام دوباره و کاهش قیمت دوربینهای مدار بسته هایک ویژن می پردازیم تا بیشتر از علت آن مطلع شویم.

اقدام به فروش پکیج محصولات هایک ویژن

هایک ویژن در خبرنامه ماه ژانویه (دی-بهمن ماه 1395) به معرفی محصولات سبد فروش ویژه خود پرداخت :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

در این معرفی آمده است که اولین سری از پکیج محصولات هایک ویژن شامل رکوردر و دوربینهای مدار بسته ای می شود که برای کسب و کارهای کوچک و محلهای اقامت مناسب خواهند بود.

کاهش قیمت و تخفیف ویژه Hikvision

قیمتها تا 40 درصد پایینتر از قیمت معادل خرید دوربین مدار بسته و خرید رکوردر بصورت مجزا خواهند بود :

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اخیرا هم تعدادی از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری اقدام به فروش دوربینهای مدار بسته 720P/1.3MP کردند که بتازگی خط تولید آنها بسته شده بود. اما در هر صورت این پکیجهای شرکت هایک ویژن همگی دارای تجهیزات نظارت تصویری با رزولوشن 1080P هستند.

دوربینهای مداربسته آنالوگ HD هم با قیمتی در حدود 30 دلار (120 هزارتومان) در حال فروخته شدن هستند در حالی که دوربینهای مدار بسته تحت شبکه با قیمتی حدودا دوبرابری (250 هزارتومان) از برند هایک ویژن در دسترسند که این نشان می دهد مسابقه فروش در محصولات رده پایین هم همچنان ادامه دارد.

زمان محدود فروش ویژه هایک ویژن

شرکت پخش کننده ADI بعنوان عامل فروش ویژه محصولات هایک ویژن برای این مدل فروش تاریخی 1 ماهه تعیین کرده است:

تخفیف ویژه محصولات هایک ویژن

اما از آنجایی که واضح است هر ماهه ADI در این 1 سال گذشته تا به امروز در حال ادامه این روند بوده است که انتظار می رود همچنان ادامه یابد.

سود و زیان

هایک ویژن بوضوح تا به امروز بر روی فروش ویژه این محصولات ضرر کرده است. هایک ویژن مخارج 300 کارمند محلی را می پردازد تا بتواند این فروش را بصورت محلی داشته باشد و بعلاوه ADI هم این تخفیف اعمال شده بر روی فروش را نیز داشته و از هایک ویژن قطعا سود برده است.

Hikvison در حالی که در حد Axis پول خرج می کند اما می خواهد قیمتها را در حد Longse پایین آورد. این کار دوامی نخواهد داشت.

تاثیرات رقابت قیمت هایک ویژن

بیشتر شرکتهای ارائه دهنده محصولات قدیمی در بازار که شاید این محصولات را خریداری کنند با این مسابقه قیمت بازهم به رده های پایین تر بازار خواهند رفت(مثل Nuvico، Everfocus، Speco).

ما واقعا نمی فهمیم که چطور قرار است با کاهش همزمان قیمتها بازهم hikvision دراین بازار پایدار بماند. از طرف دیگر شاید بعدها مجبور به اینکار شوند و فعلا هم بخاطر این کار همه چیز از دست برود.

اولین شرکتی که می تواند رقابت کند داهواست که علتش هم حضور در چین بعنوان رقیب قیمتی هایک ویژن است. اما داهوا برند جوانتری است و معلوم نیست با این کار چقدر ضرر متحمل خواهد شد.

در هر صورت در این جنگ قیمت دوربین مدار بسته قطعا کشته هایی وجود دارند اما برنده هم بخاطر جراحاتش سر از بیمارستان در خواهد آورد که بنظر وضع هایک ویژن اینطور خواهد بود. با سرمایه گذاری های هنگفت Hikvision قاعدتا مقام برتر را می تواند در دست بگیرد.

  1. لوله فلکسي چيست؟
  2. باکس پلاستيکي برق چيست؟
  3. دوربين مداربسته 360درجه يا چشم ماهي
  4. دوربين مداربسته گردان يا PTZ

دوربين مداربسته مينياتوري / دوربين مداربسته باکس



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

Qualifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Qualifier ها یا کیفیت سنجهای کابلهای شبکه قابلیتهای دیگری فراتر از Verifier ها هم دارند اما نمی توانند بر اساس استانداردها کابلها را بسنجند و این موضوع آنها را گزینه ای میانی بین Certifier ها و Verifier ها قرار می دهد.

تست کابل دوربین مدار بسته Qualifier

اغلب مدلهای رایج کیفیت سنجهای کابل شبکه دارای Wiremap یا تست الگوی کابلهاست و می تواند طول کابل ، نوع و سرویسهای Verifier ها را نیز داشته باشد اما حتما قابلیتهای زیر را خواهد داشت:

  • بررسی سرویس : بجای تشخیص سرویسهای ساده شبکه روی کابلها، تستهایی را برای تشخیص میزان پهنای باند کابل شبکه دوربین مدار بسته و مسائل بنیادین انجام می دهد و می تواند تشخیص دهد که آیا کابل از شبکه 10/100 GbE پشتیبانی می کند یا نه؟! این دست سرویسها شامل تست Crosstalk نیز می شود اما به اندازه یک Certifier قدرتمند نخواهد بود.
  • تست PoE : این قابلیت با اندازه گیری میزان ولتاژ و حداکثر مصرف به وات تعیین می کند که PoE از استاندارد 802.at یا 802.3af پیروی می کند. این قابلیت در Verifier ها در حد تشخیص وجود یا عدم وجود PoE روی کابل است و تا این حد پیشرفته نیست.
  • نتایج ذخیره شده بررسیها : طیف وسیعی از Qualifier ها نتایج تست کابلها را بر روی حافظه داخلی ذخیره می کنند و می توان نتایج را پرینت گرفته یا در مستندات پروژه ذخیره نماید.
  • نمایش جزئیات بیشتر : Qualifier ها اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به Verifier ها ارائه می دهند و در رفع مشکل موثرترند. اطلاعاتی مثل طول موثر کابل، اتصال کوتاه و Crosstalk و تشخیص مشکلاتی که بر اثر آسیب یا شکستگی کابلهای شبکه بوجود آمده اند.
تست کابل دوربین مدار بسته Certifier

Certifier های کابل شبکه دوربین مدار بسته

Certifier های شبکه با بررسی استاندارد ANSI/EIA/TIA کابلهای شبکه می توانند تست کاملی انجام دهند و تستهای Verifier ها و Qualifier ها را (طول کابل و Wiremap) کامل انجام دهند. ضمن اینکه تست Crosstalk عمیق تر و کامل تری را انجام دهند.

نویز کابل دوربین مدار بسته

این تستها عبارتند از :

  • Crosstalk : این تست با بررسی میزان قدرت سیگنالهایی که از جفت سیمهای کابلهای دیگر یا از کابلی به دیگری القاء میشود میزان تداخل امواج را می سنجد. این تستها شامل 6 تا 8 آزمون مختلف می شود و بسته به نوع و استاندارد کابل می تواند مورد استفاده باشد. Qualifier ها هم بطور ساده و پایه ای می توانند Crosstalk را بررسی کنند اما اصلا خبری از جزئیات نیست.
  • تاخیر انتشار : این تست براحتی میزان تاخیر یا Latency انتشار سیگنال را بر روی کابل بررسی می کند و زمان رفت و برگشت سیگنال به انتهای کابل را اندازه گیری می کنند.
  • تاخیر انحراف : تست Skew می تواند تفاوت در تاخیرهای ارسال سیگنال بر روی چهار زوج سیم داخل کابل شبکه را بررسی می نماید. تفاوت اساسی می تواند باعث ایجاد مشکلات تصویری یا افت سیگنالهای دوربین مدار بسته و شبکه شود.
  • افت بازگشت سیگنال یا الحاق : این تست میزان افت سیگنالها را در طول کابل تا دستگاه هدف و یا سیگنال برگشتی در نقطه ای خاص بدلیل مشکلات انتهای کابل شبکه را مشخص می کند.
  1. اهميت نصب دوربين مدار بسته در فرودگاه
  2. نصب دوربين مدار بسته در منزل /نصب دوربين مدار بسته در هتل ها
  3. معرفي دوربين مدار بسته ميني اسپيد دام
  4. بررسي کيفيت ضبط دستگاه دوربين مدار بسته

معرفي دوربين مدار بسته ديد در شب



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

در تمام مشاغل نیاز به بالا بردن امنیت فضاهای مختلف یک ضرورت به حساب می آید و رستوران ها نیز در چند سال اخیر اقدام به نصب دوربین های مداربسته در فضاهای مختلف خدمات رسانی خود به مشتریان کرده اند. البته اهمیتی ندارد که شما صاحب یک رستوران محلی در قسمتی از شهر هستید یا یک مجموعه رستوران زنجیره ای در سرتاسر کشور را مدیریت می کنید، در هر شرایطی استفاده از دوربین مداربسته  و نصب دیگر تجهیزات و سیستم های امنیتی مزایایی دارد که باید این موضوع را جدی بگیرید.

 

برخی از مدیران رستوران ها نیز تصور می کنند که نصب دوربین مداربسته یک کار غیر قانونی است و ممکن است مشتریان ناراضی شوند و حتی شکایاتی علیه آنها ایجاد شود. خوشبختانه این ابهامات قانونی امروز برطرف شده است و تنها جایی که نصب دوربین های مداربسته غیر قانونی محسوب می شود، جاییست که حریم شخصی مشتریان مورد تعرض قرار گیرد. برای مثال در هیچ مکانی شما اجاز نصب دوربین مداربسته در سرویس های بهداشتی ندارید و یا اجازه نصب شنود بر روی دوربین های مداربسته و نزدیک میزهای رستوران را نخواهید داشت. به هر حال بالابردن امنیت رستوران ها یک مزیت به حساب می آید و در این مطلب به نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در رستوران های می پردازیم.

 

دلایل نصب دوربین مدار بسته در رستوران ها

بر اساس آمارهای مشاغل مختلف، بیش از 60 درصد رستوران های تازه تاسیس در سرتاسر کشور در سال اول با شکست روبرو می شوند و بیش از 80 درصد این رستوران ها در 5 سال اول فعالیت خود مجبور به تعطیلی می شوند. احتمالا شما هم در شهر خود می توانید  بسیاری از این رستوران ها را نام ببرید که بعد از مدت کوتاهی تغییر شغل داده اند. ایجاد حس امنیت برای مشتریان یکی از موضوعاتی است که می تواند به رونق رستوران ها کمک کند و در نتیجه وقتی شما وارد رستورانی با کیفیت می شوید قطعا اگر احساس امنیت هنگام صرف غذا نداشته باشید دوباره به آن رستوران سر نخواهید زد.

نصب دوربین مداربسته یکی از ابزاری است که می تواند به ایجاد یک فضای امن برای مشتریان کمک کند. در ادامه به نکات مثبت نصب دوربین مداربسته در رستوران ها اشاره می کنیم.

 

افزایش بهره وری پرسنل

یکی از مهمترین موضوعات برای داشتن یک رستوران موفق داشتن پرسنل خبره و وظیفه شناس است. استخدام آشپز، پیش خدمت، ظرف شویی، میزبان و … کاری بسیار سخت و زمان بر هست و در نتیجه نیاز به نظارت مداوم عملکرد پرسنل توسط مدیران رستوران دارد. نصب سیستم های امنیتی در رستوران به مدیران کمک می کند که از راه دور بر شیوه عملکرد پرسنل خود نظارت کنند.

 

همچنین نصب دوربین های نظارتی به مدیریت کمک می کند که بفهمند چه زمانی باید بر تعداد پرسنل خود اضافه کنند و از این طریق می توان بهره وری کل رستوران را در میان مدت افزایش داد.

 

 

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

بیشتر بخوانید:  پکیج دوربین مداربسته     نمایندگی هایک ویژن

 

کاهش میزان سرقت در رستوران

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار زیاد مدیران رستوران ها با آن مواجه می شوند بحث وقوع سرقت در این مکان ها است. برای مثال پرسنل رستوران ممکن است تصور کنند که می توانند بدون حساب از برخی نوشیدنی ها و خوراکی ها به شکلی پنهان استفاده کنند. نصب دوربین های مداربسته به مدیریت این امکان را می دهد که مانع سرقت های پنهان از این دست شوند.

 

همچنین صندوق رستوران ها باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد تا مورد سواستفاده و سرقت افراد مختلف قرار نگیرد و حتی اگر سرقتی انجام شد با استناد به تصاویر ضبط شده می توانند شکایت خود را به مرجع قضایی ارجاع دهند.

 

بالا رفتن حس امنیت در میان مشتریان

 

مشتریان و مراجعه کنندگان به رستوران ها دوست ندارند در یک فضای پر استرس غذا صرف کنند بلکه آرامش بخش بودن یک رستوران از اولویت های مشتریان به حساب می آید. بنابراین مدیران رستوران باید تمهیدات لازم را در جهت ایجاد یک فضای آرامش بخش انجام دهند. از سوی دیگر ایجاد یک حس امن برای پرسنل نیز لازم و ضروری است. نصب دوربین های مداربسته امنیتی یکی از مهمترین ابزاری است که می تواند امنیت رستوران شما را بهبود بخشد. نصب دوربین مداربسته هم می تواند ابزاری برای پیشگیری وقوع جرم باشد و هم در صورت وقوع جرم می تواند در اختیار پلیس قرار گیرد تا پیگیری های لازم انجام شود.

 

کمک به شرکت های بیمه در صورت وقوع حادثه

 

کمپانی های بیمه ای فراوانی وجود دارند که مشوق های مالی مختلفی در اختیار مالکان رستوران ها قرار می دهند تا در مجموعه خود دوربین مدار بسته نصب کنند. ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین ها در رستوران می توانند در زمان خرابکاری توسط افراد یا آتش سوزی و وارد شدن خسارات عمده به ساختمان و اموال آن، به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این دوربینها در زمان بروز آزار و اذیت و شکایات قانونی، شواهدی را در اختیار کارشناس پرونده قرار می دهند.

 

موضوع مهم دیگر در خصوص نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه این است که می توانید در هر مکانی و از راه دور ویدئو ها و تصاویر ضبط شده از رستوران خود را مشاهده کنید. این موضوع در جهان پر مشغله امروز ما یک گزینه بسیار مهم و ضروری به حساب می آید.

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
  6. فناوری EIS و OIS در دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته

در تاریخ توسعه فناوری های دوربین مداربسته شاید بتوان گفت که مهمترین مشکل سد راه کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته، مشکلات ناشی از نویزهای محیطی بوده است. با توجه به توسعه تجهیزات الکترونیک و همچنین شتاب روز افزون استفاده از این تجهیزات در مناطق مختلف کاملا بدیهیست که دوربین  های مداربسته در هر جایی که نصب شوند در معرض دریافت سیگنال های مختلفی خواهند بود که می تواند کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها را کاهش دهد. برای مثال ایجاد تصاویر برفکی و تار و یا اختلال در رنگ های تصاویر دوربین مداربسته همگی ناشی از آلودگی های سیگانال های محیط است.

 

فناوری DNR یا Digital Noise Reduction یکی از آخرین خلاقیت های توسعه دهندگان و تولید کنندگان دوربین مداربسته است تا بتوانند تاثیر نویزهای محیطی بر روی تصاویر دوربین مداربسته را به شکل دیجیتال حذف کنند. این فناوری امروز با ورژن پیشرفته تر خود با نام ۳D-DNR نیز شناخته می شود. در مدل پیشرفته DNR نویزهای محیطی به شکل بسیار موثر تری حتی در شرایط محیط های کم نور نیز فیلتر می شوند.

 

انواع نویز در دوربین های مداربسته

 

اگر بخواهیم نویزهای مختلفی که بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته تاثیر مخربی می گذارند را دسته بندی کنیم می توان به دو دسته زیر اشاره کرد:

 

  • یکی از رایج ترین نوع نویز که به شکل نقاط سیاه و سفید در تصویر دیده می شود، به داغ شدن سنسورهای CCD یا نشستن گرد و غبار بر روی دوربین مداربسته مربوط می شود. عموما چنین اختلالی به صورت تصادفی ایجاد می شود.
  • در دومین دسته بندی نویزهای دوربین مداربسته باید به اختلال الکتریسیته در مدارهای دوربین های مداربسته اشاره کرد. در صورت ایجاد اختلال الکتریسیته رنگ پیکسل های تصاویر ضبط شده با رنگ واقعی محیط تفاوت خواهد داشت و در نهایت یک تصویر کدر و تار شده به دست شما می رسد.

 

فناوری DNR

بیشتر بخوانید :  پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

تکنولوژی DNR

 

تکنولوژی DNR دقیقا برای برطرف کردن نویزهای گفته شده در بالا طراحی شده است. این فناوری از تکنیک فریم به فریم تصاویر استفاده می کند و با استفاده از هوش مصنوعی فریم های ضبط شده توسط دوربین را آنالیز می کند. در صورتی که در مقایسه فریم های تصاویر ضبط شده با فریم قبلی، نقطه نامتعارفی توسط دوربین تشخیص داده شود آن نقطه حذف می شود. به عبارتی هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین مداربسته با استفاده از فناوری DNR فریم های پی در پی را با هم مقایسه می کند و در صورتی که نقاطی به یکباره در تصویر ظاهر شوند که همخوانی با فریم قبل نداشته باشند را حذف می کند.

 

مشکل اصلی که برای تکنولوژی DNR  ذکر می شود این است که این فناوری در یک دستور العمل کلی توانایی برطرف کردن نویز تصاویر جلوی و نزدیک به دوربین را دارد اما اشیا با فاصله دورتر و در پس زمینه تصویر توسط این تکنیک پردازش نمی شود و در نتیجه نویز تصاویر پس زمینه باقی می ماند. برای مثال در یک پارکینگ تصاویر افرادی که در جلوی اتوموبیل قرار گرفته اند به عنوان تصاویر جلویی توسط دوربین پردازش می شود و نویز آنها نیز برطرف می شود اما اتوموبیل ها که در پشت سر افراد قرار دارند و به عنوان تصاویر پس زمینه نویزشان باقی خواهد ماند.

 

فناوری DNR

 

 

تکنولوژی ۳D DNR

 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ورژن توسعه یافته فناوری DNR از دقت بیشتری برخوردار است و با نام تکنولوژی ۳D DNR مدتی است که به بازار عرضه شده است. در این تکنولوژی بجای مقایسه فریم های تصاویر از مقایسه پیکسل های تصویر با دقت بسیار بالا استفاده می شود. به عبارتی در این فناوری هر پیکسل تصویر با پیکسل های مجاور آن مقایسه می شود و در صورت مقایرت های ناهمگون ، هوش مصنوعی بکار رفته در تکنولوژی ۳D DNR این مغایرت ها را نویز محیطی تشخیص داده و آنها را حذف می کند. کاملا مشخص است که در تکنولوژی ۳D DNR وضوع تصویر به شدت بهتر از فناوری های دیگر خواهد بود.

 

مزایای تکنولوژی ۳D DNR

 

  1. ۳D DNR سیگنال‌های واضح‌تری نسبت به DNR تولید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود با صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، مدت زمان بیشتری روی هارددیسک ذخیره شود.
  2. دوربین‌هایی که از تکنولوژی ۳D DNR استفاده می‌کنند، عکس‌های شفاف و واضح‌تری ارائه می‌کنند. که این باعث می‌شود تشخیص چهره دقیق‌تر شود.
  3. تکنولوژی ۳D DNR با کاهش نویزها، حرکات اضافی ناشی از نویزها در تصویر را نیز کاهش داده که این موضوع باعث می‌شود دستگاه DVR بطور بسیار کارآمدتر عمل موشن دیتکت (تشخیص حرکت) را بخصوص در محیطی که نور کم است، انجام دهد.

نکته نهایی در خصوص تکنولوژی ۳D DNR این است که این فناوری جدید کمک شایانی به عملکرد دوربین های تشخیص چهره و تشیخص حرکت کرده و باعث می‌شود دقت این دوربین ها به حد اعجاب آوری افزایش پیدا کند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته آنالوگ HD چیست؟

دوربین-مداربسته-آنالوگ-HD,,
در مقالات دیگر توضیح دادیم که بزرگترین نقطه ضعف دوربین های مداربسته آنالوگ، محدودیت کیفیت تصویر آنهاست. دوربین های آنالوگ نسل قدیم امکان دریافت تصویر را نهایتا تا کیفیت 0.5 مگا پیکسل داشتند.
شرکت های تولید کننده این دوربین ها با مشاهده روند رشد بازار دوربین های تحت شبکه به این فکر افتادند که به نوعی با همین ساختار آنالوگ کیفیت تصویر دوربین را افزایش دهند. این ایده عمومی نهایتا منجر به تولید تکنولوژی های متفاوت آنالوگ HD شد که در حال حاضر بسیار محبوب شده اند.

آنالوگ HD با آنالوگ قدیمی چه تفاوتی دارد؟

دوربین های آنالوگ قدیمی یا تیوی لاینی با استانداردهای تلویزیونی قدیمی مثل PAL و NTSD کار می کردند. این استانداردها یک نقطه قوت بزرگ برای این دوربین ها بود چراکه به خاطر همخوانی دوربین با این استاندارد شما می توانستید دوربین مداربسته آنالوگ را مستقیما به تلویزیون وصل کنید و تصویر آن را ببینید (بدون نیاز به DVR). از طرف دیگر این استانداردها محدودیت های خاص خود را داشتند که اجازه افزایش کیفیت از حدی مشخص را نمی داد.
پس از مدتی و با معرفی روزولوشن های HD و بالاتر استفاده از استانداردهای آنالوگ قدیمی محدود شد و تطابق دوربین با این استانداردها دیگر مزیت بالایی نداشت. پس شرکت های تولید کننده دوربین به فکر تولید استانداردهای جدید آنالوگ با کیفیت بالاتر افتادند. از طریق تغییر فرکانس خروجی، فشرده سازی تصویر پیش از ارسال و استفاده از سیستم های انتقال سیگنال چند لایه، توانستند استانداردهای جدیدی برای انتقال تصاویر ایجاد کنند که هر یک دارای مشخصات تا حدی متفاوت بود اما همه آنها میتوانستند کیفیت به مراتب بالاتری را انتقال دهند (حداقل 1 مگا پیکسل).

سیستم های آنالوگ نسل جدید چه نقاط قوت و ضعفی دارند؟

نقاط قوت
اصلی ترین نقطه قوت این سیستم ها امکان انتقال تصویر با کیفیت های به مراتب بالاتر نسبت به سیستم های آنالوگ است. در ابتدا دسترسی به کیفیت تصویر 2 مگا پیکسل در این سیستم ها صورت گرفت اما شرکت های تولید کننده هر روز به کیفیت تصاویر افزودند. به طوریکه امروزه سیستم های توربو HD با کیفیت 4K یا 8 مگاپیکسل نیز در بازار موجود است.
از طرف دیگر به واسطه سیستم چند لایه انتقال سیگنال، برخی سیستم های آنالوگ نسل جدید می توانند صدا و تصویر را به صورت همزمان منتقل کنند.
از دیگر خصوصیات مثبت این سیستم ها، تفاوت اندک قیمت آنها نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی است. در واقع قیمت این سیستم ها انقدر مناسب است که استفاده از سیستم های آنالوگ نسل جدید را کاملا غیر منطقی کرده.
نقاط ضعف
بزرگترین نقطه ضعف سیستم های آنالوگ نسل جدید در حال حاضر تطابق پایین آنها با هم است (که البته برخی شرکت ها در حال رفع این مشکل هستند.) این یعنی اگر یک دوربین را با یک تکنولوژی خاص به یک دستگاه ضبط با تکنولوژی دیگر متصل کنید هیچ تصویری دریافت نمی کنید. این موضوع ممکن است کمی شما را برای گسترش سیستم در آینده با مشکل روبه رو کند، البته احتمالا تا چند سال آینده راه حلی برای این مشکل ارائه خواهد شد.

آیا دوربین های آنالوگ نسل جدید جای دوربین های شبکه را میگیرند؟

در واقع نه، این دوربین ها تنها جلوی رشد سریع دوربین های شبکه در بازار را گرفتند. اما همچنان دوربین های تحت شبکه دارای مزایای زیادی نسبت به دوربین های آنالوگ هستند. بزرگترین نقطه قوت دوربین های آنالوگ همچنان سادگی و ارزان قیمت بودن آنهاست اما همچنان برای پروژه های بزرگ و تخصصی استفاده از دوربین های تحت شبکه اولویت دارد.
 
پک دوربین مدار بسته  قیمت دوربین مداربسته ارزان   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی برند هایک ویژن

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته
انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

یکی از روش های مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته در شب، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است.

این LED ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند. بنابراین LED مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود داخل کاور قرار دارد، می توانید به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه، زاویه دید دوربین تغییر می کند. اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود.

دو نوع کلی LED مادون قرمز در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد

_ LED های کم مصرف و ارزان قیمت

_ LED های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مدار بسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا می توانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند. همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر قیمت پاییینتری می باشند. در حال حاضر از دوربین های مدار بسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده می کنند.

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ دوربین مدار بسته به امواج مادون قرمز.

میزان قدرت LED ها

باتوجه به تعداد و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی باLED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود. تمامی دوربین های دید در شب تک رنگ بوده و معمولا سبز تیره هستند، زیرا چشم انسان به این رنگ حساس تر خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تکنولوژی POC انقلابی در نصب دوربین های مداربسته

دوربین-مداربسته-POC,,نحوه کار دوربین مداربسته POC برق از طریق کواکسیال
شاید اخیرا اسم تکنولوژی POC به گوش شما خورده باشد. شاید هم قبلا در طول نصب دوربین مداربسته به ساختن چنین تکنولوژی برای دوربین های مداربسته فکر کرده باشید. تکنولوژی POC برای دوربین های آنالوگ یکی از ایده هایی است که میتواند روند و کارایی نصب دوربین های مداربسته را کاملا تغییر دهد.

POC چیست؟

در ساده ترین تعریف POC همان معادل POE در دوربین های مداربسته آنالوگ است. با استفاده از تکنولوژی POC شما میتوانید دوربین های مداربسته خود را از طریق کابل تصویر (کواکسیال) تغذیه هم کنید. پس دیگر نیازی به کشیدن کابل برق و تصویر مجزا برای هر دوربین و قرار دادن منبع تغذیه ندارید. همه دوربین هایی که به DVR متصل شده اند گذشته از ارسال تصویر، برق خود را هم از طریق همین دستگاه دریافت می کنند.
استفاده از این تکنولوژی می تواند زمان نصب دوربین های مداربسته را به شدت کاهش دهد و همچنین عیب یابی و تعمیر سیستم های آنالوگ را ساده تر کند.

POC چطور کار می کند؟

نحوه کار POC کمی با POE متفاوت است. در تکنولوژی POE از دو رشته از سیم های کابل شبکه برای تغذیه تجهیزات استفاده می شد. اما در کابل های کواکسیال رشته اضافه ای وجود ندارد، به همین خاطر متخصصان، برق را از طریق مغزی و شیلد کابل ارسال می کنند. سیگنال تصویر دوربین هم توسط یک Encoder بر روی ولتاژ ارسالی سوار می شود و در محل دریافت مجدد توسط Decoder به شکل سیگنال تصویر دیجیتال در می آید. البته این تنها روند عمومی کار این تکنولوژی است و جزئیات تخصصی نحوه کار آن بسیار طولانی تر است.

محدودیت ها در سیستم POC

گذشته از تمام مزایای سیستم POC این سیستم محدودیت هایی هم دارد. بزرگترین محدودیت این سیستم، حدود بودن نوع دوربین و DVR در سیستم مداربسته است. در صورتی که بخواهید دوربین های آنالوگ را به صورت POC تغذیه کنید، خود دوربین ها حتما باید این تکنولوژی را پشتیبانی کنند. دستگاه DVR هم حتما باید دارای خروجی های POC باشد. در صورتی که یکی از این دو شرط برقرار نباشد شما باید دوربین را به صورت مجزا تغذیه کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که تکنولوژی POC تنها برای دوربین های آنالوگ نسل جدید (آنالوگ HD) قابل استفاده است و دوربین های آنالوگ قدیمی نمی توانند POC باشند.
سیستم های POC همچنین دارای محدودیت کابل هم هستند. در سیستم های فعلی فاصله دوربین تا دستگاه DVR نمیتواند بیش از 200 متر (در دوربین های هایک ویژن) باشد. با توجه به ولتاژ پایین تغذیه دوربین ها، افت ولتاژ در کابل بالا خواهد بود و نمی توان دوربین ها را در فواصل بالا تغذیه کرد. پس برای دوربین های با فاصله بالاتر از 200 متر باید به صورت جداگانه کابل برق بکشید.


:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

تفاوت HDMI و VGA در دوربین مدار بسته

تفاوت-VGA-HDMI,,
با توجه به اینکه تکنولوژی های تصویری از گذشته تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته اند تجهیزات مورد نیاز در بستر سازی آنها نیز دچار تغییرات چشمگیری شده اند. یکی از این تجهیزات انواع مختلف کابل ها هستند که از چندین رشته سیم تشکیل شده اند. کابل ها دارای قابلیت های مختلفی بوده و معمولا برای اتصال دو دستگاه مختلف به یکدیگر استفاده می گردند. از کابل ها برای اهداف مختلفی استفاده می گردد و طراحی آنها نیز بر همین اساس است. کابل ها به طور گسترده ای در دستگاه های الکترونیکی برای انتقال برق و سیگنال های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرند. در پیاده سازی و نصب تجهیزات مدار بسته از انواع مختلفی از کابل ها می توان استفاده نمود. دستگاه های ضبط DVR و NVR خروجی های تصویری متفاوتی دارند. دو خروجی HDMI (High Definition Multimedia Interface) و VGA (Video Graphics array)هر دو برای اتصال دستگاه های فوق به نمایشگر های مختلف و مشاهده تصاویر در تجهیزات مداربسته بکار می روند.
تکنولوژی VGA یک فناوری قدیمی است که در سال 1987 توسط شرکت IBM جهت استفاده در کامپیوترهای داخلی خود ابداع گردید. سپس بسیاری از تولید کنندگان آن را پذیرفته و در تولیدات خود پیاده سازی کردند و با گذشت زمان تبدیل به استانداردی در تمام دستگاه های ویدئویی گردید.
از سوی دیگر HDMI فناوری نسبتا جدید تری است که در سال 2003 توسط گروهی از تولیدکنندگان برای ایجاد استانداردی جدید جهت تبادل سیگنال های دیجیتال بین دستگاه های مختلف ابداع گردید. کابل های HDMI دارای نسخه های متعددی بوده که هر کدام با توجه به ساختار خود توانایی انتقال تصاویری با رزولوشن های مختلف را دارند.
تفاوت VGA و HDMI در دوربین مدار بسته

تفاوت اصلی میان این دو، در قالب و فرمت اطلاعاتی است که انتقال می دهند. VGA اطلاعات را در فرمت استاندارد آنالوگ انتقال داده در حالی که این عمل در HDMI به صورت دیجیتال انجام می گیرد. از دیگر تفاوت های این دو فناوری می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  1. کابل HDMI توانایی ارسال همزمان تصویر و صدا را دارد در حالیکه VGA تنها توانایی انتقال تصاویر را دارد.
  2. بالاترین کیفیت تصویر ارائه شده در HDMI رزولوشن 4096*2160 است که با نام 4K یا Ultra Hd نیز شناخته می شود اما خروجی VGA حداکثر توانایی ارسال تصاویری با رزولوشن ۲۰۴۸ * ۱۵۳۶یا Full HD را دارد.
  3. از کابل VGA تنها میتوان جهت اتصال دستگاه به مانیتور یا تلویزیون های معمولی استفاده نمود. اما کابل HDMI توانایی انتقال تصاویر را بر روی تلویزیون و نمایشگر هایی با رزولوشن 2 مگاپیکسل نیز دارد.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته چیست   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی دوربین هایک ویژن

دوربین مدار بسته برای تعمیرگاه های خودرو و نمایندگی ها

دوربین مدار بسته برای تعمیرگاه های خودرو و نمایندگی ها

دوربین مدار بسته برای تعمیرگاه های خودرو و نمایندگی ها

سرمایه گذاری برای امن سازی بنگاه های خودرو یا نمایندگی های فروش خودرو و توسعه امنیت آن می تواند از سرمایه گران بهای آنها و اموال آن به نحوی مطلوب محافظت نماید.

بسیاری از نمایندگی های خودرو، موجودی های خود را در بیرون از محوطه و یا در فضایی باز نگهداری می نمایند و این امر سبب می شود که سارقان و دزدان به آن چشم طمع داشته باشند و بخواهند که خود خودرو و یا وسایل آن را به سرقت برند.

در این نمایندگی ها خودرو هایی با رنج قیمت متفاوت وجود دارد و اگر یک سارق بتواند به آن نفوذ کرده و بخشی از آن اموال را به سرقت برد علاوه بر وارد آمدن خسارت به آن موسسه، اعتبار ایشالن نیز زیر سوال خواهد رفت.

امروزه سیستم های نظارت تصویری متنوعی عرضه شده است که می تواند برای نمایندگان فروش خودرو و یا بنگاه ماشین، بر اساس هر بودجه ای پیاده سازی شود. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت اجرای سامانه های نظارت تصویری در این اماکن را بررسی نماییم. سپس درباره مزایای پیاده سازی آن ها اشاره خواهیم نمود. یادمان باشد امنیت هر کسب و کار در موفقیت آن کسب و کار تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

باید این دید را داشته باشید که دوربین در نمایندگی فروش خودرو می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری دراز مدت در نظر گرفته شود.

نکات امنیتی در هنگام نصب دوربین های مدار بسته

اگر خواهان نصب سیستم نظارتی در بنگاه خودروی خود هستید و می خواهید آن را به طور کامل ایمن نمایید، لازم است چندین فاکتور را مد نظر قرار دهید. این عوامل تاثیر بسزایی در انتخاب نوع دوربین و ویژگی های آن دارد تا بنگاه خودرو به طور کامل امن گردد. این عوامل در نصب بهینه آن نیز دخیل هستند.

اولین گام و مهم ترین گام برای مشخص شدن عوامل و فاکتورها، پرسیدن چند سوال ابتدایی و مهم است. اولین سوال باید درباره میزان و تعداد سرقت ها در سال های گذشته باشد. اگر تعداد سرقت ها زیاد باشد، مشخص است که نمایندگی فروش خودرو آسیب پذیری بالایی را در برابر سرقت دارد.

همچنین محله ای که این نمایندگی در آن قرار گرفته است نیز می تواند جرم خیز بودن آن را مشخص نماید. برای بررسی جرم خیز بودن محله می توانید پرس و جویی را از همسایگان داشته باشید. هر چه تعداد سرقت ها در محوطه نمایندگی و یا محله بیشتر باشد، شما باید تعداد دوربین های بیشتری را برای محیط و یا دیواره در نظر بگیرید.

بسیاری از بنگاه های فروش خودرو آسیب پذیر هستند و زیر نظر بسیاری از سارقان قرار دارند. از سویی دیگر در صورتی که صاحبان این مشاغل مدیریت و نظارت مناسبی بر این محیط ها نداشته باشند شرایط جوی و آب و هوا می تواند خسارتی را بر بدنه و سایر بخش های خودرو وارد سازد.

پرسش دوم شما باید به شناسایی مناطق جرم خیز گاراژ و یا نمایندگی فروش خودرو می توانید بهترین مکان های نصب دوربین را شناسایی کنید. شناسایی این مناطق و تعیین تعداد دوربین سبب جلوگیری از هزینه های اضافی برای خرید دوربین های غیر ضروری خواهد شد. بهترین راه این است که شما در ابتدای امر مناطقی که برای شما مهم تر هستند و سرمایه های بیشتری در آنجا انبار کرده اید را مشخص نمایید.

همچنین مناطقی که کمتر در تردد مسئولین وجود دارد نیز می تواند به مرور سبب جرم خیز شدن آن مناطق گردد. لیست این مناطق را تکمیل نمایید تا در انتخاب محل دوربین دقیق تر عمل نمایید. یکی از تهدید هایی که در مراکز تعمیر و یا نمایندگی خودرو وجود دارد دزدیدن لاستیک است. سرقت لاستیک آسیب پذیری بالقوه ای است که در تمامی نمایندگی های تعمیر خودرو وجود دارد.

در صورتی که چنین تهدیدی در منطقه شما رخ داده است لازم است از دوربین هایی استفاده نمایید که با راهکار تشخیص چهره ترکیب شود و سارقان را به مرور به شما معرفی نماید. برای آنکه بتوانید تصویری محکمه پسند را به مراجع قضایی تحویل دهید لازم است که مشخصات جزئی شامل رنگ لباس، میمیک صورت و موارد دیگر در تصویر مشخص باشد تا برای اثبات وقوع جرم قاضی تصمیم درستی را اتخاذ نماید.

پرسش سوم و پرسش نهایی که باید برای انتخاب دوربین ها در نظر داشته باشید این است که آیا در حال حاضر امنیتی وجود دارد؟ آیا سیستم امنیتی موجود موثر و کارا است؟ نقاط ضعف سیستم امنیتی موجود چیست؟

اگر در حال حاضر از سیستم های آنالوگ قدیمی استفاده می کنید و سامانه امنیتی شما از سیستم های مدرن بهره نمی گیرد باید سیستم خود را ارتقا دهید. سیستم های مدار بسته آنالوگ عملکردی محدود دارند و قابلیت های آنها انگشت شمار است. در بسیاری از مواقع تصویر این دوربین ها بی فایده می باشد و قاضی آن را قبول نمی نماید.

ارتقا سیستم های مدار بسته آنالوگ به دوربین های تحت شبکه می تواند مزایای بی شماری را به ارمغان آورد و امنیت منطقه را به طور کارا ارتقا دهد.

مزایای سیستم های نظارت تصویری در نمایندگی خودرو

نصب و اجرای پروژه های نظارت تصویری در نمایندگی های خودرو، می تواند مزایای بسیاری را به ارمغان آورد. این مزایا سبب ارتقا امنیت محیط کسب و کار آن ها خواهد شد. در بخش زیر به معرفی برخی از این مزایا می پردازیم.

بازدارندگی از وقوع جرم

یکی از الزامات امنیت در هر کسب و کار از جمله نمایندگی ها فروش و تعمیر خودرو، امن سازی محیط و ارتقا سپرهای امنیتی می باشد. باید در هر کسب وکاری اطمینان حاصل شود که وقوع و نفوذ جرم به یک منطقه سخت و دشوار است، این امر یکی از مسئولیت های بزرگ هر سازمان یا ارگان می باشد.

دوربین های امنیتی در هر منطقه از جمله گاراژهای تعمیرگاه و یا بنگاه های فروش عامل باز دارنده از وقوع جرم می باشند. استفاده از دوربین های جدید با قابلیت های نوآورانه سبب ارتقا امنیت هر محدوده می شود. در بسیاری از تحقیقات نشات داده شده است که خود دوربین عامل بازدارنده محسوب می شود چرا که سارقان نمی خواهند از اعمال مجرمانه خود اثر بگذارند و فیلمی از جرم خود را به صاحبان تحویل دهند.

سارقان با دیدن دوربین راه خود را کج کرده و به منطقه دیگر برای ارتکاب جرم مهاجرت می کنند.

محافظت از موجودی

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، نمایندگی های فروش و تعمیرات خودرو نسبت به سایر مشاغل خرده فروشی کالاهای بسیار گران قیمت تری دارند. علاوه بر این، بخش بزرگی از موجودی خودرو آنها پس از پایان ساعت کاری در خارج از منطقه باقی می ماند، که می تواند یک هدف وسوسه انگیز، برای مجرمان بوده و یا لاستیک خودروها به سرقت رود.

حفظ امنیت نمایندگی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دوربین های امنیتی می توانند یک لایه دفاعی قدرتمند را فراهم کنند. با استفاده از هوشمند سازی های نظیر تشخیص حرکت و یا تشخیص نفوذ می توان هوشمند سازی منطقه را مضاعف نمود و با انتقال تصویر و ارائه پیام هشدار به صاحبان امنیت منطقه را به لطف سامانه نظارت تصویری مدرن ارتقا بخشید.

امن سازی ساختمان، کارکنان و مشتریان

دوربین های امنیتی که در نمایندگی های خودرو نصب می شوند علاوه بر حفظ دارایی وظیفه امن سازی کارکنان و مشتریان را دارند. با مانیتورینگ دوربین ها می توان کارکنان را در زمان بحران مطلع نمود و یا اگر یک مشتری در معرض خطر قرار دارد از طریق بلندگو پیام هایی را برای ایشان قرائت کرد.

مانیتورینگ کارمندان برای انجام وظایف روزمره به طور کامل، نیز از وظایف دوربین های مدار بسته به شمار می آید. انتقال تصویر و مانیتورینگ از راه دور کارکنان می تواند سبب ارتقا اثر بخشی عملکرد برای مدیران شود.

یکپارچه سازی

یکی از مزایای سامانه های نظارت تصویری یکپارچه سازی آن با سایر سیستم ها است و در صورتی که در نمایندگی از سامانه های کنترل تردد و یا پیجینگ استفاده می نمایند می توانید این سامانه ها را با هم ادغام نموده و با یک نرم افزار واحد آن را مدیریت نمایید. بررسی ورود و خروج کارمندان و زنگ درب ورودی سامانه هایی هستند که می تواند با نرم افزار دوربین ها یکپارچه شوند.

علاوه بر این سامانه خانه هوشمند نیز امکان تبعیت از نرم افزار را دارد و به کمک نرم افزار جامع می توانید مدیریت دما را نیز داشته باشید.

روش های سودمند برای اجرای دوربین های امنیتی برای نمایندگی های خودرو

هنگام انتخاب دوربین های امنیتی برای نمایندگی های خودرو، نکات مفیدی وجود دارد که کاربران می توانند از آنها برای بهترین انتخاب و مناسب ترین راهکار استفاده نمایند. انتخاب دوربین مناسب به شرایط محیط کاملا وابسته است و برای بهترین انتخاب باید فاکتورهای متعددی را نیز در نظر گرفت.

در بسیاری از مواقع مدل ها و تیپ های متنوعی از دوربین ها در کنار یکدیگر در یک پروژه به کار می برند تا ارزنده ترین راهکار فراهم شود. مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که دوربین هایی که در فضای آزاد استفاده می شوند آیا توانایی مقابله با گرد و غبار و آب را دارند و به نوعی IP دوربین که بیانگر درجه حفاظت دوربین است برای این محیط ها پاسخگو است.

دقت کنید IP درجه حفاظت مخفف INGRESS PROTECTION است، که از دو عدد تشکیل می شود و برای محیط های بیرونی بهتر است ۶۶ یا ۶۷ باشد. یکی دیگر از نیازهای امنیتی در نمایندگی خودرو محل استقرار وسایل کارکنان است. نظارت بر این مناطق امنیت و آسودگی خاطر کارکنان را افزایش خواهد داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

زنگ هشدار دما

زنگ هشدار دما

این دوربین حرارتی جدید همچنین دارای زنگ هشدار ناشی از تغییر

دردمای مطلبوب است که وقتی یک درجه حرارت بالاتر از حد مجاز

تعیین شده توسط کاربر ایجاد شود، یک زنگ هشدار می دهد.

این تنظیم به طور موثر قابلیت پیش هشدار قبل از آتش سوزی را

بهبود می بخشد و می تواند برای جلوگیری از خطرات پنهان قبل

از اینکه درجه حرارت به بخار یا احتراق برسد، بتواند پرسنل ایمنی

را با خبر کند.

در یک برنامه کاربردی عملی، می تواند به شناسایی استعمال

سیگار کمک کند، به ویژه در مناطقی که استعمال سیگار ممنوع

است مانند مراکز خرید و پمپ بنزین و پالایشگاه ها، از طریق هشدار

های موثر، کارکنان می توانند شخصی را در حال سیگار کشیدن است

پیدا کنند و آن را متوقف کنند تا آلودگی محیط زیست یا آسیب آتش

سوزی ناشی از سیگار کشیدن کاهش یابد.

هشدارهای کاذب را با یادگیری عمیق کاهش دهید

علاوه بر این، دوربین دارای یک پردازنده گرافیکی داخلی است که

برای اجرای الگوریتم یاد گیری عمیق به طور موثر برای نظارت بر

محیط داخلی و تشخیص نفوذ غیر قانونی کمک می کند. تکنولوژی

تجزیه و تحلیل محتوای هوشمند می تواند به کاهش هشدارهای

کاذب با فیلتر کردن عوامل دخالت مانند تغییرات نور یا حرکت حیوانات

در زمینه دید کمک کند. فقط تهدید های واقعی باعث ایجاد آلارم

در دوربین می شوند، سطح اقدامات امنیتی را بسیار بالا می برد.

این دوربین به منظور تشخیص آتش و تشخیص نفوذ داخلی،

مخصوصا در سناریو های کاربردی مانند انبارها، موزه ها، مراکز

داده ها و بانک ها، بسیار کاربرد دارد. زاویه دیدگسترده (تا ۹۰

درجه) همراه با دوربین های نسبتا کوچک و به خوبی طراحی

شده، آنها را برای نصب آسان و راحت استفاده می کند.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته
  2. دوربین پلاک خوان چیست ؟
  3. دلایل تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته
  4. PoE در دوربین مداربسته
  5. عملکرد سیستم کنترل دسترسی

پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

برای پیشرفت در بازار رقابتی چه باید بکنیم؟!

برای پیشرفت در بازار رقابتی چه باید بکنیم؟!

