نوشته شده توسط : جعفر

 

امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی فضای خانه یا محل کار بسیار بیشتر از گذشته مطرح بوده و طراحی سایت دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از پر کاربردترین و جذاب ترین سایت ها از راه های تبلیغاتی کاملا اثرگذار به شمار می آید. به دلیل نیاز به بحث دکوراسیون داخلی در ابعاد مختلف زندگی، متخصصان فعال در این زمینه در غالب شرکت هایی اقدام به خدمت رسانی به مردم می نمایند که با بهره گیری از این خدمات می توان از صفر تا صد طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی را با خیال آسوده و مطابق با سلیقه شخصی به دست این افراد سپرد تا شاهد بهترین و جذاب ترین نتایج باشید. شرکت های فعال در حوزه دکوراسیون داخلی نیز مانند بسیاری از کسب و کارها بازار رقابتی گسترده ای دارند که برای موفقیت نیازمند بازاریابی و تبلیغاتی قوی می باشند. در زندگی امروزی که با اینترنت و فضاهای مجازی گره خورده است تقریبا اولین جستجوها برای هر گونه خدمات یا محصولات در دنیای رنگارنگ سایت ها صورت می گیرد. طراحی سایت دکوراسیون داخلی راهکاری مناسب برای معرفی و شناخته شدن متخصصان دکوراسیون داخلی در این صنعت می باشد. طراحی سایت دکوراسیون داخلی فضایی مناسب برای ارائه نمونه طرح ها می باشد، راهی مناسب برای معرفی طرح ها و نمونه کارها در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز به صرف وقت و هزینه برای بازدید حضوری مخاطبین و مشتریان می باشد. بسیار مشاهده شده است شرکت هایی نه چندان بزرگ با داشتن سایتی قوی و حرفه ای توانسته اند جایگاه خوبی در این صنعت پیدا کرده و مشتریان بسیاری را جلب نمایند. برای طراحی سایت دکوراسیون داخلی توجه به هدفمند بودن ماهیت طراحی سایت، داشتن گرافیک مناسب و جذاب، داشتن آلبوم نمونه کارها به صورت تصویر و فیلم و مشخص بودن راه های ارتباطی در صفحه سایت، اهمیت بسزایی دارد. از دیگر نکات مهم در طراحی سایت دکوراسیون داخلی سرعت مناسب بارگیری صفحات، بحث امنیت و سئو سایت می باشد.

تعرفه طراحی سایت        طراحی سایت با وردپرس     طراحی سایت پزشکی

 

 

نکات کلیدی برای طراحی سایت دکوراسیون داخلی

در طراحی سایت دکوراسیون داخلی مانند اکثر سایت ها نیاز به مشخص کردن منو و طبقه بندی اطلاعات مد نظر برای قرار دادن در سایت می باشد. از قسمت هایی که در طراحی سایت دکوراسیون داخلی می بایست در نظر گرفت می توان به بخش درباره ما، خدمات، اخبار و مقالات، تماس با ما و آلبوم نمونه کارها اشاره کرد. از موارد مهم در طراحی سایت دکوراسیون داخلی بحث گرافیک سایت می باشد که هر چه حرفه ای تر و زیباتر باشد در جلب توجه موثرتر خواهد بود. سعی کنید از قالب های ویژه و خاص دکوراسیون داخلی استفاده نمایید. از تصاویری با کیفیت و به صورت سه بعدی و چرخشی با حالت نمایشی 360 درجه استفاده کنید. ساخت وب سایت

در بخش درباره ما به معرفی شرکت و مدیران بپردازید، توضیحاتی در مورد اعضا تیم طراحی و رزومه ای از هر کدام درج گردد و همچنین اطلاعاتی در مورد تاریخچه تاسیس، رزومه کاری و فعالیت های انجام شده به صورت مختصر قرار دهید و چشم انداز و اهدافتان را بیان کنید. در قسمت خدمات توضیحات مفید و جامعی در مورد خدمات قابل ارائه در شرکت شما برای نمونه طراحی دکوراسیون داخلی خانه، شرکت، ویلا، طراحی فضای سبز، فروشگاه، غرفه نمایشگاهی و. قرار داده که می توانید به صورت طبقه بندی شده این اطلاعات را در سایت گذاشته و در کنار این مطالب تصویری از نمونه کار نیز قرار دهید. پیشنهاد می شود در بخش گالری تصاویر یا نمونه کارها مجموعه کامل تصاویر مربوط به پروژه های قبلی انجام شده به صورت عکس هایی با کیفیت و ترجیحا سه بعدی قرار داده شود. این بخش نقش مهمی در تصمیم گیری مخاطبین برای انتخاب شرکت شما جهت مشاوره و دریافت خدمات دارد. طراحی سایت اختصاصی

بخش مهم دیگر که می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بازدید از سایت داشته باشد بخش اخبار، مقالات و ویدئوهای آموزشی است. در این قسمت می توانید اخبار روز دنیای صنعت دکوراسیون داخلی را قرار داده و مقالاتی آموزشی در مورد سبک ها، اهمیت طرح ها، ترکیب رنگ ها و مواردی اینچنینی قرار دهید. در قسمت تماس با ما اطلاعات دقیق شامل شماره تلفن ها، فکس، آدرس پست الکترونیکی و آدرس قرار داده شود برای نمایش آدرس می توانید از نقشه نیز استفاده نمایید. همچنین در این قسمت می توانید بخش ارتباط آنلاین را نیز طراحی کنید تا مخاطبین سوالات خود را مطرح نمایند علاوه بر این طراحی بخش نظرات، پیشنهادات و نظرسنجی از کیفیت خدمات می تواند باعث افزایش حس اطمینان در مخاطبین گردد. سئو سایت              

 

مواردی که باید در طراحی سایت دکوراسیون داخلی رعایت شود

سرعت بارگذاری بالا

سرعت طراحی سایت شما اولین موردی است که هر صاحب سایتی باید خیلی بر روی آن حساسیت به خرج دهند چرا که وقتی بازدید کننده با سرعت سایت پایین مواجه شود اقدام به بستن سایت کرده و به سراغ ساتی های دیگری می روند.پس به طور مداوم به چک کردن سرعت سایت در مرورگرهای مختلف بپردازید.

سئو سایت

بعد از اقدام به طراحی سایت باید کارهای مربوط به سئو و بهینه سازی سایت را انجام دهید تا در اولویت گوگل قرار بگیرید و افراد با جستجوی موارد مورد نظر با سایت شما رو به رو شوند و روز به روز شاهد گسترش هر چه بیشتر کسب و کارتان شوید  . طراحی سایت املاک

گرافیک جذاب

داشتن گرافیک زیبا و جذاب اول از همه برای هر سایتی بسیار مهم می باشد تا افراد به محض وارد شدن به طراحی وب سایت با مواجه با آن گرافیک هر چه بیش تر جذب سایت شوند و رغبت پیدا کنند تا به دیدن بخش های دیگر سایت کنند.

ریسپانسیو بودن

طراحی سایت شما علاوه بر نمایش بر کامپیوتر و لپ تاب حتما باید در نمایشگرهای کوچک هم به خوبی و بدون هیچ مشکلی نمایش داده شود تا کاربرانی که می خواهند با موبایل و تبلت خود به جستجوی موردی بپردازند به راحتی با نمایشگرهای خود به سایت شما دسترسی پیدا کنند و مشاهده کنند.

داشتن محتوای مناسب

مورد دیگری که در طراحی سایت ها مشاهده شده بسیار جواب داده است داشتن محتوای مفید با رعایت اصول خاصی می باشد حال شما که در زمینه دکوراسیون داخلی به طراحی سایت اقدام می کنید بسیار می توانید محتواهای مفیدی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید.شما با قرار دادن تصاویر جذاب از دکورهای منزل کاربران را به سمت سایت خود و کسب و کار خود جذب کنید.  طراحی سایت پزشکی            

 

 

 اهمیت پنل مدیریتی در طراحی سایت دکوراسیون داخلی

داشتن پنل مدیریتی قوی برای مدیریت سایت امری ضروری به شمار می آید. در طراحی سایت دکوراسیون داخلی نیازمند پنل مدیریتی مناسب و با قابلیت بالا جهت مدیریت اطلاعات، امکان اعمال تغییرات لازم، حذف و افزودن مطالب، تصاویر و ویدئوها، مدیریت ارتباطات با کاربران، پرداخت های آنلاین و. هستیم. با طراحی سایت کار به پایان نرسیده و این به تنهایی کافی نمی باشد بلکه بحث بهینه سازی یا همان سئو مطرح است که باعث می شود سایت شما در هنگام جستجوی موارد مرتبط در موتورهای جستجوگر در صفحات ابتدایی قرار گیرد و باعث افزایش بازدید سایت شما گردد. با قرار دادن محتواهای به روز با رعایت فاکتورهای مطرح در بحث سئو و سایر اقدامات دیگر می توانید سایت خود را همواره در ابتدای لیست در موتورهای جستجوگر قرار داده که این امر نقش بسزایی در افزایش تعداد مشتریان دارد. توجه به بحث ریسپانسیو بودن و نمایش صحیح و مناسب سایت نیز با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه و تبلت موضوع با اهمیتی به شمار می آید. طراحی سایت صنعتی

5 مورد از بهترین سایت های دکوراسیون داخلی منزل

اتفاق فوق‌العاده‌ای که در مورد این وبسایت‌های دکوراسیون وجود دارد این است که شما مجبور نیستید با صرف هزینه‌های گزاف به فضاهایی که در این سایت‌های دکوراسیون مشاهده می‌کنید، دست پیدا کنید و همان‌طور که گفته شد این پیشنهادها بسیار سنجیده هستند. تمامی ایده‌هایی که بتواند در ذهن شما یک جرقه ایجاد کند تا شما به دکوراسیون مطلوب خود برسید را می‌توانید در بهترین سایت دکوراسیون منزل پیدا کنید. در ادامه این راهنما شما را با این سایت‌ها آشنا می‌کنیم تا با الهام از مطالب آن‌ها، شروع به ایده پردازی کنید. ایده پردازی‌هایی که ما هم همیشه در مجله مبل و دکوراسیون توکامگ به دنبال آن‌ها بوده‌ایم تا بتوانیم به شما عزیزان راهکارهایی را برای داشتن بهترین دکوراسیون و چیدمان خانه ارائه دهیم. در اینجا یک لیست از 15 سایت بسیار جذاب برای دکوراسیون خانه جمع‌آوری‌ شده است که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

. HOUZZ

 

سایت‌های بسیار کمی وجود دارند که از لحاظ تنوع ایده‌ها می‌توانند با مجموعه‌های جمع‌آوری‌شده در سایت HOUZZ رقابت کنند . دیدگاه MASHABLE، یکی از معتبرترین وبگاه‌های خبری دنیا، در این مورد کاملاً درست است که گفته است “HOUZZ کمک می‌کند که از اقامتگاه خود یک خانه امن و زیبا بسازید” و این کار را به شیوه‌ای زیبا انجام می‌دهد. در دکوراسیون باید به تمامی عناصر کلی خانه مانند اتاق‌ها و کمدها تا جزییاتی مانند گاراژ و سایبان‌ها توجه کرد و با در نظر قرار دادن تمامی اجزا خانه می‌توان منزلی این چنین زیبا ساخت.

فراتر از تصاویر خیره‌کننده موجود در این سایت، یک راهنما نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به موضوعات موردنیاز خود از قبیل کانال مناسب روشنایی، استایل دکوراسیون و غیره دست پیدا کنید.

. BRIGHT BAZAAR

 

BRIGHT BAZAAR، زاییده افکار طراحی به نام ویلی تیلور است، این سایت شبیه به غار علاءالدین است که پر از رنگ‌های زرق‌وبرق دار و طرح‌های معاصر می‌باشد. در این سایت می‌توان فهمید که طراح به‌شدت اعتقاد دارد که رنگ بژ خسته‌کننده است و با ایده ترکیب رنگ‌ها در طراحی‌ها توانسته است فضاهای تمیز شکننده و جذاب را ایجاد کند. در این سایت شما علاوه بر تقویت ایده پردازی می‌توانید تمامی وسایل موجود در این سایت را به‌صورت آنلاین خریداری نمایید، که البته این کار برای ایرانی‌ها کمی سخت بوده و ما بایستی به فروشگاه‌های مبل و دکوراسیون داخلی بسنده کنیم!

 

. COCO LAPINE DESIGN

 

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مندید دیوارها و مبلمان در دکوراسیون منزل بیشتر به چشم بیایند و جلب‌توجه کند، این سایت طراحی، انتخابی بسیار مناسب برای ایده گرفتن است. Coco Lapine DESIGN توسط طراح بلژیکی سارا ون پتهگه ساخته شده است، در Coco Lapine ایده‌های دکوراسیون ساده، مینیمالیستی و تسکین‌دهنده برای فضای پذیرایی در خانه‌های کوچک ارائه‌ شده است.

. STYLE BY EMILY HENDERSON

 

اگر هم شما عمیقاً به دنبال مد و سبک دکوراسیون باشید این سایت انتخاب بسیار مناسبی است. با استفاده از ایده‌های موجود در این سایت با هر توانایی مالی و درآمدی می‌توانید کاملاً مطابق مد روز پیش بروید و دکوراسیون بسیار جذابی را برای اتاق تلویزیون و پذیرایی ایجاد کنید. اگر در جستجوی دکوراسیون برای اتاق پذیرایی هستید – رنگ‌های آبی آسمانی و صورتی پاستل یا یک دیوار و حتی یک میز پر از قاب انتخاب‌های مناسبی برای پیروی از این سبک دکوراسیون هستند – چیدمان شما بستگی به خلاقیت خودتان نیز دارد و درنهایت همه چیز در دستان شماست و می‌توانید این ایده‌ها را بسیار ارتقا دهید.

. MARTHA STEWART

 

نام MARTHA STEWART و دکوراسیون خانه کاملاً با هم عجین شده‌اند. در لیست بهترین سایت دکوراسیون منزل نیز نام این سایت وجود دارد که در آن ترکیبی از تغییرات در دکوراسیون، طراحی و دکور جمع‌آوری ‌شده است. یکی از ساده‌ترین ایده‌های این سایت، بهترین راه برای ایجاد یک آشپزخانه در حاشیه اتاق خواب اصلی است که این ایده مورد اقبال عمومی بسیاری قرار گرفته است و از این قبیل ایده‌های کاربردی و کم‌هزینه و قابل اجرا در این سایت بسیار به چشم می‌خورد ، یکی از ویژگی‌های اصلی این سایت این است که شما هم می‌توانید ایده‌های خود را با دیگران در آن به اشتراک قرار دهید.

شما در این سایت با حجم وسیعی از عکس‌های مربوط به قبل و بعد از طراحی مواجه می‌شوید که تغییرات در آن مکان‌ها باورکردنی نیستند. ما مراجعه به این سایت را به شما توصیه می‌کنیم.

سئو         طراحی سایت خبرگزاری       طراحی سایت فروشگاهی

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است سئو راچه زمانی شروع کنیم که موفقیت آمیز باشد و نتیجه بگیریم.
  در پاسخ باید گفت
1- باید سئو را در زمان طراحی سایت اجرا کنید استفاده اصولی از url  ها ، تگ ها و کدهای استفاده شده در طراحی سایت و در ورتی که این موارد در مرحله طراحی سایت رعایت نشوند برای شروع سئو باید همه را ویرایش کنیم .
2- در هنگام محتوا گذاری در سایت باید سئو رعایت شود. اگر می خواهید در مدت زمان مناسب به نتیجه و هدفتان برسید در تک تک مراحل سئو باید رعایت شود.
3- با عضویت در شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی کسب و کار خود را فراموش نکنید شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در سئو دارند.
4- با انتشار ویدئو سئو را رعایت کنید.
سئو از روشهای بازاریابی اینترنتی است که هیچ کدام از روشهای دیگر تبلیغات نمی توانند جای آن را بگیرند وسئو جایگاه خاص خود را دارد و بعنوان کلیدی ترین ابزار تبلیغات است.
علاوه بر رعایت موارد سئو موارد دیگری نیز می باشد که به افزایش فروش شما کمک  می کند.
1- به مشتری بها بدهید.  به مشتری تخفیف بدهید. به بهانه مناسبت ها به مشتریان خود تخفیف بدهید.
2-  روش های مختلف بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید.
4- شعار تبلیغاتی داشته باشید.
5- شعار تبلیغاتی خود را مدام عوض کنید.
6- نظرات مشتری را بپرسید. این کار فروش شما را چندین برابر خواهد کرد.
7- مشتری هایتان را از خدمات جدید آگاه کنید.
8- همواره خلاق باشید و از ایده های جدید کمک بگیرید.
9- پاسخ مشتری را سریع بدهید و پیگیر کار او باشید.
10- بروی موفقیت تمرکز کنید.
11- دست از تلاش بر ندارید. حتی اگر شکست خوردید بدنبال راه فرار نباشید بدنبال علت شکست باشید ببینید کجای کار را اشتباه رفته اید و دنبال راه حل بگردید و ادامه دهید.
12- نقاط قوت خود را بیابید و بروی آنها مانور بدهید.
13- نقاط ضعف کار خود را پیدا کنید و در تقویت آنها بکوشید.
14 – بروز باشید و مدام بر دانش خود بیفزایید.
15- سخت کار کردن لازمه پیروزی می باشد.
16- بدنبال راهکارهای جدید باشید.
17- از هر فرصت مناسبی برای افزایش فروش و کسب و کار خود بهره بگیرید.
18- با همکاران خود ارتباط داشته باشید و از تجارب آنها استفاده کنید.
19- نظم و انظباط داشته باشید و با برنامه ریزی پیش روید.

منابعی مطالعاتی برای سئو و طراحی سایت:

1)      https://web24.blogsazan.com/post/3P0P/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

2)      https://samyar.novinblog.net/Post/8/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

3)      https://tejarat-online.novinblog.net/Post/8/Copywriting.html

4)      https://webinja.novinblog.net/Post/7/What-is-copywriting-or-advertising.html

http://elektrohikvision.royablog.ir/post/7/%D8%B1%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D9%83%D8%AA+301+(redirect+301)+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D8%A6%D9%88+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 وقتی نوبت به سئو می رسد، کلمات کلیدی مهم می شوند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، الهام‌بخش تمام محتواها هستند. اما آیا کلمات کلیدی هنوز برای بهینه‌سازی موتور جستجو مهم هستند (SEO

آیا کلمات کلیدی برای گوگل مهم هستند؟

  • پاسخ کوتاه: صددرصد.
  • پاسخ طولانی‌تر: بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید.

سئو کلمات کلیدی چیست؟

سئو کلمات کلیدی از واژه‌های تکی، تا عبارات پیچیده برای اطلاع‌رسانی در مورد محتوای وب سایت جهت افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبین تان زمانی که چیزی مربوط به برند شما را جستجو می‌کنند از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی در این رابطه شود، واژه‌های کلیدی سئو به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال مخاطب هدف با وب سایت شما عمل می‌کنند.

 

سئو

 

آیا کلمات کلیدی در سئو همچنان مهم هستند؟

"کلید واژه ها از بین رفته اند"؛ اگر قبلا در این مورد شنیده اید یا اولین بار است که با این مفهوم آشنا می شوید، مهم نیست. باید بدانید که این عبارتی است که همچنان به درون حلقه های سئو مربوط می شود. بیایید با این مفهوم بیشتر آشنا شویم.

تحولات متعددی در دنیای سئو رخ داده که این ادعا را رد میکند، اما چهار نکته اصلی به ذهن خطور می کند.

۱. کلمات کلیدی سفارشی نیستند.

اگر در حوزه سئو تازه‌کار هستید، ممکن است از اینکه بدانید کلمات کلیدی سئو ارگانیک به راحتی در Google Analytics، Adobe Omniture، یا هر پلت فرم تجزیه و تحلیل دیگر قابل‌دسترس هستند، تعجب کنید. با این حال، وقتی در سال ۲۰۱۰  گوگل گام‌هایی برای حذف داده‌های کلیدواژه انجام داد، همه چیز تغییر کرد. در اواخر سال ۲۰۱۱ تا سال بعد، مقدار قابل توجهی از دید کلمات کلیدی ارگانیک سئو از بین رفت.

طولی نکشید که کلید واژه اصلی سئو برای هر سایت غیر قابل دسترس شد. هنگامی که دید کلید واژه سئو  را از دست دادیم، بسیاری از افراد برای تهیه کلمات کلیدی اصلی تلاش های بسیاری کردند.

اما چه چیزی واقعا فرق کرد؟ هر چه باشد، مردم هنوز هم در حال جستجو هستند و گوگل نحوه تفسیر محتوا را تغییر نداده است.  همه ما می دانیم که، "اگر درختی در جنگل بیفتد و هیچ‌کس اطراف آن نباشد تا صدایش را بشنود، آیا می توان گفت که صدایی ایجاد شده است؟"  این دو مشابه یکدیگرند. هیچ چیز فرق نکرد؛ فقط ما نبودیم تا صدای افتادن آن درخت را بشنویم.

نتیجه: کلمات کلیدی از بین نرفته اند. روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.

 

تولید محتوای هدفمند 

 

2.هوش مصنوعی و NLP کلمات کلیدی را منسوخ کرده‌اند.

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم خود را بازسازی کرد، اعتبار کلمات کلیدی به چالش کشیده شد. الگوریتم مرغ مگس خوار با سریع و دقیق بودن خود، به گوگل كمك كرد هدف جستجو را به ویژه در مورد جستجوهای پیچیده، بهتر بشناسد. گوگل در سال ۲۰۱۵ رتبه‌بندی با هوش مصنوعی (RankBrain) را در ترکیب برای بهبود بیشتر توانایی‌های تشخیص و جستجو ترکیب کرد.

