نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

کاربردپذیری و سئو

هر آنچه که باعث میشود وبسایت خوب باشد باعث میشود در نتایج جستجو (SERPs) هم به خوبی ظاهر شود. اما بهینه سازی بیش از حد و گول زدن کاربران میتواند باعث ناراحتی کاربران میشود.در این پست به بررسی رابطه ای در کاربردپذیری و سئو میپردازیم.

هر آنچه که باعث میشود وبسایت خوب باشد باعث میشود در نتایج جستجو (SERPs) هم به خوبی ظاهر شود.اما بهینه سازی بیش از حد و گول زدن کاربران میتواند باعث ناراحتی کاربران میشود.در این پست به بررسی رابطه ای در کاربردپذیری و سئو میپردازیم.

کاربردپذیری و سئو

در نگاه اول شاید سئو و کاربردپذیری موضوعاتی متفاوت در بخش های جداگانه ای باشند:

    سئو به معنی جذب کاربران به طرف وبسایت و قرار گرفتن در بهترین مکان ها نتایج است.
    کاربردپذیری به معنی بررسی رفتار کاربران پس از وارد شدن به سایت به هدف افزایش میزان بازدید و بازخورد کاربران است.

اساس سئو تا کلیک کردن بر روی نتایج و وارد شدن به وبسایت مرتبط است و کاربردپذیری از آن به بعد را برعهده دارد.اما هر دو برای تبدیل شدن به یک وبسایت موفق مورد نیاز هستند.داشتن سئو قوی اما کاربردپذیری ضعیف باعث میشود بازدید کننده ی فراوان شما پس از ورود به وبسایت نتواند هدف شما را دنبال کند.در شرایط برعکس سایتی با کاربردپذیری بالا اما سئو ضعیف بازدید بالایی نمی تواند داشته باشد تا بتواند از شرایط آماده شده برای کاربران استفاده ببرد.

گرچه هر دو بخش سئو و کاربردپذیری در زمینه های متفاوتی از بازاریابی وبسایت ها فعالیت میکنند اما این دو بخش مشترکات زیاد و تناقضات کمی با یکدیگر دارند.

سئو از آن چه که شما تصور میکنید مهم تر است

اصول و پایه سئو براین اساس میباشد که کاربران نیاز به جستجو دارند و جستجوی های آنها روز به روز افزایش  میابد.حتی از دید دقیق تر برای بسیاری از کاربران جستجو کردن به منظور پیدا کردن منابع و چینش استراتژی کارها است.

بهینه سازی سایت بسیار فراتر از آن است که سایت در نتایج خوب ظاهر شود:

    اینترانت (Intranets): چون کاربران یک شبکه ی داخلی از محیط بسته ای اطلاعات را به دست میاورند دلیل نمیشود که رفتار آنها و دلایل جستجو عوض شود.متاسفانه شبکه های داخلی با تمام عظمت در نظر بسیاری از افراد کوچک هستند و به آنها توجه نمیکنند.زمانی موضوع جدی تر میشود که نتایج در شبکه های داخلی از اینترنت بسیار ضعیف تر هستند و این در حالی هست که وسعت جستجو بسیار کوچک تر است.
    تجارت الکترونیک (E-commerce): به نظر شما اولین قانون تجارت الکترونیک چیست؟اگر مشتریان نتوانند محصول شما را پیدا کنند,آن را خریداری نمیکنند.نکات بسیار زیادی در مورد روش های یافتن محصولات تجاری و فروش آنها وجود دارد که باید توجه داشت.
    جسنجوی داخل سایت (Onsite search): کاربران زمانی که وارد سایت میشوند از روش های فراوانی استفاده میکنند تا به هدف خود برسند.عده ی بسیار زیادی از جستجوی موجود در سایت استفاده میکنند.همینجاست که بسیاری از کاربران با مشاهده نتایج به این نتیجه میرسند که بهتر است باز هم به موتورهای جستجو بازگردند چون جستجوی شما به درد نمیخورد.

تمام مواردی که در بالا گفتیم زمانی بسیار مفید خواهند بود که کاربران شبکه ی داخلی و با اینترنت با اصول اولیه سئو آشنا شده باشند و آن را پیاده کنند.

سئو طولانی مدت = کاربر راضی

seo-and-usbility

هدف نهایی و مهم تمامی موتورهای جستجو پاسخ به سوالات و مشغله های ذهنی کاربران است.در واقع میتوان گفت موتورهای جستجو,موتورهای پاسخ به سوالات هستند.پاسخ همان هدف است و کلمه ی مورد نظر روش رسیدن به آن.