برای پیشرفت در بازار رقابتی، محصولتان باید حداقل در چهار حوزه

متفاوت و برتر باشد:

کیفیت بهتر:

کیفیت توسط مشتریان تعریف می شود. مشتری شما چه تعریفی

از کیفیت دارد؟

نتایج سریع تر و بهتر:

اینکه محصول یا خدمت شما نتایج و منافعی را سریع تر از رقبا ارائه

می دهد، چه تغییری در زندگی و کار مشتری ایجاد می کند؟

ارزان تر:

محصول شما می تواند از نظر قیمت و از نظر هزینه دراز مدت مالکیت،

ارزان تر از محصولات رقبا باشد.

ساده تر و مناسب تر:

مشتریان تنبل هستند و همیشه محصول یا خدمتی را ترجیح می

دهند که استفاده از آن راحت تر باشد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://diigo.com/0lapb6

https://sites.google.com/view/classes-or-even/home

https://www.pedicure.com/activity/p/439065/

https://www.bloglovin.com/@seomypassion12/9134727



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سرویس دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

سرویس دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

تصور کنید به محل مشتری مراجعه کردید و دستگاه ضبط ریستارت

می شود مراحل زیر را به ترتیب چک کنید.(در هر مرحله اگر مشکل

همچنان وجود داشت به مرحله بعد بروید:)

۱ – تعویض پاور با یک پاور ۵ آمپر خوب:

اگر با تعویض پاور  مشکل حل شد به این معنی است که پاور دستگاه

خراب بوده و آمپر کافی برای روشن کردن هارد و دستگاه ضبط را روشن

نمی کند.

۲ – جدا کردن کابل برق و ساتای هارد:

اگر با جدا کردن هارد دیسک مشکل حل شد به معنی خرابی هارد

است و باید بررسی شود یا اگر گارانتی دارد به شرکتش ارسال شود.

۳ – جدا کردن کابل تصویر vga و hdmi:

اگر با جدا کردن کابل تصویر مشکل حل شد به معنی ورود برق القایی

از طریق کابل تصویر است. این مورد را جدی بگیرید چون احتمال آسیب

به برد دستگاه بالا است.

۴ – بررسی دمای cpu:

داغ شدن بیش از حد دمای cpu بعد از حدود ۱۵ دقیقه کار هم می

تواند علت ریستارت دستگاه باشد. اگر با دماسنج اندازه گیری کنید

دمای بالای ۷۰ درجه و اگر به حالت سنتی بخواهید تست کنید انگشت

اشاره را روی cpu قرار دهید، اگر نتوانستید بیش از ۲ ثانیه تحمل کنید.

در این مواقع کار زیادی از شما ساخته نیست و دستگاه برای بررسی

باید به تعمیر گاه ارسال شود.

۵ – وجود اتصالی در برد دستگاه ضبط:

وجود اتصالی و خرابی قطعات (به خصوص) بخش تغذیه هم می تواند

علت ریستارت دستگاه باشد که در این حالت هم کار زیادی از شما

ساخته نیست و دستگاه برای بررسی باید به تعمیرگاه ارسال شود.

۶ – بروز رسانی کردن دستگاه DVR:

کابل LAN را یک طرف به دستگاه DVR و طرف دیگر را به مودم اتصال

می دهیم بعد به قسمت تنظیمات دستگاه DVR رفته و در قسمت

بروز رسانی دستگاه DVR را به روز رسانی می کنیم.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. حفاظت از اماکن با دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی مبتنی بر ابر
  3. مدیریت فروشگاه ها با سیستم های صوتی IP
  4. سیستم های آلارم در خانه های هوشمند

توسعه فناوری ویدئو آنالیتیک



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
نصب دوربین مداربسته برای بالا بردن امنیت فضاهای مختلف به یک موضوع فراگیر در تمام شهرهای جهان تبدیل شده است. در این میان کیفیت تصاویر این دوربین ها در شرایط آب و هوایی مختلف یکی از موضوعات مهم برای انتخاب نوع دوربین مدار بسته برای نصب است. در چند سال گذشته شاهد توسعه فناوری های مختلف در تولید دوربین مدار بسته توسط شرکت ها و برندهای مختلف هستیم. برای مثال به مانند دوربین های عکاسی شاهد تولید دوربین های مداربسته ای با مگاپیکسل های بالا و تا حتی 20 مگاپیکسل هستیم. با این حال این نوع تکنولوژی ها به تنهایی برای دوربین های مدار بسته و تضمین کیفیت بالای تصاویر تولید شده توسط آنها نیست. برای مثال عوامل مختلفی مانند نمایش رنگ ها، کنتراست نور و شرایط آب و هوایی به شدت بر روی دوربین های مدار بسته تاثیر می گذارد.
وقتی شرایط محیطی کاملا مساعد باشد بدیهی است که دوربین های مداربسته برای ایجاد تصاویر با کیفیت با مشکل روبرو نمی شوند اما در شرایط نامساعد جوی مانند باران شدید، هوای مه گرفته یا هوای غبار آلود بسیاری از مدل های قدیمی دوربین های مدار بسته با مشکل وضوح تصاویر روبرو می شوند. این موضوع به این دلیل ساده است که ذرات معلق موجود در هوا مانع تصویر برداری با کیفیت بالا توسط دوربین های مداربسته می شود.
یکی از شرکت ها ی پیش رو در استفاده از تکنولوژی Defog در انواع دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن ( hikvision ) چین است و در ادامه به معرفی این فناوری می پردازیم.

بیشتر بخوانید:  پک دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 

تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست؟

تکنولوژی جدید ضد مه یا همان Defog برای برطرف کردن این مشکل در دوربین های مداربسته ابداع شده است. این تکنولوژی که بیشتر برای دوربین های نصب شده در فضای باز استفاده می شود قادر است که حتی در شرایط مه گرفتگی یا گرد و غبار شدید محیطی نیز تصاویر با کیفیت از محیط را در جهت نظارت دقیق تر به شما ارائه دهد.
نحوه عملکرد این فناوری بر اساس افزودن الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی در دوربین به سیگنال های ویدئویی است. لازم به ذکر است که میزان بهبود و بازسازی کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد.
تکنولوژی Defog

این الگوریتم در دو مرحله آنالیز خود را انجام می دهد:

1. تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر

2. نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی

 

همچنین این الگوریتم توانایی این را دارد که تراکم تصاویر را به شکل مجزای پیکسلی توسط هوش مصنوعی خود تجزیه و تحلیل کند و از این طریق کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. نکته مهم این است که تمام تنظیمات این تکنولوژی در درون خود دوربین انجام می شود و به همین دلیل هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر ایجاد نخواهد شد.

کاربردهای تکنولوژی Defog

از این فناوری بیشتر در دوربین های اسپید دام استفاده می شود چرا که این دوربین های از دسته دوربین های مداربسته outdoor به حساب می آیند و بیشتر در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی از دوربین های مداربسته دارای فناوری Defog در پروژه های سرباز مانند راه آهن ها، بزرگ راه ها بنادر و فضاهای عمومی شهری در جهت کنترل ترافیک استفاده می شود.
مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:


:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

یکی از مهمترین راهکارها برای خبره شدن در هر کسب و کاری مطالعه مقالات و مطالب روز آن کسب و کار است. در این مطلب مقالات بسیار مفید در صنعت دوربین مداربسته را برای شما لیست کرده ام. امیدوارم که مفید باشد.

 

  1. امنيت سايبري هايك ويژن / دوربين مداربسته كره اي
  2. دوربين مداربسته ثابت / معرفي دوربين Color Vu هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته صنعتي / معرفي دوربين مداربسته هايلوك
  4. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / رعايت قانون GDPR
  5. دوربين مداربسته Wifi چيست؟ / DVR Acusense هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته كره اي / امنيت سايبري هايك ويژن
  7. دوربين مداربسته ثابت / دوربين مداربسته هاي لوك
  8. دوربين مداربسته صنعتي / دوربين توربو اچ دي سري Color Vu هايك ويژن
  9. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / DVR Acusense هايك ويژن
  10. دوربين مداربسته Wifi / رعايت قانون GDPR
  11. فناوری Exir در دوربین مداربسته / نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  12. Triple Stream در دوربین مداربسته / دوربین مقاوم در برابر خوردگی هایک ویژن
  13. تبدیل فرمت ویدئویی DAV در DVR دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR چیست ؟
  14. سنسور تشخیص حرکت PIR دوربین مدار بسته / همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  15. معرفی فناوری Exir در دوربین مداربسته /نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  16. قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته / دوربین (Anti Corrosion) هایک ویژن
  17. فناوری ROI در دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته
  18. قابلیت های دوربین های مداربسته / بررسی ساختار دوربین مداربسته
  19. ایجاد تصویر با کیفیت از دوربین مداربسته در شرایط نوری متفاوت
  20. نحوه نصب و کنترل دوربین های اسپید دام / آداپتور رو نزدیک دوربین نصب کنم یا دستگاه؟
  21. سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال در برابر آنالوگ / معرفی دوربین بولت AVM553J محصول شرکت AVTECH
  22. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  23. چند نکته مهم برای خرید دوربین مداربسته
  24. دوربین مداربسته پیشرو در دنیای حفاظت / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  25. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / محاسبه کابل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته
  26. نکاتی برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته
  27. نصب دوربین های گردان (دام متحرک) / نام کاربری و رمز عبور پیشفرض دوربین های مداربسته
  28. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  29. قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته / ورود به بازار کار دوربین های مداربسته
  30. نویز تصویر در دوربین های مداربسته / پروسه نوردهی در دوربین های مدار بسته
  31. ورود به بازار کار در حوزه سیستم های نظارت تصویری / قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته
  32. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / عیب یابی و رفع مشکلات NVR
  33. مزایا و معایب دوربین های بی سیم / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  34. کنترل دوربین PTZ / سیستم دوربین مدار بسته فروشگاه ها
  35. لایه ی جلسه(Session Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi در دوربین مداربسته
  36. لایه نمایش (Presentation Layer) / لایه کاربرد(Application Layer) در دوربین مداربسته
  37. لایه ی پیوند داده / لایه ی انتقال (Transport Layer) در دوربین مدار بسته تحت شبکه
  38. لایه شبکه(Network Layer) و لایه ی فیزیکی(Physical Layer)در دوربین تحت شبکه
  39. لایه کاربرد(Application Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi
  40. لایه ی جلسه(Session Layer) و لایه نمایش (Presentation Layer) در دوربین مداربسته
  41. لایه ی فیزیکی و لایه ی انتقال در دوربین مداربسته تحت شبکه
  42. لایه شبکه(Network Layer) , لایه ی پیوند داده در دوربین های مداربسته
  43. پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری / تفاوت دوربین مدار بسته وارم لایت با استار لایت
  44. کابل کشی شبکه دوربین مداربسته / همه چیز دوربین مداربسته
  45. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
  46. انتقال تصویر از طریق سایت No-IP / سوئیچ KVM چیست؟
  47. سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ اویجیلون / نگهداری دوربین مدار بسته
  48. سنسورهای تصویربرداری دوربین مداربسته / بهبود تصاویر دوربین مدار بسته
  49. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  50. شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته / آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

ویدئو بالون در دوربین مدار بسته: یک دستگاه تقویت کننده در دوربین مدار بسته است

که ارسال تصاویر را با استفاده از یک جفت سیم بهم تنیده شده بدون شیلد محافظ بجای

کابل کواکسیال انجام میدهد. کلمه balun از ترکیب  عبارت های متقارن و نامتقارن بدست

آمده است. وظیفه یک بالون تبدیل سیگنال نامتقارن به سیگنال متقارن است. هنگامی

که سیگنال تصویر با کابل کواکسیال ارسال میگردد. مسافت طی شده با سیگنال،

محدودیت دارد زیرا این سیگنال بصورت سیگنال نامتقارن است و در معرض تداخل

فرکانس رادیویی یا نویز خواهد بود. برای به حداقل رساندن این نویز در کابل های

کواکسیال از شیلد محافظ مخصوص استفاده میگردد. ویدئو بالون سیگنال ویدئویی را

بصورت متقارن تبدیل میکند که در این حالت هر یک از دوسیم بهم تنیده شده، سیگنال

یکسانی با میدان مغناطیسی با قطب های مخالف هم منتقل میکنند.

تاثیر نویز

نویز تاثیر یکسانی بر روی هریک از سیگنالها دارد. وقتی که سیگنالها ترکیب میشوند، آن

نویز حذف میگردد. با استفاده از یک بالون تعبیه شده، یک جفت سیم بهم تنیده شدهی

بدون شیلد محافظ قادر خواهد بود ویدئو را به مسافت های بسیار طولانی تر از کابل

کواکسیال و با هزینه کابل کشی کمتر ارسال کند.

ویدئو بالن اکتیو

نوع دیگر ویدئو بالن ها، ویدئو بالن اکتیو است که در کنار تبدیل سیگنال های ارسالی به تقویت سیگنال نیز می پردازد. مزیت اصلی این ویدئو بالن ها امکان ارسال سیگنال های ارسالی تا مسافت های طولانی میباشد. در استفاده از این نوع ویدئو بالن ها، بسته به نوع کابل و نوع ویدئو بالن، امکان ارسال اطلاعات تصاویر حتی تا فاصله ۱۵۰۰ متری فراهم خواهد بود. ویدئو بالن های اکتیو نیاز به منبع تغذیه داشته لذا دارای هزینه بالاتری نسبت به نوع اول میباشند.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته: مادون قرمز هوشمند یا (smart ir) یک فناوری

در دوربین مدار بسته است که شدت تابش نور مادون قرمز را برای اجسام نزدیک به

دوربین تنظیم میکند. به تصویر بالا دقت کنید، در دوربین های بدون مادون قرمز

هوشمند وقتی شخص خیلی به دوربین نزدیک میشود تصویر او سفید میشود. اما در

دوربین مدار بسته مجهز به smart ir دوربین شدت نور LED مادون قرمز را کم میکند و به

ترتیب تصویر شخص بهتر دیده میشود.

تکنولوژی smart ir

چشم انسان برای تشخیص امواج نوری مرئی از میان طیف امواج الکترومغناطیسی طراحی

شده است، اگر چه که ما تنها میتوانیم بخش کوچکی از آن را تشخیص دهیم. امواج

مادون قرمز بین امواج مرئی و امواج مایکرو که از دید مانامرئی است قرار دارند. امواج

مادون قرمز میتوانید مانند گرمایی که از شئی منتشر می شود، اندازه گیری شوند.

همانطور که می دانید هر شئی حتی اگر کوچک هم باشد، سطحی از انرژی از خود ساطع

میکند. تصویر ساز داخل دوربین به شما اجازه دریافت گرمای تصویر انتشار یافته از شئی را

می دهد و این ویژگی بعنوان تکنولوژی smart ir شناخته میشود. دوربین های با این

قابلیت قادرند انرژی مادون قرمز را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل کنند و سپس به

تصویر تبدیل میشود.

Smart Ir

smart ir مشکلات نوردهی بیش از حد را توسط تنظیم دینامیک شدت نورهای مادون قرمز

منتشر شده توسط منبع led دوربین، در حالتیکه شئی مورد نظر در میدان دید دورتر یا

نزدیک تر میشود بر طرف میسازد. این امر تضمین میکند که تصویر گرفته شده از شئی

توسط دوربین در سطح نوردهی مناسبی قرار دارد و جزئیات تصویر حفظ شده اند. نتیجه

این امر اثر بخشی بسیار بیشتری برای کاربردهای مورد نیاز مانند شناسایی افراد یا

تشخیص چلاک وسایل نقیله در شرایط ضعیف نوری فراهم میکند.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مدار بسته مکعبی

دوربین مدار بسته مکعبی: معمولا برای محل هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان

و در عین حال، امکانات بالا (دوربین مدار بسته کودک) مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین

مدار بسته cube یا مکعبی دارای امکانات بسیار زیاد و در قالب یک دوربین همه کاره ارائه

می گردد.

دوربین مدار بسته Cube، تحت شبکه بوده و همچنین دارای سیستم WIFI می باشند.

برخی از دوربین های کیوب دارای میکرفن داخلی و همچنین دارای اسپیکر هستند.

این دوربین با اتصال به Wifi محل و تنظیم با اپلیکیشن Mi home صوت و تصویر را ذخیره

میکند. و روی کارت حافظه به گوشی موبایل شما ارسال میکند. و تنها با اتصال به اینترنت

از هر جای دنیا میتوانید تصاویر محل رو بصورت زنده ببینید. این دوربین دارای سنسور

مادون قرمز است که می تواند در شرایط نور کم و یا شب با کیفیت فول HD فیلم برداری

کند.

زاویه دید

زاویه دید دوربین های مدار بسته مکعبی یا CUBE  عمدتا بالا بوده و برای نظارت کامل بر

یک اتاق بسیار مناسب می باشند.

قابلیت ضبط

دوربین مداربسته ذکر شده قابلیت ضبط بر روی کارت حافظه را دارا بوده و این امکان

رامی دهد که بدون استفاده از دستگاه DVR یا NVR ضبط تصاویر انجام گیرد. همچنین

دوربین های مدار بسته مکعبی دارای اتصال بی سیم WIFI (دوربین مدار بسته بی سیم)

هستند و جهت استفاده فقط نیاز به یک کابل برق دارند.

دوربین های مدار بسته مکعبی بسرعت به جایگزینی مناسب، برای راه حل پر هزینه نظارت

تصویری تبدیل گشتند که اکثر مصرف کنندگان و موسسات کوچک و متوسط به سادگی

نمی توانستند از پس هزینه های سیستم های قبلی آن برآیند.

در سالهای اخیر رشد استفاده از دوربین های مدار بسته CUBE به سرعت در حال افزایش

می باشد. و بسیاری نیازهای امنیتی ساده با این دوربین ها رفع می گردند.

 

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته تهران  هایک ویژن

 

 

نصب آسانتر دوربین مدار بسته با پروتکل DHCP

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در سیستمهای نظارت تصویری بزرگ و مهمتر در پروژه های بزرگ با تعداد زیاد دوربینهای امنیتی می تواند کاری بشدت زمان بر باشد که با روشهایی می شود آنرا کمی ساده تر و سریعتر پیش برد.اخیرا شرکتهای بیشتری به سمت DHCP گرایش داشته اند که نمونه آن را می شود به شرکت آرکانت ویژن با معرفی 20 دوربین مداربسته جدید با قابلیت پشتیبانی از DHCP اشاره کرد که این نشان می دهد شرکتهای غربی هم به فکر تغییر رویه در استفاده از IP های استاتیک هستند. DHCP معادل عبارت مخفف شده پروتکل تنظیمات دینامیک Host است.

بگفته جف ویتنی از بخش بازاریابی ارکانت ویژن :

DHCP اخیرا در اغلب پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد چون پروتکلی استاندارد بر مبنای شبکه های IP بحساب می آید. زمانی که DHCP فعال است دوربین مداربسته تحت شبکه به روتر شبکه درخواست اتصال می فرستد تا از طرف روتر یک آدرس شبکه دریافت نماید. زمانی که DHCP فعال نباشد یک آدرس پیش فرض برای دوربین مدار بسته توسط شرکت سازنده آن در نظر گرفته می شود. نصاب دوربین مداربسته با تغییر این آدرس به یک آدرس ثابت شبکه و تغییراتی در شبکه کار را پیش می برد.

زمانی که دوربینهای مداربسته تحت شبکه چند مگاپیکسلی شرکت آرکانت ویژن در سال 2004 وارد بازار سیستمهای نظارت تصویری شد، نصابها و تکنسینهای نصب دوربین مدار بسته و فروشندگان و تولید کنندگان تجهیزات نظارت تصویری مثل امروز دانش بالایی نداشتند. شبکه سازی IP امروزه بشدت در فضای سایبری و دنیای IT رایج شده و آنروزها ناشناخته تر بودند.

اما امروزه همه این گروهها به دنبال راهی برای نصب و راه اندازی سریعتر و آسانتر دوربین مدار بسته هستند. با DHCP نیاز به نصب و راه اندازی و لاگین دوربین مدار بسته در شبکه و تغییر نام کاربری و ID شرکت عملا برطرف می شود. برای یک دوربین مدار بسته شاید زمان زیادی نباشد اما برای صدها یا اصلا هزاران دوربین مداربسته کاربران وقت زیادی برای خرج کردن ندارند! بنابراین صرفه جویی وقت کلید محبوبیت DHCP خواهد بود.

زمانیکه از DHCP سرور در شبکه استفاده نمی شود دوربین مدار بسته از آدرس IP پیش فرض کارخانه سازنده استفاده می کند. نصاب می تواند با استفاده از نرم افزاری مثل AV IP Utility یا مرورگر وب داخلی دوربین مدار بسته برای تغییر این آدرس پیش فرض استفاده نموده تا سیستم را همانند تنظیمات براساس آدرس IP استاتیک راه اندازی نماید.

DHCP نقش مهمتری در استفاده از شبکه دوربین مداربسته دارد و آنم حفاظت بیشتر از سیستم نظارت تصویری در برابر حملات امنیتی است. DHCP اطمینان می بخشد که تمام دستگاهها بر روی شبکه بصورت دینامیکی می توانند از بین آدرسهای منتشره آدرسی را انتخاب کرده و دیگر پارامترها را هم تنظیم نمایند. این روش می تواند بهترین استفاده از شبکه را بدون صرف وقت و هیچ نوع مکاتبه و تداخلی ممکن سازد. البته این بخش کار مستقیما به امنیت شبکه مربوط نمی شود اما با این کار استفاده و بهینه سازی شبکه کاملا استاندارد و کانالیزه می شود.

مثلا شرکت آرکانت ویژن بعنوان موردی که مثال زدیم از موتورهای رمزنگاری 16 رقمی ASCII برای افزایش امنیت در گذشته بصورت محدود استفاده می کرد تا امکان دسترسی غیر مجاز را به دوربینهای مداربسته محدود سازد. اما بعدها با افزودن این قابلیت به همه دوربینهای مدار بسته جدید و اقدام تمهیداتی در بروزرسانی فرم ورها برای دوربینهای مداربسته قدیمی تر سعی کرد این قابلیت را برای تمام مدلها بطور پیش فرض فعال سازد. ضمن اینکه سعی کردند در دانشگاه و مراکز فروش هم برنامه آموزش CPCP را که به امنیت اشاره داشت را عملی سازد.

 

قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه: پیشرفت فناوری های نظارت تصویری هر ساله متخصصین و

کارشناسان این حوزه را مبهوت نموده است و در برخی موارد آنها را مجبور به یادگیری موارد

نوین نموده تا با ارتقا دانش خود، فناوری نوین را در پروژه های مختلف گسترش دهند.

تشریح دانش سامانه های نظارت تصویری به صورت کامل و ارائه عملکرد آن به صورت جزء

به جزء کاری سخت است که بسیاری از کاربران و مشتریان از آن دوری می کنند. اما

دانستن یک سری پارامتر می تواند به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه ای برای سامانه

های خود داشته باشید. این نکات به شما کمک می کنند که انتخاب خود را در زمینه

دوربین های امنیتی بسنجید و از کم و کیف آن باخبر شوید.

در این مقاله عملکرد دوربین های مدار بسته تحت شبکه را تشریح می نماییم و تفاوت

های آن را با دوربین های آنالوگ ذکر می کنیم. توضیحاتی را پیرامون تفاوت دوربین های

مدار بسته آنالوگ و شبکه ارائه خواهیم کرد. در انتها به تشریح مناسب بودن دوربین ها

برای پروژه شما خواهیم پرداخت.

از دوربین مداربسته آنالوگ تا دوربین های مدار بسته دیجیتال:

اولین سامانه های نظارت تصویری که با عنوان سیستم های مدار بسته شهرت داشت،

بستری آنالوگ بود که کلیه بخش های آن نیز به صورت آنالوگ مدیریت می شد. در این

سیستم ها ذخیره سازی روی کاست ها و نوارهایی صورت می پذیرفت و تمامی بخش

های آرشیو به صورت فیزیکی بودند. در آن زمان بازبینی وقایع و یا نگهداری آرشیو کاری

بس دشوار و طاقت فرسا به شمار می رفت.

این سیستم ها دارای معایب بسیاری بودند که اولین آن عدم وجود قابلیت توسعه پذیری

در این سیستم ها بود. اضافه کردن یک دوربین در این سیستم ها کاری سخت بود و نمی

توانستند به راحتی یک دوربین را به شبکه خود اضافه نمایند. مسئله دوم کیفیت پایین

به شمار می رفت. مسئله دیگری که در آن زمان با آنها روبرو شده بودند عدم توانایی

مانیتورینگ زنده دوربین ها بود. علاوه بر مشکلات فوق در آن زمان کسی انتظار انتقال

تصویر را نداشت و انتقال تصویر برای آنها یک رویا به شمار می رفت.

رشد نظارت تصویری

در دو دهه گذشته صنعت نظارت تصویری رشد فراوانی داشت و محصولات آن جهش

باورنکردنی را طی کردند. رشد این فناوری سبب شد که بازارها و صنایع مختلف نیز به آن

روی بیاورند و این صنعت فقط محصور به صنایع نظامی نباشد. یکی از دلایل توسعه بازار

نظارت تصویری مقرون به صرفه بودن آن بود. از بین رفتن فناوری های تولید تصویر

قدیمی و تولد تکنولوژی های جدیدی همچون CCD در تصویر برداری، موجب رونق گرفتن

این صنعت شد.

امروزه کاربران این صنعت می توانند از طریق اینترنت به تصاویر دوربین های خود

دسترسی داشته باشند. دوربین هایی که رزولوشن بالایی داشته و کیفیت تصویر خوبی را

فراهم می نمایند. تولد دوربین های مدار بسته تحت شبکه و دیجیتالی شدن آن سبب

تبلور روش های هوشمند سازی تصویر نظیر ردیابی اشیاء، تشخیص حرکت، تشخیص

جسم گم شده و … شده است.

چگونه دوربین مدار بسته تحت شبکه کار می کنند؟

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه، یک دوربین دیجیتالی وظیفه اخذ تصویر را بر

عهده دارد. دوربین پس از اخذ تصویر، تصویر را تبدیل به رشته های دیجیتالی کرده و آن را

در بستر شبکه منتقل می کند. رشته بیت های منتقل شده در شبکه به سرور یا رایانه

.کاربر منتقل می شود. هر کدام از این ایستگاه های کاری (سرور و یا رایانه کاربر) عملیات

مربوط به نمایش تصویر و یا ذخیره سازی تصاویر را بر عهده دارند.

نرم افزار موجود در سرور یا رایانه کاربر وظیفه مدیریت تصاویر را بر عهده دارد. این نرم افزار

باید نمایش تصاویر، ذخیره سازی آن و یا ارسال استریم های دریافتی از دوربین را به

ایستگاه کاری دیگر بر عهده بگیرد. نرم افزارهای متعددی در بازار وجود دارد که کاربران برای

انتخاب آنها مختار هستند تا بر اساس نیاز خود یکی ار آنها را انتخاب نمایند.

پروتکل ONVIF

عموما همه دوربین مدار بسته با نرم افزار تحت پروتکل ONVIF در ارتباط هستند. پروتکل ONVIF

زبان مشترکی است که در دستگاه های نظارت تصویری تحت شبکه پیاده سازی شده

است. در نرم افزارها قابلیت های هوشمند سازی متعددی وجود دارد که بر اساس نیاز

کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. در سامانه های نظارت تصویری IP اصول کار بر

مبنای استانداردهای شبکه است و خروجی هر دوربین PACKET هایی است که از دوربین

خارج شده و به زوج سیم ها می رسد.

کابل هایی که در دوربین های مدار بسته تحت شبکه به کار می روند در خانواده CAT قرار

دارند و کابل هایی مانند CAT5، CAT6،CAT7 هستند. ارسال داده ها در این کابل ها تفاوت

بنیادین با بسترهای آنالوگ یا کابل های کواکسیال دارد. دوربین های مدار بسته تحت

شبکه پهنای باند بالایی را مصرف می کنند و نیاز آن ها به این پهنای باند بسیار بیشتر از.

دستگاه های متداول مبتنی بر  TCP/IP است. هوشمند سازی، بازبینی داده ها، بازیابی

داده ها، با استفاده از این روش بسیار موثر می باشد.

یکی از مزایای عمده سامانه های نظارت تصویری امنیت انتقال است چرا که می توانید

داده ها و رشته تصاویر را به صورت رمز شده ارسال کنید و یا دسترسی به دوربین ها را در

سطوح مختلف مدیریت نمایید. این کار در سامانه های آنالوگ ممکن نبود و احتمال شنود

در آن بسیار وجود داشت.

تفاوت بین سامانه نظارت تصویری آنالوگ با دوربین های مدار بسته تحت شبکه:

بهترین راه برای یادگیری عملکرد دوربین های تحت شبکه مقایسه آن با کارکرد دوربین

های آنالوگ است. مقایسه دوربین های مدار بسته تحت شبکه با سیستم های قدیمی،

فقط برای سهولت تشریح عملکرد ارسال تصاویر است و از نظر فنی کاملا با یکدیگر تفاوت

دارند. سامانه های نظارت تصویری پیشین کیفیت ویدئویی پایینی داشتند و تصاویر آن

در بسیاری از مواقع به درد نخور و بی کارا بود

همجنین بازبینی تصاویر ذخیره شده در سیستم هایی همچون VCR کاری زمان گیر و

خسته کننده بود. یکی دیگر از معایب سامانه های پیشین همان طور که گفته شد،

انعطاف ناپذیری این سیستم ها بود. در سامانه های آنالوگ اضافه کردن دوربین در منطقه

خاص، کاری بس دشوار و مشکل به شمار میامد. در سیستم های آنالوگ متنی بر DVR

برای اضافه کردن یک دوربین در منطقه خاص باید از آن دوربین تا دستگاه DVR کابل

کشی انجام شود و این کار گاهی بسیار سخت و غیر ممکن بود.

معضلات VCR

یکی دیگر از معضلات VCR تخریب نوارهای آرشیو با گذر زمان بود در بسیاری از مواقع

مشاهده کردید که موش نوارها را جویده است و یا خردگی و پوسیدگی این فیلم ها بسیار

به چشم میخورد. بطور کلی سیستم های آنالوگ امروزی نیز که مبتنی بر ذخیره ساز

دیجیتال هستند، کارایی و هوشمندی سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه را ندارند و

به جد ناکارامد هستند.

دوربین های مدار بسته تحت شبکه

بسیاری از کارشناسان و مهندسین بر این باورند که دوربین های مدار بسته تحت شبکه

تقریبا تمام مشکلات سیستم های آنالوگ گذشته را حل نموده است. در دوربین های مدار

بسته تحت شبکه اضافه کردن یک دوربین به کل شبکه به سهولت انجام میشود و برای

کابل کشی کافی است این دوربین را به نزدیک ترین سوئیچ متصل نمایید. مشاهده

میکنید عملیات کابل کشی کواکسیال از گذشته بسیار سهل تر وراحتتر شده است.

برای ذخیره سازی دوربین های مدار بسته تحت شبکه راه کارهای متعددی همچون

NAS, DAS, SAV, وجود دارد و به کاربران امکان میدهد در داخل سایت و یا خارج از سایت

کارهای مربوط به ذخیره سازی را انجام دهند. از دیگر سو با توجه به سامانه مبتنی بر

شبکه همه کاربران میتوانند از بستر اینترنت به تصاویر زنده و یا ذخیره شده دوربین ها

دسترسی داشته باشند و آن استریم ها رامشاهده نمایند.

انتقال تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه

انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه با کیفیت بالا و بدون افت میسر میشود و کیفیت

آنها فراتر از آن چیزی است که در دوربین های پیشین مشاهده میشد. برای کاهش فضای

مصرفی و اشغال پهنای باند در دوربین های مدار بسته تحت شبکه، روش های فشرده

سازی ارائه شده است که بر طبق استانداری خاص کار میکند و پهنای باند اشغالی و یا

فضای مصرفی برای ذخیره سازی را به شدت کاهش میدهد.

تنظیم کیفیت

تنظیم کیفیت و یا نرخ ارسال از الفبایی است که میتوان روی دوربین ها تنظیم نمود.

یکی دیگر از قابلیت های دوربین های مدار بسته تحت شبکه رمز گذاری آن است. در

صورت نیاز به امنیت بالا در حین انتقال و یا ذخیره سازی می توانید این تصاویر را رمز

گذاری نمایید. دوربین های مدار بسته تحت شبکه مزایای بی شماری دارند که در بخش

بعد به معرفی انها خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری برای دوربین های مدار بسته تحت شبکه یک اقدامی هوشمندانه است که

برای شما میتواند سودهای بی شماری را فراهم آورد. اگر شما خواهان استفاده از دوربین

های مدار بسته برای ملکف منزل، محل کار، فروشگاه و یا محل کسب و کار خود هستید

استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه بیشک بهترین گزینه پیش روی شماست.

استفاده و کاربری دوربین های مدار بسته تحت شبکه

استفاده و کاربری دوربین های مدار بسته تحت شبکه بسیار ساده است و شما اگر در

قلمرو خود بستر شبکه را پیاده و یا از مودم های بیسیم استفاده نمایید، میتوانید به

سهولت این دوربین ها را به شبکه خود اضافه کنید. همانطور که قبلا  اشاره شده تصاویر

با کیفیت بالا میتواند در این شبکه جریان داشته باشد و شما از هر نقطه میتوانید به این

تصاویر کیفیت دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت دوربین های مدار بسته تحت شبکه میتوانند امکانات فوق العاده ای را

برای شما فراهم آورند. با استفاده از نرم افزارهای مدیریت تصاویر میتوانند قابلیت

هوشمند سازی را به سامانه خود اضافه کنید بطور مثال قابلیت هایی همچون تشخیص

چهره، تشخیص پلاک، ردیابی اشیا متحرک و بسیاری از موارد دیگر میتواند سبب هوشمند

شدن سامانه نظارت تصویری شما شوند.

سامانه های نظارت تصویری تحت شبکه ثبات و پایداری خوبی دارند و از سویی دیگر برای

توسعه شبکه میتواند منعطف تر و قابل اعتمادتر باشند. همانطور که گفته شد افزون

دوربین اضافی در این شبکه ها به سهولت انجام مشود و یا راهکارهای ذخیره سازی

پیشرفته از مزایای عمده این سیستم هاست.

 

پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

 

پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری

 

تمام رنگی یا تک رنگ (Monochrome)

در تجربه عملی بدون افزایش یا کاهش افکت Saturation یا اشباع رنگ، رنگها حداقل ترین تاثیر ممکن را روی پهنای باند دوربین مداربسته داشتند. در مثال زیر،با تغییر تنظیمات پیش فرض رنگ به حالت تصاویر تک رنگ، پهنای باند تقریبا 20 کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا کرد که یعنی 8% کاهش داشته است.

اما با اشباع یا Oversaturation با افزایش شدید پهنای باند روبرو شدیم. در این مثال تغییر تنظیمات رنگ از حالت پیش فرض به بیشترین میزان ممکن همراه با تاثیراتی مثل قرمز شدگی تصاویر (صندلی در تصویر)، باعث افزایش 200 درصدی مصرف پهنای باند شد.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

تفاوتها در دوربین مداربسته مختلف هر شرکت سازنده

با توجه به ویژگیهای هر محصولی در خط تولید دوربین مدار بسته، تفاوتهایی در میزان نرخ انتقال بیتها یا Bitrate رخ می دهد که خیلی هم ربطی به رزولوشن و سرعت فریم ضبط تصاویر ندارد. خیلی موارد دو مدل دوربین مداربسته متفاوت از یک برند با دو سری متفاوت  با مشخصات تقریبا یکسان بازهم میزان مصرف پهنای باند متفاوت می شود. این تمایز می تواند بخاطر تفاوتها در سنسور تصویر برداری یا پردازشگر بکار رفته در آن دوربینهای مداربسته در مدلهای مختلف، یا استفاده از تنظیمات پیش فرض مختلف در هر مدل، کارایی بالاتر یا ضعیفتر در نور کم یا هر یک از عوامل دیگری از این دست باشد.

برای مثال در تصویر زیر می بینید که دو دوربین مداربسته که یکی Axis Q1604 و دیگری Axis M3004 هستند با رزولوشن 720P با سرعت 10 فریم بر ثانیه و میدان دید افقی 20 درجه ای و فشرده سازی تقریبی Q28 نتایجی متفاوت می دهند. با توجه به عوامل استاندارد یاد شده در تصویر صحنه داخل اتاق میزان نرخ انتقال بیتها در Q1604 عدد 488 کیلوبیت درثانیه است درحالی که M3004 مصرفی برابر 1.32 مگابیت در ثانیه داشته که سه برابر پهنای باند Q1604 بحساب می آید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

البته باید دقت کنید که تفاوتها در بسیاری از مدلها خیلی بیشتر از چیزی است که در صحنه تصویر بالا دیدید و بعضی دوربینهای مداربسته بخاطر بهره مندی از کدکهای هوشمند تصویری نتایجی بسیار متفاوت تر و بهینه تری نسبت به رقبا دارند.

میزان پهنای باند دوربین مداربسته را حدودی تخمین بزنید

در این سری مقالات آموزش دوربین مداربسته تقریبا فهمیدیم که چه پارامترهایی می تواند بر روی پهنای باند دوربین مدار بسته تاثیر بسزایی داشته باشد و برای تخمین یا محاسبه میزان پهنای باند و مصرف حافظه هم قوانینی را یاد گرفتیم. اگرچه این قوانین تقریبا مجازی است و همیشه صادق نیست اما ساختار و دید خوبی برای تخمین در ذهن شما شکل می دهد. با توجه به پارامترهای فراوانی که بر روی پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر می گذارد و بسیاری از همین عوامل هم توسط فاکتورها و پارامترها قابل تعیین یا اندازه گیری نیستند، بنابراین بهترین حالت این است که محدوده ای از حداقلها و حداکثرها را برای هر پارامتر محاسبه کنید و حاشیه امنی هم برای شرایط خاص به آن بیفزایید تا نتیجه کار معقول باشد.

جمع بندی و توصیه های مهم در بهینه سازی پهنای باند دوربین مدار بسته :

  • اگر پروژه ویژه ای دارید حتما دوربین مداربسته مورد نظر را در محل و با میدان دید مورد نظر تست کنید. این حرکت مهم ترین کاری است که می شود انجام داد زیرا تفاوتها در میدان دید می تواند تفاوتهای بسیار بیشتری نسبت به بقیه عوامل در پهنای باند دوربین مداربسته بهمراه داشته باشد که اتفاقا اغلب قابل پیش بینی هم نیستند.
  • حتما میزان Sharpness را کنترل کنید تا با پیک عجیب در مصرف پهنای باند روبرو نشوید.
  • دقت کنید که افت Sharpness هم می تواند در اشغال یکباره تمام پهنای باند موثر باشد.
  • اگر با کاهش Sharpness بدنبال کاهش مصرف پهنای باند هستید، حتما این تجربه را با دوربین مداربسته مورد نظر در محل و میدان دید مورد نظر تست کنید تا بین کیفیت و مصرف منابع شبکه تعادل برقرار کنید.
  • امروزه دیگر استفاده از پروژکتورهای نور اضافی برای داشتن تصویر بهتر بسیار بصرفه تر از استفاده ویژگیهای خاص دوربین مداربسته است و چون نور کم شدت مصرف پهنای باند دوربین مداربسته را بالا می برد خیلی مهم است که این نقیصه را با نور بیشتر جبران کنید.
  • تنظیم کنتراست می تواند بین 30 تا 50 درصد نیاز پهنای باند دوربین مداربسته را کاهش دهد. افزایش کنتراست اغلب با افزایش پهنای باند همراه است در صورتی که تغییر کمی در کیفیت و جزئیات تصویر بوجود می آود. در صورت نبود نیاز به تفکیک ویژه می توانید آنرا مناسب با شرایط تنظیم و بالانس نمایید.
  • در آخر اینکه حواستان به تنظیم بودن فکوس دوربین مدار بسته باشد. تغییرات فکوس هم مثل Sharpness روی مصرف پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر شدید دارد.

پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دوربین پلاک خوان چیست ؟

 

در یک دهه گذشته شاهد استفاده گسترده از دوربین های مداربسته هوشمند در سازمان ها و تمام جوانب زندگی شهرهای مختلف در سرتاسر جهان بوده ایم. یکی از تکنولوژی های نوین که به شدت مورد توجه مدیریت شهری هوشمند قرار گرفته دوربین مدار بسته های پلاک خوان است که در مدت کوتاهی توانسته است سیستم مدیریت ترافیک شهرهای پرتردد مانند شهر تهران را نیز متحول کند. در این مقاله می خواهیم به معرفی تکنولوژی دوربین مداربسته پلاک خوان بپردازیم.

 

دوربین پلاک خوان یا همان دوربین های ANPR مخفف عبارت Automatic Number Plate Recognition است و در واقع دوربین هایی هستند که به صورت هوشمند بر روی وقایع ترافیکی شهرها نظارت می کنند. تکنولوژی بکار رفته در نسل های جدید این دوربین ها توانایی خواندن هر نوع پلاک خودرو در هر شرایط آب و هوایی را دارد. این دوربین مدار بسته اطلاعات به دست آمده را به مرکز مدیریت هوشمند دستگاه ضبط NVR یا نرم افزار iVMS-5200  ارسال می نمایند.

 

به عبارتی نحوه کار این دوربین ها به این شکل است: وقتی یک وسیله نقلیه از مقابل دوربین پلاک خوان عبور می کند شماره پلاک آن توسط دوربین خوانده می شود و این شماره پلاک به صورت آنلاین به مرکز کنترل ارسال می شود. در نسل جدید دوربین های پلاک خوان آنالیز پلاک اتوموبیل ها به سرعت توسط خود دوربین ها انجام می شود و از این طریق در صورتی که یک خودرو تخلفی مرتکب شده باشد به ماموران پلیس اطلاع داده می شود تا اتوموبیل مذکور متوقف شود.

 

نکته بسیار مهم در خصوص بکارگیری دوربین های پلاک خوان در مدیریت شهری و مدیریت ترافیک، این است که این دوربین مداربسته توانایی ذخیره سازی اطلاعات تمام وسایل نقلیه عبوری  را دارند. این قابلیت به سیستم یکپارچه حمل و نقل این امکان را می دهد که یک دیتابیس بسیار بزرگ  از عبور و مرور وسایل نقلیه مختلف در نقال مختلف شهری ایجاد کنند.

 

نحوه عملکرد دوربین پلاک خوان

 

  • نصب آسان در ساختارهای موجود: دوربین های ANPR چند منظوره را می توان بر روی هر نوع زیر ساختی اعم از چراغ های راهنمایی، پایه ی چراغ های نصب شده در حاشیه خیابان و یا پل ها نصب نمود. این امر باعث می شود تا نصب و آماده سازی آن در زمان بسیار کوتاهی انجام شود. انتقال دیتا و جریان الکتریکی نیز می تواند توسط یک کابل واحد انجام گردد.

 

  • راه اندازی و تنظیمات آسان: این دوربین های مدار بسته را به راحتی می توان از راه دور و از طریق یک رابط گرافیکی کاربر پسند (GUI) در گوشی یا تبلت کنترل نمود. راهنمای نصب این نوع دوربین، مراحل مهم نصب و راه اندازی آن را بخوبی نشان می دهد. راه اندازی این دوربین ها پیچیدگی خاصی ندارد.

 

  • استفاده آسان به دلیل عملکرد خودکار: به محض روشن شدن و ثبت اطلاعات، دوربین به طور خودکار شروع به نظارت بر عملکرد سوژه ها و محیط اطراف خود می کند. سنسور دوربین ابتدا شرایط نور و روشنایی را تشخیص می دهد و کیفیت تصویر را به صورت خودکار تنظیم می کند. حالت دوربین به طور خودکار هنگامی که سطح نور در زیر آستانه روشنایی استاندارد قرار می گیرد به حالت شب یا Night Mode تغییر می کند. در صورتی که دوربین در معرض دستکاری های عمدی قرار گیرد سنسورهای تشخیص حرکت در دوربین سریعا سیستم آلارم را فعال می کنند. همچنین در صورتی که کیفیت خوانش پلاک خودرو ها به زیر سطح استاندارد برسد نیز سیستم هشدار فعال می شود.

 

  • قابلیت انتخاب حالات مختلف دوربین: این دوربین ها را می توان در دو حالت اصلی تنظیم نمود. یک حالت این است که دوربین به طور خودکار تصویر هر خودرویی را که وارد میدان دید آن می شود ثبت می کند. در حالت بعدی، تنها وسایل نقلیه ی خاصی توسط سنسور خارجی دوربین ثبت می شوند. به این ترتیب، تا دو لاین در جاده در یک جهت یا در دو جهت مخالف پوشش داده می شوند.

 

کاربرد دوربین پلاک خوان

 

  • دوربین پلاک خوان جاده ای

سیستم پلاک خوان خودرو در جاده ها و بزرگراه ها جهت تشخیص پلاک ماشین های در حال حرکت است. این دوربین ها پلاک خودروهای متفاوت و با هر سرعتی و در هر لاینی را ثبت می کنند. به این ترتیب با کمک این سامانه ، تخلفات رانندگی مانند سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز توسط پلیس کنترل و ثبت می شود.

  • دوربین پلاک خوان پارکینگ

این دوربین ها جهت کنترل تردد پارکینگ های عمومی و خصوصی، هم برای پارکینگ های مبتنی بر صدور قبض و همچنین برای پارکینگ های عمومی و خصوصی مبتنی بر کارتخوانهای RFID مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که با نزدیک کردن کارت به محل کارتخوان تصویر خودرو ثبت شده به همراه اطلاعات دیگر آن روی صفحه ظاهر می شود. به این ترتیب به صورت اتوماتیک هزینه پارکینگ محاسبه شده و بعد از پرداخت، خودرو اجازه خروج دارد.

