نوشته شده توسط : جعفر

 

توان-مصرفی-دوربین-مداربسته,,
در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین مدار بسته در منازل، بانک ها، ادارات و مکان های پر تردد استفاده می گردند. اما مسئله مهمی که مطرح می شود این است که هر کدام از این تجهیزات چه مقدار انرژی برق مصرف می کنند و توان مصرفی هر کدام چقدر است. لازم به ذکر است که اگر میزان مناسبی از انرژی برق به دوربین ها نرسد ممکن است منجر به از دست رفتن سیگنال و افت کیفیت تصاویر و یا در مواردی منجر به خرابی دوربین ها گردد.
دو مورد اساسی که باید در هر وسیله الکترونیکی که با برق کار می کند مد نظر داشت میزان آمپر و ولتاژ است که معمولا این اطلاعات را می توانید از روی کاتالوگ آنها پیدا کنید.
اهمیت آگاهی از توان مصرفی یک دوربین مدار بسته زمانی افزایش می یابد که بخواهید برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی خود منبع تغذیه، دستگاه UPS یا باتری مناسب انتخاب کنید. میزان مصرف برق دوربین مداربسته است. این امر شالاید در پروژه های کوچک با سیم شی های کم اهمیت چندای نداشته باشد اما در پروژه های بزرگ که به دلیل مسافت های طولانی کابل کشی احتمال افت ولتاژ وجود دارد اهمیت زیادی دارد.

نحوه محاسبه میزان مصرف برق دوربین مداربسته


میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در کاتالوگ آن قید شده است. پیشنهاد می شود برای محاسبه دقیق تر و ایمنی بیشتر به این اطلاعات دقت فرمائید.

میزان آمپر مورد نیاز دوربین مداربسته


دوربین های ثابت معمولا با ولتاژ 12 کار می کنند و با توجه به آنکه توان مصرفی آنها در ماکزیمم حالت آن بین 5 تا 10 وات است میزان آمپر آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. دوربین های گردان نیز معمولا با ولتاژ 24 کار می کنند و جریان مورد نیاز آنها نیز بیشتر از 2 آمپر نخواهد بود.
خرید هایک ویژن  hikvision

توان مصرفی دوربین تحت شبکه IP


نکته مهم در برق رسانی به دوربین های تحت شبکه این است که دقیقا مشابه با میزان آمپر مورد نیازشان تغذیه شوند. زیرا در صورتی که کمتر از میزان مورد نیازشان باشد با قطعی لحظه ای تصاویر مواجه می شوید. البته اگر از نوع POE آن استفاده شود نیازمند محاسبات مربوط به توان مصرفی POE دارد.
میزان مصرف برق دوربین مداربسته به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

عوامل موثر بر مصرف برق دوربین مدار بسته


  • چیپ تصویر دوربین:

نوع چیپ موجود در دوربین ارتباط مستقیم با مصرف برق آن دارد. برای مثال چیپ های تصویر CCD ساختار پیچیده تری داشته در نتیجه مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب:

انواع مختلفی از LED های دید در شب وجود دارند که هر کدام توان مصرفی متفاوتی دارند. ولی به صورت کلی آن دسته که برد دید در شب بیشتری دارند به نسبت مصرف برق بالاتری نیز دارند. LED های IR موجود در ساختار دوربین های مدار بسته با توجه به قدرت و نوع شان نیاز به انرژی برق دارند.
  • نوع دوربین (از نظر چرخشی یا ثابت بودن):

دوربین های گردان علاوه بر برق مصرفی جهت کارکردشان برای چرخش در زوایای مختلف نیز نیازمندانرژی الکتریکی هستند. مقادیر مصرف برق در دوربین های گردان با توجه به مدار مکانیکی آنها و همچنین نوع و سرعت موتور می تواند بین 10 تا 40 وات باشد. لازم به ذکر است که مصرف برق این دوربین ها در حالت ثابت تفاوت زیادی با سایر دوربین ها ندارد.
  • متراژ کابل کشی:

در هنگام کابل کشی برای مسافت های طولانی باید به سطح مقطع کابل مصرفی نیز توجه کنید. زیرا اگر سطح مقطع کابل کم باشد منجر به افت ولتاژ در طول سیم می شود و ولتاژ کافی به دوربین ها و تجهیزات نمی رسد. همچنین از کابل هایی با کیفیت مناسب استفاده نمایید که جنس آنها معمولا تمام مس یا آلیاژی از مس و آلومینیوم یا...است. همچنین استفاده از آداپتورهای با کیفیت را نیز فراموش نکنید و از نوع ارزان قیمت آن استفاده ننمایید زیرا معمولا ولتاژ و آمپر درج شده بر روی آنان واقعی نیست.

آیا می توان میزان مصرف برق در هر دوربین را مشخص نمود؟

میزان مصرف برق دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب تا مسافت 30 متر و چیپ تصویر از نوع CMOS معمولا کمتر از 5 وات است. حال اگر همان دوربین مداربسته را با خصوصیات مشابه در نظر بگیریم و فقط چیپ تصویر آن را از نوع چیپ CCD قرار دهیم میزان مصرف به حداکثر 7.5 وات خواهد رسید.
شایان ذکر است معمولا دستگاه های ضبط DVR و NVR پرمصرف تر از دوربین ها هستند. برای مثال یک DVR هایک ویژن در ماکزیمم حالت کارکرد خود 6.3 آمپر مصرف دارد، در حالیکه این عدد در دوربین به کمتر از 1 آمپر می رسد.
 
  انواع دوربین مدار بسته  پکیج دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
کابل-ترکیبی-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
سیستم های مداربسته برای انتقال تصاویر به انواع مختلفی از کابل های مخصوص نیاز دارند. همچنین برای تامین انرژی الکتریکی آنها نیز باید از کابل برق استفاده کرد. کابل های ترکیبی نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD برای انتقال تصویر از کابل کواکسیال استفاده می کنند. همچنین برای تغذیه برق در آنها به همراه کابل انتقال تصویر، کابل کشی برق نیز انجام می شود.
در سال های گذشته کابل هایی با نام کابل های ترکیبی به بازار آمدند که همان کابل کواکسیال هستند که در کنار آنها یک کابل برق نیز قرار گرفته است. هر کدام از این کابل ها در یک پوشش پلاستیکی جداگانه قرار دارند که به هم چسبیده اند. زمانی که سطح مقطع یک کابل ترکیبی را نگاه می کنید در واقع کابل کواکسیالی را مشاهده می کنید که در کنارش دو زوج کابل برق نیز قرار گرفته است.
1023-کابل-ترکیبی,,
کابل ترکیبی دوربین مداربسته
کابل های ترکیبی معمولا از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 تشکیل شده اند در حال حاضر کابل های کواکس RG6 و... در بازار وجود ندارد.

نکات مهم در استفاده از کابل ترکیبی

معمولا بهتر است از کابل های ترکیبی در ساختمان ها و ادارات بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها اغلب برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها 60 الی 70 متر است و با توجه به تجربه عملی، عملکرد و کارایی شان در متراژ های بیشتر کاهش می یابد.

جنس فلز بکار رفته در کابل ترکیبی

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کابل کشی خود داشته باشید از کابل های ترکیبی تمام مس استفاده نمایید. البته کابل های آلومینیومی نیز تا مسافت 20 متر جوابگو هستند.

مزایا و معایب کابل های ترکیبی

از جمله محاسن کابل های ترکیبی سهولت کابل کشی در آنهاست. شما با استفاده از این نوع کابل ها دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها نیاز ندارید که این امر در کاهش هزینه های شما نیز موثر است. تنها اشکال موجود در استفاده از این کابل ها برد کم آنهاست و همانطور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تا برد 60 الی 70 متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق مس
  1. مقالات تخصصی دوربین مداربسته
  2. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  3. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  4. سیستم کنترل تردد هوشمند
  5. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  6. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  7. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  8. دوربین مداربسته دید در شب
  9. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  10. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  11. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  12. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  13. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال
  14. انواع دوربین های مداربسته
  15. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  16. DVR Acusense هایک ویژن
  17. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز 
    عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  18. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  19. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  20. چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید
  21. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  22. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  23. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  24. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟
  25.  


:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.

همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.
  1. شرکت نصب دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نکات خرید دوربین مدار بسته
  4. برترین برند دوربین مداربسته
  5. نمایندگی هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته
قیمت دوربین مداربسته
 
 


:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سرور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

سرور ها در واقع همان کامپیوتر های معمولی هستند که ظرفیت بالاتری داشته و توان گرافیکی پیچیده تری دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه همواره روشن و در دسترس اند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.
سرور ها در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه می توانند به جای دستگاه های ضبط NVR مورد استفاده قرار گیرند. معمولا برای ضبط تصاویر در بستر تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR جهت نظارت، کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلیل وجود سرور های قدرتمند با ظرفیت خالی در ادارات یا سازمان های بزرگ و یا به منظور ارائه عملکردهای تصویری پیچیده تر از سرور ها استفاده می شود.

محاسن استفاده از سرور

1. امکان نصب نرم افزار های متعددی بر روی سرور ها وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای نیز دارند. این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های vms مانند hikvision ivms و dahua pss رایگان است. اما در برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. مانند نرم افزار blue iris که نسبتا هزینه کمی دارد و یا نرم افزارهایی همچون milestone, exacq, Avigilon که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هستند.
2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانند از چندین هزار عدد دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
3. در سرور ها امکان نصب نرم افزار هایی وجود دارد که دارای قابلیت های پیشرفته ای همچون پلاک خوانی، تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و ... هستند.
4. سرور ها دارای قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی به مراتب بیشتر از NVR ها هستند. در نتیجه از امنیت بیشتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردارند.
5. سرور ها با داشتن پردازنده های قوی در ساختار خود از سرعت عملکرد بالایی برخوردارند.

معایب استفاده از سرور

1. سرورها دارای مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های ضبط NVR هستند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز از NVR ها به مراتب بیشتر است.
2. قابلیت استفاده از تکنولوژی POE در سرور ها وجود ندارد. در نتیجه اگر تمایل به استفاده از POE در نصب دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، هزینه زیادی را باید صرف خرید سوئیچ های POE نمود.
هایک ویژن قیمت   hikvision

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER


به دلیل آنکه اکثر مشتریان به دنبال راهی ارزانتر هستند کمتر از سرور و بیشتر از دستگاه ضبط NVR استفاده می نمایند. همچنین NVR ها نصب آسانتری نیز نسبت به سرورها داشته، مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نیز نسبت به سرور ها دارند.
از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرورهای کامپیوتری می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و در صورت استفاده از NVR دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه و نرم افزار های مختلف و .... در سرور ها چشم پوشی نمود.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد.

نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.

بهترین دوربین‌ مدار بسته  شرکت نصب دوربین مداربسته قیمت یو پی اس دوربین مداربسته tvt   

 


:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
انتخاب-مکان-مناسب-برای-نصب-دستگاه-dvr-و-nvr,,
تجهیزات امنیتی به مثابه چشم و گوش یک مکان به حساب می آیند. وقوع هر اتفاق و رخدادی در مکان مورد نظر توسط دوربین های مداربسته ثبت و در دستگاه های ضبط (NVR یا DVR) ضبط می گردد و در صورت نیاز هشدار های لازم توسط این سیسیتم به کاربر می رسد. به همین دلیل باید مکان مناسبی را برای نصب این تجهیزات در نظر بگیرید که از نظر سارقین، افراد خرابکار و یا هر عامل بیرونی دیگری در امان باشد.
این مقاله راهکارهایی را برای نصب ادوات سیستم مداربسته در بهترین جای ممکن در مکان مورد نظر ارائه می دهد.
در ابتدا باید بدانید که چه از یک سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید و چه از دوربین های IP یا تحت شبکه هر دو این سیستم ها می توانند در معرض خطر دستکاری و تخریب قرار بگیرند. بنا بر یک تصور اشتباه عده ای از کاربران تصور می کنند که در نصب دوربین های دیجیتال از سیم و کابل کشی استفاده نمی گردد. پس خطر قطع و دستکاری کابل ها و سیم ها در این سیستم ها وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلطی است و در نصب دوربین های تحت شبکه نیز از کابل های شبکه و کابل برق نیز استفاده می گردد.
همانطور که میدانید دستگاه DVR برای ضبط تصاویر ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی محل ذخیره سازی و مدیریت کلیه اطلاعات ارسالی از دوربین ها است. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در جای مناسبی دور از دسترس افراد متفرقه و سایر عوامل فیزیکی قرار گیرد. در ادامه به معرفی مکان هایی که جهت نصب ان مناسب هستند می پردازیم:
دستگاه های ضبط ویدئویی همچون NVR یا DVR اجزای اصلی ذخیره سازی فیلم ها بوده و به عنوان یک مرکز نظارت عمل می کنند. این دستگاه ها همواره هدف بسیاری از سارقین و افراد خرابکار قرار می گیرند؛ پس لازم است که حتما در مکان مناسبی جای بگیرند:

1. استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بعضی از کاربران از محفظه های قفل دار استفاده می کنند که می تواند روش جالبی باشد. اما این مسئله نیز وجود دارد که خود این محفظه باید در کجا قرار بگیرد که در این رابطه باید نکات زیر را در نظر گرفت:
  • نقطه ای را انتخاب کنید که برای کابل کشی ها مناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که نقطه مورد نظر دارای تهویه مناسبی باشد.
  • مکان مورد نظر به دور از مواد اشتعال زا باشد.

2. DVR یا NVR را در اتاق زیر شیروانی یا سقف قرار دهید

مکان دیگری که می توانید دستگاه خود را در آن قرار دهید سقف اتاق یا استفاده از اتاق های زیر شیروانی است(در صورت وجود). در این حالت ممکن است کمی کابل کشی های مربوطه دشوار به نظر بیایند و یا حتی برای دسترسی به اطلاعات موجود در دستگاه مجبور به استفاده از نردبان شوید اما دسترسی سارقین به اطلاعات شما تا حدود زیادی کاهش می یابد.