این دوباره تکرار همان جمله است که قرار گرفتن در بالاترین رتبه های نتایج جستجو نهایتا به این موضوع میرسد که آیا کاربران به هدف خود میرسند و چقدر سریع به آن میرسند.در حال حاضر موتورهای جستجو حدس میزنند از طریق روش های گوناگون حدس میزنند سایت چقدر خوب و مفید است.روش هایی مانند تعداد لینک های ارسال شده به طرف وبسایت.اما شرکت های بزرگی مانند گوگل در حال کار بر روی این موضوع هستند که رفتار کاربران را در وبسایت ها مورد بررسی قرار دهند و از این داده ها استفاده کنند تا اطلاعات دقیق ترین نسبت به سایت ها پیدا کنند.این به معنا است که نتایج جستجو کم کم به این سمت میرود که سایت ها براساس کاربردپذیری مرتب میشوند.مطمئنا این هدف که نتایج جستجو براساس معیارهای بهتر مرتب بشوند و نتایج بهتری از طرف سایت های خوب به کاربران ارائه شود,مورد توجه تمامی موتورهای جستجو است.

 



امروزه شما همچنانی میتوانید با بازی کردن با قوانین موتورهای جستجو و به دست آوردن اعتبار دروغین در رتبه های بالا قرار بگیرید.اما در هر صورت این برنامه بسیار طولانی مدت است و نمیتوان انتظار کوتاه مدت داشت زیرا الگوریتم ها هر لحظه در حال تغییر میباشند و ایجاد نتایج پایدار و قابل اعتماد نیاز به فعالیت و بررسی بسیار زیاد دارد.

سئو کوتاه مدت بیشتر طراحی حرفه ای است

به خاطر داشته باشید استفاده از روش هایی که از طریق آنها موتورهای جستجو را گول زد و سریع به نتیجه رسید بسیار اشتباه است.مشخصا داشتن سایت با طراحی حرفه ای و خوب با بررسی الگوریتم های امروزه موتورهای جستجو منطقی و درست به نظر میرسد.اما طراحی خوب همه چیز نیست در کنار طراحی مواردی هم هستند که شما در هر صورت باید انجام بدهید.

    ساختار آدرس ثابت:این کار باعث میشود دیگران به راحتی به سایت و پست های شما لینک بدهند,تغییر دائمی ساختار لینک ها باعث سردرگمی و از دست دادن لینک های زیاد میشود.
    به زبان کاربران صحبت کنید:همه جا به زبان کاربران صحبت کنید.در عناوین,هدینگ ها و متن موجود در صفحه.تا زمانی که جستجو براساس پیدا کزدن کلمه دقیق در وبسایت است باید کلمات را به شکلی به کار برد که کاربران استفاده میکنند.اما شیرین زبانی و یا استفاده از کلمات “من در آوردی” بزرگترین اشتباه است.
    دسترسی پذیری (Accessibility):مدیر وبسایت Useit اسپایدر گوگل را “پولدارترین کاربر نابینای جهان” (The world’s richest blind user) مینامد.زیرا اسپایدر گوگل فقط میتواند متن را متوجه شود و تصاویر را نمیتواند درک کند و یا بخواند.هرچه موتورهای جستجو براساس تکنیک های جدید سعی میکنند شکل ها و موضوعات جدید را در وبسایت ها درک کنند.اما هنوز این اصل ابتدایی در شناسایی متون بهترین و قابل اعتماد ترین روش برای اضافه کردن وبسایت به ایندکس است.
    جلب توجه شبکه های اجتماعی و جذب لینک ها:در این مورد بسیار در شبکه های اجتماعی پست هایی مانند “۵ روش ایجاد محتوای قوی” و یا “بهینه سازی محتوا” روش های مفیدی را به شما معرفی میکنند.

پیروی از این اصول دوگانه کاربردپذیری/سئو به شما کمک میکند تا در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.و از همه مهم تری تعداد کلیک های لینک های سایت خود را افزایش دهید.کاربران تمایل زیادی دارند که فقط بر روی لینک اول کلیک کنند اما بیشتر مواقع این کار را انجام نمیدهند.چرا؟زیرا معمولا اولین نتایج آن چیزی را که کاربران میخواهند به آنها ارائه نمیکنند,مشکلاتی مانند ساختار ضعیف سایت و طراحی ضعیف که منجر به سردرگم شدن کاربران میشوند همه با هم میتوانند دلایل خوبی باشند که کاربران به لینک های اول اعتماد نکنند.