قبل از این، گوگل برای جستجو" کدام پیتزا فروشی در نزدیکی من تحویل غذا دارد؟" به محتوایی متناسب با این عبارت می پرداخت. بعد از رنک برین، گوگل از این کلمات کلیدی سئو به عنوان سیگنال‌های متنی برای یادگیری آنچه کاربر واقعا می‌خواست, استفاده کرد و در حال حاضر غالبا جستجو ها را بازنویسی می‌کند (به عنوان مثال عبارت جستجو شده را به "تحویل پیتزا" بازنویسی می کند).

دانستن اینکه گوگل ممکن است عبارت های مورد جستجو سئو را مورد بازبینی قرار دهد می‌تواند مفید بودن آن‌ها را تعیین کند نه منسوخ بودن آن‌ها را. اما در واقع گوگل از آنچه که گفتیم، باهوش‌تر است. در حقیقت ، از آنجا که گوگل تفاوت های جزئی تر را به صورت دقیق تر می فهمد و با هدف جستجوی واقعی ما هماهنگ است، می توان ادعا کرد که کلمات کلیدی سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

این قطعاً در مورد برت صادق است. در اواخر سال ۲۰۱۹ گوگل با الگوریتم برت سئو به پختگی رسید. در طول سال های قبل از پیدایش آن، برت به دلیل توانایی اش در اجرای موثر بسیاری از محاسبات زبانی، استاندارد صنعت NLP شد.

دیگر روزهایی که گوگل "ایست واژه ها – stop words" را نادیده می‌گیرد، گذشته‌است. در حال حاضر، هر کلمه در جستجوی شما (و ترتیب دقیقی که از هر یک استفاده می‌کنید) برای گوگل و سئو اهمیت دارد. و از آنجا که این واژه ها برای گوگل و سئو مهم است، آیا نباید برای ما مهم باشد؟

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. روش سابق گوگل برای تفسیر آن‌ها از بین رفته است.

 

کلمات کلیدی

 

 جستجوی صوتی، کلمات کلیدی را بی‌فایده ساخته‌است.

از آنجایی که جستجوی صوتی سئو گاه به گاه به عنوان انتخاب اصلی ما برای جستجو بکار برده می شود، بسیار رشد کرده است. بسیاری از افراد در مورد معنا و مفهوم این مدل جستجو و سئو آن، شگفت زده بودند. همه ما می‌دانستیم که سئو جستجوی صوتی بر کلمات کلیدی تاثیر می‌گذارد، اما آیا آن‌ها را از بین می برد؟

ما به واسطه مهارت های تفسیر گوگل و تمایل بیشتر مان به صحبت کردن به جای تایپ کردن، به کاربران صوتی تبدیل شده ایم. در گذشته، اگر می‌خواستیم بدانیم که مثلا همسر اول برد پیت چه کسی بوده، فقط کافی بود "برد پیت" را جستجو کنیم. حال، ما به سادگی به گوگل می‌گوییم که چه می‌خواهیم: "چه کسی همسر اول برد پیت بود؟" یکی از دلایل اصلی این است که، ۱۵ درصد جستجوهای گوگل روزانه یونیک هستند و قبلا توسط هیچ کاربر دیگری سرچ نشده اند.

این یک پیروزی بزرگ برای کاربران و چالشی برای متخصصان سئو است. به عنوان مثال، دانستن اینکه کدام کلید واژه های سئو به ندرت جستجو می شوند، تا کاربران را به سمت شما هدایت کند اندکی سخت است. تنها به این دلیل که جستجو ما ناقص است نمی توان گفت که اهمیت کلمات کلیدی کاهش می‌یابد.

ما کلمات کلیدی مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم.

آیا از طریق جستجوی صوتی می‌توانید اولین آلبوم اسکارلت جوهانسون را بدون آوردن نام او یا نام آلبومش بیابید؟ (اصلا اسکارلت آلبوم دارد؟) گوگل این موضوع را، نه تنها در یک جستجو بلکه بین رشته‌های آن‌ها نیز درک می‌کند. بنابراین، اگر بتوانید چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، می توانید بگویید که آیا واقعا کلمات کلیدی سئو مهم هستند ؟ البته که بله! این ما را مجبور می‌کند که به عقب برگردیم و به نمای بزرگ‌تری در حوزه جستجو و سئو نگاه کنیم. آنهم به جای آن که هر جستجو را به طور جداگانه بررسی کنیم.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. ما از تایپ جملات به عنوان تنها روش جستجو استفاده می‌کنیم.

نمونه کارهای تولید محتوا

 

کیورد پلنر (Keyword Planner) ثابت کرد کلمات کلیدی تفاوت چندانی با هم ندارند.

از ابتدای سال ۲۰۱۴ و پس از آن ابزار کیورد پلنر گوگل, گروه بندی کلمات کلیدی سئو برای عبارات مشابه را شروع کرد. به جای نشان دادن کلمه کلیدی (مثلا A  ) که 100 بار در ماه جستجو می شود و کلمه کلیدی A1 که در هر ماه 50 بار جستجو می شود ، آنها را در کنار هم و با عدد 150 نشان می دهد.

گوگل دلیل این کار را اطمینان حاصل کردن متخصصان از اینکه " از کاربران/مخاطبان احتمالی غافل نیستید" و " بتوانید پتانسیل تبلیغات خود را برای جستجوهای مرتبط سئو به حداکثر برسانید" اعلام کرده است. این توضیح به طور حتم نشان می‌دهد که قصد کاربران تفاوت زیادی بین عبارات مرتبط با هم ندارد. به نظر می‌رسد که این حرکت این مفهوم را تقویت می‌کند که موضوعات، و نه فقط کلمات کلیدی، همگی به سئو مربوط می شوند.

با این حال، مشخص نیست که چرا جستجوی گوگل نتایج خود را برای کلمات کلیدی که کیورد پلنر آنها را مترادف با هم تشخیص می‌دهد، بالا می‌برد. در واقع، کیورد پلنر یک ابزار PPC است. البته حتما لازم نیست که یک نظریه پرداز باشید تا بفهمید که PPC چگونه برای گسترش هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو به پرداخت هزینه نیاز دارد.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. اما معیارهای کلیدی گوگل تغییر کرده اند.

 

کارگاه آموزشی آنلاین تولید محتوا در وب

 

چرا کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند؟

کلمات کلیدی برای متخصصان گوگل به چند دلیل مهم هستند، اما در اینجا دو مورد مهم وجود دارد. کلمات کلیدی به ما نشان می‌دهند که چه هستند و چه چیزی می‌خواهند وهمینطور به ما این امکان را می‌دهد که نیازهایمان را با آنها برآورده کنیم. کلمات کلیدی سئو می‌توانند یک "هدف" ایجاد کنند که بازاریاب‌ها به آن واسطه, محتوا را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی یک نوع سرنخ هستند!

اهمیت کلمات کلیدی در سئو، بیرون از آن قرار دارد! بیایید کلمات کلیدی، رتبه‌بندی‌ها، ترافیک، یا حتی وب سایت تان را برای یک دقیقه فراموش کنیم. اگر احساسات واقعی مشتریان خود را میدانید، چگونه کسب‌وکار تان را به شکلی متفاوت به آنها ارائه می کنید؟ این دیدگاه در استراتژی بازاریابی سئو شما چقدر تاثیر گذار خواهد بود؟

در کتاب "همه دروغ میگویند "، سث استفنز داوید لوییز یافته‌های خود را در مورد روانشناسی رفتار جستجو انسان به اشتراک می‌گذارد. زمانی که در یک گروه متمرکز، یک برآورد و یا پاسخی در توییتر دریافت می‌کنیم، اجازه می دهیم تا آن پاسخ ها روی دیگران تاثیر بگذارد. وقتی در حال جستجو هستیم، چه؟ ترکیب ناشناخته بودن و دسترسی فوری به اطلاعات، راه را برای دیده شدن خالص به آنچه واقعا می‌خواهیم، باز می‌کند.

در اصل، تحقیق کلید واژه سئو یک ابزار تحقیق بازار قدرتمند است که می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف (و نه فقط محتوای وب سایت) به کار رود. برای بیش‌ترین استفاده از کلمات کلیدی سئو ، شما باید فراتر از صراحت و انتخاب دقیق آنها گام بردارید و همچنین نشانه‌های ضمنی برای رسیدن به هدف واقعی هر کلمه کلیدی سئو را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اجازه دهید به عبارت مورد جستجو [ امن‌ترین گهواره کودک ۲۰۲۰ ] نگاهی بیندازیم:

جستجو دقیق در مقابل ضمنی

اطلاعات دقیق

اطلاعات ضمنی

نگرانی از بابت امنیت کودک

احتمالا پدر و مادر قصد خرید دارند.

انتخاب بیش از یک گهواره

چیزی که باعث می شود نوزاد سالم و ایمن باشد.

مقاله باید مربوط به سال 2020 باشد.

درک استاندارد های ایمنی

   -

در حال تحقیق برای گهواره هستند یا قصد خرید دارند.

-

ممکن است در فرآیند خرید به دنبال دیگر وسایل برای کودک نیز باشند.

-

ایمنی گهواره می تواند مهم تر از هزینه آن یا شکل و فرم ظاهری اش باشد.

-

احتمالا به دنبال لیستی از تخت خواب ها برای نوزاد هستند.

 

 کلمات کلیدی مانند پرسونای مخاطب هستند.

پرسونا ها به عنوان مرکز هدف عمل می‌کنند. نمیتوان بعد از کلمات کلیدی سئو آنها را هدف قرار داد، اما با هدف گرفتن آن‌ها، ما خودمان را برای موفقیت آماده می‌کنیم. اینطور نیست که من فقط بخواهم با خانم های ۵۴ ساله (مشتریان) با نام های خاص, یک هدف بازاریابی را دنبال کنم. اما قرار داشتن در این سطح و فوکوس روی آنها کمک می‌کند تا مطمئن شوم که گروه درستی از مردم را جذب خود میکنم.

در مقابل، اگر تمرکز ندارید و سعی می کنید از همه درخواست خرید کنید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. این یک تناقض زیبا در سئو است. منحصر بفرد بودن مخاطب هدف تان اغلب به اندازه مخاطب واقعی تان است و برعکس.

این مشابه کلمات کلیدی سئو است. نگاهی سریع به اطلاعات جستجوی گوگل، به شما خواهد گفت که تنها یک کلمه کلیدی سئو واحد وجود ندارد. با این حال، داشتن یک کلمه کلیدی سئو اولیه برای هر صفحه، مسیر صحیح و پرسپکتیو را به شما می‌دهد، تا مخاطبان مناسب را از انبوهی از جستجوهای مرتبط به دست آورید.

 

رایج ترین انواع کلمات کلیدی سئو چیست؟ (با مثال)

کلمات کلیدی را می توان به چند روش برای انواع دلایل طبقه‌بندی و برچسب گذاری کرد. در اینجا رایج‌ترین نوع و نمونه‌هایی از کلمات کلیدی سئو آورده شده است.

کلمات کلیدی حاوی نام برند در مقابل. کلمات کلیدی معمول:

عبارت‌های جستجوی مربوط به یک برند حاوی نام تجاری هستند. این می‌تواند شامل نام‌های تجاری رسمی، علامت اختصاری برچسب دار، نام تبلیغاتی به همراه برند، شرکت‌های مادر و یا هر چیز دیگری با قصد جستجو باشد.

واژه‌های معمول، یا غیر برند، واژه‌های کلیدی سئو دیگری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. عبارات کلامی اغلب مشکل مشتری یا پیشنهاد کسب ‌و کار شما را توصیف می‌کنند. برخی از کسب و کارها نام‌های غیر متمایزی دارند که می‌تواند این توصیف را مشکل تر کند. واژه‌های مربوط به جستجو براساس نام برند به طور کلی بیش‌ترین ترافیک را به این دلیل به دنبال دارند، که جستجوگر سطح ویژه‌ای از آشنایی تجاری و (اغلب) وابستگی با نام آن برند دارد.

مثال‌ها:

  • کلید واژه مربوط به برند: هیوستون راکتس
  • کلید واژه معمولی: بزرگ‌ترین سازمان بسکتبال در تمام دوره ها

 

آنالیز رایگان سئو

 

کلمات کلیدی اصلی در مقابل کلمات کلیدی خاص

کلمات کلیدی اصلی سئو، لیست اولیه و ابتدایی کلماتی هستند که شما فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با آنها شروع می‌کنید. آن‌ها به عنوان دانه‌هایی عمل می‌کنند که "گیاه" تان (محتوا) را پرورش می‌دهند تا سایت شما را رشد دهند.

کلمات کلیدی اصلی سئو اغلب به وب سایت شما مربوط می‌شوند، نه کلیه صفحات. کلمات کلیدی سئو صفحات به طور کلی بعدها در فرآیند تحقیق کلید واژه یافت می‌شوند و تنها برای یک صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات قابل‌استفاده هستند.

مثال:

  • کلمات کلیدی اصلی: فروشگاه لوازم خانگی
  • کلمات کلیدی مخصوص صفحه سایت: لوازم برقی

کلمات کلیدی هد در مقابل کلمات کلیدی طولانی

آن‌هایی که بیش‌ترین تقاضای جستجو را دارند، اصطلاحا کلمات کلیدی هد سئو نامیده می‌شوند. و بالعکس، آن‌هایی که تقاضای جستجو نسبتا کمی دارند کلمات کلیدی طولانی در نظر گرفته می‌شوند.

چرا؟ زمانی که شما آنها را به یک نمودار تبدیل می‌کنید، کلمات کلیدی هد سئو از نظر تعداد تنزل می‌یابند، در حالی که عبارات مورد جستجو طولانی همیشه پایدار به نظر می رسند. ۱۵ درصد جستجو گوگل روزانه به کلمات جدید و غیرتکراری اختصاص دارد، البته نباید تعجب کرد که اغلب جستجوها با کلمات کلیدی طولانی سئو در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر کلمه مورد نظر حجم جستجو زیادی را به خود اختصاص ندهد. کلمات کلیدی هد سئو و کلمات کلیدی طولانی ویژگی‌های متضاد دارند که در ادامه آورده شده است.

تفاوت های بین کلمات کلیدی هد وکلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی هد

کلمات کلیدی طولانی

حجم جستجوی بالا

حجم جستجوی کم

رقابت بالا

رقابت رتبه‌بندی پایین

تبدیل ترافیک کم

تبدیل ترافیک بالا

تعداد کلمات کم

تعداد کلمات زیاد

برای صفحات سطح بالا بهترین انتخاب است.

برای صفحات سطح پایین انتخاب مناسبی است.

حاوی مفاهیم جستجوی چندگانه

دارای هدف جستجو منفرد

 

اگر تصور کنیم که کاربر به دنبال چیزی است که از نظر جغرافیایی در همان نزدیکی باشد: انتخاب این کلمات کلیدی می‌تواند بسیار ساده باشد، مانند "کتابخانه نزدیک من" یا " اتاقی برای اجاره". مثال:

  • کلمه کلیدی هد: باب دیلن
  • کلمه کلیدی طولانی: پدر یاکوب دیلن کیست؟

کلمات کلیدی اولیه سئو در مقابل کلمات کلیدی ثانویه سئو

این نوع کلمات کلیدی با نام "کلمات کلیدی هدف" یا "کلمات کلیدی اصلی" شناخته می شوند. این عبارات را می توان در بافت کامل سایت یا یک صفحه به کار برد. کلمات کلیدی ثانویه سئو (به نام کلمات کلیدی پشتیبان نیز شناخته می شوند) نیز شامل همه کلمات کلیدی دیگر هستند که شما آنها را هدف‌گیری و یا ترکیب می‌کنید.

در برخی از زمینه‌ها، عبارات ثانویه آن‌هایی هستند که به شدت بهینه‌سازی شده‌اند، اما به عنوان یک اولویت در نظر گرفته نمی‌شوند. در حالات دیگر، کلمات کلیدی ثانویه سئو به صورت پشتیبانی معنایی و یا دنباله عمل می‌کنند تا به شما کمک کنند از کلمات کلیدی اصلی خود بهره بگیرید.

نمونه ای از صفحه محصول کیت اصلاح مردانه:

  • کلمه کلیدی اصلی: کیت اصلاح
  • کلمه کلیدی ثانویه: ماهیانه، تیغ، تست رایگان، سفارشی

 

جایگاه، گام یا کلمات کلیدی سئو مبتنی بر فاز

سئو اغلب توصیه می‌کند که کلمات کلیدی خود را با توجه به یک قیف بازاریابی و یا سفر مشتری دسته‌بندی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که مشتریان را در هر نقطه بحرانی هدف قرار می‌دهید. برخی از مجموعه‌ها نام برند را در نظر میگیرند (به عنوان مثال، آگاهی، ملاحظه، تبدیل، نگهداری)در حالی که دیگران بیشتر مشتری محور هستند (به طور مثال، آگاهی از مسئله، آگاهی از راه حل، آگهی از برند). به طور مشابه، برخی ذهنیت مصرف‌کننده (به عنوان مثال، ناوبری در سایت، دریافت اطلاعات، انجام تبادل)را در نظر می گیرند.

مثال‌ها:

  • آگاهی: ایده های جشن تولد 30 سالگی
  • رسیدگی: نکات مربوط به سفر لاس وگاس
  • تبدیل: بسته‌های پشنهادی پرواز و هتل لاس وگاس
  • حفظ و نگهداری: برنامه وفاداری ماندالای بی

کلمات کلیدی عمومی سئو در برابر کلمات کلیدی محلی سئو

یک کلید واژه محلی سئو بسته به کاربردش، می‌تواند به معنی یکی از این دو چیز باشد:

۱. اسم رستوران مانند "فونیکس"، یا کلمه کلی "رستوران‌ها" یا "چه ساعتی رستوران واتابورگر بسته می شود".

۲. کاربر احتمالا براساس یک منطقه خاص جستجو می کند: به عنوان مثال، " چرا اوکلاهما جوز نام خود را تغییر داد؟" این فرد می‌تواند به عنوان یک کاربر محلی در نظر گرفته شود، چون از کانزاس یا میسوری جستجو را انجام می دهد.

مثال‌ها:

  • کلمه کلیدی محلی: اجاره مکان ۲ خوابه در فونیکس
  • کلمه کلیدی عمومی: ارزش بیمه مستاجران چقدر است؟

 

مشاوره بازاریابی اینترنتی

 

کلمات کلیدی سئو کاربران

به ندرت کسی خود را در طی جستجو به موتور های جستجو معرفی می‌کند. آخرین باری که جستجو کردید را به خاطر بیاورید، آیا چنین چیزی نوشتید؟ "من یک بازاریاب ۲۰ ساله هستم که به دنبال ... هستم." این اتفاق هرگز نمی افتد. با این حال، کاربر می‌تواند در اطلاعات ضمنی جستجو خود کلماتی را وارد کند که حرفه و نیاز او را تعیین می کند.

تقریبا هیچ عبارت مورد جستجو به طور انحصاری توسط یک گروه خاص جستجو نمی‌شود، اما بسیاری از افراد به سمت یک موضوع واحد گرایش دارند. یکی از بهترین روش‌ها سئو برای فهمیدن این که چه کسی جستجو می‌کند، گوگل است. اگر کار گوگل این است که آنچه را کاربر می خواهد به او ارائه دهد ، پس مخاطب مورد نظر برای نتایج برتر باید همان مخاطبی باشد که عبارت مورد نظر خود را برای جستجو وارد می کند. مثال‌ها:

  • بیمار: آیا دیابت ارثی است؟
  • دکتر: ارائه الگوریتم درمان T2DM(مربوط به دیابت)

کلمات کلیدی همیشه سبز در مقابل کلمات کلیدی موضوعی در سئو

کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو یک حجم جستجوی ثابت اما کم در طول زمان دارند. از طرف دیگر، واژه‌های کلیدی موضوعی سئو فصلی بوده (به عنوان مثال، ایده های هدیه روز ولنتاین)، یا پیوسته هستند (مثلا، تیلور سویفت). برخی از کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که یک رویداد آن‌ها را از نظر فرهنگی به موضوعی خاص مرتبط می‌سازد، مثل جستجوی نام فردی مشهور بعد از مرگ یا شهری که میزبان جام جهانی است. گوگل اغلب از محتواهایی جدید برای کلیدواژه‌های موضوعی سئو استفاده می‌کند، تا مطالب تازه و نو در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مردم‌دوست دارند که محتوای همیشه‌سبز تولید کنند. چون نسبت به زمانی که آن محتوا دیده می شود، سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد. با این حال، رقابت و هزینه اولیه اغلب دارای شیب صعودی یا نزولی اند. در عین حال، کلمات کلیدی موضوعی جذاب در سئو است زیرا هزینه کمتری برای رقابت دارد.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو: چطور می توان فهمید که بارداریم یا نه.
  • کلمات کلیدی موضوعی سئو: فیلم X در آخر این هفته اکران شد.

بهینه سازی موتور جستجو

 

کلمات کلیدی و کلمات مهم در سئو

اگر برای تمیز کردن خانه و تهیه وسایل مرتبط قصد خرید داشته باشید، معیارهای تان احتمالا این موارد هستند:

هزینه این کار چقدر است؟

آیا آن‌ها از محصولات طبیعی استفاده می‌کنند؟

آیا آن‌ها در زمان‌بندی انعطاف‌پذیر هستند؟

در این مورد، محتوایی که نقشی در تصمیم نهایی تان ایفا می‌کند، پیروز خواهد بود. به طور خلاصه، به جز کلمات کلیدی سئو، کلمات مهم  هم شرایطی برای ایجاد ترافیک موجود و تغییر جهت آن برای کاربر فراهم می کند.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی در سئو: تهیه کفپوش مناسب برای زیرزمین
  • کلمات مهم در سئو: علاقه مندان به نوشیدنی، میزبانی

 

چگونه کلید واژه‌های صحیح را انتخاب کنید؟

این فرآیند براساس نیازها و محدودیت‌های شما تعیین می شود و می‌تواند چهار ساعت یا حتی چهل ساعت طول بکشد و شما می‌توانید برای انتخاب کلید واژه ها و تحقیق روی آن هزینه بپردازید. اگر در مورد تحقیقات کلمات کلیدی سئو حرفه خود جدی هستید، این یک مقدمه سریع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت تان است است.

۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید: قبل از اینکه سئو یا بازاریابی را شروع کنید، فقط به فکر کاربر باشید. از هدف جستجو مشتریان خود، مطلع شوید. قبل از اینکه به ابزارها، سئو و صفحات سایت خود بپردازید، سعی کنید با مشتریانی که به آنها خدمت می کنید و جایگاهی که در آن قرار دارید، همراهی و درک واقعی کسب کنید.

۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید: با استفاده از آنچه در مرحله اول به دست آوردید، به همراه آنچه درباره نیازهای مشتریان و راه‌حل‌های کسب‌وکار خود می‌دانید، یک لیست اولیه از کلمات و عباراتی را که به طور موثر شما را توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید: (اگر سایت تان چند سال است که مشغول فعالیت است): یک فهرست از آنچه در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، تهیه کنید. در اینجا چند ابزار رتبه‌بندی کلیدی وجود دارند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند:

  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer

 ۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید: با جستجوی گروه های جدید کلید واژه سئو ، مترادف ها، اصلاحات متداول و کلمات کلیدی طولانی، لیستی را که از مراحل 1 تا 3 ساخته اید، گسترش دهید. فراتر از موارد ذکر شده در بالا، این ابزارهای جستجو کلمات کلیدی سئو، به شما کمک می کنند تا لیست بزرگی ایجاد کنید:

  • KeywordTool.io
  • AlsoAsked
  • Answer The Public
  • Keywords Everywhere (within Google search results)
  • Infinite Suggest
  • KWFinder

۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید: کلمات کلیدی سئو خود را به شکلی دسته‌بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است به آن‌ها نگاه کند، ساده و مفید باشد. این می‌تواند با توجه به نوع، موضوع، فاز قیف فروش، یا هر روش دیگری که برای شما منطقی باشد، انجام شود.

۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا: ۱ تا ۴ کلمه کلیدی ابتدایی را برای هدف قرار دادن هر صفحه براساس یک تعادل دقیق بین دشواری کلید واژه، ارتباط و حجم جستجو انتخاب کنید (با در نظر گرفتن سهم کلیک ارگانیک). عبارات مرتبط در سئو را از نظر معنایی برای کمک به حمایت از کلمات کلیدی اولیه در سئو انتخاب کنید.

۷. همه چیز را دوباره تکرار کنید: هنگامی که استراتژی کلید واژه سئو شما اجرا شد، گوگل واکنش نشان داده و شما قادر به جمع‌آوری داده‌های کافی و تکرار آن هستید. البته به این موضوع، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) گفته نمی شود.

چگونه از کلمات کلیدی سئو برای مرتب کردن سایت تان استفاده کنید؟

 

سئو SEO

 

به این نکات که در زیر آمده است توجه کنید:

  • نشانی‌های اینترنتی: نشانی‌های اینترنتی به ندرت تغییر می‌کنند، قابل‌رویت هستند و کل صفحه را توصیف می‌کنند. به این دلایل، گوگل برای محتوای آنها ارزش قائل است.
  • محتوای ایستا: در حوزه سئو موتورهای جستجو از محتوا پویا بیشتر استقبال می کنند. محتوای ایستا یک ضمانت برای نمایه‌سازی است.
  • برچسب‌های عنوان: روی رتبه‌بندی‌ها نفوذ می‌کنند و کلیک بیشتری در سئو به دست می آورند (CTR)و کلمات کلیدی سئو برای حرفه ای نوشته شدن آنها می توانند کمک کننده باشند.
  • برچسب‌های متا: بر خلاف برچسب‌های عنوان در سئو، برچسب های متا، رتبه‌بندی‌ها را در گوگل تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. با این حال، می توان از آنها کمک گرفت.
  • اکثر مطالب قابل دیدن: وظیفه گوگل این است که محتوا را به روشی که ما نیاز داریم، درک کند. یک برچسب H1 در بالای صفحه به اندازه محتوای اصلی در قسمت پایین سایت در سئو اهمیت دارد. این مطلب و یا محتوا می تواند برچسب عنوان باشد، می تواند نسخه اولیه محتوا و یا یک عبارت ویژه باشد؛ به طور کلی موثرترین محتوا برای سئو بیش‌ترین تاثیر را  در رتبه بندی دارد.
  • لینک‌های داخلی و محتوای مربوط به آن: استفاده از کلمات کلیدی سئو در انکر تکست پیوندی که به صفحه شما اشاره دارد به شناخت محتوای آن، کمک می‌کند. به طور مشابه، محتوای انکر تکست نزدیک به صفحه‌ای که به شما اشاره دارد نیز به گوگل نیز مربوط می‌شود و برای توصیف صفحه مقصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نام فایل های تصویری: به جای اینکه اجازه دهید نام یا تصویر پیش فرضی در محتوا قرار گیرد که معمولاً حاوی محتوایی تصادفی و غیرمعمول است، با استفاده از یک کلمه کلیدی سئو مرتبط، برای آن نام انتخاب کنید.
  • ویژگی‌های alt تصویر: نه تنها سایت شما را برای مخاطب از نظر جستجوی بصری بهتر می کند، همچنین به گوگل ایده بهتری از تصویر تان در سئو می‌دهند. از کلمات کلیدی سئو در زمان مناسب استفاده کنید.
  • ویژگی‌های عنوان تصویر: عناوین تصویر در سئو بر روی همه مرورگرها، مشابه عمل نمی‌کنند، به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارزش زیادی به یک محتوا ندهد. با این حال، اگر فرصتی برای گنجاندن کلمات کلیدی سئو وجود داشته باشد، آن را انجام دهید.
  • تگ ARIA:  ARIAشبیه به ویژگی‌هایی است که در آن به ایجاد محتوای وب سایت برای افراد دارای معلولیت کمک می‌کنند. شما می‌توانید از ARIA برای انواع خاصی از محتوای پویا، محتوای تعاملی، تصاویر پس‌زمینه و غیره در سئو استفاده کنید.
  • نوشتن شرح تصاویر و / یا کپشن ویدئو: برخی از فیلم ها حاوی کلمات کلیدی سئو مرتبط هستند، اما گوگل هیچ سرنخی از آنها ندارد. مطمئن شوید که متن یا رونوشتی برای تصویر یا ویدئو مورد نظرتان، وجود دارد.
  • نشانه گذاری: اضافه کردن بافت به محتوایتان در سئو کمک می‌کند. در صورت امکان، کلیدواژه سئو خود را با مناسب‌ترین ویژگی‌ها علامت‌گذاری کنید، تا برخی از ابهامات را برای گوگل رفع کنید.

 

توصیه‌های یکپارچگی کلیدواژه

زیاده‌روی نکنید: بهینه‌سازی - سئو (یا "مملو کردن کلمات کلیدی در محتوا")یک چیز واقعی است. از خودتان بپرسید آیا این کار به تجربه کاربر با سئو کمک می‌کند یا خیر؟ براساس این جواب تصمیم خود را بگیرید.

توجه به برچسب کلمات کلیدی: برچسب کلمات کلیدی متا در سئو، مورد توجه موتورهای اصلی جستجو قرار نمی گیرد. وقت خود را اینجا تلف نکنید.

هر صفحه ای را بیهوده بهینه‌سازی نکنید: اگر سایت یک صفحه ای ندارید، باید با در نظر گرفتن همه صفحات، متن هدفمند خود را داشته باشید. این امر از تولید هرگونه شکاف و یا کلمه کلیدی سئو نامربوط برای یک صفحه خاص، محافظت می کند.

همه چیز را امتحان کنید: اگر شما این فرصت را دارید که تعداد زیادی صفحه داشته باشید، یک فرصت عالی برای راه‌اندازی یک سری آزمایش‌ها ارزشمند برای اصلاح تکنیک‌ هایتان در سئو دارید.

 

چه هنگام کلمات کلیدی سئو مهم نیستند؟

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را همیشه مهم بدانیم؟ در واقع، هیچ راهی برای دانستن این موضوع در سئو وجود ندارد، اما بسیاری از بحث‌های ریشه‌ای که در این راهنما به اشتراک گذاشته شده‌اند برای بیش از یک دهه تجربه خود را پس داده اند و هیچ نشانه‌ای از تغییر ندارند.

 لری پیج فقط نمی‌خواست که گوگل در سطح یک انسان باشد، او می‌خواست که سوپرمن باشد. معرفی Google Discover (در گذشته Google Now و Google Feed) به ما نگاه اجمالی راجع به آینده سئو می دهد: گوگل می گوید، افراد بدون اینکه بخواهند جستجو می کند. اگر گوگل به دنبال ما بگردد، آیا کلمات کلیدی سئو همچنان مهم هستند؟ بله، Google Discover فقط بر اساس ورودی های لحظه ای که به آن می دهیم (به ویژه آنچه جستجو میکنیم)، کار می کند.

منابع بیشتر برای سئو و طراحی سایت:

1)      http://seosaz20.parsiblog.com/Posts/20/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)+%d9%8a%d8%a7+%d9%87%d9%85+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

2)      http://seowebmaster10.parsiblog.com/Posts/17/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)/

3)      http://seo1webdesigner.parsiblog.com/Posts/25/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)+%d9%8a%d8%a7+%d9%87%d9%85+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

4)      http://seowebmaster5.deyblog.ir/post/13

5)      http://webkaran5.deyblog.ir/post/12

6)      http://rahband5.avablog.ir/post/19/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86++%DB%8C%D8%A7+%D9%87%D9%85+%D9%86%D9%88%D8%B9+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

7)      http://rahband7.avablog.ir/post/21/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86+%28Cannibalization%29+%DB%8C%D8%A7+%D9%87%D9%85+%D9%86%D9%88%D8%B9+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

8)      http://shishe.niloblog.com/p/7/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

9)      http://doorbin.niloblog.com/p/6/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86-Cannibalization-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

10)   https://tejarat-online.blogiran.net/Post/6/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

11)   https://digital-marketing.blogiran.net/Post/5/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

12)   https://web24.blogiran.net/Post/6/What-is-copywriting-or-advertising.html

13)   https://tejarat-online.blogsazan.com/post/3P0M/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

https://bazar-online.blogsazan.com/post/3P0O/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%3F



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 
تضعیف سئو
 

هنگامی که سایت در مقابل تهدیدهای سایبری قرار می‌گیر باید اقدامات پیشگیرانه برای سایت انجام شود، اکثر کارشناسان سئو وب سایت این کار را به بخش فناوری اطلاعات سایت محول می‌کنند، زیرا ساده‌ترین راهکار همین روش است. اما این حمله ها چگونه به تضعیف سئو سایت منجر می‌شوند.

گرچه این مورد، موضوع بحث‌های فراوانی است، اما عبارت زیر قطعاً صحیح است:

ایمن بودن یا نبودن یک سایت می‌تواند تأثیری مستقیم و حیاتی بر سایت و به تبع آن بر کارایی ارگانیک آن داشته باشد.

به همین دلیل، در حین انجام برنامه‌ریزی‌های تجاری، نباید امنیت وبسایت را نادیده گرفت.

اما پیش از هر چیز، بیایید نگاهی عمیق‌تر به مفاهیم هک داشته باشیم تا مطمئن شویم که هیچ نکته‌ای را نادیده نخواهیم گرفت.

هک چیست؟

وقتی فردی بدون اجازه و به شکل غیرقانونی به یک سایت یا شبکه‌ رایانه‌ای دسترسی پیدا کند، هک روی داده است.

اغلب اوقات هک زمانی روی می‌دهد که افراد سعی می‌کنند به اطلاعات حساس و خصوصی دسترسی پیدا کنند و یا کاربران را به سایتی خاص بفرستند.

معمولاً از چه ابزارهایی برای هک کردن استفاده می‌شود؟

بدافزارها

بدافزارها به طور خاص برای آسیب زدن یا از کار انداختن شبکه‌ای خاص با هدف درز اطلاعات از آن طراحی می‌شوند.

تأثیرات ناشی از بدافزارها می‌تواند بسیار شدید باشد و منجر به هزینه‌های گزافی برای هر سازمانی شود.

هرزنامه نویسی Spamming

هرزنگاری در سایت‌ها معمولاً به این صورت مشاهده می‌شود که رخنه‌گر (هکر) یک لینک به صفحه‌ای از سایت اضافه می‌کند. در این صورت وقتی کاربران روی این لینک کلیک می‌کنند، به مقصد مورد نظر او خواهند رفت.

افزودن لینک‌های هرزنگاری به یک وبسایت می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت لینک شده و رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

در واقع این روش، میانبری غیراخلاقی برای بهبود سئو است.

اثرات هک شدن

آثار هک ممکن است بسیار قابل توجه و عمیق باشند. اما چند مورد رایج را می‌توان نام برد که عموماً پس از هک شدن یک سایت مشاهده می‌شود.

سئوی اسپمینگ یا هرزنامه نویسی

بر اساس نتایج پژوهشی که GoDadddy چند سال پیش انجام داده است، ۷۳ درصد از سایت‌های هک شده با هدف سئوی اسپمینگ انجام شده‌اند.

چنین اتفاقی زمانی روی می‌دهد که هدف از هک افزایش رتبه و بازدید سایت با سوءاستفاده از یک وبسایت بزرگ و معتبر است.

در اکثر موارد، سایت‌های معتبر به مرکزی برای لینک‌ها تبدیل شده و بازدیدکنندگان به صفحات فیشینگ و یا بدافزارها منتقل می‌شوند.

گاهی هم هکرها از روش تزریق به SQL استفاده می‌کنند. در این حالت سایت به کلی تغییر حالت می‌دهد و بازگرداندن آن به شرایط عادی هم بسیار سخت‌تر است.

کدهای مخرب

اگر گوگل این کدها را شناسایی کند ممکن است سایت شما را جریمه و حذف کند.

اگر گوگل چنین کدهایی را در سایت شما شناسایی کند، به کاربران هشدار می‌دهد که سایت شما آلوده است و آن‌ها را به استفاده نکردن از سایت شما ترغیب می‌کند.

همچنین ممکن است گوگل برای محافظت از کاربران، سایت شما را به طور کلی از نتایج حذف کند.

هر دوی این موارد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سئوی شما اثر دارند:

  • بازدیدها: ترافیک ارگانیک کلی شما کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
  • شاخص‌های تعاملی Engagement metrics: شاخص‌هایی نظیر زمان حضور در سایت، بازدید از صفحات و نرخ پرش یا بانس ریت با کاهش مواجه می‌شوند که نشانه‌ای منفی از نظر رابط کاربری برای گوگل است.
  • بی‌اعتمادی: اگر سایت شما یک یا چند مشکل امنیتی داشته باشد، کاربران تمایل کمتری به بازدید مجدد از آن خواهند داشت،‌ موضوعی که موجب کاهش ترافیک و آسیب دیدن شهرت سایت می‌شود.

ریدایرکت‌های برنامه‌ریزی نشده

اکثر اوقات رخنه‌گرها سعی می‌کنند که پس از نفوذ به سایت، کاربران را به صفحه مورد نظر خودشان هدایت کنند.

در این حالت کاربران سایت، در هنگام بازدید از سایت شما به سایتی دیگر فرستاده می‌شوند.

وقتی کاربران به یک صفحه دیگر ریدایرکت‌ می‌شوند به طور معمول با موارد زیر مواجه  می‌شوید:

  • انواع مخربی از محتوا مثل مطالب غیر واقعی و دروغین.
  • انواع دیگری از کلا‌هبرداری‌های اینترنتی نظیر فیشینگ که با ورود کاربر به صفحات هرزنگاری منجر به از دست رفتن اطلاعات حساس او خواهند شد.

اگر گوگل سایت شما را دنبال کند و متوجه ریدایرکت آن به صفحاتی سؤال برانگیز شود، ممکن است بر نمایش سایت شما در نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک شما اثر منفی داشته باشد.

 

تضعیف سئو با بک‌لینک‌ها

موتورهای جستجو به دقت شهرت و اعتبار دامنه و لینک‌هایی که به هم پیوند یافته‌اند را ارزیابی می‌کنند.

هنگامی که یک سایت هک می‌شود، در اکثر موارد تعدادی لینک، که عموماً ارزش پایینی دارند، به سایت افزوده می‌شوند که موجب تضعیف سئو سایت می‌شود.

در این باره در مقالات سئو منفی نوین مارکتینگ به خوبی صحبت کرده‌ایم.

در نهایت ممکن است سایت شما پر شود از بک‌لینک‌های که به منابع سؤال برانگیز پیوند یافته‌اند. چنین بک‌لینک‌هایی میزان اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت شما را کاهش می‌دهند.

 

قرار گرفتن در لیست سیاه

هک شدن ممکن است منجر به تخریب شدید اعتبار سایت در نظر گوگل شود. این موضوع می‌تواند بر حضور سایت در نتایج جستجو اثر گذاشته و به کاربران در مورد سایت شما هشدار دهد و همچنین ممکن است گوگل با اعمال جریمه‌های دستی  و اعلام آن در کنسول جستجو، سایت شما را مجازات کند.

مشکل این است که در اکثر موارد گوگل از جریمه‌های دستی استفاده نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که سایت در معرض حملات بیشتری از جمله حملات بدافزاری قرار بگیرد. آن هم در شرایط که مالک سایت از این مشکلات بی‌خبر است. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری در ترافیک و درآمد سایت و تضعیف سئو هرچه بیشتر سایت شود.

نمایش هشدار برای سایت و قرار گرفتن در لیست سیاه به دلیل وجود بدافزار به طور مستقیم بر میزان بازدید و دیده شدن سایت اثر می‌گذارد. حداقل تا زمانی که سایت را بررسی و پاکسازی کرده و پس از آن جریمه‌های گوگل حذف شوند.

اما اگر هشداری برای سایت شما اعلام نشود و سایت به بدافزار آلوده باشد، منتج به خطر و مجازات‌های شدیدتری خواهد شد.

خطرات رایج و روش‌های پیشگیری از حملات

چند مورد رایج برای سایتی که را در معرض هک شدن با هدف تضعیف سئو است:

  • نصب افزونه‌ها یا سایر ابزارها از منابع غیرقابل اعتماد یا عدم به‌روزرسانی آن‌ها
  • بسیاری از افزونه‌های مورد استفاده در سامانه‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس کاملاً ایمن نیستند.
  • هکرها به طور مداوم در حال بررسی آن‌ها و یافتن راه‌هایی برای سوء‌استفاده از این افزونه‌ها هستند.

بهترین راهکاری که توصیه می‌شود بررسی دقیق افزونه و مطالعه نقدهای کارشناسان پیش از نصب آن است.

استفاده از سرورهای اشتراکی می‌تواند عامل خطرات امنیتی برای سایت باشد.

دلیل این مورد هم بسیار ساده است، ممکن است یکی از کاربران سرور فایل‌های مخرب یا هرزنگاری را در سرور بارگذاری کند و یا دسترسی سرور را به هکرها بدهد.

گواهی‌نامه‌های ناامن ممکن است امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد

به همگان توصیه می‌شود که از گذرواژه‌های قدرتمندی که قابل حدس زدن نباشد، برای حساب‌های کاربری خود استفاده کنند.

یک روش عالی دیگر برای جلوگیری از حملات، انجان آزمایش نفوذ است. این آزمایش، امنیت شبکه و نقاط ضعف آن را بررسی و مشخص می‌کند.

نتیجه‌گیری

همه باید به امنیت وب توجه داشته باشند. سئوکاران حرفه‌ای در هنگام راه اندازی یک وبسایت و یا همکاری با سایر سایت‌ها باید از مباحث امنیتی اطلاع داشته باشند و بتوانند به مشتریان خود توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

اگر شما مسئول سئوی یک سایت هستید، بخشی از نقش شما حصول اطمینان از رعایت شاخص‌های امنیتی برای حفاظت از سایت در برابر حملات هک با هدف تضعیف سئو است.

منابع بیشتر برای مطالعه:

http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/

http://mehr-electronic.royablog.ir/

http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

http://digital-marketing.ratablog.com/



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

امروزه استفاده از دوربین مدار بسته رواجی گسترده یافته است. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و سبک زندگی، نیاز به نظارت بر امنیت افراد، اموال آن‌ها و ساختمان‌ها، بیش از پیش احساس می‌شود. برای بهینه‌سازی مخارج و استفاده از منابع و نیروی کار، سیستم‌های نظارت تصویری به وجود آمده‌اند. در چند دهه‌ی گذشته با پیشرفت قابلیت‌های این سیستم‌ها و دوربین های مدار بسته، استفاده از آن‌ها بسیار رواج یافته، به طوری که مهم‌ترین و پایه‌ای ترین قسمت نظارتی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم با بررسی کاربرد های سیستم نظارتی تصویری و با نگاهی به تاریخچه و آمار و ارقام مربوط به آن‌ها، به بررسی کلیاتی مربوط به دوربین‌های امنیتی و پیشرفت‌های قابل توجه آن بپردازیم.

فروش دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مدار بسته

سیستم‌های نظارت تصویری با استفاده از دوربین مداربسته و مانیتور کردن تصاویر، به منظور بهبود امنیت محیط به وجود می‌آیند. در این سیستم‌ها تصاویر توسط دوربین‌هایی ضبط شده و پس از انتقال به دستگاه ضبط‌کننده، نگهداری می‌شوند و در یک اتاق مانیتورینگ تصاویر توسط کادر امنیتی مربوطه، بررسی می‌شوند. غالبا هدف از به کار گیری دوربین مدار بسته، نظارت و کنترل امنیتی بوده و در اماکن حساس استفاده می‌شود. این اماکن شامل بانک‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل، مدارس و مراکز آموزشی، مجتمع‌های تجاری و تفریحی و همچنین دوربین های شهری و کنترل ترافیک می‌شوند. دوربین‌ها داخل وسایل نقلیه مانند اتوبوس و قطار شهری نیز نصب می‌شوند. در دنیای مدرن، نظارت با استفاده از دوربین امنیتی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. در سال‌های اخیر دوربین های پوشیدنی نیز مخصوص مشاغل امنیتی مانند ماموران پلیس، معرفی و استفاده شده‌اند.

دوربین مدار بسته در صنایع مختلف نیز با هدف جلوگیری از تماس کارگران با قسمت‌های خطرناک و صرفه‌جویی در منابع و نیروی کار، باعث پیشرفت خطوط تولید شده است. در این صنایع تصاویر ضبط شده با دوربین به یک اتاق کنترل منتقل شده و توسط اپراتور، تحلیل و بررسی می‌شود. بنابراین، داده‌های دوربین نظارت ویدئویی  می‌توانند به طور لحظه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و یا به صورت ذخیره شده و در صورت نیاز، استفاده شوند. روش نوین‌تر استفاده از دوربین، بهره بردن از دستگاه‌های ضبط ویدیویی دیجیتال (DVR) است که امکان ذخیره‌سازی تصاویر تا چندین سال را با کیفیت و ویژگی‌های مورد نیاز، فراهم می‌سازد. از دیگر قابلیت‌های نوین دوربین امنیتی می‌توان به سنسور های تشخیص حرکت، خواندن پلاک، تشخیص دما و آگاه‌سازی کاربر از خطرهای احتمالی اشاره کرد.

برای اولین بار در سپتامبر سال 1968 در شهر اولان ایالت نیویورک آمریکا، دوربین شهری در خیابان اصلی شهر و به هدف مبارزه با جرایم نصب شد. همچنین در سال 1973 نیز در میدان معروف تایمز، پلیس نیویورک از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اگرچه در آن مقطع نصب دوربین مداربسته تاثیر بسزایی در آمار جرایم نداشت، اما در دهه‌ی 80 میلادی استفاده از دوربین امنیتی در سراسر ایالات متحده به منظور مبارزه با جرایم افزایش یافت. به عقیده‌ی پلیس تاثیر استفاده از دوربین و قیمت پایین‌تر آن در مقایسه با افزایش نیروی پلیس، باعث به صرفه بودن استفاده از این نوع سیستم نظارتی ویدئویی می‌شد. همچنین استفاده از دوربین مدار بسته در کسب و کار هایی که بیشتر در معرض تهدید امنیتی بودند نیز افزایش یافت. تا سال 1998، حدود سه هزار دوربین در بانک‌ها و فروشگاه‌های شهر نیویورک نصب شده بود.

 بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

تاریخچه

اولین دوربین مداربسته به حالت مکانیکی کار می‌کرد در سال 1927 توسط فیزیکدان و مخترع روس اهل اتحاد جماهیر شوروی سابق، لئون ترمین (Leon Theremin)، در شوروی ساخته شد. این دوربین که به سفارش سازمان کار و دفاع ساخته شده بود، از یک دوربین دستی فرستنده‌ی امواج کوتاه و یک گیرنده تشکیل شده بود و قابلیت ایجاد تصاویری با رزولوشن حدود 100 ردیف را داشت. دوربین امنیتی اختراع شده توسط ترمین بعداً و به درخواست جوزف استالین در محوطه کاخ کرملین مسکو نصب شد تا بر بازدیدکنندگان نظارت ویدئویی داشته باشد. دوربین های مدار بسته دیگری که توسط شرکت زیمنس در آلمان نازی ساخته شده بود نیز در سال 1942 برای نظارت بر شلیک موشک‌های وی-2 استفاده شدند. اولین دوربین مدار بسته استفاده شده در ایالات متحده وریکان نام داشت. این دوربین در سال 1949 معرفی شد. اطلاعات زیادی از دوربین وریکان به جز اینکه در تبلیغات آن گفته میشد که نصب آن نیازی به اجازه از دولت ندارد، در دسترس نیست.

دوربین های امنیتی اولیه نیاز به نظارت دائم داشتند، چرا که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و بررسی مجدد وجود نداشت. این کار بعداً به کمک تجهیزات ذخیره‌سازی فیلم ممکن شد. این تجهیزات از نوارهای مغناطیسی استفاده کرده و پس از پر شدن نیاز به تعویض داشتند. عملی که نیاز به مداخله‌ی دستی اپراتور داشته و وقت‌گیر و گران تمام میشد. به دلیل وجود این مشکلات و عدم دسترسی آسان، دوربین مدار بسته در آن دوران فراوانی چندانی نداشت. معرفی نوار کاست های VCR در دهه‌ی 70 میلادی و قابلیت پاک‌کردن اطلاعات روی آن‌ها باعث فراوانی استفاده از این دوربین شد. در دهه‌ی 90 میلادی نیز پیشرفت تکنولوژی، امکان ضبط همزمان توسط چند دوربین و همچنین ضبط سریع (Time Lapse) و ضبط حرکات صرف را ممکن کرد. این اتفاقات باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان شده و سرعت رواج دوربین امنیتی را بیش از پیش افزایش داد.

 

فراوانی در جهان

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که بیش از 700 میلیون دوربین مداربسته در سرتاسر جهان مشغول ضبط تصاویرند. با توجه به جمعیت و تقاضای بالا در آسیا، 65 درصد از این دوربین‌ها در این قاره بوده و حدود 54 درصد از کل دوربین های جهان نیز مربوط به کشور چین است. جمعیت زیاد، کنترل بالای امنیتی و سیستم‌های نظارتی پیچیده دلیل وجود این تعداد بالا در چین بوده است. در حال حاضر تعداد زیادی از این دوربین‌ها به قابلیت تشخیص چهره نیز مجهز شده‌اند. با این وجود، تعداد دوربین های فعال در ایالات متحده آمریکا به نسبت جمعیت آن بیشتر است. پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی در سیستم‌های نظارتی و امنیتی در سال‌های اخیر باعث تحول در جلوگیری از وقوع جرایم شده است. روش‌های نوین مانیتورینگ اجتماعی توانسته است آمار تخلفات را در سرتاسر جهان کاهش دهد.

در سال 2011 حدود 30 میلیون دوربین مدار بسته در ایالات متحده آمریکا مشغول به کار بود. استفاده از سیستم نظارت ویدئویی در آمریکا همیشه روشی رایج بوده، به طوری که در سال 1995 یک تولید کننده آمریکایی دوربین مدار بسته درآمدی 120 میلیون دلاری گزارش کرده است. پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر به برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در سال 2001، استفاده از دوربین در اماکن عمومی با احتمال حملات خطرناک مانند بانک‌ها و فرودگاه‌ها به منظور شناسایی فعالیت‌های تروریستی افزایش بیشتری یافت. وزارت امنیت ملی آمریکا به شهرها برای استفاده از دوربین امنیتی تسهیلات ویژه می‌دهد. در سال 2009 حدود پانزده هزار دوربین در شهر شیکاگو فعال بود. سیستم نظارت ویدئویی شهر نیویورک نیز 6000 دوربین مدار بسته مرتبط با هم دارد. در منطقه‌ی واشنگتن دی‌سی بیش از سی هزار دوربین فعال است که حدود شش هزار از آن در خطوط قطار شهری نصب شده‌اند.

در سایر نقاط جهان نیز استفاده از دوربین مدار بسته با اقبال خوبی مواجه بوده و در حال افزایش نیز می‌باشد. در بریتانیا و در سال 2011 تعداد 1.85 میلیون دوربین نصب شده تخمین زده می‌شود. در این کشور اکثریت دوربین‌ها توسط دولت کنترل نمی‌شوند و به بخش خصوصی تعلق دارند، به طوری که از این تعداد فقط 52 هزار دوربین به دولت مربوط است. در آمریکای لاتین به دلیل افزایش ناامنی، رشد دوربین‌های امنیتی سرعت زیادی داشته است. روسیه اکثر دوربین های شهر مسکو را به فناوری تشخیص چهره با استفاده از الگوریتم شبکه عصبی مجهز کرده است. در کشور استرالیا در دهه‌ی گذشته تعداد دوربین های نظارتی با رشد دوبرابری، به یک میلیون عدد رسیده است. آلمان نیز از کشورهاییست که به نسبت جمعیت، از تعداد زیادی دوربین بهره برده و این عدد به 5.2 میلیون در سال 2019 می‌رسد.

 

استفاده‌های شخصی و خانگی

امروزه بسیاری از مردم در محل کار شخصی خود، شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یا شرکت‌های خدماتی، و همچنین در خانه‌های خود از دوربین استفاده می‌کنند.(برای اطلاعات بیشتر مقاله نصب دوربین مداربسته برای منزل را مطالعه کنید). وجود دوربین مداربسته به تنهایی می‌تواند باعث جلوگیری از وقوع جرم و سرقت شود. سارقان با دیدن دوربین و با علم به احتمال بالای شناسایی و دستگیری، از ارتکاب جرم صرف نظر می‌کنند. همچنین وجود دوربین مدار بسته در کسب و کار های شخصی و فروشگاه‌ها باعث جلوگیری از سرقت و خرابکاری توسط افراد شده است. بسیاری از سارقان به دنبال خانه‌های بدون دوربین هستند که بتوان راحت‌تر و بدون شناسایی وارد آن‌ها شد. به همین دلیل است که سیستم های نظارت ویدئویی و دستگاه دوربین استفاده شده در آن‌ها را در حالتی مشخص و مسلط بر تمامی زوایا نصب می‌کنند. در بسیاری از اوقات نیز وجود دوربین نظارت ویدئویی در محل توسط برچسب‌هایی به اطلاع افراد می‌رسد.

علاوه بر پیشگیری از وقوع جرایم، دوربین مداربسته می‌تواند برای کنترل کارکنان و مشتریان توسط صاحبان کسب و کار‌ها استفاده شود. به طور مثال مدیر یک فروشگاه می‌تواند با استفاده از دوربین مدار بسته آمار مراجعه‌ی مشتریان و حضور آن‌ها در قسمت‌های مختلف فروشگاه را استخراج کند. دوربین های جدید قابلیت کنترل از راه دور و بررسی تصاویر با استفاده از تبلت و یا موبایل هوشمند را داشته و می‌توان با اتصال به اینترنت به آسانی و از هرجا به تصاویر زنده‌ی منزل یا محل کار، دسترسی داشت. همچنین بعضی از دوربین‌ها به سنسورهای تشخیص حرکت مجهز بوده و می‌توانند در صورت دیدن حرکت، فعال شده و به فرد مسئول یا حراست امنیتی محل هشدار دهند.

دوربین مدار بسته

 

پیشرفت‌های تکنولوژی در دوربین مدار بسته

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در قابلیت‌های دوربین‌های امنیتی نیز پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها که باعث رواج بیش از پیش این سیستم‌ها شده است را بررسی می‌کنیم.

کنترل به وسیله کامپیوتر

دوربین مداربسته کنترل شده توسط کامپیوتر قادر است اشیا را تشخیص داده و در زاویه‌ی دید خود آن‌ها را دنبال کرده و دسته‌بندی کند. آنالیز محتوایی ویدئو (VCA) به معنی بررسی فیلم برای تشخیص اتفاقات بر اساس دسته‌بندی اشیاست. از VCA می‌توان برای تشخیص الگوهای غیر منتظره در یک محیط استفاده کرد. چنانچه در یک محیط و یک نمونه از جمعیت اتفاق ناهنجاری رخ دهد، دوربین آن را تشخیص داده و اعلام می‌کند. به طور مثال اگر شخصی در یک مکان بر خلاف جهت معمول حرکت کند (مثلا بر خلاف جمعیت در فرودگاه یا خارج شدن از یک ورودی در مکان عمومی) سیستم آن را تشخیص داده و هشدار می‌دهد. در آنالیز محتوایی ویدئو امکان دارد که خود دوربین مدار بسته آنالیز را انجام دهد یا اینکه در یک سرور مرکزی این آنالیز انجام شود. هر دوی این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

ذخیره‌سازی تصاویر

نگهداری اطلاعات ضبط شده توسط دوربین مدار بسته هزینه‌بر بوده، ولی اقدامی لازم است. قبل از پیشرفت تکنولوژی و در دوربین‌های مدار بسته اولیه باید تصاویر به صورت دائم توسط افراد دیده می‌شد چون که امکان بررسی مجدد آن‌ها از روی حافظه‌ی ضبط شده وجود نداشت. کیفیت و حجم تصاویر ذخیره شده و همچنین مدت زمان آن به عوامل مختلفی از جمله میزان فشرده‌سازی، تعداد فریم (تصویر های فیلم در یک ثانیه) و اندازه‌ی تصویرها بستگی دارد. امروزه دستگاه‌های DVR (مخفف دستگاه ضبط تصویر دیجیتال) قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر در فرمت‌های مختلف را دارند. فیلم ضبط شده تا مدت زمان مشخصی نگهداری شده و پس از آن می‌توان آن را آرشیو کرده یا از روی دیسک پاک کرده تا فیلم جدید جایگزین آن شود. مقدار این زمان به نیاز سازمان مربوطه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی استفاده شده مربوط است.

 

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

نوع جدید و پیشرفته‌تری از دوربین مداربسته، دوربین‌های تحت شبکه هستند. تخمین زده می‌شود که برای اولین بار و در سال 2014 این دوربین‌ها توانستند فروش بیشتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ داشته باشند. دوربین تحت شبکه از شبکه‌ی اینترنت که توسط اکثر شبکه‌های محلی (LAN) استفاده می‌شود، بهره می‌برد. همچنین کاربران می‌توانند در صورت لزوم تصویر این نوع دوربین مدار بسته را از طریق اینترنت منتقل کرده و از روی گوشی موبایل هوشمند خود، از هر جایی که دسترسی به اینترنت دارند به صورت زنده مشاهده کنند. در استفاده‌ی حرفه‌ای و در امنیت زیرساخت‌ها از یک شبکه خصوصی یا VPN نیز استفاده می‌شود. دوربین تحت شبکه جزئی از اینترنت اشیاء (IoT) محسوب شده و از بسیاری از مزایای آن بهره‌مند است. همچنین مخاطرات امنیتی مانند سایر دستگاه‌های تحت شبکه نیز در استفاده از دوربین تحت شبکه وجود دارد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز مانند دوربین مداربسته آنالوگ، بیشتر در سیستم‌های امنیتی و به منظور نظارت تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به هر حال و بر خلاف آن‌ها، نیاز به یک دستگاه ذخیره‌سازی محلی نداشته و دسترسی به یک شبکه محلی کفایت می‌کند. بعضی از این دوربین‌ها از یک دستگاه ضبط ویدئویی تحت شبکه (NVR) مرکزی برای ذخیره‌سازی تصاویر و ایجاد هشدار استفاده می‌کنند، در حالی که سایر دوربین های تحت شبکه می‌توانند بدون یک دستگاه مرکزی، تصاویر را مستقیما بر روی یک شبکه محلی یا از راه دور، ضبط کنند. اولین دوربین تحت شبکه توسط شرکت سوئدی اکسیس در سال 1996 معرفی شد.

 

شبکه‌ی دوربین مدار بسته

دوربین های پرشمار در شهرهای بزرگ امروزه می‌توانند با سایر دوربین های نصب شده در شهر توسط افراد دیگر، شبکه‌ی گسترده‌ای از سیستم نظارت تصویری را تشکیل دهند. به طور مثال در کلان‌شهر شیکاگوی آمریکا، از شبکه‌ای از دوربین مدار بسته استفاده می‌کند، به طوری که دوربین های نصب شده توسط دولت با دوربین های خصوصی که در مقابل خانه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و حتی در اتوبوس‌ها نصب شده‌اند ترکیب شده‌اند. در نتیجه شبکه‌ی گسترده‌ای از حدود پانزده هزار دوربین مداربسته به وجود آمده است. هر شخص نیز می‌تواند تصاویر دوربین خود را با محل فیلمبرداری در اختیار این شبکه قرار دهد. در صورت بروز هرگونه مخاطره‌ی امنیتی، سیستم می‌تواند به سرعت به تصاویر زنده از آن محل دسترسی داشته و برای اقدامات پیشگیرانه تلاش کند.

 

دوربین مدار بسته بی‌سیم (Wireless)

دوربین مدار بسته بی‌سیم نوع جدیدتری از دوربین تحت شبکه یا IP است، به طوری که می‌تواند تصاویر را به صورت سیگنالی به گیرنده‌ی بی‌سیم ارسال کند. اکثر دوربین های بی‌سیم حداقل به یک کابل جهت تغذیه و رسیدن برق نیاز دارند و لفظ «بی‌سیم» مربوط به کابل‌های مربوط به انتقال تصاویر و صدا می‌شود. هرچند بعضی از این دوربین های مدار بسته توسط باتری تغذیه شده و نیازی به سیم تغذیه هم ندارند. امروزه به دلیل قیمت پایین و نصب آسان، استفاده از دوربین بی‌سیم در استفاده‌های جزئی و کوچک گسترش یافته است. به هر جهت، دوربین های بی‌سیم به اندازه دوربین های عادی قابل اعتماد نیستند. در دوربین های بی‌سیم اولیه از تکنولوژی آنالوگ استفاده می‌شد، در حالی که در دوربین‌های بی‌سیم جدید با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، کیفیت تصویر، جلوگیری از مداخلات ناخواسته و همچنین امنیت تصاویر بهبود یافته است.

دوربین مار بسته

 

قابلیت دید در شب (Night-Vision)

این قابلیت به معنای قابلیت ضبط تصاویر در نور کم است. از آن‌جایی که در بسیاری از موارد دوربین های مدار بسته در مکان‌های تاریک و خلوت، و همچنین در شب و به هنگام تعطیلی استفاده می‌شوند، قابلیت دید در شب برای این دوربین‌ها قابلیتی ضروریست. بینایی چشم انسان به طیف نور مرئی محدود می‌شود و توانایی دیدن امواج فروسرخ و فرابنفش را ندارد. در بعضی از جانوران مانند میگو این طیف گسترده‌تر بوده و قابلیت تشخیص امواج فروسرخ و فرابنفش نیز وجود دارد. قابلیت دید در شب در دوربین مدار بسته نیز به همین معناست، دوربین دید در شب با تشخیص اشعه‌ی فروسرخ (تصویرسازی گرمایی) و بهبود تصاویر می‌تواند در تاریکی تصاویر واضحی ضبط کند.

 

تشخیص حرارت

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، لنز دوربین‌ها با استفاده از اشعه IR به جای نور مرئی (ترموگرافی)، قادر به تشخیص حرارت محیط و تشکیل تصاویر بر اساس آن بوده است. با استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته، دوربین های ترمال (Thermal) به وجود آمده‌اند از این قابلیت برای تشخیص مخاطرات احتمالی و همچنین تشخیص حضور افراد و وسایل نقلیه در ساختمان‌ها در هنگام انجام عملیات امنیتی یا نجات استفاده می‌شود. دوربین ترمال می‌تواند در شرایط بد آب و هوایی و با دید ناکافی نیز حضور موجودات زنده را تا فاصله‌ی خوبی پیش‌بینی کند، به همین جهت در اماکنی که نیاز به کنترل امنیتی شدید دارند کاربرد دارد. از جمله کاربرد‌های این قابلیت می‌توان به تشخیص دمای محیط صنعتی و پیشگیری از خطر، پیش‌بینی حضور افراد و همچنین تشخیص درجه حرارت بدن و تشخیص بیماری (مانند تشخیص تب از علائم بیماری کرونا ویروس جدید COVID-19) اشاره کرد.

استفاده از دوربین مداربسته ترمال با توجه به قیمت بالا، رزولوشن پایین و کاربری خاص آن، در مصارف عادی و خانگی بسیار محدود است و کاربرد آن بیشتر به مصارف صنعتی و امنیتی مربوط می‌شود. تصویری که دوربین ترمال تشکیل می‌دهد از اشعه‌های فروسرخ (Infrared) تشکیل می‌شود که نسبت به نور مرئی طول موج بلندتری داشته و در حالت عادی با چشم انسان قابل دیدن نیست. بنابراین تصویر وضوح عادی را نداشته و قابل استفاده برای شناسایی افراد نمی‌باشد؛ چرا که تصویر صرفا از روی درجه حرارت سطح بدن تشکیل شده است.

دزدگیر

از دیگر پیشرفت‌های امنیتی در زمینه نظارت تصویری، ساخت دزدگیر اماکن است. دزدگیر اماکن امروزه انواع مختلفی داشته و در مدل‌های بی‌سیم و باسیم موجود است. اساس کار دزدگیر به این صورت است که در هنگام خالی بودن مکان مورد نظر روشن می‌شود و در صورت تشخیص حرکت فعال شده و با فرد مسئول، صاحب محل یا پلیس تماس برقرار می‌کند. در کنار دزدگیر می‌توان از دوربین نیز استفاده کرد تا هم بتوان تصویر زنده از محل را سریعا و از راه دور بررسی کرد، و همچنین جهت شناسایی و دستگیری فرد خاطی، از تصاویر بهره برد. دوربین‌های مدار بسته‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند در صورت تشخیص حرکت فعال شده و اقدام به تماس و فیلمبرداری کنند.

 

کلام آخر

می‌توان گفت با وجود پیشرفت‌های روزافزون سیستم نظارت ویدئویی، دوربین های مدار بسته به یک بخش حیاتی از پروژه‌های عمرانی در دنیای امروز تبدیل شده‌اند. استفاده از این سیستم‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف منابع و نیروی انسانی، کیفیتی مثال زدنی و کاربری‌هایی غیر قابل جایگزین به ارمغان آورده است. استفاده‌ی گسترده از دوربین‌های مدار بسته توسط تمامی دولت‌ا در سراسر جهان و همچنین در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی، گواهی بر این مسئله است. به همین دلیل انواع متنوعی از دوربین مدار بسته با قابلیت‌های مختلف به وجود آمده است. دوربین‌های بدون سیم، تحت شبکه، دید در شب، حساس به حرکت، حرارت‌سنج و ضد رطوبت از جمله امکاناتی است که برای رفع نیاز خاص مشتریان ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()