3. مخفی کردن آنها در داخل دیوار یا سقف کاذب

سقف ها و دیوار های کاذب نیز می توانند مکان مناسبی برای سیستم مداربسته شما باشند و حتی می توانید پس از قرار دادن دستگاه خود درون آنها با وسایل تزئینی مانند قابل عکس ساعت دیواری یا آویزهای تزئینی سقفی آنها را بپوشانید که جلب توجه نکند.

4. از کمد(لباس، اسناد و مدارک و ...) یا قفسه های کتاب استفاده کنید

اگر سیستم مداربسته در منزل است می توانید از یک کمد بی اهمیت که کمتر از آن استفاده می کنید برای مخفی کردن سیستم خود استفاده کنید و یا می توانید آن را در قفسه های کتاب قرار داده و اطرافش را با وسایل دکوری بپوشانید که در معرض دید نباشد.
در پایان لازم به ذکر است که ممکن است سارقین به سراغ ردیابی سیم و کابل کشی های دوربین رفته و از این طریق اتصال دستگاه ها با یکدیگر را قطع کنند پس بهتر است از وسایلی برای پنهان سازی سیم ها کابل ها استفاده کنید. برای مثال می توانید آنها را در داخل دیوار ها یا قرنیز ها کار گذاری نمایید.
 
منابعی برای مطالعه بیشتر درباره دوربین های مداربسته:
 
  1. چطور برای سیستم نظارت تصویری هارددیسک انتخاب کنیم؟
  2. نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ
  3. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  4. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  5. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  6. زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته
  7. شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن
  8. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  9. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  10. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  11. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  12. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  13. بهترین دوربین مدار بسته ؛ برترین‌های سال 2020
  14. دوربین مداربسته
  15. نصب دوربین مداربسته / مشکلات نصب دوربین مداربسته
  16. دوربین مداربسته شناسایی چهره
  17. دوربین حرارتی و تشخیص تب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا
  18. مطالب مهم درباره دوربین های مداربسته!
  19. محصول جدید دیگری از Hikvision با نام Blazer Express
  20. سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ شرکت AXIS با قدرت زوم 36X
  21. مصاحبه با پژوهشگری که توانست حفره های امنیتی دستگاه های DVR بیش از 70 برند را شناسایی نماید.
  22. انتقال تصویر در دوربین هایلوک
  23. تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟
  24. چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟
تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند در سال 1400
  2. مقابله جمعی با سواستفاده شرکت های تکنولوژیک
  3. ضبط صدا در دوربین مداربسته
  4. حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی
  5. افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن
  6. اکسس کنترل
  7. تجهیزات حفاظت پیرامونی
  8. سیستم اعلام سرقت
  9. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته
  10. حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  11. آنالیز ویدئوها توسط هوش مصنوعی
  12. حمل و نقل هوشمند
  13. سیستم نظارت تصویری در املاک
  14. سیستم امنیتی یکپارچه
  15. نصب دوربین مداربسته / مشکلات نصب دوربین مداربسته
  16. تبلیغات ، دوربین مداربسته برای منزل
  17. تحلیلگر ویدئویی دوربین مداربسته نیاز آینده
  18. دوربین مدار بسته تحت شبکه Speed Dome جدید Vivotek با پلتفرم سازگار H.265
  19. دوربین مداربسته تحت شبکه پانورامیک Dahua، بولتی با دید 180 درجه
  20. عرضه سری محصولات HDCVI با رزولوشن 4 مگاپیکسل توسط Dahua
  21. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  22. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن چیست ؟
  23. انتقال تصویر دوربین هایک ویژن به روش p2p + رفع مشکل
  24. تکنولوژی H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟

هایک ویژن سیستم های حمل و نقل هوشمند خود را در کنگره جهانی ITS در سنگاپور عرضه کرد !



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

حساسیت بالا در نور کم با سنسورهای Exmor 35mm

دوربین مداربسته تحت شبکه جدید شرکت سونی با نام SNC-VB770 با رزولوشن 4K به پشتوانه سنسورهای Exmor 35mm قادرند در شدت نور بسیار کم با استفاده از لنزهای تخصصی سونی حداکثر کارایی را داشته و به داشتن تصاویری بسیار واضح در نور کم کمک می نماید. این قابلیتها و مشخصات، دوربین مداربسته تحت شبکه 4K، سونی را قادر می سازد در شرایط نور بسیار ضعیف در رزولوشن 4K با 30 فریم در ثانیه به ضبط تصاویر رنگی با نویزی بسیار کم بپردازد.دوربین مداربسته