  • دوربین پلاک خوان سازمانی

همانطور که در سطور قبل اشاره کردیم از سیستم های یکپارچه متصل به دوربین های پلاک خوان برای کنترل و نظارت دقیق بر روی وسایل نقلیه شهرها و سازمان های بزرگ استفاده می شود. سازمان های بزرگ مانند نهاد های دولتی و عمومی به شکل منسجم برای بررسی وسایل نقلیه ورودی به این سازمان ها از دوربین پلاک خوان استفاده می کنند تا امنیت داخلی خود را بهبود بخشند.

 

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن

در زیر به سه مورد مهم از مزایای استفاده از این دوربین ها اشاره کرده ایم.

 

مزایای دوربین پلاک خوان

  • امنیت بالا: اطلاعات مورد نیاز تجزیه و تحلیل به صورت کد گذاری شده بر روی سرورهای با ظرفیت بسیار بالا ذخیره می شوند و از این طریق در هر زمان می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. کدگذاری این اطلاعات امنیت مورد نیاز را نیز تضمین می کند.

 

  • ارائه شواهد معتبر: تصاویر و اطلاعاتی که توسط سیستم هوشمند دوربین های پلاک خوان ذخیره می شود ( اطلاعاتی مانند شماره پلاک، زمان و تاریخ عبور وسیله نقلیه و محل دقیق مکان دوربین ) می تواند در صورت نیاز به دادگاه ارائه شود.

 

  • استحکام بالای دوربین: کاملا واضح است که دوربین های پلاک خوان در شرایط آب و هوایی متفاوت و بسیار نا مناسب نصب می شوند و در نتیجه باید کارایی لازم در این شرایط را نیز داشته باشند. امکان پوشش سطح جاده یا خیابان تا دو لاین توسط هر دوربین،  امکان ذخیره اطلاعات و ارائه لیست از وسایل نقلیه عبوری متخلف و کنترل و شناسایی موانع فیزیکی در جاده از جمله مواردی است که یک دوربین پلاک خوان باید توانایی تامین آن را داشته باشد.

 

 

 در ادامه این مطلب به معرفی بهترین و پرطرفدار ترین انواع دوربین پلاک خوان ساخت شرکت هایک ویژن می پردازیم.

  • دوربین مدار بسته HIkvision DS-2CD4A26FWD-IZS

دوربین پلاک خوان Hikvision DS-2CD4A26FWD-IZS . این دوربین یکی از بهترین دوربین های پلاک خوان هایک ویژن است که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار می باشد و قیمت مناسبی نیز دارد. این دوربین مدار بسته می تواند تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ در اختیار شما قرار دهد و جزئیات مناسبی از تصویر برای شما داشته باشد.همچنین این دوربین مدار بسته ضد آب است و در نتیجه در مناطقی که میزان بارندگی سالانه آن مناطق زیاد است از این دوربین می توان با اطمینان بالا استفاده کرد.

دوربین پلاک خوان

ویژگی ها و مشخصات

  • کیفیت ساخت مناسب
  • ثبت تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰
  • قابلیت شناسایی پلاک خودرو
  • دید در شب تا ۵۰ متر
  • مقاوم در برابر آب و هوای بارانی

 

  • دوربین پلاک خوان Hikvision DS-2CD4526FWD-IZ

یکی دیگر از دوربین های پلاک خوان دوربین مدار بسته Hikvision DS-2CD4526FWD-IZ می باشد. این دوربین مدار بسته می تواند در شرایط کم نور نیز تصاویری با کیفیت مناسب برای شما ثبت کند. این دوربین با ثبت تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ توانسته است رضایت بسیاری از افراد را کسب کند.

دوربین پلاک خوان

مشخصات و ویژگی ها

  • ثبت تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰
  • ثبت عکس های رنگی در شرایط کم نور
  • دید در شب تا ۴۰ متر
  • دوربین مدار بسته ضد آب
  • تثبیت کننده تصویر الکترونیکی
  • فوکوس دقیق
  • دسترسی از راه دور

 

  • دوربین مدار بسته Hikvision DarkFighter ANPR IP Camera

یکی دیگر از دوربین هایی که در این مطلب برای شما معرفی می کنیم دوربین مدار بسته Hikvision DarkFighter ANPR IP Camera می باشد. این دوربین مدار بسته می تواند تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ در اختیار شما قرار دهد و شما می توانید تصاویر را با جزئیات بالا در این تصاویر مشاهده کنید. این دوربین در هنگام شب می تواند تا ۱۰۰ متر برای شما دید فراهم کند.

مشخصات و ویژگی ها

  • کیفیت تصاویر مناسب
  • دید در شب تا ۱۰۰ متر
  • ثبت تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰

بهترین دوربین های پلاک خوان هایک ویژن

  • دوربین مدار بسته پلاک خوان Hikvision DS-TCG227-AIR

یکی دیگر از بهترین دوربین های پلاک خوان هایک ویژن که در این مطلب برای شما معرفی می کنیم دوربین مدار بسته پلاک خوان Hikvision DS-TCG227-AIR می باشد. این دوربین نیز می تواند به راحتی اعداد پلاک ماشین را تشخیص دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین مدار بسته تشخیص پلاک هایی می باشد که کثیف و ناخوانا هستند.

دوربین پلاک خوان

مشخصات و ویژگی ها

  • شناسایی پلاک هایی که ظاهری کثیف دارند
  • شناسایی پلاک های ماشین در یک زاویه
  • شناسایی برند ماشین
  • دید در شب مناسب

سخن آخر

نکته مهم در خصوص انتخاب دوربین های مداربسته و خصوصا دوربین های پلاک خوان این است که قبل از هر تصمیم گیری باید محیطی که قصد دارید این دوربین ها را در آنجا نصب کنید مورد آنالیز دقیق متخصصان این حوزه قرار بگیرد. کاملا بدیهی است که انتخاب دوربین وابسته به متغییر های مختلفی مانند وسعت فضای نصب، میزان نور، امکانات مورد نیاز سازمان مربوطه و .. است. بنابراین پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیز با متخصصین نصب شرکت مهر تجارت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این شرکت برای نصب دوربین های پلاک خوان بهره مند شوید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

قابلیت Dual Stream در دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته

 

منبع: مهرتجارت



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

انتقال-تصویر-دوربین-مداربسته-آیفون,انتقال تصویر دوربین مداربسته روی آیفون,انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل آیفون
انتقال تصویر دوربین مدار بسته یکی از اصلی ترین نیازهای مشتریان سیستم های مداربسته است. در این مطلب بیشتر در رابطه با محدودیت ها و پیش نیازهای این انتقال تصویر صحبت خواهیم کرد.

انتقال تصویر دوربین مداربسته به چه معناست؟

سیستم مداربسته شما در حالت پیش فرض امکان نمایش تصاویر دوربین های مداربسته در محل ضبط شما فراهم خواهد کرد. به تلاش برای دریافت تصاویر بر روی تجهیزاتی به جز دستگاه ضبط تصاویر انتقال تصویر دوربین مداربسته می گویند.
این انتقال تصویر می تواند بر روی یک رایانه شخصی و یا تلفن همراه یا موبایل باشد. البته اصول انتقال تصویر در تمامی این تجهیزات ثابت است.

انتقال تصویر بدون اینترنت چگونه میسر می شود؟

همانطور که گفته شد دیدن تصاویر دوربین های شما بر روی هر وسیله به جز دستگاه ضبط تصاویر انتقال تصویر محسوب می شود. از طریق ایجاد یک شبکه داخلی بین تجهیزات و دستگاه ضبط شما خواهید توانست یک انتقال تصویر بدون اینترنت را ایجاد کنید.
در صورتی که شما یک شبکه یکپارچه سیمی یا بی سیم بین محل ضبط تصاویر دوربین ها و محل دیدن آنها داشته باشید امکان انتقال تصویر بدون اینترنت هم وجود دارد. در شبکه های بی سیم، برای فواصل کم تا سطح صد متر شما می توانید از شبکه های بی سیم وای فای (wi-fi) استفاده کنید. برای فواصل بیشتر نیز حتی تا فواصل چند ده کیلومتری شما امکان استفاده از آنتن های رادیویی مانند نانو استیشن یا سیستم های شبکه ماهواره ای را خواهید داشت.
با توجه به محدودیت زیاد سرعت اینترنت در ایران استفاده از شبکه های داخلی برای ایجاد انتقال تصویر بسیار مناسب خواهد بود. از طرفی شما با وجود هزینه های اولیه بالا هزینه های دوره ای خود را به شدت کاهش داده و همچنین سرعت انتقال تصاویر هم برای شما به شدت زیاد خواهد شد.

انتقال تصویر اینترنتی دوربین مداربسته چطور عمل می کند؟

در اجرای یک انتقال تصویر اینترنتی شما در واقع سیستم دوربین مداربسته خود را وارد فضا اینترنت می کنید و از این طریق شما می توانید در هر محلی که امکان دسترسی به اینترنت برای شما میسر بود تصاویر دوربین های خود را ببینید. در ادامه به پاسخ دادن به برخی از رایج ترین سوالات در رابطه با انتقال تصویر اینترنتی خواهیم پرداخت:

آیا برای انجام انتقال تصویر به دوربین مداربسته شبکه یا IP نیاز است؟

خیر، سیستم های مداربسته آنالوگ هم می توانند برای شما امکان انتقال تصویر را فراهم کنند. امکانات انتقال تصویر در سیستم های آنالوگ و شبکه خیلی متفاوت نیست. پس اگر می خواهید از سیستم مداربسته آنالوگ برای کاربری خود استفاده کنید نگران اجرای انتقال تصویر نباشید.
(برای مقایسه مشروح این دو سیستم مقاله تفاوت سیستم مداربسته آنالوگ و شبکه را مطالعه کنید.)

برای انجام انتقال تصویر اینترنتی چه بسترسازی هایی نیاز خواهد بود؟

اجرای انتقال تصویر اینترنتی کار پیچیده ای نیست و به بستر پیچیده ای هم نیاز نخواهد داشت. نیازهای اصلی شما در هنگام انتقال تصویر این امکانات هستند:
  • دستگاه DVR، NVR یا سرور با قابلیت اتصال به شبکه: دستگاه مرکزی که شما برای ضبط تصاویر از آن استفاده می کنید باید امکان اتصال به شبکه را داشته باشد. امروزه تقریبا تمامی دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته دارای این قابلیت هستند.
  • اینترنت در محل ضبط تصاویر: در محل ضبط تصاویر دوربین ها شما نیاز به اینترنت خواهید داشت. بهتر است در این محل برای اینترنت خود درخواست IP Static یا IP Valid هم داده باشید. این IP در واقع یک آدرس ثابت برای پیدا کردن شبکه اینترنتی شما برای شما ایجاد می کند. گرچه امکان انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک هم وجود دارد اما این کار ممکن از کمی انتقال تصویر شما را بی ثبات کند یا از سرعت آن بکاهد.
  • اینترنت در محل پخش تصویر: شما باید برای دیدن تصاویر دوربین های خود به انترنت دسترسی داشته باشید. در واقع پس از انجام انتقال تصویر اینترنتی شما خواهید توانست در هر محلی تصاویر دوربین های خود را مشاهده کنید.

انجام انتقال تصویر اینترنتی چه هزینه هایی دارد؟

در واقع انجام انتقال تصویر هیچ گونه هزینه ای به جز بستر اینترنتی مورد نیاز و اجرای آن توسط کارشناس برای شما نخواهد داشت. امروزه تمامی تجیهزات ضبط مداربسته امکان انتقال تصویر اینترنتی را در خود دارند و حتی در صورت عدم استفاده از این قابلیت شما همیشه امکان انجام آن را در آینده خواهید داشت.

انتقال تصویر اینترنتی به چقدر سرعت اینترنت نیاز خواهد داشت؟

سرعت اینترنت مورد نیاز برای انجام انتقال تصویر با توجه به تعداد و کیفیت تصویر دوربین ها متفاوت خواهد بود. برای محاسبه دقیق این فضا باید از ابزار محاسبه فضای هارد و پهنای باند دوربین مداربسته استفاده کرده و پهنای باند مورد نیاز را حساب کنید.
البته توجه داشته باشید که معمولا نرم افزارهای انتقال تصویر در صورت پایین بودن سرعت اینترنت شما تعداد فریم و کیفیت تصویر را کاهش می دهند تا امکان نمایش تصاویر برای شما فراهم شود. با این حال سعی کنید در صورت نیاز به انتقال تصویر اینترنتی هنوره بالاترین سرعت قابل انتخاب را انتخاب کنید چراکه با توجه به محدودیت سرعت اینترنت احتمالا سرعت کافی را نخواهید داشت.
سعی کنید سرعت اینترنت در محل ارسال اطلاعات (محل ضبط) را بالاتر در نظر بگیرید چرا که سرعت ارسال اطلاعات در سیستم های اینترنتی معمولا کمتر از سرعت دریافت آنهاست.

اجرای انتقال تصویر دوربین مداربسته چقدر از فضای اینترنتی من مصرف خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال کاملا به شرایط و نوع مصرف شما وابسته است. طبیعتا هر چه سعت اینترنت شما بالاتر باشد و انتقال تصویر با کیفیت و تعداد دوربین بیشتری صورت گیرد شما حجم بیشتری از اینترنت را مصرف خواهید کرد. البته تمامی این موارد به میزان تماشای تصاویر دوربین ها وابسته است. اگر زیاد تصاویر دوربین ها را به صورت اینترنتی تماشا کنید طبیعتا نیازمند حجم بیشتری از اینترنت خواهید بود.
با این حال پس از مدتی شما میزان حدودی مصرف سیستم مداربسته را با توجه به میزان نیاز خود به دست خواهید اورد. نیازی نیست از ابتدای نصب سیستم مداربسته اطلاعی از میزان حجم مورد نیاز داشته باشید.

انتقال تصویر بر روی چه تجیهزاتی قابل انجام است؟

ممکن است دستگاه های مختلف طیف متفاوتی از تجهیزات را برای انتقال تصویر پشتیبانی کنند اما بیشتر دستگاهای مداربسته امکان انتقال تصویر بر روی این تجهیزات را فراهم می کنند:
  • انواع کامپیوتر و لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز Windows یا مک او اس MAC OS: ممکن است نرم افزار انتقال تصویر شما امکان انتقال تصویر را روی نسخه های خیلی جدید یا خیلی قدیمی از این سیستم عاملها را فراهم نکند در این صورت به وبسایت تولید کننده مراجعه کرده و نرم افزار مناسب را در صورت وجود دانلود کنید. تنها برخی از برندها و محصولات مداربسته امکان انتقال تصویر بر روی لینوکس را فراهم می کنند.
  • انواع تلفن همراه هوشمند یا تبلت با سیستم عامل اندروید Android، آی او اس IOS و ویندوز موبایل: ممکن است نرم افزار انتقال تصویر شما امکان انتقال تصویر را روی نسخه های خیلی جدید یا خیلی قدیمی از این سیستم عامل ها را فراهم نکند در این صورت به وب سایت تولید کننده مراجعه کرده و نرم افزار مناسب را در صورت وجود دانلود کنید. سیستم های مداربسته جدید سیستم عامل سیمبین Symbian را پشتیانی نمی کنند.