تناقضات میان سئو و کاربردپذیری

معمولا سئو و کاربردپذیری یکدیگر را تقویت میکنند اما گاهی همدیگر را نقض میکنند.به طور مثال مطمئنا ایجاد انبوه کلمات کلیدی (keyword stuffing) تجربه منفی از بازدید سایت برای کاربر ایجاد میکنند و منجر میشوند که خواندن مطالب برای کاربران سخت و یا غیرممکن شود.

نمونه ی دیگر انتخاب کلمات است.کلمات انتخاب شده به عنوان کلمات اصلی پست و یا وبسایت معمولا کلمات پیچیده ای هستند که بیشتر مورد جستجوی کاربران قرار میگیرند اما گاهی کلمات انتخاب شده اشتباه و یا به قدری پیچیده اند که هیچ کس نمیتواند آنها را درک کند.

مورد دیگر فوترهای زیبا است.فوترهای زیبا باعث میشوند که کاربردپذیری وبسایت افزایش پیدا کند اما امروزه براساس اصول جدید سئو هر نوع فوتری مورد تایید نیست و فوترهای که تعداد بیش از حدی لینک در آنها وجود داشته باشد از نظر سئو رد شده اند.فوترهای زیبا و پر از لینک برای کاربرانی که به آخر صفحه میرسند و چیزی را که میخواهند پیدا نمیکنند بسیار مفید است,زیرا آنها میتوانند آنجا به جستجو بپردازند.زمانی فوترهای زیبا و پر از لینک بسیار خوب بود زیرا باعث میشد که Link Juice از صفحات به هم منتقل شوند اما امروزه گوگل برخورد ویژه ای با وبسایت هایی که فوترهای پر از لینک دارند می کند.

از میان روش های موجود ۲ روش کلی مورد توصیه بزرگان سئو و طراحی است که تناقضات میان سئو و طراحی رفع شوند:

    کوتاه مدت: ایجاد موازنه میان ترافیک بیشتر (سئو بهتر) و بازخورد بهتر ( کاربردپذیری بهتر) براساس نیازهای روز.اولیت بندی نیازها و انتخاب مهم ترین آنها براساس بازدید بیشتر و یا بازخورد بهتر میتواند در کوتاه مدت بسیار مفید باشد.
    طولانی مدت: همان طور که در بالا گفتیم شما نهایتا بازدید بالایی را از طریق کاربردپذیری به دست خواهید آورد.اجباری نیست که حتما شما تمامی اصول سئو و طراحی را انجام بدهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

طراحی یک وب‌سایت فوق‌ العاده

پروسه طراحی وب برای هر کس می ‌تواند متفاوت باشد. هنرمندان گرافیست و انیماتورهای دیجیتال، تنها کسانی هستند که برای وب، نرم ‌افزار می ‌سازند. برنامه ‌ریزی برای این منظور اگرچه به نظر طولانی نیست، ولی به فرآیند خلاقانه می‌ انجامد. در اینجا چند ایده مطرح می ‌شود که می‌ تواند برای طراحی واسط‌ های تازه وب به کار گرفته شود.

شروع پروژه

این بخش شاید پراضطراب و زمانگیرترین قسمت اجرای یک پروژه باشد. زمانی که شما یک سنگ کاملا نتراشیده دارید و می ‌خواهید با آن کار کنید، ایده ‌ها چنان سریع از ذهن شما عبور می‌ کنند که نمی ‌توانید یکی را انتخاب کنید. در این صورت شاید بهتر باشد یک گام به عقب برگردید و درباره جنبه ‌های ساده پروژه تحقیق کنید.

شما یا مشتری‌ تان در شیء تکمیل شده به دنبال چه چیزی می ‌گردید؟ آیا آیتم خاصی وجود دارد که بخواهید بدون پرسیدن از کاربر در صفحه قرار دهید؟ قبل از این که وارد فرآیند دیجیتال شوید، سعی کنید چند مدل اولیه رسم کنید. برای کسانی که استعداد هنری کمتری دارند، حتی یک طرح خام نیز می ‌تواند الهام بخش باشد. یک طرح اولیه نه تنها به عنوان یک راهنما، بلکه بستری برای صفحه‌ های آینده شماست.

بررسی گالری ‌های طراحی

برخی طراحان معتقدند گالری‌ های طراحی برای وب هیچ ارزشی ندارند. آنها کپی ‌برداری از ایده طراحان دیگر را کاری پست می‌ دانند، ولی برخی دیگر اعتقاد دارند طراحان، طرح‌ هایشان را در این مکان‌ ها ارائه می‌ کنند تا دیگران از آنها الهام بگیرند.

هیچ اشکالی در قرض گرفتن ایده وجود ندارد! به وجود آوردن زیبایی این است که روش‌ های هنرمندان مختلف را بگیرید و به شیوه خود از آنها استفاده کنید. طراحان وب واقعی قادرند این کار را بخوبی انجام دهند و واسط‌ های خودشان را بسادگی به وسیله حافظه و الهامات دنیای بیرون بسازند. امروزه گالری ‌های CSS آنلاین برای طراحان تازه‌ کار فوق ‌العاده هستند.

اجرای آزمایشی برای واسط

قبل از هرگونه کدنویسی یا نهایی کردن طراحی، کمی‌ وقت صرف کنید و فرآیند مرورگری را تصور کنید. اگر ممکن است خود را جای کاربری بگذارید که وارد وب‌سایت شما می ‌شود، بیندیشید کجاها کلیک می ‌کنند و چه چیزی به نظرشان جذاب‌ تر می‌ رسد. این تکنیک کمک می ‌کند خودتان را از موقعیت یک طراح بیرون بیاورید و موارد را از دید وسیع ‌تری مشاهده کنید.

اگر کمی ‌وقت بگذارید براحتی می ‌توانید چگونگی تعامل کاربر با منو یا لینک‌ های صفحه‌ تان را متصور شوید. اگر 3 ساعت به طور پیاپی روی یک طرح کار کنید، این فرآیند می ‌تواند سخت و کسل کننده باشد. بنابراین به خود استراحت بدهید و کمی‌ راه بروید حتی اگر 15 دقیقه باشد.

انجام طراحی برای مقایسه

این مرحله کمی‌ بیشتر زمان می ‌گیرد، ولی اگر نیاز مالی ندارید پیشنهاد می ‌شود آن را به آرامی‌ انجام دهید. اگر یک طرح اولیه قوی طراحی کنید ممکن است باعث شود چند طرح دیگر به ذهنتان بیاید تا از بین آنها انتخاب کنید. این کار در فتوشاپ براحتی قابل انجام است، حتی اگر در طراحی با کاغذ و قلم ماهر نباشید.

برخی افراد این مرحله را سخت و عامل کند شدن فرآیند ساخت می ‌دانند. اگر آینده ‌نگر هستید پس بدانید این روش، در مراحل پایانی ساخت به نجات شما خواهد آمد.

فضا گذاری

فضای سفید در هر طراحی خوب، به چشم می ‌خورد. اگر عناصر صفحه بدرستی کنار یکدیگر قرار بگیرند شما یک تناسب طبیعی در آنها پیدا خواهید کرد. صفحه ‌های وب که با شبکه ‌بندی و قابلیت دسترسی آسان‌ تر کدنویسی شده است، مرتب‌ تر و برای استفاده راحت ‌تر خواهد بود.

حرکت در مسیر فضای سفید کلیدی برای حذف عناصری است که امکان دارد فضای اضافی اشغال کرده باشند. این موضوع در تمام مراحل طراحی به عنوان یک قانون، درست خواهد بود. مطمئن شوید محتوای صفحه ‌تان مثل پاراگراف‌ ها، سرنوشته‌ ها، تصاویر و ویدئوها فضای کافی برای نفس کشیدن و تعامل با بازدیدکنندگان سایت‌تان دارند.

نوشتن یک فهرست کوچک از عناصری که برای صفحه لازم هستند، راه بسیار خوبی برای شروع کار است. این عمل ممکن است موجب تغییر شیوه طراحی وب‌سایت‌ تان شود، نشان می ‌دهد این سیستم تا چه حد می ‌تواند متحرک باشد. به عنوان مثال می‌ توان به باکس‌ های جستجو، دکمه ‌های اشتراک‌ گذاری رسانه‌ های اجتماعی، لینک‌ ها یا آیکن ‌های خرید، پست‌ های برجسته بلاگ یا حتی یک فرم ارتباطات کوچک اشاره کرد.

زمانی که به طراحی مشغول می ‌شوید احساس راحتی کردن به ذهن شما اجازه می ‌دهد آزادانه سیر کند. اینجاست که ایده‌ های نو متولد و الهامات هوشمندانه شعله ‌ور می ‌شود. ساخت وب‌سایت هیچ گاه کار ساده‌ ای نبوده است، ولی اگر بتوانید زمان ساخت و یادگیری را از یکدیگر جدا کنید، کاری کاملا مفرح خواهد بود.

  1. طراحی سایت
  2. سئو سایت
  3. سئو
  4. طراحی وب سایت
  5. تبلیغات گوگل
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت


:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

سال ۲۰۱۴ آغاز شده و نزدیک به یک ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال ۲۰۱۴ خواهیم پرداخت.

سال ۲۰۱۴ آغاز شده و نزدیک به یک ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال ۲۰۱۴ خواهیم پرداخت.
اهمیت توجه به تلفن های هوشمند.

 



یک ایده اشتباه در میان برخی طراحان سایت و کارشناسان سئو وجود دارد که میگویند:

    چیزی بعنوان بهینه سازی سایت برای موبایل وجود ندارد، زیرا مرورگرهای متناسب آنها و تکنولوژی های استفاده شده هر روز در حال تغییر هستند پس امکان بهینه سازی و سئو بر روی دستگاه های هوشمند نیست!

سه دلیل اصلی جهت بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت میتوان ذکر کرد:

    رفتار بازدیدکنندگان در سایت شما زمانیکه با کامپیوتر شخصی وارد میشوند با آنچه از طریق گوشی های هوشمند انجام میدهند کاملا متفاوت است و از همه مهمتر فضای در دسترس مانیتور افراد تا حد چشمگیری کوچکتر است.
    استفاده از گوشی همراه هوشمند نسبت به چند سال گذشته بسیار افزایش یافته و با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت وایرلس یا اینترنت شبکه های تلفن همراه مانند ایرانسل و رایتل این استفاده در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است.
    گوگل توجه ویژه ای به تلفن ها هوشمند و بهینه سازی سایت برای آنها نشان میدهد، تا جاییکه راهنمایی برای بهینه سازی سایت برای موبایل منتشر کرده، در وبمستر گوگل بخشی برای نمایش خطاهای خوانش سایت توسط روبات های موبایل ایجاد کرده و اعلام نموده است که رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل برای کاربرانی که موبایل خود جستجو میکنند متفاوت است!

بنظر میرسد که دلایل بالا برای بهینه سازی سایت برای موبایل کافی باشند و قصد داریم در آینده مطالب بیشتری را در این زمینه از طریق بلاگسیما منتشر کنیم. در این مقاله تنها به مقدمه ای از آموزش های گوگل بسنده کرده و روش های اصلی بهینه سازی نسخه موبایل سایت را معرفی میکنیم.

نظر گوگل درباره بهینه سازی سایت برای موبایل
گوگل سه راه را جهت بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت استاندارد دانسته و روبات های گوگل قابلیت تشخیص آن را خواهند داشت.
اولین و بهترین راه برای اینکار استفاده از طراحی رسپانسیو یا واکنشگرا است. در این روش کدهای HTML ارسالی برای موبایل و کامپیوتر یکسان هستند ولی با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش و چیدمان اطلاعات در صفحه تغییر خواهد کرد. بعنوان مثال شما میتوانید تعیین کنید که اگر عرض صفحه نمایش کاربر سایت کمتر از ۴۰۰ پیکسل باشد (مینی تبلت) اسلایدر سایت بطور کلی نمایش داده نشود، زیرا تصاویر و محتویات آن در این ابعاد قابل تشخیص نخواهند بود.

برتری این روش به دو روش دیگر آن است که تشخیص کاربرانی که با گوشی همراه خود وارد شده اند بسیار ساده تر بوده و نیازی به ریدایرکت کردن آنها به آدرس جدیدی وجود ندارد.

پذیرایی مجزا یا Dynamic Serving روش پیشنهادی دوم از طرف گوگل برای بهینه سازی نسخه موبایل سایت است. در این روش کدهای HTML نمایش داده شده به کاربران با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده تفاوت میکند و شما برای انجام این کار نیازمند کدنویسی های پیشرفته و متناسب در هدر سایت خود خواهید بود.

روش سوم که در واقع قدیمی ترین روش بهینه سازی بوده و تقریبا در پایان راه خود قرار گرفته است، شامل ایجاد یک نسخه کاملا مجزا از سایت مخصوص تلفن های همراه و راهنمایی کاربران به آن نسخه می باشد. دراین روش شما باید با استفاده از تکنیک های مربوطه ارتباط میان نسخه موبایل و نسخه اصلی سایت را به گوگل بفهمانید تا این دو را بعنوان دو سایت مستقل از یکدیگر نشناسد. همچنین شما باید کلیه مراحل طراحی را برای این نسخه موبایلی از ابتدا انجام دهید.

نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کنیم آن است که اگر شما روش طراحی سایت رسپانسیو را انتخاب کرده و همه مراحل بهینه سازی سایت برای موبایل را بخوبی طی نمودید، باید از درک گوگل نسبت به تلاش های خود مطمئن شوید. برای اینکار نباید دسترسی روبات های گوگل به فایل های CSS و Javascript سایت خود را محدود کرده باشید تا قادر به تشخیص رسپانسو بودن سایت شما باشند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

خرید دامنه رنک دار یا دست دوم

زمانیکه قصد خرید یک دامنه جدید و راه اندازی سایت را دارید باید توجه ویژه ای به سابقه آن دامنه داشته باشید. بطور حتم شما هم با تبلیغاتی مانند خرید دامنه با رنک ۲ یا ۳ گوگل مواجه میشوید که قیمت آنها بسیار بالاتر از یک دامنه معمولی است. ولی آیا صرف داشتن رنک مناسب و بک لینک برای یک دامنه میتواند عامل موفقیت شما باشد؟ بطور حتم خیر.

زمانیکه قصد خرید یک دامنه جدید و راه اندازی سایت را دارید باید توجه ویژه ای به سابقه آن دامنه داشته باشید. بطور حتم شما هم با تبلیغاتی مانند خرید دامنه با رنک ۲ یا ۳ گوگل مواجه میشوید که قیمت آنها بسیار بالاتر از یک دامنه معمولی است. ولی آیا صرف داشتن رنک مناسب و بک لینک برای یک دامنه میتواند عامل موفقیت شما باشد؟ بطور حتم خیر.
اگر شما قصد اجاره یک مغازه را دارید به احتمال زیاد اولین سوال شما از صاحب مغازه این است که قبلا چه کاری در آن انجام میشده است و یا مغازه های اطراف آن عموما در چه زمینه ای فعالیت میکنند. راه اندازی بوتیک لباس فروشی در بازار آهن نمیتواند ایده مناسبی برای تجارت شما باشد. همین مثال را میتوانید در مورد خرید دامنه های رنک دار یا دست دوم بکار ببرید. داشتن لینک های زیاد نکته مثبتی به حساب می آید ولی آیا ارتباطی بین سایت های لینک دهنده و زمینه کاری مورد نظر شما وجود دارد؟ دامنه های قدیمی میتوانند موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت شما شوند، بی تاثیر باشند و یا حتی مانعی بر سر راه شما باشند.

مت کاتس بعنوان مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل در پاسخ به یکی از کاربران فروم وبمستر گوگل درباره دامنه های رنک دار قدیمی و تاثیر آن بر سئو اینچنین گفته است:

    در پاسخی کوتاه میتوان گفت که کاملا بستگی به دامنه دارد. اگر از سال ۲۰۱۱ تا کنون دامنه مورد نظر شما بدون استفاده بوده است بطور حتم هیچ گونه جریمه دستی یا جریمه توسط الگوریتم های گوگل بر روی آن فعال نیست.
    زمانیکه شما یک دامنه استفاده شده را خریداری میکنید و با شمکلاتی مواجه میشوید به این معنی است که قبلا شخصی بر روی آن فعالیت های مغایر با قوانین گوگل یا اسپم انجام داده است.

صحبت های مت کاتس کوتاه ولی مفید است زیرا به شما گوش زد میکند که خرید یک دامنه رنک دار ممکن است جریمه های خود را نیز به همراه رنک برای شما بهمراه داشته باشد. ایده شخصی من آن است که اگر یک دامنه مشخص با زحمت صاحب آن و به درستی دارای رنک شده باشد بطور حتم هم اکنون نیز به کار خود ادامه خواهد داد و کسی حاضر به فروش زحمات خود آن هم در قالب یک دامنه نیست. توجه داشته باشید که موضوع خرید یک سایت در حال کار با محتویات کاملا متفاوت بوده و باید از جنبه های بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
شرایط خرید یک دامنه رنک دار

اگر به هردلیل اصرار به کار بر روی یک دامنه قدیمی و یا خرید یک دامنه رنک دار دارید بهترین کار آن است که یک اکانت وبمستر گوگل برای آن بسازید و از بخش Manual actions جریمه نشدن آن را بررسی کنید. اگر یک دامنه دچار جریمه دستی گوگل شده باشد به احتمال زیاد مورد توجه الگوریتم های دیگر گوگل نیز بوده است.
در قدم دوم لینک های ورودی به سایت و زمینه کاری سایت های مرجع را بررسی کنید و ببینید که تا چه حد ارزش و اعتبار دارند. آیا سایت های مورد نظر به زمینه کاری شما ارتباطی دارند یا صرفا مجموعه ای از وبلاگ ها و دایرکتوری ها هستند. اگر در حال حاضر محتوایی بر روی دامنه رنک دار قرار دارد کیفیت آنها و جایگاه کلمات کلیدی مطالب در نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید. جستجوی نام سایت یا آدرس آن نیز میتواند راه دیگری برای تشخیص جریمه های گوگل باشد.
نام و اعتبار دامنه یا کیفیت محتوا؟

اگر قصد راه اندازی یک تجارت جدی و طولانی مدت را دارید بهتر است که همه چیز را ازابتدا و با خیالی آسوده آغاز کنید. خرید دامنه رنک دار میانبری ایده آل بنظر میرسد ولی در عمل ریسک و مشکلات آن برای شما ممکن است در درازمدت جبران ناپذیر باشد. تکنیک های زیادی برای فریب گوگل و کسب رنک غیرواقعی وجود دارد که برخی افراد حاصل آنها را به شما میفروشند. خود آنها به خوبی میدانند که عمر این رنک ها تنها تا آپدیت بعدی گوگل خواهد بود!

خرید دامنه رنک دار
اگر تمرکز خود را بر روی ارائه محتوای مفید و با کیفیت قرار داده و به مسیرهای جانبی مانند خرید بک لینک یا کپی کردن مطالب سایت های دیگر کشیده نشوید ارزیابی بهتری از تاثیر عملکرد خود و شناخت نقاط ضعف سایت خواهید داشت. بررسی رفتار بازدیدکنندگان و شناسایی صفحات پربازدید سایت راهنمای مناسبی برای تعیین ادامه مسیر سایت و جهت گیری مطالب خواهد بود.

  1. سئو سایت
  2. سئو
  3. طراحی وب سایت
  4. طراحی سایت شرکتی
  5. طراحی سایت فروشگاهی
  6. طراحی سایت تهران
  7. طراحی سایت
  8. سئو سایت
  9. سئو
  10. طراحی وب سایت
  11. طراحی سایت شرکتی
  12. طراحی سایت فروشگاهی


:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در کسب و کار شما، بازاریابی اینترنتی امری بسیار حیاتی است و با استفاده از متدهای رایگان و پولی می توانید ترکیب موثری برای این امر داشته باشید. ما قصد داریم که راه اندازی عضویت در google Adwords و هر آنچه که یک فرد مبتدی برای شروع نیاز دارد را آموزش دهیم.

 

قرار دادن پیام شما در مقابل بسیاری از مردم با کمترین هزینه، ایده ی اصلی در پشت تمام این تبلیغات می باشد. حتی بهتر است اگر می توانید برای دستیابی به افرادی که بسیار هدفمند هستند و شما می دانید که به محصولات و یا خدمات شما علاقمند خواهند بود، از روش های ترکیبی استفاده نمایید.
بهترین گزینه برای ایجاد این اتفاق، استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) می باشد. تبلیغات کلیکی وب سایت شما مانند پنجره ی مغازه شماست که مشتریان هدفمند را برای برآوردن نیاز آنها و یا حل و فصل یک مشکل مورد هدف قرار می دهد. اگر بتوانید راه حلی به افراد ارائه کنید به احتمال زیاد می توانید به آنها محصولات و یا خدمات خود را بفروشید و سود ببرید.

معروف ترین روش برای تبلیغات کلیکی google Adwords می باشد. گوگل دیگر تبدیل به غول موتورهای جستجو شده و تضمین کننده ی تبلیغات شماست. زیرا در اینترنت در وسیع ترین حالت، تبلیغات شما را در معرض دید قرار خواهد داد.

 

 

 

 

  1. 1. google Adwords چگونه کار می کند?
    در این روش گوگل تبلیغات شما را به صورت استراتژیک در سایت های مرتبط با محصولات شما و یا در راستای اهداف شما قرار می دهد و یا می توانید انتخاب کنید که در صفحه ی نتایج موتور جستجو در بالای صفحه، تبلیغاتتان قرار گیرد. به عبارت دیگر در وب سایت هایی که در آن مشتریان بالقوه وجود دارد و در نتایج جستجو که در آن مشتریان در جستجوی پاسخ ها و اطلاعاتی در این مورد هستند.
    هنگامی که شخصی به دنبال اطلاعاتی به صورت آنلاین است به طور طبیعی به سمت گوگل خواهد رفت. این حس ایجاد می شود که اگر می خواهید برای تعداد بیشماری از افراد تبلیغات انجام دهید، باید از محبوب ترین و معروف ترین وب سایت جهان استفاده کنید.
  2. 2. google Adwords چقدر هزینه دارد؟
    هزینه هایی که برای انجام تبلیغات در گوگل می پردازید بستگی به انتخاب کلمه کلیدی و میزان رقابتی بودن آن دارد. به طور طبیعی هر چه کلمات کلیدی رقابتی و عمومی تر باشد قیمت را همان رقابت ها تعیین خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر بسیاری از افراد از این کلمات کلیدی استفاده کنند، قیمت آن نیز گران تر خواهد شد.
  3. 3. ضرورت پژوهش موثر در مورد کلمات کلیدی
    لازم به ذکر است که تحقیق در مورد کلمات کلیدی کاملاً ضروری و حیاتی است، برای این کار باید نزدیکترین کلمه مرتبط (به کلمه کلیدی اصلی و مورد هدف) را انتخاب کنید. کلمه کلیدی که میزان رقابت آن کمتر باشد در نتیجه هزینه آن مقرون به صرفه تر می باشد. هنگامی که کلمه ی کلیدی مرتبطی را انتخاب کرده و آن را مورد هدف قرار دهید، به راحتی آن را به گوگل پیشنهاد می دهید و گوگل نیز به شما قیمت خواهد داد.
  4. 4. چگونگی تنظیمات در گوگل Adwords
    استفاده از این سیستم کار بسیار ساده ای است. این سیستم دارای ظاهر بسیار کاربر پسند و واضحی می باشد. کمتر از ۵ دقیقه برای ایجاد حساب کاربری و عضویت وقت لازم است. هنگامی که در حال راه اندازی یک حساب کاربری هستید می توانید متن تبلیغ خود را نوشته و از کلمه کلیدی مورد نظر در آن استفاده نمایید.
    پیشنهاد قیمت خود را به گوگل بدهید و حداکثر آنچه می توانیدو مایل به پرداخت هستید ارائه نمایید. همچنین شما می توانید تصمیم بگیرید که تبلیغ شما فقط در صفحه ی نتایج گوگل مورد استفاده قرار بگیرد و یا تمایل دارید که در وب سایت های دیگر که سیستم google Adwords ارائه می کند نیز قابل مشاهده باشد.
    این سایت ها اجازه می دهند که گوگل تبلیغات آنها را در وب سایتشان قرار دهد. گوگل نیز بر طبق کلمات کلیدی موجود در تبلیغات آنها را در وب سایت ها قرار می دهد به طوری که فقط تبلیغات مرتبط بر روی سایت ها ظاهر و دیده می شوند.همچنین می توانید نحوه ی قرار گرفتن تبلیغات خود در سایت را انتخاب نمایید. از آنجایی که افراد معمولاً مطالب ارسالی در بالای هر صفحه در وب سایت ها را بیشتر مشاهده می کنند، می توانید برای قرار گرفتن تبلیغاتتان در مکانی بهتر، بالاتر و در معرض دید بیشتر، هزینه بیشتری پرداخت نمایید. هنگامی که تمامی این کارها انجام شد باید صبر کنید تا گوگل تبلیغ شما را مورد تایید قرار دهد.
  5. 5. کنترل هزینه ها با گوگل Adwords
    بهترین روشی که می توانید استفاده کنید این است که بودجه روزانه ای که می توانید صرف نمایید را تعیین کنید، می توانید تاثیر این تبلیغات کلیکی را امتحان کرده و نتیجه را ببینید. سعی کنید چند آگهی ایجاد کرده و تغییرات درآن ایجاد نمایید. با این روش هزینه زیادی خرج نکرده و پول زیادی از دست نمی دهید. واقعاً این امر زیبایی واقعی google Adwords را نشان می دهد.
    می توانید 
    فوراً نمایش تبلیغات کلیکی وب سایتتان را با یک کلیک در صفحه ی عضویتتان در google Adwords متوقف و یا مکثی در آن ایجاد نمایید.
    اگر کل فرایند و مراحل این کار شما را دچار سردرگمی کرده، نیازی به نگرانی شما نیست. در سایت 
    google Adwords خود آموزهایی برای درک آسان این مراحل وجود دارد که گام به گام مراحل را به شما آموزش داده و برخی نکات در مورد چگونگی استفاده از کمپین های تبلیغاتی را به شما خواهد گفت.
    تبلیغات کلیکی از طریق 
    google Adwords ساده ترین و موثر ترین شکل تبلیغات در اینترنت و بازاریابی اینترنتی می باشد، در واقع احتمالاً ساده ترین و هدفمندترین سیستم تبلیغات و بازاریابی آنلاین(online) و آفلاین(offline) می باشد. نه تنها نتایج فوق العاده ای از آن دریافت خواهید کرد بلکه بسیار قابل انعطاف و ساده برای استفاده می باشد.


:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()