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

بهره مندی از حساسیت نوری با طیف بسیار بالای حداکثر ISO 409600 به دوربینهای مداربسته جدید سونی امکان می دهد بتوانند تصاویر ویدئویی تمام رنگی را حتی در تاریکی نسبتا شدید به کاربر ارئه نماید. با این شدت حساسیت بالا دوربین مداربسته SNC-VB770 می تواند در شدت نوری به کمی 0.004 لوکس و یا در شرایط چالش برانگیز نوری، تصاویر رنگی خوبی با رزولوشن 4K را با 30 فریم در ثانیه ضبط نماید. پکیج دوربین مداربسته

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

قابلیت Inteligent Cropping دوربین مداربسته سونی را قادر می سازد در منطقه ای وسیع با یک دید محیطی خوب تمام صحنه را زیر نظر گرفته و هم زمان نمایی محدودتر و نزدیکتر را با توجه به نیاز کاربر بطور جداگانه نمایش دهد. درواقع دوربین مداربسته می تواند تمام تصویر را با رزولوشن Full HD ضبط نموده و بخش مورد نظر را بطور مجزا با رزولوشن VGA به کاربر نشان خواهد داد. با این قابلیت از پهنای باند شبکه بشکلی بهینه تر استفاده شده و نیاز به حافظه ذخیره سازی را تا 50 درصد کاهش خواهد داد. بعلاوه ردیابی چندگانه با تشخیص چندین هدف مجزا در یک صحنه و ردیابی مجزا در صفحات مختلف کمک شایانی به ناظر خواهد کرد. این کار ریسک از دست دادن هدف مظنون را کاهش می دهد و به اپراتور امکان می دهد اجسام را در تصاویر منقطع و مجزا در جلوی چشم داشته باشد.

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

این دوربین مداربسته می تواند در غالب دو تصویر با رزولوشن 1920*1080 یا چهار تصویر با رزولوشن 640*480 بصورت مجزا، تصاویر Inteligent Cropping را در اختیار کاربر قرار دهد. ضمن اینکه حداکثر تا 8 تصویر با رزولوشن VGA نیز می تواند در حالت دستی بکار گرفته شود(در حالت خودکار 4 حالت).

دوربین مداربسته سونی SNC-VB770

در این دوربین مداربسته طیف ISO از 100 تا 102400 در محدوده ای استاندارد و محدوده Expandable نیز در طیف 50 تا 409600 قرار دارد.

ضمن اینکه این دوربین مداربسته از دریچه نصب لنز از نوع E  و FE پشتیبانی می نماید. رزولوشن تصویر دوربین مداربسته SNC-VB770 برابر با 12.2 مگاپیکسل یا ابعاد پیکسلی 4240*2832 می باشد.

 ریست پسورد دوربین مداربسته  دوربین تی وی تی



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

روند انقلاب و رشد روشهای فشرده سازی ویدئویی با عبور از مراحل مختلفی پیش می رود. برای مثال کدک فشرده سازی MPEG-1 کمی بعد جایش را به MPEG-2 و بعد به MPEG-4 Part2 داد و بعد از آن هم به MPEG-4 AVC ارتقاء یافت(که امروزه به نام H.264 می شناسیم) و حالا هم H.265 در اختیار ماست. با کدک جدید H.265 امکان صرفه جویی 50 درصدی نسبت به کدک H.264 ممکن می شود.

بگفته Joseph Vo مدیر فنی شرکت Vantech:

بر اساس کدک H.264 با استفاده از یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی، در 24 ساعت یک روز کامل بیش از 50 گیگابایت از حافظه مصرف می شود. اما با استفاده از کدک H.265 این میزان به 25 گیگابایت تقلیل می یابد.

این روند تاثیر بسزایی بر روی گرایش سیستمهای امنیتی از رزولوشن 4K (3840*2160) به رزولوشن 8K(8192*4320) خواهد داشت.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

به گفته Karen Sangha، متخصص بازاریابی بخش راهکارهای امنیتی شرکت پاناسونیک :

فشرده سازی کدک H.265 امکان رویارویی با چالش ویدئوهایی با رزولوشنهای بسیار بالاتر را با سطح بالاتری از فشرده سازی ممکن می سازد تا بهترین استفاده از پهنای باند و حافظه محدود مجود را در اختیار کاربران بگذارد.

کاهش مصرف پهنای باند و حافظه نیز به به شکل بهتری به کاربران نهایی سود می رساند. بیشترین منفعت یک سیستم H.265 نسبت به سیستم H.264 به کاهش نرخ انتقال داده ها بر خواهد گشت که باعث می شود تقریبا نیمی از هزینه های ذخیره سازی و پیاده سازی ارتباطات کاهش یافته و همزمان کیفیت تصاویر با توجه به پهنای باند محدود کمتر تغییر می کنند.

مزایای استفاده از سیستمی پکپارچه بر مبنای پلتفرم H.265

با درک فواید H.265 شرکتها رو به تولید کامل دوربینهای ماربسته براین اساس خواهند آورد. چیپستهای پشتیبان H.265 که فعلا توسط Ambrella و Hisilicon ارائه می شوند و در آینده بیشتر و بیشتر NVR ها نیز بر اساس کدک H.265 کار خواهند کرد و قطعا سیستمهای End-to-End یا یکپارچه و کامل بر اساس پلتفرم H.265 جای خود را تثبیت خواهند کرد.

بگفته Pieter Van de Loovern مدیر ارشد بازاریابی شرکت بوش اگر یک مشتری دوربین مداربسته H.265 خریداری نماید ولی رکوردر سازگار با H.264 داشته باشد عملا از مزیتی استفاده نکرده است. بنابراین تمام اجزای سازگار مثل نرم افزار مدیریت ویدئویی، مانیتورها، تجهیزات و حافظه تحت شبکه هم باید در اختیار او باشند تا بتواند بخوبی از رزولوشن بالای راهکارهای ویدئویی نظارت تصویری تحت پلتفرم H.265 بهره مند شود. بنابراین کاربر باید به یک سیستم کامل مبتنی بر کدک H.265 فکر نماید.

داشتن یک سیستم کامل H.265 امکان بهره مندی جامع از یک برند را میسر می نماید و برای نصاب نیز میتواند به صرفه جویی وقت و انرژی بینجامد. خرید NVR ها، دوربینهای مداربسته و سیستمهای مدیریت ویدئویی (VMS) از برندهای مختلف به این معناست که برای رفع مشکلات همواره نیاز به سه نوع تماس با تیمهای تکنیکی هر شرکت خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت و سطح سازگاری آن تجهیزات هم با توجه به برندهای آنها متفاوت است.

بازارهای مرتبط

بازارهای عمودی و مرتبط هم بدلیل نیاز به ضبط تصاویر با رزولوشنهای بالاتر همراه با کاهش انتقال بیت و مصرف فضای کمتر، بیشتر به سیستمهای جامع بر مبنای H.265 گرایش داشته اند. این قضیه بخوبی در پروژه های بزرگ با چندین دوربین مداربسته مگاپیکسلی و در سطحی وسیع ملموس است.

موارد بسیاری مثل راهکارهای نظارت تصویری پارکینگها، فروشگاهها، مراکز بزرگ مثل فرودگاهها و مراکز تفریحی بدلیل نیاز بیشتر به جزئیات تصویری و اطلاعاتی بیشتر از قبل به این سیستمها نیازمند هستند.

یک کاربرد ایده آل دیگر از پلتفرم H.265 به سیستمهای نظارت تصویری شهری برمی گردد. آیا کاربران علاقه به خرج بیشتر بر اساس کدک H.265 دارند؟ بستگی به مشتریان دارد! مثلا شهرهای بزرگ به خرج بر روی تکنولوژیهای نوین بسیار علاقه نشان می دهند که آنهم به این علت است که نیاز به تصاویری واضحتر و باکیفیت تر دارند و شاید از منظر مدیریت شهری از مهمترین عوامل به حساب بیاید.

تارگت های لینک سازی تیام

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

تحلیلگر ویدئویی در خدمت CCTV : نیازها و چالشها

تحلیل ویدئویی بتنهایی می تواند در آینده یک بخش مهم صنعت امنیتی بحساب بیاید. در دسترس بودن این قابلیت با تمام جذابیتهایش بعنوان یک سرویس می تواند مورد توجه همه مشتریان قرار گیرد.

دولت و آژانسهای امنیتی نیاز به مدیریت مرکزی سیستمهای نظارت تصویری و دستگاههای نظارت مرکزی را بیش از پیش حس کرده اند. این موضوع بعنوان یک کمبود عمومی می تواند در برخورد با تروریسم کمک بسیار بهتر و موثرتری را بهمراه داشته باشد.

خارج از عرصه امنیتی، کاربردهای جدیدی برای تحلیلگر ویدئویی درحال شکلگیری است تا هزینه های دستگاههای بروزی را که شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه به بازار عرضه می کنند را نیز بیشتر رقابتی نماید و به اصطلاح هزینه ها توجیه پذیری بیشتری داشته باشند.

بازار برای تحلیلگرهای ویدئویی بشدت درحال رشد است اما هنوز هم با چالشهای خود روبروست. برای مثال استفاده از قابلیت تشخیص چهره،  در صورتی که شما دیتابیسی برای تطبیق تصاویر گرفته شده با اشخاص نداشته باشید عملا بی فایده و بی اثر خواهد بود. برای مقابله با این مشکلات خیلی از شرکتهای سازنده نرم افزارهای تحلیلگر رو به همکاری مشترک و بین رشته ای می آورند تا بخشهای حرفه ای یا ترکیبی کار را به گروههای تخصصی محول کنند.

مثلا راهکاری مثل Facewatch پلتفرمی است که خیلی با نوع کار نیروهای پلیس همخوانی داشته و به کسب و کارها و نیروهای امنیتی این امکان را می دهد تا از جرایم بصورت دیجیتالی گزارش آنلاین داشته باشند. بنابراین در مشاغل مختلف می شود این گزارشها و داده ها را به اشتراک گذاشت تا مثلا تصاویر مجرمین یا اهداف مهم در بین دیتابیسهای نرم افزارهای تشخیص چهره در همه جا به اشتراک و بهره برداری برسند.

بنابراین این نکته برای دوربینهای مداربسته رایج بعنوان سنسورهایی برای کسب اطلاعات افراد ناشناس می تواند تبدیل به یک مزیت شود که افراد زیادی را تشخیص دهد بی آنکه حتی فردی بیش از 1 بار از جلوی دوربین مداربسته رد شده باشد! به این معنی که می شود هرجایی از اطلاعات استفاده کرد، خواه در داخل سیستمهای امنیتی و یا در دفتر یک شرکت تجاری و خواه در دانشکده و .. . البته همه چیز طبق قانونی مدون خواهد بود.

بخشهای روبه رشد

شکی نیست که تحلیلگر ویدئویی بعنوان یک سرویس می تواند در روزها و سالهای پیش رو بعنوان یک نیازمندی در بحث پهنای باند و هزینه های جاری مورد توجه قرار گیرد. زیرا این راهکار می تواند با استفاده از سیستمهای نوآورانه به مقابله با چالشهای آشکار آینده سیستمهای نظارت تصویری برود.

البته نگرانیهای امنیتی داده های بدست آمده که در اختیار شرکتها و تولید کنندگان قرار می گیرد همچنان باقی خواهد ماند. در آخر اینکه آیا این راه حلها می توانند مشتریان را متقائد نمایند که از مزایای اتصال به فضای ابری با توجه به ریسکهای امنیتی همراه آن استفاده کنند یا خیر؟ باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. خرید دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. قیمت دوربین مدار بسته
  6. خرید دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

فشرده سازی تصاویر در دوربین مداربسته

با توجه به اینکه رزولوشن یک مقیاس اندازه گیری فیزیکی تعداد پیکسلهاست، نمی توان فهمید که چه مقدار از پیکسلها در پروسه فشرده سازی تغییر کرده اند. هر پیکسل دارای یک مقدار رنگی معین است که این مقدار معمولا در یک مجموعه 16 میلیون عضوی از انواع رنگها (24 بیت رنگی) قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود برای هر پیکسلی نیاز به حفظ مقدار زیادی داده داشته باشیم.دوربین هایک ویژن hikvision

برای مثال یک جریان تصویری با رزولوشن 1080P با سرعت ضبط 30 فریم در ثانیه اگر قرار باشد فشرده نشود به حجمی برابر 1 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید! اما تصاویر ویدئویی دیجیتال امروزه در بخش نظارت تصویری و دوربین مداربسته بصورت فشرده در می آیند. بنابراین یک ویدئو با رزولوشن 1080P و با نرخ ضبط 30 فریم در ثانیه معمولا با حجمی برابر 1 تا 8 مگابیت بر ثانیه ضبط و تولید می شود؛ این یعنی با فشرده سازی 1 صدم تا 1 هزارم نسبت به ویدئویی غیر فشرده سر وکار داریم. اما سوال اینجاست که چقدر یک ویدئو – هرقدر هم حجیم - فشرده شده است؟

جنبه مثبت ماجرا این است که بدون کاهش شدید کیفیت تصاویر توانسته ایم حافظه و پهنای باند را بهینه تر و با کاهش بیشتری مصرف کنیم. این نشان می دهد که چرا اینقدر این موضوع مهم است و اجماع نظر بین متخصصان بر همین موضوع طبیعی است.

اما انتخاب میزان مناسبی از فشرده سازی کمی نیاز به دانستن فوت و فن و تجربه دارد. اینکه چقدر افت کیفیت بر اثر فشرده سازی قابل قبول است هم بستگی به هدف نهایی بینندگان یا جزئیاتی دارد که نیاز است ذخیره شود. بازهم مهم است که بدانیم آیا افزایش فشرده سازی می تواند به صرفه جویی بهتر در فضای ذخیره سازی و یا کاهش استفاده از سوئیچ و سرورها بینجامد؟

اگر دو دوربین مداربسته یکسان با رزولوشنی یکسان را در نظر بگیرید، کیفیت تصاویر می تواند با توجه به نوع فشرده سازی مورد استفاده و میزان(Level) فشرده سازی با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

محدودیت در مقدار رزولوشن دوربین مدار بسته

حتی اگر کیفیت تصاویر هم با توجه به افزایش تعداد پیکسلهای تصویر بالاتر رود(قبلتر گفتیم که این باور غلط است) دو عامل کلیدی دیگر هم وجود دارند که در عمل برای کیفیت تصاویر محدودیت ایجاد می نماید : زاویه تصویر برداری و رزولوشن حداقلی مورد نیاز .

خدمات نصب دوربین مداربسته      دوربین مداربسته tvt  

زاویه تصویر برداری دوربین مداربسته :

جدا از اینکه کیفیت یک تصویر چقدر است، لازم است که تصویر از زاویه مناسبی گرفته شود تا جزئیات یک شیء یا هدف بخوبی دیده شود. برای مثال در تصویر زیر میبینید که کیفیت تصویر و نتیجه برداشت شده از تصاویر کاملا متفاوت از رزولوشن دوربینهاست:

رزولوشن دوربین مداربسته

حتی اگر تصویر سمت چپ 10 برابر پیکسل بیشتر از تصویر راست هم میداشت باز هم جزئیاتی را که در تصویر راست واضح دیده می شود را در اختیار ما قرار نمی داد. این یک مشکل رایج است که مثلا در پروژه هایی مثل پارکینگهای بزرگ تنها با یک دوربین مداربسته با رزولوشن بالا، می تواند آزار دهنده شود. یعنی حتی اگر شما تعداد پیکسل مورد نیازتان را هم در تصویر داشته باشید بازهم ممکن است راننده ای که موازی یا مخالف جهت دوربین مداربسته حرک می کند را بخوبی نشناسید و جزئیات نا مفهوم و در زاویه ای بد دیده شود. تازه با آن زاویه علاوه بر اینکه نمی شد چیزی از چهره راننده را تشخیص داد، پلاک خودرو هم جالب دیده نمی شد.

رزولوشن مورد نیاز یا حداقل پیکسل مورد نیاز دوربین مداربسته

غالبا از گذشته اینطور بوده که سیستمهای نظارت تصویری همیشه تشنه رزولوشن بودند. در واقع همیشه نیاز به رزولوشن و احتیاجات امنیتی سریعتر از رزولوشن پیش می رفتند. وقتی رزولوشن تصاویر و تعداد پیکسلها به بیش از 2 مگاپیکسل رسید عملا دیگر موضوع پیکسل از صدر نیازمندیها خارج شد و بنوعی افزایش آن خیلی دردی را دوا نمی کرد. یعنی این رزولوشن برای داشتن جزئیات کافی از چهره و یا جزئیات پلاک خودرو می تواند کافی باشد و اغلب کاربران هم در عمل از افزایش رزولوشن سود زیادی نبرده اند. ممکن است که تصویر کمی زیباتر بنظر بیاید اما کیفیت نهایی و بعبارتی آنچه باقی می ماند خیلی هم فرق ندارد. آنچه می گوییم مفهوم مهمی است که درک آن با درک مفهوم PPF یا چگالی پیکسلها در تصویر یک هدف، یکسان است. هدف ما از طرح این جملات این است که گاهی انگار با اشتباه تصمیم گیری در پروژه و عدم تناسب رزولوشن یا موارد یاد شده می تواند تنها به "هدر دادن" پیکسلها بینجامد.

عوامل موثر بر روی رزولوشن

متاسفانه عوامل زیادی بر روی رزولوشن سیستمهای نظارت تصویری اثر می گذارند که در زیر آورده شده اند:

  • کارایی یا قابلیت کار در نور کم
  • کارایی WDR
  • تنظیمات فشرده سازی
  • زاویه دوربین مداربسته (زاویه افقی) یا زاویه عمودی
  • فکوس و نوع لنز مورد استفاده

رزولوشن قید شده در مشخصات دوربین مداربسته تنها یک متریک یا عدد مقیاس سنجی رایج است که خیلی نباید بر روی آن تاکید داشته باشید. نتیجه عمل همیشه متفاوت از اعداد و در مقابله با مشکلات متفاوت خواهد شد. درک موضوع رزولوشن تصویر و عوامل موثر در تغییر آن برای داشتن بالاترین کیفیت بصورت اختصاصی برای هر نوع کاربردی بسیار مهمتر از اعداد و ارقامیست که در مشخصات یک محصول قید می شود. تازه این با فرض این موضوع است که همه این ارقام واقعی و بدور از بزرگنمایی بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()