آیا انتقال تصویر دوربین مداربسته هم کیفیتی دارد؟

بله، کیفیت انتقال تصویر دوربین های شما معمولا با توجه به میزان ثبات و سرعت نرم افزارهای انتقال تصویر آنها مشخص می شود. برندهای بزرگ دوربین های مداربسته هزینه زیادی را برای ساخت و ارتقای نرم افزارهای خود پرداخت می کنند. طبیعتا یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از برندهای بین المللی دسترسی به نرم افزارهای به مراتب با ثبات تر و سریع تر است. همچنین امکان دانلود آخرین نسخه های نرم افزار از وبسایت شرکت هم بسیار برای شما مهم خواهد بود.
 
 

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

دوربین مداربسته چی بخرم؟

دوربین-مداربسته-چی-بخرم,فکر کردن,دوربین مداربسته چی بخرم
سوال ساده و همیشگی مشتریان دوربین مداربسته، "دوربین مداربسته چی بخرم؟". پاسخ دادن به این سوال برای متخصصان این زمینه کار سختی نیست اما پیش از پاسخ دادن به آن باید کمی در رابطه با شرایط و نیاز خود تحقیق کنید.

چه چیزهایی را باید در مورد نیاز خودم مشخص کنم؟

شما باید پیش از مطرح کردن این سوال چند پارامتر اساسی را برای خودتان مشخص کنید. پس از مشخص شدن این پارامتر ها خواهیم توانست به سادگی به این سوال پاسخ دهیم. برای مشخص شدن این پارامترها سوالات زیر را مطرح می کنیم:
  • چقدر میخواهید هزینه کنید؟
  • به چه کیفیت تصویری نیاز دارید؟
  • دوربین های مداربسته در محل شما، برایتان چقدر حساسیت دارند؟

حال به بررسی پاسخ های شما به هر سوال می پردازیم. اگر نمیتوانید به یک یا چند سوال با دقت پاسخ دهید در ادامه شما را راهنمایی می کنیم.

چقدر میخواهید دوربین مدار بسته هزینه کنید؟

حداقل از یک شرکت لیست قیمت محصولات مداربسته یا پیش فاکتور دریافت کنید (دریافت لیست توصیه می شود). میزان هزینه برآورد شده خود را با میزان هزینه دوربین ها مقایسه کنید. در صورتی که هزینه دوربین ها با تعداد و برآورد هزینه شما تطابق ندارد میتوانید برندی ارزان قیمت تر را انتخاب کنید یا حتی سراغ دوربین های بدون برند بروید.

به چه کیفیت تصویری نیاز دارید؟

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته به عوامل مهمی وابسته است اما مهمترین عامل شناخته شده تفکیک پذیری یا رزولوشن تصویر شماست. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای محدودیتی نسبی در رزولوشن تصویر هستند که بزرگترین نقطه ضعف این دوربین ها محسوب می شود.
در صورتی که به رزولوشن تصویری بیش از 0.5مگا پیکسل نیاز داشته باشید باید از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید، که البته هزینه ها نصب شما را به نسبت بالا میبرند. طبیعتا کیفیت و رزولوشن تصویر دوربین ها رابطه مستقیمی با قیمت آنها دارند و در زمان انتخاب کیفیت تصویر مورد نظر خود حتما باید محدودیت های مالی خود را نیز در نظر داشته باشید. (برای مقایسه تخصصی دوربین های آنالوگ و شبکه به مقاله تفاوت دوربین آنالوگ و شبکه مراجعه کنید.)

دوربین های مداربسته در محل شما، برایتان چقدر حساسیت دارند؟

میزان حساسیت شما بر روی عملکرد درست تجهیزات مشخص کننده برند دوربین مداربسته است. هرچه شما از برند معتبر تری استفاده کنید میزان اطمینان شما از عملکرد درست تجهیزات بیشتر خواهد بود و البته باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برندهای معتبرتر همچنین دارای محصولات پیشرفته تری هم هستند که ممکن است تا حدی بر روی کیفیت تصویر دوربین ها هم موثر باشد اما الزاما استفاده از یک برند بسیار معتبر کیفیت تصویر شما را تضمین نخواهد کرد.


:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

توان-مصرفی-دوربین-مداربسته,,
در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین مدار بسته در منازل، بانک ها، ادارات و مکان های پر تردد استفاده می گردند. اما مسئله مهمی که مطرح می شود این است که هر کدام از این تجهیزات چه مقدار انرژی برق مصرف می کنند و توان مصرفی هر کدام چقدر است. لازم به ذکر است که اگر میزان مناسبی از انرژی برق به دوربین ها نرسد ممکن است منجر به از دست رفتن سیگنال و افت کیفیت تصاویر و یا در مواردی منجر به خرابی دوربین ها گردد.
دو مورد اساسی که باید در هر وسیله الکترونیکی که با برق کار می کند مد نظر داشت میزان آمپر و ولتاژ است که معمولا این اطلاعات را می توانید از روی کاتالوگ آنها پیدا کنید.
اهمیت آگاهی از توان مصرفی یک دوربین مدار بسته زمانی افزایش می یابد که بخواهید برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی خود منبع تغذیه، دستگاه UPS یا باتری مناسب انتخاب کنید. میزان مصرف برق دوربین مداربسته است. این امر شالاید در پروژه های کوچک با سیم شی های کم اهمیت چندای نداشته باشد اما در پروژه های بزرگ که به دلیل مسافت های طولانی کابل کشی احتمال افت ولتاژ وجود دارد اهمیت زیادی دارد.

نحوه محاسبه میزان مصرف برق دوربین مداربسته


میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در کاتالوگ آن قید شده است. پیشنهاد می شود برای محاسبه دقیق تر و ایمنی بیشتر به این اطلاعات دقت فرمائید.

میزان آمپر مورد نیاز دوربین مداربسته


دوربین های ثابت معمولا با ولتاژ 12 کار می کنند و با توجه به آنکه توان مصرفی آنها در ماکزیمم حالت آن بین 5 تا 10 وات است میزان آمپر آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. دوربین های گردان نیز معمولا با ولتاژ 24 کار می کنند و جریان مورد نیاز آنها نیز بیشتر از 2 آمپر نخواهد بود.
خرید هایک ویژن  hikvision

توان مصرفی دوربین تحت شبکه IP


نکته مهم در برق رسانی به دوربین های تحت شبکه این است که دقیقا مشابه با میزان آمپر مورد نیازشان تغذیه شوند. زیرا در صورتی که کمتر از میزان مورد نیازشان باشد با قطعی لحظه ای تصاویر مواجه می شوید. البته اگر از نوع POE آن استفاده شود نیازمند محاسبات مربوط به توان مصرفی POE دارد.
میزان مصرف برق دوربین مداربسته به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

عوامل موثر بر مصرف برق دوربین مدار بسته


  • چیپ تصویر دوربین:

نوع چیپ موجود در دوربین ارتباط مستقیم با مصرف برق آن دارد. برای مثال چیپ های تصویر CCD ساختار پیچیده تری داشته در نتیجه مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب:

انواع مختلفی از LED های دید در شب وجود دارند که هر کدام توان مصرفی متفاوتی دارند. ولی به صورت کلی آن دسته که برد دید در شب بیشتری دارند به نسبت مصرف برق بالاتری نیز دارند. LED های IR موجود در ساختار دوربین های مدار بسته با توجه به قدرت و نوع شان نیاز به انرژی برق دارند.
  • نوع دوربین (از نظر چرخشی یا ثابت بودن):

دوربین های گردان علاوه بر برق مصرفی جهت کارکردشان برای چرخش در زوایای مختلف نیز نیازمندانرژی الکتریکی هستند. مقادیر مصرف برق در دوربین های گردان با توجه به مدار مکانیکی آنها و همچنین نوع و سرعت موتور می تواند بین 10 تا 40 وات باشد. لازم به ذکر است که مصرف برق این دوربین ها در حالت ثابت تفاوت زیادی با سایر دوربین ها ندارد.
  • متراژ کابل کشی:

در هنگام کابل کشی برای مسافت های طولانی باید به سطح مقطع کابل مصرفی نیز توجه کنید. زیرا اگر سطح مقطع کابل کم باشد منجر به افت ولتاژ در طول سیم می شود و ولتاژ کافی به دوربین ها و تجهیزات نمی رسد. همچنین از کابل هایی با کیفیت مناسب استفاده نمایید که جنس آنها معمولا تمام مس یا آلیاژی از مس و آلومینیوم یا...است. همچنین استفاده از آداپتورهای با کیفیت را نیز فراموش نکنید و از نوع ارزان قیمت آن استفاده ننمایید زیرا معمولا ولتاژ و آمپر درج شده بر روی آنان واقعی نیست.

آیا می توان میزان مصرف برق در هر دوربین را مشخص نمود؟

میزان مصرف برق دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب تا مسافت 30 متر و چیپ تصویر از نوع CMOS معمولا کمتر از 5 وات است. حال اگر همان دوربین مداربسته را با خصوصیات مشابه در نظر بگیریم و فقط چیپ تصویر آن را از نوع چیپ CCD قرار دهیم میزان مصرف به حداکثر 7.5 وات خواهد رسید.
شایان ذکر است معمولا دستگاه های ضبط DVR و NVR پرمصرف تر از دوربین ها هستند. برای مثال یک DVR هایک ویژن در ماکزیمم حالت کارکرد خود 6.3 آمپر مصرف دارد، در حالیکه این عدد در دوربین به کمتر از 1 آمپر می رسد.
 
  انواع دوربین مدار بسته  پکیج دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
کابل-ترکیبی-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
سیستم های مداربسته برای انتقال تصاویر به انواع مختلفی از کابل های مخصوص نیاز دارند. همچنین برای تامین انرژی الکتریکی آنها نیز باید از کابل برق استفاده کرد. کابل های ترکیبی نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال استفاده می کنند. همچنین برای تغذیه برق در آنها به همراه کابل انتقال تصویر، کابل کشی برق نیز انجام می شود.
در سال های گذشته کابل هایی با نام کابل های ترکیبی به بازار آمدند که همان کابل کواکسیال هستند که در کنار آنها یک کابل برق نیز قرار گرفته است. هر کدام از این کابل ها در یک پوشش پلاستیکی جداگانه قرار دارند که به هم چسبیده اند. زمانی که سطح مقطع یک کابل ترکیبی را نگاه می کنید در واقع کابل کواکسیالی را مشاهده می کنید که در کنارش دو زوج کابل برق نیز قرار گرفته است.
1023-کابل-ترکیبی,,
کابل ترکیبی دوربین مداربسته
کابل های ترکیبی معمولا از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 تشکیل شده اند در حال حاضر کابل های کواکس RG6 و... در بازار وجود ندارد.

نکات مهم در استفاده از کابل ترکیبی

معمولا بهتر است از کابل های ترکیبی در ساختمان ها و ادارات بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها اغلب برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها 60 الی 70 متر است و با توجه به تجربه عملی، عملکرد و کارایی شان در متراژ های بیشتر کاهش می یابد.

جنس فلز بکار رفته در کابل ترکیبی

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کابل کشی خود داشته باشید از کابل های ترکیبی تمام مس استفاده نمایید. البته کابل های آلومینیومی نیز تا مسافت 20 متر جوابگو هستند.

مزایا و معایب کابل های ترکیبی

از جمله محاسن کابل های ترکیبی سهولت کابل کشی در آنهاست. شما با استفاده از این نوع کابل ها دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها نیاز ندارید که این امر در کاهش هزینه های شما نیز موثر است. تنها اشکال موجود در استفاده از این کابل ها برد کم آنهاست و همانطور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تا برد 60 الی 70 متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق مس
  1. مقالات تخصصی دوربین مداربسته
  2. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  3. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  4. سیستم کنترل تردد هوشمند
  5. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  6. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  7. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  8. دوربین مداربسته دید در شب
  9. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  10. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  11. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  12. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  13. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال
  14. انواع دوربین های مداربسته
  15. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  16. DVR Acusense هایک ویژن
  17. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز 
    عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  18. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  19. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  20. چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید
  21. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  22. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  23. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  24. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟
  25.  


:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.

همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.
  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
قیمت دوربین مداربسته
 
 


:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سرور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

سرور ها در واقع همان کامپیوتر های معمولی هستند که ظرفیت بالاتری داشته و توان گرافیکی پیچیده تری دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه همواره روشن و در دسترس اند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.
سرور ها در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه می توانند به جای دستگاه های ضبط NVR مورد استفاده قرار گیرند. معمولا برای ضبط تصاویر در بستر تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR جهت نظارت، کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلیل وجود سرور های قدرتمند با ظرفیت خالی در ادارات یا سازمان های بزرگ و یا به منظور ارائه عملکردهای تصویری پیچیده تر از سرور ها استفاده می شود.

محاسن استفاده از سرور

1. امکان نصب نرم افزار های متعددی بر روی سرور ها وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای نیز دارند. این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های vms مانند hikvision ivms و dahua pss رایگان است. اما در برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. مانند نرم افزار blue iris که نسبتا هزینه کمی دارد و یا نرم افزارهایی همچون milestone, exacq, Avigilon که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هستند.
2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانند از چندین هزار عدد دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
3. در سرور ها امکان نصب نرم افزار هایی وجود دارد که دارای قابلیت های پیشرفته ای همچون پلاک خوانی، تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و ... هستند.
4. سرور ها دارای قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی به مراتب بیشتر از NVR ها هستند. در نتیجه از امنیت بیشتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردارند.
5. سرور ها با داشتن پردازنده های قوی در ساختار خود از سرعت عملکرد بالایی برخوردارند.

معایب استفاده از سرور

1. سرورها دارای مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های ضبط NVR هستند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز از NVR ها به مراتب بیشتر است.
2. قابلیت استفاده از تکنولوژی POE در سرور ها وجود ندارد. در نتیجه اگر تمایل به استفاده از POE در نصب دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، هزینه زیادی را باید صرف خرید سوئیچ های POE نمود.
هایک ویژن قیمت   hikvision

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER


به دلیل آنکه اکثر مشتریان به دنبال راهی ارزانتر هستند کمتر از سرور و بیشتر از دستگاه ضبط NVR استفاده می نمایند. همچنین NVR ها نصب آسانتری نیز نسبت به سرورها داشته، مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نیز نسبت به سرور ها دارند.
از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرورهای کامپیوتری می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و در صورت استفاده از NVR دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه و نرم افزار های مختلف و .... در سرور ها چشم پوشی نمود.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد.

نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.

بهترین دوربین‌ مدار بسته  شرکت نصب دوربین مداربسته قیمت یو پی اس دوربین مداربسته tvt   

 


:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.
 
منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:
 
  1. چطور برای سیستم نظارت تصویری هارددیسک انتخاب کنیم؟
  2. نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ
  3. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  4. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  5. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  6. زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته
  7. شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن
  8. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  9. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  10. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  11. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  12. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  13. بهترین دوربین مدار بسته ؛ برترین‌های سال 2020
  14. دوربین مداربسته
  15. نصب دوربین مداربسته / مشکلات نصب دوربین مداربسته
  16. دوربین مداربسته شناسایی چهره
  17. دوربین حرارتی و تشخیص تب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا
  18. مطالب مهم درباره دوربین های مداربسته!
  19. محصول جدید دیگری از Hikvision با نام Blazer Express
  20. سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ شرکت AXIS با قدرت زوم 36X
  21. مصاحبه با پژوهشگری که توانست حفره های امنیتی دستگاه های DVR بیش از 70 برند را شناسایی نماید.
  22. انتقال تصویر در دوربین هایلوک
  23. تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟
  24. چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟
تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد