تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
نوشته شده توسط : جعفر

 


تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
نصب دوربین مداربسته برای بالا بردن امنیت فضاهای مختلف به یک موضوع فراگیر در تمام شهرهای جهان تبدیل شده است. در این میان کیفیت تصاویر این دوربین ها در شرایط آب و هوایی مختلف یکی از موضوعات مهم برای انتخاب نوع دوربین مدار بسته برای نصب است. در چند سال گذشته شاهد توسعه فناوری های مختلف در تولید دوربین مدار بسته توسط شرکت ها و برندهای مختلف هستیم. برای مثال به مانند دوربین های عکاسی شاهد تولید دوربین های مداربسته ای با مگاپیکسل های بالا و تا حتی 20 مگاپیکسل هستیم. با این حال این نوع تکنولوژی ها به تنهایی برای دوربین های مدار بسته و تضمین کیفیت بالای تصاویر تولید شده توسط آنها نیست. برای مثال عوامل مختلفی مانند نمایش رنگ ها، کنتراست نور و شرایط آب و هوایی به شدت بر روی دوربین های مدار بسته تاثیر می گذارد.
وقتی شرایط محیطی کاملا مساعد باشد بدیهی است که دوربین های مداربسته برای ایجاد تصاویر با کیفیت با مشکل روبرو نمی شوند اما در شرایط نامساعد جوی مانند باران شدید، هوای مه گرفته یا هوای غبار آلود بسیاری از مدل های قدیمی دوربین های مدار بسته با مشکل وضوح تصاویر روبرو می شوند. این موضوع به این دلیل ساده است که ذرات معلق موجود در هوا مانع تصویر برداری با کیفیت بالا توسط دوربین های مداربسته می شود.
یکی از شرکت ها ی پیش رو در استفاده از تکنولوژی Defog در انواع دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن ( hikvision ) چین است و در ادامه به معرفی این فناوری می پردازیم.

بیشتر بخوانید:  پک دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 

تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست؟

تکنولوژی جدید ضد مه یا همان Defog برای برطرف کردن این مشکل در دوربین های مداربسته ابداع شده است. این تکنولوژی که بیشتر برای دوربین های نصب شده در فضای باز استفاده می شود قادر است که حتی در شرایط مه گرفتگی یا گرد و غبار شدید محیطی نیز تصاویر با کیفیت از محیط را در جهت نظارت دقیق تر به شما ارائه دهد.
نحوه عملکرد این فناوری بر اساس افزودن الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی در دوربین به سیگنال های ویدئویی است. لازم به ذکر است که میزان بهبود و بازسازی کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد.
تکنولوژی Defog

این الگوریتم در دو مرحله آنالیز خود را انجام می دهد:

1. تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر

2. نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی

 

همچنین این الگوریتم توانایی این را دارد که تراکم تصاویر را به شکل مجزای پیکسلی توسط هوش مصنوعی خود تجزیه و تحلیل کند و از این طریق کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. نکته مهم این است که تمام تنظیمات این تکنولوژی در درون خود دوربین انجام می شود و به همین دلیل هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر ایجاد نخواهد شد.

کاربردهای تکنولوژی Defog

از این فناوری بیشتر در دوربین های اسپید دام استفاده می شود چرا که این دوربین های از دسته دوربین های مداربسته outdoor به حساب می آیند و بیشتر در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی از دوربین های مداربسته دارای فناوری Defog در پروژه های سرباز مانند راه آهن ها، بزرگ راه ها بنادر و فضاهای عمومی شهری در جهت کنترل ترافیک استفاده می شود.
مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:




:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: