نوشته شده توسط : جعفر

 

سوالی که برای خیلی ها پیش می آید این است سئو راچه زمانی شروع کنیم که موفقیت آمیز باشد و نتیجه بگیریم.
  در پاسخ باید گفت
1- باید سئو را در زمان طراحی سایت اجرا کنید استفاده اصولی از url  ها ، تگ ها و کدهای استفاده شده در طراحی سایت و در ورتی که این موارد در مرحله طراحی سایت رعایت نشوند برای شروع سئو باید همه را ویرایش کنیم .
2- در هنگام محتوا گذاری در سایت باید سئو رعایت شود. اگر می خواهید در مدت زمان مناسب به نتیجه و هدفتان برسید در تک تک مراحل سئو باید رعایت شود.
3- با عضویت در شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی کسب و کار خود را فراموش نکنید شبکه های اجتماعی تاثیر بسزایی در سئو دارند.
4- با انتشار ویدئو سئو را رعایت کنید.
سئو از روشهای بازاریابی اینترنتی است که هیچ کدام از روشهای دیگر تبلیغات نمی توانند جای آن را بگیرند وسئو جایگاه خاص خود را دارد و بعنوان کلیدی ترین ابزار تبلیغات است.
علاوه بر رعایت موارد سئو موارد دیگری نیز می باشد که به افزایش فروش شما کمک  می کند.
1- به مشتری بها بدهید.  به مشتری تخفیف بدهید. به بهانه مناسبت ها به مشتریان خود تخفیف بدهید.
2-  روش های مختلف بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید.
4- شعار تبلیغاتی داشته باشید.
5- شعار تبلیغاتی خود را مدام عوض کنید.
6- نظرات مشتری را بپرسید. این کار فروش شما را چندین برابر خواهد کرد.
7- مشتری هایتان را از خدمات جدید آگاه کنید.
8- همواره خلاق باشید و از ایده های جدید کمک بگیرید.
9- پاسخ مشتری را سریع بدهید و پیگیر کار او باشید.
10- بروی موفقیت تمرکز کنید.
11- دست از تلاش بر ندارید. حتی اگر شکست خوردید بدنبال راه فرار نباشید بدنبال علت شکست باشید ببینید کجای کار را اشتباه رفته اید و دنبال راه حل بگردید و ادامه دهید.
12- نقاط قوت خود را بیابید و بروی آنها مانور بدهید.
13- نقاط ضعف کار خود را پیدا کنید و در تقویت آنها بکوشید.
14 – بروز باشید و مدام بر دانش خود بیفزایید.
15- سخت کار کردن لازمه پیروزی می باشد.
16- بدنبال راهکارهای جدید باشید.
17- از هر فرصت مناسبی برای افزایش فروش و کسب و کار خود بهره بگیرید.
18- با همکاران خود ارتباط داشته باشید و از تجارب آنها استفاده کنید.
19- نظم و انظباط داشته باشید و با برنامه ریزی پیش روید.

منابعی مطالعاتی برای سئو و طراحی سایت:

1)      https://web24.blogsazan.com/post/3P0P/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

2)      https://samyar.novinblog.net/Post/8/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

3)      https://tejarat-online.novinblog.net/Post/8/Copywriting.html

4)      https://webinja.novinblog.net/Post/7/What-is-copywriting-or-advertising.html

http://elektrohikvision.royablog.ir/post/7/%D8%B1%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D9%83%D8%AA+301+(redirect+301)+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D8%A6%D9%88+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 وقتی نوبت به سئو می رسد، کلمات کلیدی مهم می شوند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، الهام‌بخش تمام محتواها هستند. اما آیا کلمات کلیدی هنوز برای بهینه‌سازی موتور جستجو مهم هستند (SEO

آیا کلمات کلیدی برای گوگل مهم هستند؟

  • پاسخ کوتاه: صددرصد.
  • پاسخ طولانی‌تر: بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید.

سئو کلمات کلیدی چیست؟

سئو کلمات کلیدی از واژه‌های تکی، تا عبارات پیچیده برای اطلاع‌رسانی در مورد محتوای وب سایت جهت افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبین تان زمانی که چیزی مربوط به برند شما را جستجو می‌کنند از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی در این رابطه شود، واژه‌های کلیدی سئو به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال مخاطب هدف با وب سایت شما عمل می‌کنند.

 

سئو

 

آیا کلمات کلیدی در سئو همچنان مهم هستند؟

"کلید واژه ها از بین رفته اند"؛ اگر قبلا در این مورد شنیده اید یا اولین بار است که با این مفهوم آشنا می شوید، مهم نیست. باید بدانید که این عبارتی است که همچنان به درون حلقه های سئو مربوط می شود. بیایید با این مفهوم بیشتر آشنا شویم.

تحولات متعددی در دنیای سئو رخ داده که این ادعا را رد میکند، اما چهار نکته اصلی به ذهن خطور می کند.

۱. کلمات کلیدی سفارشی نیستند.

اگر در حوزه سئو تازه‌کار هستید، ممکن است از اینکه بدانید کلمات کلیدی سئو ارگانیک به راحتی در Google Analytics، Adobe Omniture، یا هر پلت فرم تجزیه و تحلیل دیگر قابل‌دسترس هستند، تعجب کنید. با این حال، وقتی در سال ۲۰۱۰  گوگل گام‌هایی برای حذف داده‌های کلیدواژه انجام داد، همه چیز تغییر کرد. در اواخر سال ۲۰۱۱ تا سال بعد، مقدار قابل توجهی از دید کلمات کلیدی ارگانیک سئو از بین رفت.

طولی نکشید که کلید واژه اصلی سئو برای هر سایت غیر قابل دسترس شد. هنگامی که دید کلید واژه سئو  را از دست دادیم، بسیاری از افراد برای تهیه کلمات کلیدی اصلی تلاش های بسیاری کردند.

اما چه چیزی واقعا فرق کرد؟ هر چه باشد، مردم هنوز هم در حال جستجو هستند و گوگل نحوه تفسیر محتوا را تغییر نداده است.  همه ما می دانیم که، "اگر درختی در جنگل بیفتد و هیچ‌کس اطراف آن نباشد تا صدایش را بشنود، آیا می توان گفت که صدایی ایجاد شده است؟"  این دو مشابه یکدیگرند. هیچ چیز فرق نکرد؛ فقط ما نبودیم تا صدای افتادن آن درخت را بشنویم.

نتیجه: کلمات کلیدی از بین نرفته اند. روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.

 

تولید محتوای هدفمند 

 

2.هوش مصنوعی و NLP کلمات کلیدی را منسوخ کرده‌اند.

زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم خود را بازسازی کرد، اعتبار کلمات کلیدی به چالش کشیده شد. الگوریتم مرغ مگس خوار با سریع و دقیق بودن خود، به گوگل كمك كرد هدف جستجو را به ویژه در مورد جستجوهای پیچیده، بهتر بشناسد. گوگل در سال ۲۰۱۵ رتبه‌بندی با هوش مصنوعی (RankBrain) را در ترکیب برای بهبود بیشتر توانایی‌های تشخیص و جستجو ترکیب کرد.

قبل از این، گوگل برای جستجو" کدام پیتزا فروشی در نزدیکی من تحویل غذا دارد؟" به محتوایی متناسب با این عبارت می پرداخت. بعد از رنک برین، گوگل از این کلمات کلیدی سئو به عنوان سیگنال‌های متنی برای یادگیری آنچه کاربر واقعا می‌خواست, استفاده کرد و در حال حاضر غالبا جستجو ها را بازنویسی می‌کند (به عنوان مثال عبارت جستجو شده را به "تحویل پیتزا" بازنویسی می کند).

دانستن اینکه گوگل ممکن است عبارت های مورد جستجو سئو را مورد بازبینی قرار دهد می‌تواند مفید بودن آن‌ها را تعیین کند نه منسوخ بودن آن‌ها را. اما در واقع گوگل از آنچه که گفتیم، باهوش‌تر است. در حقیقت ، از آنجا که گوگل تفاوت های جزئی تر را به صورت دقیق تر می فهمد و با هدف جستجوی واقعی ما هماهنگ است، می توان ادعا کرد که کلمات کلیدی سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

این قطعاً در مورد برت صادق است. در اواخر سال ۲۰۱۹ گوگل با الگوریتم برت سئو به پختگی رسید. در طول سال های قبل از پیدایش آن، برت به دلیل توانایی اش در اجرای موثر بسیاری از محاسبات زبانی، استاندارد صنعت NLP شد.

دیگر روزهایی که گوگل "ایست واژه ها – stop words" را نادیده می‌گیرد، گذشته‌است. در حال حاضر، هر کلمه در جستجوی شما (و ترتیب دقیقی که از هر یک استفاده می‌کنید) برای گوگل و سئو اهمیت دارد. و از آنجا که این واژه ها برای گوگل و سئو مهم است، آیا نباید برای ما مهم باشد؟

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. روش سابق گوگل برای تفسیر آن‌ها از بین رفته است.

 

کلمات کلیدی

 

 جستجوی صوتی، کلمات کلیدی را بی‌فایده ساخته‌است.

از آنجایی که جستجوی صوتی سئو گاه به گاه به عنوان انتخاب اصلی ما برای جستجو بکار برده می شود، بسیار رشد کرده است. بسیاری از افراد در مورد معنا و مفهوم این مدل جستجو و سئو آن، شگفت زده بودند. همه ما می‌دانستیم که سئو جستجوی صوتی بر کلمات کلیدی تاثیر می‌گذارد، اما آیا آن‌ها را از بین می برد؟

ما به واسطه مهارت های تفسیر گوگل و تمایل بیشتر مان به صحبت کردن به جای تایپ کردن، به کاربران صوتی تبدیل شده ایم. در گذشته، اگر می‌خواستیم بدانیم که مثلا همسر اول برد پیت چه کسی بوده، فقط کافی بود "برد پیت" را جستجو کنیم. حال، ما به سادگی به گوگل می‌گوییم که چه می‌خواهیم: "چه کسی همسر اول برد پیت بود؟" یکی از دلایل اصلی این است که، ۱۵ درصد جستجوهای گوگل روزانه یونیک هستند و قبلا توسط هیچ کاربر دیگری سرچ نشده اند.

این یک پیروزی بزرگ برای کاربران و چالشی برای متخصصان سئو است. به عنوان مثال، دانستن اینکه کدام کلید واژه های سئو به ندرت جستجو می شوند، تا کاربران را به سمت شما هدایت کند اندکی سخت است. تنها به این دلیل که جستجو ما ناقص است نمی توان گفت که اهمیت کلمات کلیدی کاهش می‌یابد.

ما کلمات کلیدی مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم.

آیا از طریق جستجوی صوتی می‌توانید اولین آلبوم اسکارلت جوهانسون را بدون آوردن نام او یا نام آلبومش بیابید؟ (اصلا اسکارلت آلبوم دارد؟) گوگل این موضوع را، نه تنها در یک جستجو بلکه بین رشته‌های آن‌ها نیز درک می‌کند. بنابراین، اگر بتوانید چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، می توانید بگویید که آیا واقعا کلمات کلیدی سئو مهم هستند ؟ البته که بله! این ما را مجبور می‌کند که به عقب برگردیم و به نمای بزرگ‌تری در حوزه جستجو و سئو نگاه کنیم. آنهم به جای آن که هر جستجو را به طور جداگانه بررسی کنیم.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. ما از تایپ جملات به عنوان تنها روش جستجو استفاده می‌کنیم.

نمونه کارهای تولید محتوا

 

کیورد پلنر (Keyword Planner) ثابت کرد کلمات کلیدی تفاوت چندانی با هم ندارند.

از ابتدای سال ۲۰۱۴ و پس از آن ابزار کیورد پلنر گوگل, گروه بندی کلمات کلیدی سئو برای عبارات مشابه را شروع کرد. به جای نشان دادن کلمه کلیدی (مثلا A  ) که 100 بار در ماه جستجو می شود و کلمه کلیدی A1 که در هر ماه 50 بار جستجو می شود ، آنها را در کنار هم و با عدد 150 نشان می دهد.

گوگل دلیل این کار را اطمینان حاصل کردن متخصصان از اینکه " از کاربران/مخاطبان احتمالی غافل نیستید" و " بتوانید پتانسیل تبلیغات خود را برای جستجوهای مرتبط سئو به حداکثر برسانید" اعلام کرده است. این توضیح به طور حتم نشان می‌دهد که قصد کاربران تفاوت زیادی بین عبارات مرتبط با هم ندارد. به نظر می‌رسد که این حرکت این مفهوم را تقویت می‌کند که موضوعات، و نه فقط کلمات کلیدی، همگی به سئو مربوط می شوند.

با این حال، مشخص نیست که چرا جستجوی گوگل نتایج خود را برای کلمات کلیدی که کیورد پلنر آنها را مترادف با هم تشخیص می‌دهد، بالا می‌برد. در واقع، کیورد پلنر یک ابزار PPC است. البته حتما لازم نیست که یک نظریه پرداز باشید تا بفهمید که PPC چگونه برای گسترش هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو به پرداخت هزینه نیاز دارد.

نتیجه گیری: کلمات کلیدی نمرده اند. اما معیارهای کلیدی گوگل تغییر کرده اند.

 

کارگاه آموزشی آنلاین تولید محتوا در وب

 

چرا کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند؟

کلمات کلیدی برای متخصصان گوگل به چند دلیل مهم هستند، اما در اینجا دو مورد مهم وجود دارد. کلمات کلیدی به ما نشان می‌دهند که چه هستند و چه چیزی می‌خواهند وهمینطور به ما این امکان را می‌دهد که نیازهایمان را با آنها برآورده کنیم. کلمات کلیدی سئو می‌توانند یک "هدف" ایجاد کنند که بازاریاب‌ها به آن واسطه, محتوا را هدف قرار دهند.

کلمات کلیدی یک نوع سرنخ هستند!

اهمیت کلمات کلیدی در سئو، بیرون از آن قرار دارد! بیایید کلمات کلیدی، رتبه‌بندی‌ها، ترافیک، یا حتی وب سایت تان را برای یک دقیقه فراموش کنیم. اگر احساسات واقعی مشتریان خود را میدانید، چگونه کسب‌وکار تان را به شکلی متفاوت به آنها ارائه می کنید؟ این دیدگاه در استراتژی بازاریابی سئو شما چقدر تاثیر گذار خواهد بود؟

در کتاب "همه دروغ میگویند "، سث استفنز داوید لوییز یافته‌های خود را در مورد روانشناسی رفتار جستجو انسان به اشتراک می‌گذارد. زمانی که در یک گروه متمرکز، یک برآورد و یا پاسخی در توییتر دریافت می‌کنیم، اجازه می دهیم تا آن پاسخ ها روی دیگران تاثیر بگذارد. وقتی در حال جستجو هستیم، چه؟ ترکیب ناشناخته بودن و دسترسی فوری به اطلاعات، راه را برای دیده شدن خالص به آنچه واقعا می‌خواهیم، باز می‌کند.

در اصل، تحقیق کلید واژه سئو یک ابزار تحقیق بازار قدرتمند است که می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف (و نه فقط محتوای وب سایت) به کار رود. برای بیش‌ترین استفاده از کلمات کلیدی سئو ، شما باید فراتر از صراحت و انتخاب دقیق آنها گام بردارید و همچنین نشانه‌های ضمنی برای رسیدن به هدف واقعی هر کلمه کلیدی سئو را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اجازه دهید به عبارت مورد جستجو [ امن‌ترین گهواره کودک ۲۰۲۰ ] نگاهی بیندازیم:

جستجو دقیق در مقابل ضمنی

اطلاعات دقیق

اطلاعات ضمنی

نگرانی از بابت امنیت کودک

احتمالا پدر و مادر قصد خرید دارند.

انتخاب بیش از یک گهواره

چیزی که باعث می شود نوزاد سالم و ایمن باشد.

مقاله باید مربوط به سال 2020 باشد.

درک استاندارد های ایمنی

   -

در حال تحقیق برای گهواره هستند یا قصد خرید دارند.

-

ممکن است در فرآیند خرید به دنبال دیگر وسایل برای کودک نیز باشند.

-

ایمنی گهواره می تواند مهم تر از هزینه آن یا شکل و فرم ظاهری اش باشد.

-

احتمالا به دنبال لیستی از تخت خواب ها برای نوزاد هستند.

 

 کلمات کلیدی مانند پرسونای مخاطب هستند.

پرسونا ها به عنوان مرکز هدف عمل می‌کنند. نمیتوان بعد از کلمات کلیدی سئو آنها را هدف قرار داد، اما با هدف گرفتن آن‌ها، ما خودمان را برای موفقیت آماده می‌کنیم. اینطور نیست که من فقط بخواهم با خانم های ۵۴ ساله (مشتریان) با نام های خاص, یک هدف بازاریابی را دنبال کنم. اما قرار داشتن در این سطح و فوکوس روی آنها کمک می‌کند تا مطمئن شوم که گروه درستی از مردم را جذب خود میکنم.

در مقابل، اگر تمرکز ندارید و سعی می کنید از همه درخواست خرید کنید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. این یک تناقض زیبا در سئو است. منحصر بفرد بودن مخاطب هدف تان اغلب به اندازه مخاطب واقعی تان است و برعکس.

این مشابه کلمات کلیدی سئو است. نگاهی سریع به اطلاعات جستجوی گوگل، به شما خواهد گفت که تنها یک کلمه کلیدی سئو واحد وجود ندارد. با این حال، داشتن یک کلمه کلیدی سئو اولیه برای هر صفحه، مسیر صحیح و پرسپکتیو را به شما می‌دهد، تا مخاطبان مناسب را از انبوهی از جستجوهای مرتبط به دست آورید.

 

رایج ترین انواع کلمات کلیدی سئو چیست؟ (با مثال)

کلمات کلیدی را می توان به چند روش برای انواع دلایل طبقه‌بندی و برچسب گذاری کرد. در اینجا رایج‌ترین نوع و نمونه‌هایی از کلمات کلیدی سئو آورده شده است.

کلمات کلیدی حاوی نام برند در مقابل. کلمات کلیدی معمول:

عبارت‌های جستجوی مربوط به یک برند حاوی نام تجاری هستند. این می‌تواند شامل نام‌های تجاری رسمی، علامت اختصاری برچسب دار، نام تبلیغاتی به همراه برند، شرکت‌های مادر و یا هر چیز دیگری با قصد جستجو باشد.

واژه‌های معمول، یا غیر برند، واژه‌های کلیدی سئو دیگری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. عبارات کلامی اغلب مشکل مشتری یا پیشنهاد کسب ‌و کار شما را توصیف می‌کنند. برخی از کسب و کارها نام‌های غیر متمایزی دارند که می‌تواند این توصیف را مشکل تر کند. واژه‌های مربوط به جستجو براساس نام برند به طور کلی بیش‌ترین ترافیک را به این دلیل به دنبال دارند، که جستجوگر سطح ویژه‌ای از آشنایی تجاری و (اغلب) وابستگی با نام آن برند دارد.

مثال‌ها:

  • کلید واژه مربوط به برند: هیوستون راکتس
  • کلید واژه معمولی: بزرگ‌ترین سازمان بسکتبال در تمام دوره ها

 

آنالیز رایگان سئو

 

کلمات کلیدی اصلی در مقابل کلمات کلیدی خاص

کلمات کلیدی اصلی سئو، لیست اولیه و ابتدایی کلماتی هستند که شما فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با آنها شروع می‌کنید. آن‌ها به عنوان دانه‌هایی عمل می‌کنند که "گیاه" تان (محتوا) را پرورش می‌دهند تا سایت شما را رشد دهند.

کلمات کلیدی اصلی سئو اغلب به وب سایت شما مربوط می‌شوند، نه کلیه صفحات. کلمات کلیدی سئو صفحات به طور کلی بعدها در فرآیند تحقیق کلید واژه یافت می‌شوند و تنها برای یک صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات قابل‌استفاده هستند.

مثال:

  • کلمات کلیدی اصلی: فروشگاه لوازم خانگی
  • کلمات کلیدی مخصوص صفحه سایت: لوازم برقی

کلمات کلیدی هد در مقابل کلمات کلیدی طولانی

آن‌هایی که بیش‌ترین تقاضای جستجو را دارند، اصطلاحا کلمات کلیدی هد سئو نامیده می‌شوند. و بالعکس، آن‌هایی که تقاضای جستجو نسبتا کمی دارند کلمات کلیدی طولانی در نظر گرفته می‌شوند.

چرا؟ زمانی که شما آنها را به یک نمودار تبدیل می‌کنید، کلمات کلیدی هد سئو از نظر تعداد تنزل می‌یابند، در حالی که عبارات مورد جستجو طولانی همیشه پایدار به نظر می رسند. ۱۵ درصد جستجو گوگل روزانه به کلمات جدید و غیرتکراری اختصاص دارد، البته نباید تعجب کرد که اغلب جستجوها با کلمات کلیدی طولانی سئو در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر کلمه مورد نظر حجم جستجو زیادی را به خود اختصاص ندهد. کلمات کلیدی هد سئو و کلمات کلیدی طولانی ویژگی‌های متضاد دارند که در ادامه آورده شده است.

تفاوت های بین کلمات کلیدی هد وکلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی هد

کلمات کلیدی طولانی

حجم جستجوی بالا

حجم جستجوی کم

رقابت بالا

رقابت رتبه‌بندی پایین

تبدیل ترافیک کم

تبدیل ترافیک بالا

تعداد کلمات کم

تعداد کلمات زیاد

برای صفحات سطح بالا بهترین انتخاب است.

برای صفحات سطح پایین انتخاب مناسبی است.

حاوی مفاهیم جستجوی چندگانه

دارای هدف جستجو منفرد

 

اگر تصور کنیم که کاربر به دنبال چیزی است که از نظر جغرافیایی در همان نزدیکی باشد: انتخاب این کلمات کلیدی می‌تواند بسیار ساده باشد، مانند "کتابخانه نزدیک من" یا " اتاقی برای اجاره". مثال:

  • کلمه کلیدی هد: باب دیلن
  • کلمه کلیدی طولانی: پدر یاکوب دیلن کیست؟

کلمات کلیدی اولیه سئو در مقابل کلمات کلیدی ثانویه سئو

این نوع کلمات کلیدی با نام "کلمات کلیدی هدف" یا "کلمات کلیدی اصلی" شناخته می شوند. این عبارات را می توان در بافت کامل سایت یا یک صفحه به کار برد. کلمات کلیدی ثانویه سئو (به نام کلمات کلیدی پشتیبان نیز شناخته می شوند) نیز شامل همه کلمات کلیدی دیگر هستند که شما آنها را هدف‌گیری و یا ترکیب می‌کنید.

در برخی از زمینه‌ها، عبارات ثانویه آن‌هایی هستند که به شدت بهینه‌سازی شده‌اند، اما به عنوان یک اولویت در نظر گرفته نمی‌شوند. در حالات دیگر، کلمات کلیدی ثانویه سئو به صورت پشتیبانی معنایی و یا دنباله عمل می‌کنند تا به شما کمک کنند از کلمات کلیدی اصلی خود بهره بگیرید.

نمونه ای از صفحه محصول کیت اصلاح مردانه:

  • کلمه کلیدی اصلی: کیت اصلاح
  • کلمه کلیدی ثانویه: ماهیانه، تیغ، تست رایگان، سفارشی

 

جایگاه، گام یا کلمات کلیدی سئو مبتنی بر فاز

سئو اغلب توصیه می‌کند که کلمات کلیدی خود را با توجه به یک قیف بازاریابی و یا سفر مشتری دسته‌بندی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که مشتریان را در هر نقطه بحرانی هدف قرار می‌دهید. برخی از مجموعه‌ها نام برند را در نظر میگیرند (به عنوان مثال، آگاهی، ملاحظه، تبدیل، نگهداری)در حالی که دیگران بیشتر مشتری محور هستند (به طور مثال، آگاهی از مسئله، آگاهی از راه حل، آگهی از برند). به طور مشابه، برخی ذهنیت مصرف‌کننده (به عنوان مثال، ناوبری در سایت، دریافت اطلاعات، انجام تبادل)را در نظر می گیرند.

مثال‌ها:

  • آگاهی: ایده های جشن تولد 30 سالگی
  • رسیدگی: نکات مربوط به سفر لاس وگاس
  • تبدیل: بسته‌های پشنهادی پرواز و هتل لاس وگاس
  • حفظ و نگهداری: برنامه وفاداری ماندالای بی

کلمات کلیدی عمومی سئو در برابر کلمات کلیدی محلی سئو

یک کلید واژه محلی سئو بسته به کاربردش، می‌تواند به معنی یکی از این دو چیز باشد:

۱. اسم رستوران مانند "فونیکس"، یا کلمه کلی "رستوران‌ها" یا "چه ساعتی رستوران واتابورگر بسته می شود".

۲. کاربر احتمالا براساس یک منطقه خاص جستجو می کند: به عنوان مثال، " چرا اوکلاهما جوز نام خود را تغییر داد؟" این فرد می‌تواند به عنوان یک کاربر محلی در نظر گرفته شود، چون از کانزاس یا میسوری جستجو را انجام می دهد.

مثال‌ها:

  • کلمه کلیدی محلی: اجاره مکان ۲ خوابه در فونیکس
  • کلمه کلیدی عمومی: ارزش بیمه مستاجران چقدر است؟

 

مشاوره بازاریابی اینترنتی

 

کلمات کلیدی سئو کاربران

به ندرت کسی خود را در طی جستجو به موتور های جستجو معرفی می‌کند. آخرین باری که جستجو کردید را به خاطر بیاورید، آیا چنین چیزی نوشتید؟ "من یک بازاریاب ۲۰ ساله هستم که به دنبال ... هستم." این اتفاق هرگز نمی افتد. با این حال، کاربر می‌تواند در اطلاعات ضمنی جستجو خود کلماتی را وارد کند که حرفه و نیاز او را تعیین می کند.

تقریبا هیچ عبارت مورد جستجو به طور انحصاری توسط یک گروه خاص جستجو نمی‌شود، اما بسیاری از افراد به سمت یک موضوع واحد گرایش دارند. یکی از بهترین روش‌ها سئو برای فهمیدن این که چه کسی جستجو می‌کند، گوگل است. اگر کار گوگل این است که آنچه را کاربر می خواهد به او ارائه دهد ، پس مخاطب مورد نظر برای نتایج برتر باید همان مخاطبی باشد که عبارت مورد نظر خود را برای جستجو وارد می کند. مثال‌ها:

  • بیمار: آیا دیابت ارثی است؟
  • دکتر: ارائه الگوریتم درمان T2DM(مربوط به دیابت)

کلمات کلیدی همیشه سبز در مقابل کلمات کلیدی موضوعی در سئو

کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو یک حجم جستجوی ثابت اما کم در طول زمان دارند. از طرف دیگر، واژه‌های کلیدی موضوعی سئو فصلی بوده (به عنوان مثال، ایده های هدیه روز ولنتاین)، یا پیوسته هستند (مثلا، تیلور سویفت). برخی از کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که یک رویداد آن‌ها را از نظر فرهنگی به موضوعی خاص مرتبط می‌سازد، مثل جستجوی نام فردی مشهور بعد از مرگ یا شهری که میزبان جام جهانی است. گوگل اغلب از محتواهایی جدید برای کلیدواژه‌های موضوعی سئو استفاده می‌کند، تا مطالب تازه و نو در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مردم‌دوست دارند که محتوای همیشه‌سبز تولید کنند. چون نسبت به زمانی که آن محتوا دیده می شود، سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد. با این حال، رقابت و هزینه اولیه اغلب دارای شیب صعودی یا نزولی اند. در عین حال، کلمات کلیدی موضوعی جذاب در سئو است زیرا هزینه کمتری برای رقابت دارد.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو: چطور می توان فهمید که بارداریم یا نه.
  • کلمات کلیدی موضوعی سئو: فیلم X در آخر این هفته اکران شد.

بهینه سازی موتور جستجو

 

کلمات کلیدی و کلمات مهم در سئو

اگر برای تمیز کردن خانه و تهیه وسایل مرتبط قصد خرید داشته باشید، معیارهای تان احتمالا این موارد هستند:

هزینه این کار چقدر است؟

آیا آن‌ها از محصولات طبیعی استفاده می‌کنند؟

آیا آن‌ها در زمان‌بندی انعطاف‌پذیر هستند؟

در این مورد، محتوایی که نقشی در تصمیم نهایی تان ایفا می‌کند، پیروز خواهد بود. به طور خلاصه، به جز کلمات کلیدی سئو، کلمات مهم  هم شرایطی برای ایجاد ترافیک موجود و تغییر جهت آن برای کاربر فراهم می کند.

مثال‌ها:

  • کلمات کلیدی در سئو: تهیه کفپوش مناسب برای زیرزمین
  • کلمات مهم در سئو: علاقه مندان به نوشیدنی، میزبانی

 

چگونه کلید واژه‌های صحیح را انتخاب کنید؟

این فرآیند براساس نیازها و محدودیت‌های شما تعیین می شود و می‌تواند چهار ساعت یا حتی چهل ساعت طول بکشد و شما می‌توانید برای انتخاب کلید واژه ها و تحقیق روی آن هزینه بپردازید. اگر در مورد تحقیقات کلمات کلیدی سئو حرفه خود جدی هستید، این یک مقدمه سریع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت تان است است.

۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید: قبل از اینکه سئو یا بازاریابی را شروع کنید، فقط به فکر کاربر باشید. از هدف جستجو مشتریان خود، مطلع شوید. قبل از اینکه به ابزارها، سئو و صفحات سایت خود بپردازید، سعی کنید با مشتریانی که به آنها خدمت می کنید و جایگاهی که در آن قرار دارید، همراهی و درک واقعی کسب کنید.

۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید: با استفاده از آنچه در مرحله اول به دست آوردید، به همراه آنچه درباره نیازهای مشتریان و راه‌حل‌های کسب‌وکار خود می‌دانید، یک لیست اولیه از کلمات و عباراتی را که به طور موثر شما را توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید: (اگر سایت تان چند سال است که مشغول فعالیت است): یک فهرست از آنچه در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، تهیه کنید. در اینجا چند ابزار رتبه‌بندی کلیدی وجود دارند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند:

  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Moz Keyword Explorer

 ۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید: با جستجوی گروه های جدید کلید واژه سئو ، مترادف ها، اصلاحات متداول و کلمات کلیدی طولانی، لیستی را که از مراحل 1 تا 3 ساخته اید، گسترش دهید. فراتر از موارد ذکر شده در بالا، این ابزارهای جستجو کلمات کلیدی سئو، به شما کمک می کنند تا لیست بزرگی ایجاد کنید:

  • KeywordTool.io
  • AlsoAsked
  • Answer The Public
  • Keywords Everywhere (within Google search results)
  • Infinite Suggest
  • KWFinder

۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید: کلمات کلیدی سئو خود را به شکلی دسته‌بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است به آن‌ها نگاه کند، ساده و مفید باشد. این می‌تواند با توجه به نوع، موضوع، فاز قیف فروش، یا هر روش دیگری که برای شما منطقی باشد، انجام شود.

۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا: ۱ تا ۴ کلمه کلیدی ابتدایی را برای هدف قرار دادن هر صفحه براساس یک تعادل دقیق بین دشواری کلید واژه، ارتباط و حجم جستجو انتخاب کنید (با در نظر گرفتن سهم کلیک ارگانیک). عبارات مرتبط در سئو را از نظر معنایی برای کمک به حمایت از کلمات کلیدی اولیه در سئو انتخاب کنید.

۷. همه چیز را دوباره تکرار کنید: هنگامی که استراتژی کلید واژه سئو شما اجرا شد، گوگل واکنش نشان داده و شما قادر به جمع‌آوری داده‌های کافی و تکرار آن هستید. البته به این موضوع، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) گفته نمی شود.

چگونه از کلمات کلیدی سئو برای مرتب کردن سایت تان استفاده کنید؟

 

سئو SEO

 

به این نکات که در زیر آمده است توجه کنید:

  • نشانی‌های اینترنتی: نشانی‌های اینترنتی به ندرت تغییر می‌کنند، قابل‌رویت هستند و کل صفحه را توصیف می‌کنند. به این دلایل، گوگل برای محتوای آنها ارزش قائل است.
  • محتوای ایستا: در حوزه سئو موتورهای جستجو از محتوا پویا بیشتر استقبال می کنند. محتوای ایستا یک ضمانت برای نمایه‌سازی است.
  • برچسب‌های عنوان: روی رتبه‌بندی‌ها نفوذ می‌کنند و کلیک بیشتری در سئو به دست می آورند (CTR)و کلمات کلیدی سئو برای حرفه ای نوشته شدن آنها می توانند کمک کننده باشند.
  • برچسب‌های متا: بر خلاف برچسب‌های عنوان در سئو، برچسب های متا، رتبه‌بندی‌ها را در گوگل تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. با این حال، می توان از آنها کمک گرفت.
  • اکثر مطالب قابل دیدن: وظیفه گوگل این است که محتوا را به روشی که ما نیاز داریم، درک کند. یک برچسب H1 در بالای صفحه به اندازه محتوای اصلی در قسمت پایین سایت در سئو اهمیت دارد. این مطلب و یا محتوا می تواند برچسب عنوان باشد، می تواند نسخه اولیه محتوا و یا یک عبارت ویژه باشد؛ به طور کلی موثرترین محتوا برای سئو بیش‌ترین تاثیر را  در رتبه بندی دارد.
  • لینک‌های داخلی و محتوای مربوط به آن: استفاده از کلمات کلیدی سئو در انکر تکست پیوندی که به صفحه شما اشاره دارد به شناخت محتوای آن، کمک می‌کند. به طور مشابه، محتوای انکر تکست نزدیک به صفحه‌ای که به شما اشاره دارد نیز به گوگل نیز مربوط می‌شود و برای توصیف صفحه مقصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نام فایل های تصویری: به جای اینکه اجازه دهید نام یا تصویر پیش فرضی در محتوا قرار گیرد که معمولاً حاوی محتوایی تصادفی و غیرمعمول است، با استفاده از یک کلمه کلیدی سئو مرتبط، برای آن نام انتخاب کنید.
  • ویژگی‌های alt تصویر: نه تنها سایت شما را برای مخاطب از نظر جستجوی بصری بهتر می کند، همچنین به گوگل ایده بهتری از تصویر تان در سئو می‌دهند. از کلمات کلیدی سئو در زمان مناسب استفاده کنید.
  • ویژگی‌های عنوان تصویر: عناوین تصویر در سئو بر روی همه مرورگرها، مشابه عمل نمی‌کنند، به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارزش زیادی به یک محتوا ندهد. با این حال، اگر فرصتی برای گنجاندن کلمات کلیدی سئو وجود داشته باشد، آن را انجام دهید.
  • تگ ARIA:  ARIAشبیه به ویژگی‌هایی است که در آن به ایجاد محتوای وب سایت برای افراد دارای معلولیت کمک می‌کنند. شما می‌توانید از ARIA برای انواع خاصی از محتوای پویا، محتوای تعاملی، تصاویر پس‌زمینه و غیره در سئو استفاده کنید.
  • نوشتن شرح تصاویر و / یا کپشن ویدئو: برخی از فیلم ها حاوی کلمات کلیدی سئو مرتبط هستند، اما گوگل هیچ سرنخی از آنها ندارد. مطمئن شوید که متن یا رونوشتی برای تصویر یا ویدئو مورد نظرتان، وجود دارد.
  • نشانه گذاری: اضافه کردن بافت به محتوایتان در سئو کمک می‌کند. در صورت امکان، کلیدواژه سئو خود را با مناسب‌ترین ویژگی‌ها علامت‌گذاری کنید، تا برخی از ابهامات را برای گوگل رفع کنید.

 

توصیه‌های یکپارچگی کلیدواژه

زیاده‌روی نکنید: بهینه‌سازی - سئو (یا "مملو کردن کلمات کلیدی در محتوا")یک چیز واقعی است. از خودتان بپرسید آیا این کار به تجربه کاربر با سئو کمک می‌کند یا خیر؟ براساس این جواب تصمیم خود را بگیرید.

توجه به برچسب کلمات کلیدی: برچسب کلمات کلیدی متا در سئو، مورد توجه موتورهای اصلی جستجو قرار نمی گیرد. وقت خود را اینجا تلف نکنید.

هر صفحه ای را بیهوده بهینه‌سازی نکنید: اگر سایت یک صفحه ای ندارید، باید با در نظر گرفتن همه صفحات، متن هدفمند خود را داشته باشید. این امر از تولید هرگونه شکاف و یا کلمه کلیدی سئو نامربوط برای یک صفحه خاص، محافظت می کند.

همه چیز را امتحان کنید: اگر شما این فرصت را دارید که تعداد زیادی صفحه داشته باشید، یک فرصت عالی برای راه‌اندازی یک سری آزمایش‌ها ارزشمند برای اصلاح تکنیک‌ هایتان در سئو دارید.

 

چه هنگام کلمات کلیدی سئو مهم نیستند؟

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را همیشه مهم بدانیم؟ در واقع، هیچ راهی برای دانستن این موضوع در سئو وجود ندارد، اما بسیاری از بحث‌های ریشه‌ای که در این راهنما به اشتراک گذاشته شده‌اند برای بیش از یک دهه تجربه خود را پس داده اند و هیچ نشانه‌ای از تغییر ندارند.

 لری پیج فقط نمی‌خواست که گوگل در سطح یک انسان باشد، او می‌خواست که سوپرمن باشد. معرفی Google Discover (در گذشته Google Now و Google Feed) به ما نگاه اجمالی راجع به آینده سئو می دهد: گوگل می گوید، افراد بدون اینکه بخواهند جستجو می کند. اگر گوگل به دنبال ما بگردد، آیا کلمات کلیدی سئو همچنان مهم هستند؟ بله، Google Discover فقط بر اساس ورودی های لحظه ای که به آن می دهیم (به ویژه آنچه جستجو میکنیم)، کار می کند.

منابع بیشتر برای سئو و طراحی سایت:

1)      http://seosaz20.parsiblog.com/Posts/20/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)+%d9%8a%d8%a7+%d9%87%d9%85+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

2)      http://seowebmaster10.parsiblog.com/Posts/17/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)/

3)      http://seo1webdesigner.parsiblog.com/Posts/25/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)+%d9%8a%d8%a7+%d9%87%d9%85+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

4)      http://seowebmaster5.deyblog.ir/post/13

5)      http://webkaran5.deyblog.ir/post/12

6)      http://rahband5.avablog.ir/post/19/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86++%DB%8C%D8%A7+%D9%87%D9%85+%D9%86%D9%88%D8%B9+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

7)      http://rahband7.avablog.ir/post/21/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86+%28Cannibalization%29+%DB%8C%D8%A7+%D9%87%D9%85+%D9%86%D9%88%D8%B9+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

8)      http://shishe.niloblog.com/p/7/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

9)      http://doorbin.niloblog.com/p/6/%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86-Cannibalization-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

10)   https://tejarat-online.blogiran.net/Post/6/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

11)   https://digital-marketing.blogiran.net/Post/5/What-is-copywriting-and-who-is-a-copywriter.html

12)   https://web24.blogiran.net/Post/6/What-is-copywriting-or-advertising.html

13)   https://tejarat-online.blogsazan.com/post/3P0M/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

https://bazar-online.blogsazan.com/post/3P0O/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%3F



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 
تضعیف سئو
 

هنگامی که سایت در مقابل تهدیدهای سایبری قرار می‌گیر باید اقدامات پیشگیرانه برای سایت انجام شود، اکثر کارشناسان سئو وب سایت این کار را به بخش فناوری اطلاعات سایت محول می‌کنند، زیرا ساده‌ترین راهکار همین روش است. اما این حمله ها چگونه به تضعیف سئو سایت منجر می‌شوند.

گرچه این مورد، موضوع بحث‌های فراوانی است، اما عبارت زیر قطعاً صحیح است:

ایمن بودن یا نبودن یک سایت می‌تواند تأثیری مستقیم و حیاتی بر سایت و به تبع آن بر کارایی ارگانیک آن داشته باشد.

به همین دلیل، در حین انجام برنامه‌ریزی‌های تجاری، نباید امنیت وبسایت را نادیده گرفت.

اما پیش از هر چیز، بیایید نگاهی عمیق‌تر به مفاهیم هک داشته باشیم تا مطمئن شویم که هیچ نکته‌ای را نادیده نخواهیم گرفت.

هک چیست؟

وقتی فردی بدون اجازه و به شکل غیرقانونی به یک سایت یا شبکه‌ رایانه‌ای دسترسی پیدا کند، هک روی داده است.

اغلب اوقات هک زمانی روی می‌دهد که افراد سعی می‌کنند به اطلاعات حساس و خصوصی دسترسی پیدا کنند و یا کاربران را به سایتی خاص بفرستند.

معمولاً از چه ابزارهایی برای هک کردن استفاده می‌شود؟

بدافزارها

بدافزارها به طور خاص برای آسیب زدن یا از کار انداختن شبکه‌ای خاص با هدف درز اطلاعات از آن طراحی می‌شوند.

تأثیرات ناشی از بدافزارها می‌تواند بسیار شدید باشد و منجر به هزینه‌های گزافی برای هر سازمانی شود.

هرزنامه نویسی Spamming

هرزنگاری در سایت‌ها معمولاً به این صورت مشاهده می‌شود که رخنه‌گر (هکر) یک لینک به صفحه‌ای از سایت اضافه می‌کند. در این صورت وقتی کاربران روی این لینک کلیک می‌کنند، به مقصد مورد نظر او خواهند رفت.

افزودن لینک‌های هرزنگاری به یک وبسایت می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت لینک شده و رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

در واقع این روش، میانبری غیراخلاقی برای بهبود سئو است.

اثرات هک شدن

آثار هک ممکن است بسیار قابل توجه و عمیق باشند. اما چند مورد رایج را می‌توان نام برد که عموماً پس از هک شدن یک سایت مشاهده می‌شود.

سئوی اسپمینگ یا هرزنامه نویسی

بر اساس نتایج پژوهشی که GoDadddy چند سال پیش انجام داده است، ۷۳ درصد از سایت‌های هک شده با هدف سئوی اسپمینگ انجام شده‌اند.

چنین اتفاقی زمانی روی می‌دهد که هدف از هک افزایش رتبه و بازدید سایت با سوءاستفاده از یک وبسایت بزرگ و معتبر است.

در اکثر موارد، سایت‌های معتبر به مرکزی برای لینک‌ها تبدیل شده و بازدیدکنندگان به صفحات فیشینگ و یا بدافزارها منتقل می‌شوند.

گاهی هم هکرها از روش تزریق به SQL استفاده می‌کنند. در این حالت سایت به کلی تغییر حالت می‌دهد و بازگرداندن آن به شرایط عادی هم بسیار سخت‌تر است.

کدهای مخرب

اگر گوگل این کدها را شناسایی کند ممکن است سایت شما را جریمه و حذف کند.

اگر گوگل چنین کدهایی را در سایت شما شناسایی کند، به کاربران هشدار می‌دهد که سایت شما آلوده است و آن‌ها را به استفاده نکردن از سایت شما ترغیب می‌کند.

همچنین ممکن است گوگل برای محافظت از کاربران، سایت شما را به طور کلی از نتایج حذف کند.

هر دوی این موارد به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سئوی شما اثر دارند:

  • بازدیدها: ترافیک ارگانیک کلی شما کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
  • شاخص‌های تعاملی Engagement metrics: شاخص‌هایی نظیر زمان حضور در سایت، بازدید از صفحات و نرخ پرش یا بانس ریت با کاهش مواجه می‌شوند که نشانه‌ای منفی از نظر رابط کاربری برای گوگل است.
  • بی‌اعتمادی: اگر سایت شما یک یا چند مشکل امنیتی داشته باشد، کاربران تمایل کمتری به بازدید مجدد از آن خواهند داشت،‌ موضوعی که موجب کاهش ترافیک و آسیب دیدن شهرت سایت می‌شود.

ریدایرکت‌های برنامه‌ریزی نشده

اکثر اوقات رخنه‌گرها سعی می‌کنند که پس از نفوذ به سایت، کاربران را به صفحه مورد نظر خودشان هدایت کنند.

در این حالت کاربران سایت، در هنگام بازدید از سایت شما به سایتی دیگر فرستاده می‌شوند.

وقتی کاربران به یک صفحه دیگر ریدایرکت‌ می‌شوند به طور معمول با موارد زیر مواجه  می‌شوید:

  • انواع مخربی از محتوا مثل مطالب غیر واقعی و دروغین.
  • انواع دیگری از کلا‌هبرداری‌های اینترنتی نظیر فیشینگ که با ورود کاربر به صفحات هرزنگاری منجر به از دست رفتن اطلاعات حساس او خواهند شد.

اگر گوگل سایت شما را دنبال کند و متوجه ریدایرکت آن به صفحاتی سؤال برانگیز شود، ممکن است بر نمایش سایت شما در نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک شما اثر منفی داشته باشد.

 

تضعیف سئو با بک‌لینک‌ها

موتورهای جستجو به دقت شهرت و اعتبار دامنه و لینک‌هایی که به هم پیوند یافته‌اند را ارزیابی می‌کنند.

هنگامی که یک سایت هک می‌شود، در اکثر موارد تعدادی لینک، که عموماً ارزش پایینی دارند، به سایت افزوده می‌شوند که موجب تضعیف سئو سایت می‌شود.

در این باره در مقالات سئو منفی نوین مارکتینگ به خوبی صحبت کرده‌ایم.

در نهایت ممکن است سایت شما پر شود از بک‌لینک‌های که به منابع سؤال برانگیز پیوند یافته‌اند. چنین بک‌لینک‌هایی میزان اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت شما را کاهش می‌دهند.

 

قرار گرفتن در لیست سیاه

هک شدن ممکن است منجر به تخریب شدید اعتبار سایت در نظر گوگل شود. این موضوع می‌تواند بر حضور سایت در نتایج جستجو اثر گذاشته و به کاربران در مورد سایت شما هشدار دهد و همچنین ممکن است گوگل با اعمال جریمه‌های دستی  و اعلام آن در کنسول جستجو، سایت شما را مجازات کند.

مشکل این است که در اکثر موارد گوگل از جریمه‌های دستی استفاده نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که سایت در معرض حملات بیشتری از جمله حملات بدافزاری قرار بگیرد. آن هم در شرایط که مالک سایت از این مشکلات بی‌خبر است. این وضعیت می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری در ترافیک و درآمد سایت و تضعیف سئو هرچه بیشتر سایت شود.

نمایش هشدار برای سایت و قرار گرفتن در لیست سیاه به دلیل وجود بدافزار به طور مستقیم بر میزان بازدید و دیده شدن سایت اثر می‌گذارد. حداقل تا زمانی که سایت را بررسی و پاکسازی کرده و پس از آن جریمه‌های گوگل حذف شوند.

اما اگر هشداری برای سایت شما اعلام نشود و سایت به بدافزار آلوده باشد، منتج به خطر و مجازات‌های شدیدتری خواهد شد.

خطرات رایج و روش‌های پیشگیری از حملات

چند مورد رایج برای سایتی که را در معرض هک شدن با هدف تضعیف سئو است:

  • نصب افزونه‌ها یا سایر ابزارها از منابع غیرقابل اعتماد یا عدم به‌روزرسانی آن‌ها
  • بسیاری از افزونه‌های مورد استفاده در سامانه‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس کاملاً ایمن نیستند.
  • هکرها به طور مداوم در حال بررسی آن‌ها و یافتن راه‌هایی برای سوء‌استفاده از این افزونه‌ها هستند.

بهترین راهکاری که توصیه می‌شود بررسی دقیق افزونه و مطالعه نقدهای کارشناسان پیش از نصب آن است.

استفاده از سرورهای اشتراکی می‌تواند عامل خطرات امنیتی برای سایت باشد.

دلیل این مورد هم بسیار ساده است، ممکن است یکی از کاربران سرور فایل‌های مخرب یا هرزنگاری را در سرور بارگذاری کند و یا دسترسی سرور را به هکرها بدهد.

گواهی‌نامه‌های ناامن ممکن است امنیت داده‌ها را به خطر بیندازد

به همگان توصیه می‌شود که از گذرواژه‌های قدرتمندی که قابل حدس زدن نباشد، برای حساب‌های کاربری خود استفاده کنند.

یک روش عالی دیگر برای جلوگیری از حملات، انجان آزمایش نفوذ است. این آزمایش، امنیت شبکه و نقاط ضعف آن را بررسی و مشخص می‌کند.

نتیجه‌گیری

همه باید به امنیت وب توجه داشته باشند. سئوکاران حرفه‌ای در هنگام راه اندازی یک وبسایت و یا همکاری با سایر سایت‌ها باید از مباحث امنیتی اطلاع داشته باشند و بتوانند به مشتریان خود توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

اگر شما مسئول سئوی یک سایت هستید، بخشی از نقش شما حصول اطمینان از رعایت شاخص‌های امنیتی برای حفاظت از سایت در برابر حملات هک با هدف تضعیف سئو است.

منابع بیشتر برای مطالعه:

http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/

http://mehr-electronic.royablog.ir/

http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

http://digital-marketing.ratablog.com/



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

امروزه استفاده از دوربین مدار بسته رواجی گسترده یافته است. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و سبک زندگی، نیاز به نظارت بر امنیت افراد، اموال آن‌ها و ساختمان‌ها، بیش از پیش احساس می‌شود. برای بهینه‌سازی مخارج و استفاده از منابع و نیروی کار، سیستم‌های نظارت تصویری به وجود آمده‌اند. در چند دهه‌ی گذشته با پیشرفت قابلیت‌های این سیستم‌ها و دوربین های مدار بسته، استفاده از آن‌ها بسیار رواج یافته، به طوری که مهم‌ترین و پایه‌ای ترین قسمت نظارتی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم با بررسی کاربرد های سیستم نظارتی تصویری و با نگاهی به تاریخچه و آمار و ارقام مربوط به آن‌ها، به بررسی کلیاتی مربوط به دوربین‌های امنیتی و پیشرفت‌های قابل توجه آن بپردازیم.

فروش دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مدار بسته

سیستم‌های نظارت تصویری با استفاده از دوربین مداربسته و مانیتور کردن تصاویر، به منظور بهبود امنیت محیط به وجود می‌آیند. در این سیستم‌ها تصاویر توسط دوربین‌هایی ضبط شده و پس از انتقال به دستگاه ضبط‌کننده، نگهداری می‌شوند و در یک اتاق مانیتورینگ تصاویر توسط کادر امنیتی مربوطه، بررسی می‌شوند. غالبا هدف از به کار گیری دوربین مدار بسته، نظارت و کنترل امنیتی بوده و در اماکن حساس استفاده می‌شود. این اماکن شامل بانک‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل، مدارس و مراکز آموزشی، مجتمع‌های تجاری و تفریحی و همچنین دوربین های شهری و کنترل ترافیک می‌شوند. دوربین‌ها داخل وسایل نقلیه مانند اتوبوس و قطار شهری نیز نصب می‌شوند. در دنیای مدرن، نظارت با استفاده از دوربین امنیتی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. در سال‌های اخیر دوربین های پوشیدنی نیز مخصوص مشاغل امنیتی مانند ماموران پلیس، معرفی و استفاده شده‌اند.

دوربین مدار بسته در صنایع مختلف نیز با هدف جلوگیری از تماس کارگران با قسمت‌های خطرناک و صرفه‌جویی در منابع و نیروی کار، باعث پیشرفت خطوط تولید شده است. در این صنایع تصاویر ضبط شده با دوربین به یک اتاق کنترل منتقل شده و توسط اپراتور، تحلیل و بررسی می‌شود. بنابراین، داده‌های دوربین نظارت ویدئویی  می‌توانند به طور لحظه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و یا به صورت ذخیره شده و در صورت نیاز، استفاده شوند. روش نوین‌تر استفاده از دوربین، بهره بردن از دستگاه‌های ضبط ویدیویی دیجیتال (DVR) است که امکان ذخیره‌سازی تصاویر تا چندین سال را با کیفیت و ویژگی‌های مورد نیاز، فراهم می‌سازد. از دیگر قابلیت‌های نوین دوربین امنیتی می‌توان به سنسور های تشخیص حرکت، خواندن پلاک، تشخیص دما و آگاه‌سازی کاربر از خطرهای احتمالی اشاره کرد.

برای اولین بار در سپتامبر سال 1968 در شهر اولان ایالت نیویورک آمریکا، دوربین شهری در خیابان اصلی شهر و به هدف مبارزه با جرایم نصب شد. همچنین در سال 1973 نیز در میدان معروف تایمز، پلیس نیویورک از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اگرچه در آن مقطع نصب دوربین مداربسته تاثیر بسزایی در آمار جرایم نداشت، اما در دهه‌ی 80 میلادی استفاده از دوربین امنیتی در سراسر ایالات متحده به منظور مبارزه با جرایم افزایش یافت. به عقیده‌ی پلیس تاثیر استفاده از دوربین و قیمت پایین‌تر آن در مقایسه با افزایش نیروی پلیس، باعث به صرفه بودن استفاده از این نوع سیستم نظارتی ویدئویی می‌شد. همچنین استفاده از دوربین مدار بسته در کسب و کار هایی که بیشتر در معرض تهدید امنیتی بودند نیز افزایش یافت. تا سال 1998، حدود سه هزار دوربین در بانک‌ها و فروشگاه‌های شهر نیویورک نصب شده بود.

 بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن

تاریخچه

اولین دوربین مداربسته به حالت مکانیکی کار می‌کرد در سال 1927 توسط فیزیکدان و مخترع روس اهل اتحاد جماهیر شوروی سابق، لئون ترمین (Leon Theremin)، در شوروی ساخته شد. این دوربین که به سفارش سازمان کار و دفاع ساخته شده بود، از یک دوربین دستی فرستنده‌ی امواج کوتاه و یک گیرنده تشکیل شده بود و قابلیت ایجاد تصاویری با رزولوشن حدود 100 ردیف را داشت. دوربین امنیتی اختراع شده توسط ترمین بعداً و به درخواست جوزف استالین در محوطه کاخ کرملین مسکو نصب شد تا بر بازدیدکنندگان نظارت ویدئویی داشته باشد. دوربین های مدار بسته دیگری که توسط شرکت زیمنس در آلمان نازی ساخته شده بود نیز در سال 1942 برای نظارت بر شلیک موشک‌های وی-2 استفاده شدند. اولین دوربین مدار بسته استفاده شده در ایالات متحده وریکان نام داشت. این دوربین در سال 1949 معرفی شد. اطلاعات زیادی از دوربین وریکان به جز اینکه در تبلیغات آن گفته میشد که نصب آن نیازی به اجازه از دولت ندارد، در دسترس نیست.

دوربین های امنیتی اولیه نیاز به نظارت دائم داشتند، چرا که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و بررسی مجدد وجود نداشت. این کار بعداً به کمک تجهیزات ذخیره‌سازی فیلم ممکن شد. این تجهیزات از نوارهای مغناطیسی استفاده کرده و پس از پر شدن نیاز به تعویض داشتند. عملی که نیاز به مداخله‌ی دستی اپراتور داشته و وقت‌گیر و گران تمام میشد. به دلیل وجود این مشکلات و عدم دسترسی آسان، دوربین مدار بسته در آن دوران فراوانی چندانی نداشت. معرفی نوار کاست های VCR در دهه‌ی 70 میلادی و قابلیت پاک‌کردن اطلاعات روی آن‌ها باعث فراوانی استفاده از این دوربین شد. در دهه‌ی 90 میلادی نیز پیشرفت تکنولوژی، امکان ضبط همزمان توسط چند دوربین و همچنین ضبط سریع (Time Lapse) و ضبط حرکات صرف را ممکن کرد. این اتفاقات باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان شده و سرعت رواج دوربین امنیتی را بیش از پیش افزایش داد.

 

فراوانی در جهان

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که بیش از 700 میلیون دوربین مداربسته در سرتاسر جهان مشغول ضبط تصاویرند. با توجه به جمعیت و تقاضای بالا در آسیا، 65 درصد از این دوربین‌ها در این قاره بوده و حدود 54 درصد از کل دوربین های جهان نیز مربوط به کشور چین است. جمعیت زیاد، کنترل بالای امنیتی و سیستم‌های نظارتی پیچیده دلیل وجود این تعداد بالا در چین بوده است. در حال حاضر تعداد زیادی از این دوربین‌ها به قابلیت تشخیص چهره نیز مجهز شده‌اند. با این وجود، تعداد دوربین های فعال در ایالات متحده آمریکا به نسبت جمعیت آن بیشتر است. پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی در سیستم‌های نظارتی و امنیتی در سال‌های اخیر باعث تحول در جلوگیری از وقوع جرایم شده است. روش‌های نوین مانیتورینگ اجتماعی توانسته است آمار تخلفات را در سرتاسر جهان کاهش دهد.

در سال 2011 حدود 30 میلیون دوربین مدار بسته در ایالات متحده آمریکا مشغول به کار بود. استفاده از سیستم نظارت ویدئویی در آمریکا همیشه روشی رایج بوده، به طوری که در سال 1995 یک تولید کننده آمریکایی دوربین مدار بسته درآمدی 120 میلیون دلاری گزارش کرده است. پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر به برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در سال 2001، استفاده از دوربین در اماکن عمومی با احتمال حملات خطرناک مانند بانک‌ها و فرودگاه‌ها به منظور شناسایی فعالیت‌های تروریستی افزایش بیشتری یافت. وزارت امنیت ملی آمریکا به شهرها برای استفاده از دوربین امنیتی تسهیلات ویژه می‌دهد. در سال 2009 حدود پانزده هزار دوربین در شهر شیکاگو فعال بود. سیستم نظارت ویدئویی شهر نیویورک نیز 6000 دوربین مدار بسته مرتبط با هم دارد. در منطقه‌ی واشنگتن دی‌سی بیش از سی هزار دوربین فعال است که حدود شش هزار از آن در خطوط قطار شهری نصب شده‌اند.

در سایر نقاط جهان نیز استفاده از دوربین مدار بسته با اقبال خوبی مواجه بوده و در حال افزایش نیز می‌باشد. در بریتانیا و در سال 2011 تعداد 1.85 میلیون دوربین نصب شده تخمین زده می‌شود. در این کشور اکثریت دوربین‌ها توسط دولت کنترل نمی‌شوند و به بخش خصوصی تعلق دارند، به طوری که از این تعداد فقط 52 هزار دوربین به دولت مربوط است. در آمریکای لاتین به دلیل افزایش ناامنی، رشد دوربین‌های امنیتی سرعت زیادی داشته است. روسیه اکثر دوربین های شهر مسکو را به فناوری تشخیص چهره با استفاده از الگوریتم شبکه عصبی مجهز کرده است. در کشور استرالیا در دهه‌ی گذشته تعداد دوربین های نظارتی با رشد دوبرابری، به یک میلیون عدد رسیده است. آلمان نیز از کشورهاییست که به نسبت جمعیت، از تعداد زیادی دوربین بهره برده و این عدد به 5.2 میلیون در سال 2019 می‌رسد.

 

استفاده‌های شخصی و خانگی

امروزه بسیاری از مردم در محل کار شخصی خود، شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یا شرکت‌های خدماتی، و همچنین در خانه‌های خود از دوربین استفاده می‌کنند.(برای اطلاعات بیشتر مقاله نصب دوربین مداربسته برای منزل را مطالعه کنید). وجود دوربین مداربسته به تنهایی می‌تواند باعث جلوگیری از وقوع جرم و سرقت شود. سارقان با دیدن دوربین و با علم به احتمال بالای شناسایی و دستگیری، از ارتکاب جرم صرف نظر می‌کنند. همچنین وجود دوربین مدار بسته در کسب و کار های شخصی و فروشگاه‌ها باعث جلوگیری از سرقت و خرابکاری توسط افراد شده است. بسیاری از سارقان به دنبال خانه‌های بدون دوربین هستند که بتوان راحت‌تر و بدون شناسایی وارد آن‌ها شد. به همین دلیل است که سیستم های نظارت ویدئویی و دستگاه دوربین استفاده شده در آن‌ها را در حالتی مشخص و مسلط بر تمامی زوایا نصب می‌کنند. در بسیاری از اوقات نیز وجود دوربین نظارت ویدئویی در محل توسط برچسب‌هایی به اطلاع افراد می‌رسد.

علاوه بر پیشگیری از وقوع جرایم، دوربین مداربسته می‌تواند برای کنترل کارکنان و مشتریان توسط صاحبان کسب و کار‌ها استفاده شود. به طور مثال مدیر یک فروشگاه می‌تواند با استفاده از دوربین مدار بسته آمار مراجعه‌ی مشتریان و حضور آن‌ها در قسمت‌های مختلف فروشگاه را استخراج کند. دوربین های جدید قابلیت کنترل از راه دور و بررسی تصاویر با استفاده از تبلت و یا موبایل هوشمند را داشته و می‌توان با اتصال به اینترنت به آسانی و از هرجا به تصاویر زنده‌ی منزل یا محل کار، دسترسی داشت. همچنین بعضی از دوربین‌ها به سنسورهای تشخیص حرکت مجهز بوده و می‌توانند در صورت دیدن حرکت، فعال شده و به فرد مسئول یا حراست امنیتی محل هشدار دهند.

دوربین مدار بسته

 

پیشرفت‌های تکنولوژی در دوربین مدار بسته

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در قابلیت‌های دوربین‌های امنیتی نیز پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌ها که باعث رواج بیش از پیش این سیستم‌ها شده است را بررسی می‌کنیم.

کنترل به وسیله کامپیوتر

دوربین مداربسته کنترل شده توسط کامپیوتر قادر است اشیا را تشخیص داده و در زاویه‌ی دید خود آن‌ها را دنبال کرده و دسته‌بندی کند. آنالیز محتوایی ویدئو (VCA) به معنی بررسی فیلم برای تشخیص اتفاقات بر اساس دسته‌بندی اشیاست. از VCA می‌توان برای تشخیص الگوهای غیر منتظره در یک محیط استفاده کرد. چنانچه در یک محیط و یک نمونه از جمعیت اتفاق ناهنجاری رخ دهد، دوربین آن را تشخیص داده و اعلام می‌کند. به طور مثال اگر شخصی در یک مکان بر خلاف جهت معمول حرکت کند (مثلا بر خلاف جمعیت در فرودگاه یا خارج شدن از یک ورودی در مکان عمومی) سیستم آن را تشخیص داده و هشدار می‌دهد. در آنالیز محتوایی ویدئو امکان دارد که خود دوربین مدار بسته آنالیز را انجام دهد یا اینکه در یک سرور مرکزی این آنالیز انجام شود. هر دوی این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

ذخیره‌سازی تصاویر

نگهداری اطلاعات ضبط شده توسط دوربین مدار بسته هزینه‌بر بوده، ولی اقدامی لازم است. قبل از پیشرفت تکنولوژی و در دوربین‌های مدار بسته اولیه باید تصاویر به صورت دائم توسط افراد دیده می‌شد چون که امکان بررسی مجدد آن‌ها از روی حافظه‌ی ضبط شده وجود نداشت. کیفیت و حجم تصاویر ذخیره شده و همچنین مدت زمان آن به عوامل مختلفی از جمله میزان فشرده‌سازی، تعداد فریم (تصویر های فیلم در یک ثانیه) و اندازه‌ی تصویرها بستگی دارد. امروزه دستگاه‌های DVR (مخفف دستگاه ضبط تصویر دیجیتال) قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر در فرمت‌های مختلف را دارند. فیلم ضبط شده تا مدت زمان مشخصی نگهداری شده و پس از آن می‌توان آن را آرشیو کرده یا از روی دیسک پاک کرده تا فیلم جدید جایگزین آن شود. مقدار این زمان به نیاز سازمان مربوطه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی استفاده شده مربوط است.

 

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

نوع جدید و پیشرفته‌تری از دوربین مداربسته، دوربین‌های تحت شبکه هستند. تخمین زده می‌شود که برای اولین بار و در سال 2014 این دوربین‌ها توانستند فروش بیشتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ داشته باشند. دوربین تحت شبکه از شبکه‌ی اینترنت که توسط اکثر شبکه‌های محلی (LAN) استفاده می‌شود، بهره می‌برد. همچنین کاربران می‌توانند در صورت لزوم تصویر این نوع دوربین مدار بسته را از طریق اینترنت منتقل کرده و از روی گوشی موبایل هوشمند خود، از هر جایی که دسترسی به اینترنت دارند به صورت زنده مشاهده کنند. در استفاده‌ی حرفه‌ای و در امنیت زیرساخت‌ها از یک شبکه خصوصی یا VPN نیز استفاده می‌شود. دوربین تحت شبکه جزئی از اینترنت اشیاء (IoT) محسوب شده و از بسیاری از مزایای آن بهره‌مند است. همچنین مخاطرات امنیتی مانند سایر دستگاه‌های تحت شبکه نیز در استفاده از دوربین تحت شبکه وجود دارد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز مانند دوربین مداربسته آنالوگ، بیشتر در سیستم‌های امنیتی و به منظور نظارت تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به هر حال و بر خلاف آن‌ها، نیاز به یک دستگاه ذخیره‌سازی محلی نداشته و دسترسی به یک شبکه محلی کفایت می‌کند. بعضی از این دوربین‌ها از یک دستگاه ضبط ویدئویی تحت شبکه (NVR) مرکزی برای ذخیره‌سازی تصاویر و ایجاد هشدار استفاده می‌کنند، در حالی که سایر دوربین های تحت شبکه می‌توانند بدون یک دستگاه مرکزی، تصاویر را مستقیما بر روی یک شبکه محلی یا از راه دور، ضبط کنند. اولین دوربین تحت شبکه توسط شرکت سوئدی اکسیس در سال 1996 معرفی شد.

 

شبکه‌ی دوربین مدار بسته

دوربین های پرشمار در شهرهای بزرگ امروزه می‌توانند با سایر دوربین های نصب شده در شهر توسط افراد دیگر، شبکه‌ی گسترده‌ای از سیستم نظارت تصویری را تشکیل دهند. به طور مثال در کلان‌شهر شیکاگوی آمریکا، از شبکه‌ای از دوربین مدار بسته استفاده می‌کند، به طوری که دوربین های نصب شده توسط دولت با دوربین های خصوصی که در مقابل خانه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و حتی در اتوبوس‌ها نصب شده‌اند ترکیب شده‌اند. در نتیجه شبکه‌ی گسترده‌ای از حدود پانزده هزار دوربین مداربسته به وجود آمده است. هر شخص نیز می‌تواند تصاویر دوربین خود را با محل فیلمبرداری در اختیار این شبکه قرار دهد. در صورت بروز هرگونه مخاطره‌ی امنیتی، سیستم می‌تواند به سرعت به تصاویر زنده از آن محل دسترسی داشته و برای اقدامات پیشگیرانه تلاش کند.

 

دوربین مدار بسته بی‌سیم (Wireless)

دوربین مدار بسته بی‌سیم نوع جدیدتری از دوربین تحت شبکه یا IP است، به طوری که می‌تواند تصاویر را به صورت سیگنالی به گیرنده‌ی بی‌سیم ارسال کند. اکثر دوربین های بی‌سیم حداقل به یک کابل جهت تغذیه و رسیدن برق نیاز دارند و لفظ «بی‌سیم» مربوط به کابل‌های مربوط به انتقال تصاویر و صدا می‌شود. هرچند بعضی از این دوربین های مدار بسته توسط باتری تغذیه شده و نیازی به سیم تغذیه هم ندارند. امروزه به دلیل قیمت پایین و نصب آسان، استفاده از دوربین بی‌سیم در استفاده‌های جزئی و کوچک گسترش یافته است. به هر جهت، دوربین های بی‌سیم به اندازه دوربین های عادی قابل اعتماد نیستند. در دوربین های بی‌سیم اولیه از تکنولوژی آنالوگ استفاده می‌شد، در حالی که در دوربین‌های بی‌سیم جدید با استفاده از تکنولوژی دیجیتال، کیفیت تصویر، جلوگیری از مداخلات ناخواسته و همچنین امنیت تصاویر بهبود یافته است.

دوربین مار بسته

 

قابلیت دید در شب (Night-Vision)

این قابلیت به معنای قابلیت ضبط تصاویر در نور کم است. از آن‌جایی که در بسیاری از موارد دوربین های مدار بسته در مکان‌های تاریک و خلوت، و همچنین در شب و به هنگام تعطیلی استفاده می‌شوند، قابلیت دید در شب برای این دوربین‌ها قابلیتی ضروریست. بینایی چشم انسان به طیف نور مرئی محدود می‌شود و توانایی دیدن امواج فروسرخ و فرابنفش را ندارد. در بعضی از جانوران مانند میگو این طیف گسترده‌تر بوده و قابلیت تشخیص امواج فروسرخ و فرابنفش نیز وجود دارد. قابلیت دید در شب در دوربین مدار بسته نیز به همین معناست، دوربین دید در شب با تشخیص اشعه‌ی فروسرخ (تصویرسازی گرمایی) و بهبود تصاویر می‌تواند در تاریکی تصاویر واضحی ضبط کند.

 

تشخیص حرارت

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، لنز دوربین‌ها با استفاده از اشعه IR به جای نور مرئی (ترموگرافی)، قادر به تشخیص حرارت محیط و تشکیل تصاویر بر اساس آن بوده است. با استفاده از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته، دوربین های ترمال (Thermal) به وجود آمده‌اند از این قابلیت برای تشخیص مخاطرات احتمالی و همچنین تشخیص حضور افراد و وسایل نقلیه در ساختمان‌ها در هنگام انجام عملیات امنیتی یا نجات استفاده می‌شود. دوربین ترمال می‌تواند در شرایط بد آب و هوایی و با دید ناکافی نیز حضور موجودات زنده را تا فاصله‌ی خوبی پیش‌بینی کند، به همین جهت در اماکنی که نیاز به کنترل امنیتی شدید دارند کاربرد دارد. از جمله کاربرد‌های این قابلیت می‌توان به تشخیص دمای محیط صنعتی و پیشگیری از خطر، پیش‌بینی حضور افراد و همچنین تشخیص درجه حرارت بدن و تشخیص بیماری (مانند تشخیص تب از علائم بیماری کرونا ویروس جدید COVID-19) اشاره کرد.

استفاده از دوربین مداربسته ترمال با توجه به قیمت بالا، رزولوشن پایین و کاربری خاص آن، در مصارف عادی و خانگی بسیار محدود است و کاربرد آن بیشتر به مصارف صنعتی و امنیتی مربوط می‌شود. تصویری که دوربین ترمال تشکیل می‌دهد از اشعه‌های فروسرخ (Infrared) تشکیل می‌شود که نسبت به نور مرئی طول موج بلندتری داشته و در حالت عادی با چشم انسان قابل دیدن نیست. بنابراین تصویر وضوح عادی را نداشته و قابل استفاده برای شناسایی افراد نمی‌باشد؛ چرا که تصویر صرفا از روی درجه حرارت سطح بدن تشکیل شده است.

دزدگیر

از دیگر پیشرفت‌های امنیتی در زمینه نظارت تصویری، ساخت دزدگیر اماکن است. دزدگیر اماکن امروزه انواع مختلفی داشته و در مدل‌های بی‌سیم و باسیم موجود است. اساس کار دزدگیر به این صورت است که در هنگام خالی بودن مکان مورد نظر روشن می‌شود و در صورت تشخیص حرکت فعال شده و با فرد مسئول، صاحب محل یا پلیس تماس برقرار می‌کند. در کنار دزدگیر می‌توان از دوربین نیز استفاده کرد تا هم بتوان تصویر زنده از محل را سریعا و از راه دور بررسی کرد، و همچنین جهت شناسایی و دستگیری فرد خاطی، از تصاویر بهره برد. دوربین‌های مدار بسته‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند در صورت تشخیص حرکت فعال شده و اقدام به تماس و فیلمبرداری کنند.

 

کلام آخر

می‌توان گفت با وجود پیشرفت‌های روزافزون سیستم نظارت ویدئویی، دوربین های مدار بسته به یک بخش حیاتی از پروژه‌های عمرانی در دنیای امروز تبدیل شده‌اند. استفاده از این سیستم‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف منابع و نیروی انسانی، کیفیتی مثال زدنی و کاربری‌هایی غیر قابل جایگزین به ارمغان آورده است. استفاده‌ی گسترده از دوربین‌های مدار بسته توسط تمامی دولت‌ا در سراسر جهان و همچنین در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی، گواهی بر این مسئله است. به همین دلیل انواع متنوعی از دوربین مدار بسته با قابلیت‌های مختلف به وجود آمده است. دوربین‌های بدون سیم، تحت شبکه، دید در شب، حساس به حرکت، حرارت‌سنج و ضد رطوبت از جمله امکاناتی است که برای رفع نیاز خاص مشتریان ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بازی های کازینویی برای افرادی که حتی یک بار هم آن ها را از طریق سایت های پیش بینی یا اپلیکیشن ها دنبال کرده اند . به یکی از جذاب ترین و پر سود ترین سرگرمی ها تبدیل شده اند . یکی از این بازی ها ، بازی جذاب انفجار است که ایرانی بوده و به صورت آنلاین از طریق سایت بازی انفجار و یا از طریق اپلیکیشن بازی انفجار ، قابل دسترسی است . هیجان این بازی به این خاطر است که بازی انفجار اصلا به هوش و مهارت شما بستگی ندارد بلکه فقط به صورت شانسی و تصادفی پیش می رود .

read more

 

نصب بازی انفجار اندروید و آی او اس

بازی انفجار هم مانند بسیاری از بازی های کازینو نیاز به سرعت عمل و دقت دارد به همین علت استفاده از اپلیکشین اندروید بازی انفجار در بین کاربران بسیار باب شده است . راحتی دسترسی ، سرعت عمل بیشتر در بازی و تصمیم گیری سریعتر از مزایای استفاده از نرم افزار بازی انفجار است .

 

اپلیکیشن رایگان بازی انفجار بدون فیلتر

همان طور که میدانید در ایران به دلیل مسائل سیاسی و مذهبی وب سایت های شرط بندی و کازینو آنلاین ممنوع هستند و دائما فیلتر می شوند و این یکی از دغدغه های کاربران این وب سایت ها شده است چون استفاده از فیلتر شکن هم باعث کندی سرعت اینترنت می شود یا هزینه های ماهیانه را برای خرید فیلتر شکن باید متقبل شد . و یا به جای استفاده از فیلتر شکن مدام باید دنبال آدرس سایت هایی که هنوز فیلتر نشده اند باشند . به همین دلیل یکی از مزیت های استفاده از اپلیکیشن موبایل بازی انفجار مبارزه با فیلترینگ است چون معمولا نرم افزار های موبایل به راحتی فیلتر نمی شوند و فیلتر شدن آنها بسیار زمان بر است .

 

چرا استفاده از اپلیکیشن اندروید انفجار مزیت دارد ؟

آسان تر شدن بازی اصلی ترین دلیل استفاده از اپلیکیشن بازی انفجار است . در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند ، اکثریت ترجیح به استفاده از اپلیکیشن انفجار را دارند . چرا که اپلیکیشن های بازی انفجار به دلیل رابط کاربری آسانی که دارند از نظر کاربران قابل قبول تر هستند و کاربران حس راحتی بیشتری هنگام کار با اپلیکیشن انفجار را دارند .

 

کازینو آنلاین

اگر تصمیم به دانلود اپلیکیشن بازی انفجار برای تبلت و موبایل خود دارید ، بهتر است یک اپلیکیشن را انتخاب کنید که بتوانید علاوه بر انجام بازی انفجار ، بازی های دیگر کازینو مانند بازی پوکر ، بازی بلک جک 21 ، چهار برگ ، تخته نرد، ماشین اسلات و ... را نیز در گوشی و تبلت خود در هر مکان و زمانی در روز بدون فیلتر انجام دهید .ادامه مطلب

 

نحوه شارژ حساب کاربری نرم افزار بازی انفجار

یکی از مزایای استفاده از برنامه بازی انفجار راحتی شارژ حساب کاربری از طریق موبایل می باشد . نحوه شارژ حساب کاربری یکی از مواردی است که شما در هنگام انتخاب و نصب یک اپلیکیشن یا نرم افزار بازی انفجار بر روی گوشی همراه خود دقت کنید . یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن فیلتر نبودن آن است یعنی شما بدون نیاز به فیلتر شکن با سرعت بسیار بالاتری میتوانید به راحتی به بازی مورد علاقه خود بپردازید . <a بیشتر بدانید

 

آموزش بازی انفجار

روش های بسیاری برای برد در بازی انفجار برای شما وجود دارد که در اینجا برخی از این روش ها را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید بهترین بازده را در این بازی پول ساز به خود اختصاص دهید .

یکی از روش ها برد در اپ این بازی را می توان تحلیل آنی و بت بر روی ضریب مناسب دانست به این صورت که شما پس از وارد شدن به بازی ، دست های مختلف را بررسی می کنید و با در نظر گرفتن تاریخچه بازی ممکن وارد بازی می شوید . ولی سوال این جا ست که بر روی چه ضریبی می بایست شرط ببندید ؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان عدد دقیقی را گفت زیرا همانطور که میدانید ضرایب به صورت آنی در حال تغییر می باشند و گفتن یک ضریب منطقی نخواهد بود ولی پس از صحبت با بسیاری از برندگان بازی همه به این نظر رسیده بودند که با بت کردن بر روی ضرایب زیر 1.5 شانس بیشتری برای برد شما وجود دارد . به این صورت که ضریب 1.4 را بسیاری ضریب منطقی برای بت کردن در دست های منطقی قلمداد کرده اند .

 

bazienfejar.com

 

واریز سریع پول به حساب کاربران

پرداخت های کاربران در اپلیکیشن باز انفجار شرطی در کمتر از 1 ساعت به حساب آنها خواهد نشست . از همین رو این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین نرم افزار های شرط بندی و البته نرم افزار بازی انفجار به حساب می آید .

 

سوالات متداول درباره اپلیکیشن بازی انفجار

1 - آیا اپلیکیشن بازی انفجار معتبر است برای پرداخت پول ؟

اپلیکیشن ها و نرم افزار های بازی انفجار عموما به همان وب سایت شرط بندی و کازینو اصلی متصل هستند و درگاه پرداخت های اپلیکیشن به همان وب سایت متصل است در واقع میتوان گفت برنامه انفجار یک نسخه موبایل از همان وب سایت است در نتیجه از لحاظ اعتبار کاملا معتبر است .

2 - آیا برنامه بازی انفجار بر روی کامپیوتر هم نصب میشود ؟

خیر این نرم افزار ها فقط برای اندروید هستند اما به تازگی برخی از سایت ها امکان نصب برای آی او اس را نیز دارد .

3 - تفاوت برنامه بازی انفجار و سایت های بازی انفجار چیست ؟

از لحاظ ساختاری دقیقا مشابه هم هستند و تمام امکانات وب سایت ها در اپلیکیشن ها نیز موجود است اما از لحاظ ظاهری برنامه های بازی انفجار کاملا متناسب با موبایل ساخته شده اند و دسترسی و را حتتری به شما میدهند .



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با اینکه لینک سازی برای بیش از یک دهه، روش معروفی است، واضح است که هنوز هم افکار ضد و نقیض و گیج کننده بسیاری درمورد آن وجود دارد. در این مقاله ما به ۱۰ روش لینک سازی اشتباه می‌پردازیم. در دپارتمان سئو نوین مارکتینگ ما همیشه با سایت‌هایی روی به رو هستیم که به شدت از روش‌های لینک سازی اشتباه برای بهینه سازی سایت استفاده کرده‌اند که کاملا برای آنها نتیجه عکس داشته‌ است. این مقاله را نویسنده مهمان سایت MOZ به اسم دیوید فارکاس (David Farkas) نوشته است. فارکا سئوکاری بسیار باسابقه است و روند تغییر رویکرد گوگل به لینک سازی را سالهاست دنبال می‌کند. لینک منبع را در پایین این مقاله ببینید.

هر چند وقت یک بار، حرف‌هایی متضاد به گوش می‌رسد. برخی از این بحث‌ها و استدلال‌ها صرفا برای خالی نبودن عریضه مطرح می شوند، اما برخی از آنها واقعا ناشی از سردرگمی و نگرانی های موجود است:

“از کسی درخواست نکنید به شما لینک بدهد!”

“اگر کار خود را درست انجام دهید، می‌توانید پست مهمان خود را درج کنید!”

“سعی کنید از لینک‌سازی اجتناب کنید!”

سئو، صنعتی همیشه در حال تغییر است؛ آنچه دیروز موثر بوده است شاید امروز برای شما کاری از پیش نبرد. کارمندان گوگل همیشه به روشنی از حقایق پشت پرده صحبت نمی‌کنند. در واقع، آنها اغلب اوقات آتش سردرگمی ها را شعله‌ورتر می‌کنند. به همین دلیل هم هست که من می‌خواهم نقش “روشنگر افسانه‌های لینک سازی” را بازی کنم. من بیش از ۱۰ سال را صرف لینک‌سازی کرده ام و راجع به آن تجربه کاملی دارم و تقریبا تمام راه های لینک سازی اشتباه را می‌شناسم.

من از زمان الگوریتم پنگوئن در این کار بوده‌ام و هرگونه تغییراتی از آن زمان را دیده‌ام. من زمانی که الگوریتم مرغ مگس خوار معرفی شد نیز در حال کار بر روی همین حوزه بودم. و حتی زمانی که ویدئوهای مت کات Matt Cutts بیرون آمد نیز در این زمینه مشغول کار بودم.

بنابراین، اگر هنوز هم سردرگمی‌هایی در مورد لینک سازی دارید، مطالب این مقاله را با دقت بخوانید تا ۱۰ تا از بزرگ‌ترین افسانه هایی که در این کسب و کار گفته می شود را بشناسید و روش های لینک سازی اشتباه بر شما معلوم شود.

۱. اگر محتوای خوب بسازید، بازدید کنندگان به سمت شما سرازیر می‌شوند

ایده‌ای در میان بازاریابان دیجیتالی و سئوکارها وجود دارد که می‌گوید اگر شما محتوای عالی ساخته و منابع ارزشمندی نیز برای آن داشته باشید، کاربران به سمت وبسایت شما سرازیر می‌شوند. اگر از قبل، برند/وبسایت شناخته شده‌ای باشید، این موضوع می‌تواند صحیح باشد. اما، اگر مانند اکثریت وبسایت‌هایی باشید که در اینترنت می‌بینیم، این دیدگاه کاملا اشتباه و غلط است.

برای آنکه کاری کنید که افراد شما را پیدا کنند، باید جاده‌هایی بسازید که آنها از طریق آن به شما برسند. این دقیقا همان جایی است که لینک سازی می‌تواند به داد شما برسد.

اکثریت افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند در نهایت روی نتایج ارگانیک کلیک می‌کنند. در واقع، به ازای هر کلیک روی نتایج پولی گوگل، ۱۱.۶ کلیک بر روی نتایج ارگانیک می شود!

لینک سازی اشتباه

لینک سازی اشتباه

و برای آنکه بتوانید رنک و رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید، به لینک و لینک سازی نیاز دارید.

همین موضوع مرا به افسانه دوم می رساند.

 

۲. شما برای رنک گرفتن به لینک نیاز ندارید

من نمی‌توانم باور کنم که هنوز افرادی هستند که در سال ۲۰۱۹ به چنین چیزی اعتقاد دارند، اما واقعیت این است که چنین افرادی هستند. به همین دلیل هم من اخیرا یک مطالعه موردی را منتشر کردم، درباره پروژه‌ای که روی آن کار می‌کردم.

برای آنکه به طور مختصر این مورد را توضیح دهم، باید بگویم در آن پروژه من هرچه بک لینک‌های مرتبط تر و قوی تری  با دامین آتوریتی بالاتر می‌ساختم، سایت برای عبارات کلیدی هدف خود رنک بالاتری می‌گرفت. منظور این نیست که لینک‌ها تنها فاکتور مهم در الگوریتم‌های گوگل هستند، اما بدون شک بک لینک‌های مرتبط و قوی تاثیر بسیار زیادی روی رنک و رتبه شما خواهند داشت.

۳. فقط لینک هایی که دامین آتوریتی آنها بالاست اهمیت دارند

به عنوان یک لینک ساز، باید کاملا به دنبال سایت‌های هدف با کیفیت بالا باشید. هرچند، این سایت‌ها هم نباید تنها مواردی باشند که برای شما اهمیت دارند.

گاهی اوقات دامین آتوریتی پایین می‌تواند تنها نشان دهنده جدید بودن سایت باشد. اما لطفا یک لحظه این معیارها را فراموش کنید. مرتبط بودن نیز علاوه بر دامین آتوریتی اهمیت دارد. اگر لینکی هست که کاملا مرتبط به وبسایت شماست اما DA پایینی دارد، حتما همچنان باید آن را مورد هدف قرار دهید. در واقع، اغلب سایت هایی که بسیار به وبسایت شما مرتبط هستند، احتمالا شاخصه‌های خیلی بالایی ندارند و علت این موضوع دقیقا این است که موضوعی کاملا تخصصی و منحصر به فرد دارند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اغلب موارد، مرتبط بودن مهم‌تر از DA  است.

وقتی صرفا فقط روی شاخصه‌های وبسایت تمرکز می کنید، وبسایت‌هایی که بسیار به شما مرتبط هستند را فراموش می‌کنید. لینکی که سیگنال‌های قابل اعتماد بودن را به وبسایت شما می‌دهد، ارزشمندتر از لینکی است که به لحاظ شاخصه‌های دیگری که گوگل به آنها اهمیت نمی‌دهد، مهم تلقی می‌شود.

دلیل دیگر این موضوع این است که الگوریتم های گوگل به دنبال تنوع در پروفایل بک لینک شما هستند. شاید فکر کنید پروفایلی با بیش از ۱۰۰ لینک که تمام آنها DA بالای ۹۰ دارند یک موهبت به تمام معناست. در واقع، گوگل به چنین پروفایلی مشکوک خواهد شد. بنابراین با اینکه باید حتما به دنبال سایت‌هایی با DA بالا باشید، سایت های تازه کار ولی ارزشمند را فراموش نکنید. یکی از معمول‌ترین روش‌های لینک سازی اشتباه هم همین است.

۴. شما باید برای صفحات پولساز خود نیز لینک سازی کنید

وقتی می‌گویم “صفحات پولساز”، منظورم صفحاتی است که شما در آنها به طور خاص به دنبال تبدیل هستید، چه تبدیل کاربر به لید یا تبدیل لید به خریدار.

شاید ترجیح می‌دهید که اگر تلاشی برای ساخت این جاده‌های دیجیتالی می‌کنید که قرار است ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت کنند، تمامی این ترافیک به سمت این صفحات پولساز هدایت شوند، درست است؟

در واقعیت، باید دقیقا رویکرد متضادی را اتخاذ کنید. اول از همه، مراجعه به سایت‌هایی که در حوزه تخصصی شما هستند و درخواست از آنها برای لینک دادن به صفحات پولساز، کاملا یک روش اسپم و نامناسب است. در واقع شما با این کار به پاشنه آشیل خود را می‌زنید!

اما مهم‌تر از همه این است که این صفحات پولساز معمولا صفحاتی نیستند که محتوا یا اطلاعات ارزشمندی داشته باشند. وبمسترها معمولا به صفحاتی لینک می‌دهند که محتوای ارزشمند و قابل استنادی دارند، نه صفحه‌ای که محصولات یا خدمات شما را نشان می‌دهد.

ساخت لینک به ابزارهای قابل لینک (کمی بعد بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد) شانس شما را برای موفقیت افزایش داده و پروفایل بک لینک صفحات پولساز شما را نیز در بلند مدت ارتقاء خواهد داد.

۵. شما باید بهترین و آموزنده ترین  منابع لینک‌پذیر (linkable asset) را بسازید

اگر دقیقا با ” منابع لینک‌پذیر linkable asset ” آشنا نیستید، به صفحه ای در وبسایت شما گفته می‌شود که به طور خاص برای جذب لینک یا تشویق کاربر به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. این منابع می‌توانند به شکل‌های گوناگونی باشند: صفحات اصلی، ویدئوهای بامزه، بازی و غیره.

البته، ایجاد منابع لینک‌پذیر به این آسانی ها هم نیست و فرآیند پیدا کردن ایده‌ای برای داشتن منابعی ارزشمند که لینک شدنی باشند آسان نیست. به همین دلیل است که برخی افراد روی “تکنیک آسمان خراش” حساب می‌کنند. این تکنیک به زمانی گفته می شود که شما به منابع قابل لینک که رقبای شما ساخته اند نگاه می کنید، یکی را انتخاب می کنید و بعد سعی می کنید از آن تقلید کرده و یک نمونه بهتر و بزرگ‌تر از آن را بسازید. این روش، روش ناکارآمدی نیست اما اصلا فکر نکنید که حتما باید چنین کاری انجام دهید.

لازم نیست منابع لینک‌پذیر موارد سنگین و بزرگی مانند “راهنمای کامل” یا گزارشات تحقیقاتی بسیار عظیم باشند. به جای تولید مطلبی که صرفا تعداد لغات بیشتری از رقیبتان دارد، تحقیقات خود را شروع کرده و روی ساخت منبع قدرتمندی تمرکز کنید که افراد در حوزه تخصصی شما به آن علاقمند می‌شوند.

ارزش منابع قابل لینک بسیار وابسته به پیدا کردن یک زاویه صحیح و دقت اطلاعاتی است که ارائه می‌کنید، نه حجم آن.

۶. هرچه ایمیل‌های بیشتری ارسال کنید، لینک‌های بیشتری به دست خواهید آورد

من چند سئوکار می‌شناسم که دوست دارند مخاطبین بسیار زیادی داشته باشند- آنها به هرکسی که حتی کوچکترین ربطی به حوزه تخصصی آنها دارد ایمیل می‌زنند. این یک قاعده قدیمی فروش است: این ایده که مکالمات بیشتر منجر به تبدیل و فروش‌های بیشتر می‌شود، در واقع در فروش، این امر کاملا صادق است. اما در لینک سازی، آنقدرها این قانون صحیح نیست.

دلیل این امر آن است که در لینک سازی، وقتی پیامی که می‌نویسید فکر شده‌تر شخصی سازی شده‌تر باشد، شانس شما نیز برای گرفتن لینک بیشتر می‌شود. برای وبمسترها آنقدر ایمیل روی ایمیل ارسال می‌شود که آنها به راحتی از ایمیل‌های معمولی و عادی عبور می‌کنند.

لازم است که این وبمسترها به خوبی متقاعد شوند که لینک دادن به سایت شما کاری ارزشمند است. اگر انتخاب کنید به هر سایت کوچک و بزرگی ایمیل بزنید، زمانی برای نوشتن پیامی خاص برای هرکدام از سایت‌های ارزشمند هدف خود نخواهید داشت.

۷. تنها مزیت لینک سازی، در الگوریتم ها است

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردم، لینک‌ها برای الگوریتم های گوگل بسیار اساسی و مهم‌اند. هرچه بک لینک‌های باکیفیت‌تری بسازید، احتمال آنکه برای عبارت‌های کلیدی هدف خود در گوگل رنک بگیرید بیشتر می‌شود.

این هم یکی از دلایل لینک سازی است اما تنها دلیل برای ساخت لینک نه. در واقع، لینک سازی می‌تواند چند مزیت غیر الگوریتمیک نیز داشته باشد.

اول از همه، دیده شدن برند است. لینک سازی باعث می شود نه تنها در بلند مدت گوگل شما را ببیند، بلکه باعث می‌شود کاربران به سرعت متوجه شما شوند. وقتی کاربران با لینک شما مواجه می‌شوند، به این فکر نمی‌کنند که کلیک کردن روی آن چقدر می‌تواند به رنک شما در گوگل کمک کند؛ آنها فقط روی لینک شما کلیک می‌کنند و بعد به سایت شما منتقل می‌شوند.

لینک سازی همچنین می‌تواند به ایجاد رابطه نیز منجر شود. به دلیل اینکه لینک سازی ماهیتی کاملا طبیعی دارد، شما در پایان این کار می توانید با اینفلوئنسرها و افراد صاحب قدرت در حوزه تخصصی خود صحبت کنید. این صحبت ها الزاما زمانی که آنها لینک شما را درج کردند، پایان نمی پذیرد.

در واقع؛ اگر مکالمات شما هر بار وقتی لینک شما درج می‌شود، پایان یابد، بدانید که بازاریابی را اشتباه انجام می‌دهید. از توجهی که به شما دارند استفاده کرده و ببینید چه کارهایی می‌توانید برای یکدیگر انجام دهید. ساختن لینک صرفا برای گوگل روش لینک سازی اشتباه بعدی ماست

 ۸. شما تنها باید به دنبال انکرتکست‌هایی باشید که مطابقت دقیق با عبارت‌های کلیدی شما دارند

همه افسانه ها، صرفا از داستان ها و تخیلات افراد منشاء نمی‌گیرند. برخی از افسانه‌ها به این دلیل وجود دارند که بخشی از آنها حقیقت است یا زمانی حقیقت بوده است. استفاده از انکرتکستی که دقیقا مطابق با عبارت کلیدی شما باشد، از این دست افسانه ها است.

در آخرین روزهای سئو/ لینک سازی، یکی از بهترین روش‌ها برای رقابت و برتری داشتن، استفاده از عبارت کلیدی/ نام برند هدف به عنوان انکرتکست برای بک لینک‌ها بود. استفاده بیش از اندازه از عبارت کلیدی و کلاکینگ نیز موثر و کارآمد بودند.

اما در صنعت سئو، زمانه عوض شده است و من معتقدم این تغییرات، تغییرات خوبی بوده است. وقتی گوگل پروفایل بک لینکی را می‌بیند که تنها از چند واریاسیون انکرتکست استفاده کرده است، شما را مستحق اخطار یا پنالتی می‌بیند. در حال حاضر چنین کاری اسپم تلقی می‌شود. برای گوگل، چنین چیزی، یک پروفایل بک لینک طبیعی نیست.

به همین ترتیب، باید توجه داشته باشیم که خود کیفیت لینک با اختلاف مهم تر از انکر تکستی است که با آن می‌آید.

در واقعیت هم چنین چیزی خارج از کنترل شماست. وقتی شما به شکل صحیح لینک سازی کنید، در واقع با وبمسترهایی همکاری می‌کنید که لینک شما را منتشر می‌کنند. شما ۱۰۰ درصد روی اوضاع کنترل ندارید و وبمستر در نهایت همان انکرتکستی که خودش می‌خواهد را استفاده می‌کند.

بنابراین باید لینک‌های داخلی خود را تا جای ممکن با انکرتکست‌های بهینه، بهینه‌سازی نمایید اما به خاطر داشته باشید که از توزیعی از انکرتکست‌های گوناگون استفاده کنید. ین که تمام لینک های سایت را با یک یا چند انکرتکست بسازید و یا یک کلمه خاص را فقط لینک کنید روش لینک سازی اشتباه مرگبار است.

۹. لینک سازی نیاز به توانمندی های فنی دارد

من جدا از اینکه یک لینک ساز هستم، مدیر هم هستم. وقتی لینک سازهای دیگر را استخدام می‌کنم، یکی از تردیدهایی که معمولا با آن مواجه می‌شوم، مربوط به مهارت‌های فنی است. بسیاری از افرادی که با لینک سازی آشنا نیستند، فکر می‌کنند که این کار نیاز به کدنویسی یا توانمندی‌هایی مربوط به توسعه وب دارد.

با اینکه داشتن چنین توانمندی‌هایی اصلا در کار لینک سازی شما خللی وارد نمی‌کند، من می‌خواهم به شما بگویم که داشتن چنین مهارت‌هایی به هیچ عنوان ضروری نیست. لینک سازی بیشتر به خلاقیت، توانایی برقراری ارتباط و استراتژی نیاز دارد تا اینکه به اطلاع از چگونگی نوشتن حلقه for در جاواسکریپت نیاز داشته باشد.

اگر توانمندی قانع کردن، تولید محتوای ارزشمند یا شناسایی چیزهای جدید را دارید، می‌توانید به لینک سازی بپردازید.

۱۰. تمامی لینک های فالو، ارزش برابری دارند

تمامی لینک‌ها برابر ساخته نمی‌شوند و من حتی درباره تفاوت میان لینک های فالو و نوفالو صحبت نمی‌کنم. در واقع، تفاوت‌هایی میان لینک های فالو وجود دارد.

مثلا بیایید راجع به لینکهای edu صحبت کنیم. لینک سازان بیش از همه به دنبال ساخت چنین لینک‌هایی هستند چرا که تصور می‌شود چنین لینک‌هایی قدرت بسیار بالایی دارند. فرض کنیم شما دو لینک از یک وبسایت edu یا همان وبسایت‌های دانشگاهی و آموزشی دارید. این دو لینک هر دو روی یک دامنه هستند، آتوریتی یکسانی دارند اما در صفحات جداگانه‌ای هستند. یکی از آنها روی صفحه مربوط به بورس تحصیلی است و دیگری روی صفحه پروفسوری است که با دقت نیز از آن محافظت می‌شود.

هر دو این لینک‌ها، لینک‌های فالو هستند، بنابراین طبیعتا هر دو باید وزن یکسانی داشته باشند، این طور نیست؟

نه درست نیست! موتورهای جستجو آنقدر هوشمند هستند که تفاوت میان لینک هایی که به سختی به دست می‌آیند و لینک هایی که هر کسی می‌تواند درج کند را متوجه شوند.

جدا از این، جایی که لینک در صفحه درج شده است نیز اهمیت دارد. حتی اگر دو لینک دقیقا روی یک صفحه باشند (نه فقط روی یک دامنه)، لینکی که بالای صفحه است (لینکی که می توان بدون اسکرول کردن آن را دید) وزن بیشتری دارد.

نتیجه گیری

لینک سازی و سئو، علوم نجوم نیستند. به لطف تغییرات سریع استانداردهای گوگل و همچنین بخاطر این حقیقت که ترک عادت موجب مرض است، سردرگمی‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و روش های اشتباه لینک سازی بیش از روش‌های دیگر است. به همین دلیل هم پاسخ‌ها و استراتژی‌هایی که به دنبال آنها هستید همیشه واضح و مشخص نیستند.

گفته می‌شود نکات بالا، بزرگ‌ترین و فراگیرترین افسانه ها در این صنعت می‌باشند. امیدوارم توانسته باشم آنها را برای شما روشن نمایم.

بیشتر بخوانید:     دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته     دوربین مداربسته اصفهان   دوربین مداربسته شیراز



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با آنلاین شدن زندگی بشر تبلیغات اینترنتی به عنصر جدایی ناپذیر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شد.  تمامی سبک‌های بازاریابی معرفی شده در کتب بازاریابی کلاسیک، امروزه به شکلی مدرن در حال معرفی مجدد خود هستند و هر روز دچار تغییر و تنوع بیشتر می‌شوند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی جامعه مخاطبان بگذارند، جامعه مخاطبانی که به صورت بالقوه در بستر اینترنت حضور دارند، فقط کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

برای راه اندازی کمپین‌های آنلاین نیاز به ابزارهای آنلاین خواهید داشت. ابزارها با قابلیت‌های هوشمند خود اثر بخشی کمپین‌های تبلیغاتی شما را بالا می‌برند. در این مقاله به معرفی ۴ ابزار قدرتمند در تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

۱.پلتفرم Google ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - پلتفرم Google ADS

اگر در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل به نتایج دقت کنید متوجه می‌شوید که در نتایج صفحه اول و دوم گوگل، در کنار لینک برخی از سایت‌ها عبارت اختصاری AD قرار گرفته است.  این بدین معنی است که این سایت برای ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل از قابلیت تبلیغات در گوگل استفاده کرده است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل باید از پلتفرم Google ADS استفاده کنید.

پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تبلیغات کلیکی در گوگل محسوب می‌شود و به شما امکان ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو و درست جلوی چشم مخاطبانتان را می‌دهد. کارکرد این ابزار منطقی به نظر می‌رسد و به این صورت است که گوگل در ازای دریافت هزینه، سایت شما را تبلیغ می‌کند. اما در واقع عملکرد گوگل ادز به این صورت است که گوگل بابت نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای از شما کسر نمی‌کند و فقط در ازای کلیک هر کاربر بر روی لینک تبلیغ شما مبلغی را از حساب کاربری شما کسر می‌کند.

اما ماجرا همینجا تمام نمی‌شود. پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار کامل و قدرتمند است که تنظیمات ویژه‌ای را برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند :

  •       تخصیص بودجه روزانه
  •       تخصیص بودجه ماهانه
  •       تعیین هزینه کلیک برای هر کلمه
  •       نمایش تبلیغ در بازه زمانی خاص
  •       نمایش تبلیغ در محدوده جغرافیایی خاص
  •       انتخاب موبایل، دسکتاپ، تبلت برای نمایش تبلیغ

این‌ها مواردی هستند که به مدیریت بهتر هزینه‌ها کمک می‌کنند. گوگل ادوردز امکان لینک شدن به ابزار آماری گوگل آنالیتیکس را دارد و از این طریق می‌توان کمپین بهینه‌تری را مدیریت کرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت شما به منابع نامحدود آموزش گوگل ادوردز متصل می‌شوید. در میان این آموزش‌ها سایت‌های فارسی نیز آموزش‌های با کیفیتی را ارائه کرده‌اند. اما اگر فرصت این کار را ندارید از یک نیروی متخصص کمک بگیرید. همچنین چند آژانس‌های تبلیغاتی مانند نوین مارکتینگ هستند که برای ثبت آگهی در گوگل می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

۲.پلتفرم Facebook ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Facebook ADS

فیس‌بوک یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست و تبلیغات در Facebook ADS طرفدار زیادی دارد. فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید تا در هر بار نمایش بتوانید توجه بالای مخاطب را جلب کنید. فرقی نمی‌کند که قصد شما فروش محصول باشد یا برندینگ در هر دو حالت  می‌توانید با هر بار ارائه تبلیغ جدید نرخ کلیک را بالا ببرید.

تفاوت Facebook ADS با Google ADS در این است که شما در Facebook ADS نیاز به ساختن صفحه فیس بوکی دارید و از طریق آن باید برای تبلیغ اقدام کنید. در صورتی که در گوگل ادوردز، سایت یا کانال تلگرامی شما برای راه اندازی کمپین کافیست.

در Facebook ADS به سادگی ‌توانید هدف خود را از راه اندازی کمپین در بخش Facebook ADS Manager تعریف کنید و در انتهای کمپین میزان موفقیت کمپین خود را اندازه‌گیری کنید.

شبیه قابلیتی که گوگل ادز برای انتخاب زبان و مکان و دستگاه در اختیارتان می‌گذارد، Facebook ADS نیز امکان سفارشی سازی به شما می‌دهد تا بتوانید آیتم‌های نمایش تبلیغ خود را برای جامعه هدف خود به صورت سفارشی تنظیم کنید. در این حالت می‌توانید مخاطب خود را بر اساس سن، جنسیت ،زبان و منطقه جغرافیایی آن‌ها هدف گذاری کنید.

اگر کسب‌وکار شما  سایت یا اپلیکیشن نیز داشته باشد  می‌توانید بر اساس ترافیک سایت یا فعالیت‌های اپلیکیشن نیز جامعه مخاطبان خود را تعیین کنید.

Facebook ADS نیز همانند Google ADS قابلیت بودجه بندی داشته و می‌توانید بودجه روزانه خود را به صورت روزانه و یا برای بازه زمانی اجرایی کمپین مشخص کنید.

هر تبلیغ در Facebook ADS می‌تواند تنها ۲۵ کاراکتر داشته باشد اما امکان گذاشتن ۵ عکس قطعا به جذابیت تبلیغ شما کمک می‌کند.

 

۳. پلتفرم Affiliate ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Affiliate ADS

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از روش Affiliate Marketing که منجر به سود مالی برای مشتریان و رشد سود مالی برای شما می‌شود .

در این روش یک ناشر به عنوان واسط میان مخاطبان و ارائه دهنده سرویس قرار می‌گیرد و به اصطلاح ناشر تبلیغ نامیده می‌شود. به ازای هر خرید کاربر از سرویس دهنده کارمزدی به ناشر تبلیغ تعلق می‌گیرد. تفاوت این روش با گوگل ادز در این است که در روش Affiliate ADS یک تبدیل واقعی اتفاق افتاده است. بدین معنی که خرید اتفاق می‌افتد و کاربر به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود بعد از آن کارمزد به ناشر تبلیغ پرداخت می‌شود.

برای ساخت کمپین Affiliate ADS پلتفرم‌های مختلفی مانند CJ , rakuten و lazada وجود دارد که از طریق آن می‌توانید زمانبدی کمپین، نرخ پورسانت و لیست بنرها را تعیین کنید تا گزارش عملکرد را در طول کمپین به شما ارائه دهد.

 

۴.پلتفرم Native ADS

یکی از خاص‌ترین نوع تبلیغات در دنیای وب، تبلیغات همسان یا Native Advertising می‌باشد. تبلیغات همسان کمترین مزاحمت و مناسب‌ترین پیشنهاد را برای کاربران وب دارد، از این رو  کاربران توجه بیشتری به تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری داشته و کلیک‌های هدفمندتری را دارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل کاربر به مشتری در این تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات بنری می‌باشد.

دلیل اثربخشی بالای این نوع تبلیغات یکپارچگی تبلیغ با سایتی است که کاربر در حال بازدید از آن است به همین دلیل کاربر حس می‌کند در حال دیدن یک پیشنهاد است تا یک تبلیغ تجاری .

Native ADS نیز مانند Google ADS به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از شما کسر نمی‌کند بلکه فقط به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین ابزارهای Native ADS در داخل ایران سایت موفق یکتا نت می‌باشد که این قابلیت را دارد که تبلیغ شما را در معتبرترین رسانه‌های ایران و فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش دهد. هدفمندی در این نوع تبلیغات شامل موقعیت جغرافیایی کاربران، ارتباط موضوعی تبلیغ با سایت و دستگاه نمایش تبلیغ می‌شود.  

همچنین در خارج از ایران این سرویس توسط سایت‌های Outbrain و  taboola ارائه می‌شود.

شما برای برای کمپین‌های تبلیغاتی کدام ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

 منبع: نوین مارکتینگ

دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته       دوربین مداربسته اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در حال حاضر، همه‌چیز در فضای آنلاین اتفاق می‌افتد؛ بنابراین شاید تصمیم گرفته باشید فورا یک وب‌سایت برای کسب‌وکار یا سازمانتان راه‌اندازی کنید یا وب‌سایت فعلی خود را احیا کنید. حتما هنگام جستجوی نکات مفید، با اصطلاح «سئو» روبرو شده‌اید. سئو چه معنایی دارد؟ در این مقاله معنی این اصطلاح و بهترین روش استفاده از آن را توضیح می‌دهیم!

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization یا «بهینه‌سازی موتور جستجو» است. در این روش صفحات خود در وب را به شکلی بهینه می‌کنید تا در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند. سئو بر بهبود رتبه‌ سایت شما در نتایج جستجوی طبیعی و غیر پولی تمرکز می‌کند. اگر وب‌سایتی دارید و می‌خواهید بازدید بیشتری داشته باشد، سئو باید به بخشی از فعالیت‌های بازاریابی‌ شما تبدیل شود.

الگوریتم سئو گوگل

رتبه‌بندی نتایج جستجو توسط الگوریتم گوگل انجام می‌شود. اگرچه الگوریتم گوگل سِرّی است، اما سال‌ها تجربه در حوزه سئو منجر به شناخت عوامل مهم و موثر در این رتبه‌بندی شده است. عوامل موثر در الگوریتم گوگل را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

عناصر درون صفحه موثر در سئو

بخشی از رتبه سایت شما به عناصر درون صفحه بستگی دارد. عناصر درون صفحه موثر در سئو مواردی در سایت هستند که بر آن‌ها کنترل دارید و می‌توانید بر آن‌ها اثر بگذارید؛ ازجمله جنبه‌های فنی (کیفیت کد و سرعت سایت) و جنبه‌های مربوط به محتوا (مثل ساختار وب‌سایت یا کیفیت تبلیغات در آن). این‌‌ها عناصر درون صفحه موثر در سئو هستند.

عناصر خارج از صفحه موثر در سئو

علاوه بر عناصر درون صفحه، عناصر خارج از صفحه هم بر سئو اثر می‌گذارند. این عناصر عبارت‌اند از: لینک دسترسی به سایت شما در سایر وب‌سایت‌ها، توجه رسانه‌های اجتماعی به شما و سایر فعالیت‌های بازاریابی خارج از وب‌سایت.

اثرگذاری بر عناصر خارج از صفحه دشوار است. مهمترینِ این موارد، تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که افراد را به سایت شما هدایت می‌کند. هرچه سایت‌های مرتبط‌تر و باکیفیت‌تری به وب‌سایت شما لینک بدهند، رتبه‌ شما در گوگل بالاتر می‌رود.

یکی دیگر از عناصر مهم خارج از صفحه، جایگاه رقابتی شما در بازار اختصاصی کسب‌وکارتان است. کسب رتبه خوب در بعضی بازارهای کوچک و اختصاصی از بقیه بازارها سخت‌تر است. بنابراین، جایگاه رقابتی شما در یک بازار اختصاصی، اثر زیادی بر رتبه شما در نتایج جستجو دارد.

سئوی جامع یا Holistic SEO

«سئوی جامع» چیزی فراتر از اجرای چند ترفند برای گرفتن رتبه خوب است؛ ساخت و حفظ یک وب‌سایت‌ عالی باید هدف اصلیتان باشد. اصلا سعی نکنید گوگل را فریب دهید، بلکه برای سئو باید استراتژی بلندمدت و پایدار داشته باشید. اگر وب‌سایتتان به‌اندازه کافی باکیفیت باشد، به‌طور خودکار رتبه خوبی کسب می‌کند. گوگل می‌خواهد کاربرانش را به صفحات مناسب هدایت کند؛ زیرا ماموریتش فهرست کردن همه اطلاعات آنلاین دنیا و فراهم کردن امکان دسترسی به این اطلاعات مفید برای همه مردم دنیا است.

همچنین، یکی دیگر از اهداف مهم گوگل کسب درآمد است. برای دستیابی به این هدف، باید مطمئن شوند که مردم همچنان به استفاده از گوگل ادامه می‌‌دهند. پس باید نتایج موردنظر مردم را به آن‌ها نشان بدهند. بنابراین، اگر وب‌سایتتان بهترین وب‌سایت یک بازار اختصاصی باشد، گوگل هنگام فهرست کردن نتایج، رتبه بالایی به آن می‌دهد.

اگر می‌خواهید همیشه رتبه بالایی در گوگل داشته باشید، باید استراتژی دقیق و جامعی برای سئو داشته باشید که به همه جنبه‌های وب‌سایتتان و روش‌های بازاریابی در آن توجه کند. مسائل فنی، تجربه کاربر و محتوای وب‌سایتتان باید عالی باشند. اگر می‌خواهید رتبه خوبتان در گوگل را حفظ کنید، باید از سئوی جامع کمک بگیرید.

پاسخ سوالات دیجیتال مارکتینگ توسط ژان بقوسیان

 

پلاگین Yoast چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟

یکی از مزایای اصلی افزونه «یوست» در سئو این است که در ایجاد محتوای عالی و کسب رتبه برتر به شما کمک می‌کند. تحلیل این افزونه درباره سئو و خواندنی بودن محتوایتان، سرنخ‌هایی در اختیارتان می‌گذارد تا محتواهایی بسازید که هم انسان‌ها و هم موتورهای جستجو از آن لذت ببرند! سئوی پریمیوم یوست به شما کمک می‌کند تا محتوایتان را برای کلمات مترادف و کلیدواژه‌های مرتبط بهینه کنید و حتی می‌توانید با استفاده از پیشنهاد‌های افزونه یوست در مورد طراحی لینک‌های درون سایت، ساختار سایتتان را تقویت کنید.

 

نتیجه‌گیری

سئو روش بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای رسیدن به جایگاه برتر و رتبه عالی در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو است. در شرکت یوست اعتقاد بر این است که سئوی جامع بهترین راه کسب رتبه برتر برای وب‌سایتتان است؛ زیرا با این روش می‌توانید همه جنبه‌های سایت را فوق‌العاده کنید. از هیچ ترفند فریبکارانه‌ای در سئو استفاده نکنید؛ زیرا درنهایت، اثر منفی بر رتبه‌ شما می‌گذارد. در عوض، با در نظر گرفتن خواسته‌های کاربران، سئوی جامع را اجرا کنید و در بلندمدت از آن نفع ببرید.

بیشتر بخوانید:

http://tejarat-online.irancnblog.com/

http://webinja.irancnblog.com/

http://tejarat-farda.irancnblog.com/

http://webkaran-seo.irancnblog.com/

http://webbaran.irancnblog.com/

http://online-tejarat.irancnblog.com/

http://web360.irancnblog.com/



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر


 طراحی سایت موضوعی است که مشاغل مختلف در کل کشور با توجه به نیاز خود اقدام به انجام آن می کنند. در این میان اگر چه پروسه طراحی سایت در همه کسب و کارها مشابهت های زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز در میان وبسایت های دیده می شود. در این مقاله به دو نوع خدمات طراحی سایت مشاغل یعنی طراحی سایت ورزشی و طراحی سایت رستوران می پردازیم.

 

نحوه طراحی یک سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی برای کسب و کارها و افراد شاغل در این صنعت در نظر گرفته شده است. برای مثال ممکن است شما یک ورزشکار حرفه ای باشید و تصمیم بگیرید تجربیات خود در زمینه رشته ورزشی خاص را به اشتراک عموم بگذارید در این موقعیت طراحی سایت ورزشی اختصاصی برای شما بهترین گزینه است.

 

برای انجام پروژه طراحی سایت ورزشی مورد نظر خود پیشنهاد می کنیم نکاتی را در نظر داشته باشید. قبل از هر چیز برای خود به شکلی شفاف مشخص کنید که هدفتان از طراحی سایت چیست؟ چه خدماتی می خواهید ارائه دهید و در نهایت از نظر مالی چه منافعی برای شما خواهد داشت.

بعد از در نظر گرفتن این اهداف سعی کنید در طول پروسه اجرای طراحی سایت ورزشی مطالب مورد نظر خود را که دوست دارید در سایت بارگذاری شود آماده کنید. یک وبسایت به محتوای درون آن است که ارزشمند می شود.
 موضوع مهم بعدی این است که در نظر بگیرید که وبسایت شما چه خلاقیتی متمایز نسبت به دیگر وبسایت های فعال خواهد داشت. به عبارتی به این سوال پاسخ دهید که وجه تمایز وبسایت شما با دیگران چه چیزی خواهد بود؟ برای پاسخ به این سؤالات به دقت برنامه ریزی کنید و به خودتان زمان دهید تا ایده هایتان کامل شود. برای این موضوع به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

دنبال کردن ترندهای روز در طراحی سایت باشید

سایت های ورزشی ممکن است در ظاهر بسیار متفاوت باشند اما بسیاری از این سایت های ورزشی نقطه اشتراک زیادی نیز دارند برای مثال اکثر این وبسایت ها حجم وسیعی از اطلاعات را به شکلی منسجم به مخاطب با گرافیک زیبا ارائه می دهند. شما می توانید یکی از ترند های روز ورزشی یا یک شاخه مشخص از رشته ورزشی را به شکلی منسجم برای طراحی سایت در نظر بگیرید.

رعایت سادگی در طراحی

موضوع طراحی سایت شما که مشخص شد سعی کنید به شکلی کاملا ساده و روان طراحی سایت ورزشی را انجام دهید. روان بودن و سادگی عملکرد باعث می شود که مخاطبان بیشتری به شما مراجعه کنند و زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

توجه به برند

یک برند ورزشی ممکن است از یک خلاقیت ساده شکل بگیرد. اگر ایده خود را به درستی انتخاب کرده اید به نام برند، لوگو و نحوه تبلیغات نیز توجه داشته باشید. سعی کنید در فرآیند طراحی سایت یک شخصیت متمایز برای برند خود ایجاد کنید.

نمایش اطلاعات مسابقات

به روز رسانی متداوم در وبسایت شما مهمترین موضوعی است که مخاطب شما بارها و بارها به وبسایت شما سر بزند. بنابراین بخشی را برای اطلاع رسانی در زمینه ورزشی که شما بر روی آن تمرکز کرده اید در نظر بگیرید.

پروفایل های شبکه های اجتماعی

قدرت شبکه های اجتماعی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست. اما اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی باید به یک وبسایت معتبر ارجاع بدهند. بنابراین همزمان با طراحی سایت ورزشی خود به فکر فعالیت منسجم در شبکه های اجتماعی مختلف نیز باشید.

 

 

طراحی سایت رستوران

نوع دیگری از وبسایت های امروز که با تقاضای زیادی روبرو شده است سایت های رستورانی است. طراحی سایت رستوران و فست فود باعث می شود که شما مشتریان بیشتری به صورت غیر حضوری و سفارشی داشته باشید. اما صرف طراحی سایت معمولی برای شما در شرایط کنونی راه گشا نخواهد بود.

در مورد طراحی سایت رستوران نیز شما باید به فکر خلاقیت های جدید و ایده های نو باشید. ببینید در صنعت خودتان چطور می توانید خدمات با کیفیت و ارزان تری به مشتریان ارائه کنید و این موضوع را در فرآیند طراحی سایت رستوران خود اعمال کنید.

موبایل فرندلی در طراحی سایت رستوران

موضوع مهم بعدی در خصوص طراحی سایت رستوران این است که وبسایت شما باید برای کاربران موبایل طراحی زیبا و ساده ای داشته باشد. بسیاری از مشتریان شما ممکن است در اطراف رستوران شما باشند و با استفاده از گوشی همراه بخواهند در سایت شما منو غذا ها را مشاهده کنند.

بنابراین طراحی سایت رستوران خود را موبایل فرندلی و کاملا ریسپانسیور طراحی کنید.

رزرو و ارسال آنلاین

قطعا اشخاصی که به دنبال وبسایت رستوران می گردند در نهایت خدمات ارسال غذا به محل سکونت خود را پیگیری می کنند. بنابراین در طراحی سایت رستوران خود امکان رزرو و ارسال رایگان را حتما قرار دهید.

امکانات سایت رستوران

برای سایت یک رستوران امکانات بسیاری را میتوان در نظر گرفت. برخی از امکانات یک سایت رستورانی عمومی بوده و برای همه سایتها باید در نظر گرفت مانند صفحه درباره ما و رستوران و یا صفحه تماس با ما و منوی رستوران و دیگر امکانات عمومی که برای یک سایت رستورانی ضرورت محسوب می شوند.

 

نکته پایانی

همانطور که مشاهده کردید و از مطلب بالا هم کاملا مشخص است، طراحی سایت یک موضوع بسیار فنی است و در نتیجه برای طراحی سایت به هر شرکت و هر شخصی نمی توان اعتماد کرد. شرکت طراحی سایت رایان یکی از پرسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران است. پیشنهاد می کنم اگر تصمیم به طراحی سایت گرفته اید به سایت شرکت رایان مراجعه کنید، نمونه کارهای این شرکت را ببینید و با دیدی باز یک وبسایت حرفه ای برای خود سفارش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 

اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدخود یکی از ویژگی‌های جذاب یعنی امکان آپلود فیلم‌های بیش‌تر از یک دقیقه را تحت عنوان IGTV فراهم کرده است. این ویژگی فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها به وجود آورده است تا بتوانند مخاطبان بیش‌تری جلب کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این امکان می‌پردازیم و نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام را هم بیان می‌کنیم.

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV اینستاگرام بستری در اینستاگرام است که امکان آپلود ویدیوهای بیش‌تر از یک دقیقه را برای شما فراهم می‌کند، حتما می‌دانید که تا پیش از معرفی این امکان شما فقط می‌توانستید فیلم‌های یک دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی آپلود کنید و این موضوع برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا مشکل بسیار بزرگی بود. البته بهتر است بدانید کاربران عادی اینستاگرام فقط مجاز به آپلود ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای هستند اما برای افراد مشهور مانند سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حداکثر زمان ویدیو به یک ساعت هم می‌رسد.

IGTV مخفف چیست؟

اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که IGTV اینستاگرام مخفف چه عبارتی است؟!
IGTV اینستاگرام در حقیقت ترکیبی از دو واژه Instagram و TV است که برای سادگی در گفتار به شکل اختصار IGTV نامیده شده است.

کاربردهای IGTV در اینستاگرام

بسته به نوع استفاده شما از اینستاگرام، IGTV می‌تواند کاربردهای مختلف داشته باشد، برای مثال اگر شما صاحب یک رسانه هستید می‌توانید ویدیوهای تهیه شده را در این پلتفرم قرار دهید و یا اگر در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت دارید می‌توانید قسمت‌هایی از برنامه‌ها را به صورت رایگان در این پلتفرم بارگذاری کنید. در ادامه این مطلب دیگر کاربردهای این پلتفرم ذکر شده است.

  • امکان عقب ـ جلو کردن ویدیو
  • امکان دانلود ویدیو
  • آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای تا ۶۰ دقیقه‌ای
  • امکان لایک و کامنت‌گذاری ویدیو توسط کاربر
  • امکان قرارگیری لینک در توضیحات ویدیو
  • پشتیبانی از رزولویشن ۴K
مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

با توجه به کاربردهایی که در قسمت قبل بیان شد شاید این گونه تصور شود که IGTV اینستاگرام یک پلت‌فرم بی‌نظیر برای بارگذاری و مشاهده ویدیو است اما این امکان در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شده و هنوز جای زیادی برای بهتر شدن دارد. با این اوصاف احتمالا شما هم حدس زده‌اید که این پلت‌فرم نسبت به رقبایش نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه این نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ مزیت‌های این پلت‌فرم می‌رویم

معایب IGTV اینستاگرام

  • پست‌های IGTV برخلاف دیگر پست‌ها گزارشات دقیق بازدید و… را در اختیار شما قرار نمی‌دهند پس نمی‌توانید متوجه شوید که از هشتگ‌ها چند نفر ورودی گرفته‌اید و یا چند بار پست شما در قسمت جست و جو قرار گرفته است.
  • عدم ارائه آمار دقیق از بازدید

مزیت‌های IGTV اینستاگرام

  • کنترل کامل ویدیو برخلاف ویدیوهای عادی اینستاگرام
  • امکان مشاهده پست‌های IGTV در همان صفحه پروفایل صفحه شما
  • امکان قراردادن لینک
  • Swip مستقیم در استوری برای مشاهده ویدیو بارگذاری شده در IGTV
  • امکان مشاهده در قسمت جست و جو سایر کاربران

نحوه استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام

شما به ۲ صورت می‌توانید از آی جی تی وی اینستاگرام استفاده کنید و این ۲ روش تفاوت خاصی ندارد در ادامه این ۲ روش ذکر شده است:
۱ـ استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام
برای استفاده از IGTV ساده‌ترین راه استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام است به این صورت که در قسمت جستجو در بالای صفحه سمت چپ روی آیکون IGTV کلیک می‌کنید تا وارد IGTV شوید
۲ـ نصب مجزای اپلیکیشن اینستاگرام آی‌جی‌تی‌وی
امکان دانلود آی جی تی وی به صورت مجزا در سیستم عامل اندروید و آی‌اوس فراهم است و شما می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور این برنامه را دانلود کنید و بعد از ورود به حساب کاربری می‌توانید از IGTV استفاده کنید.

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی IGTV اینستاگرام نیاز به هیچ کاری نیست و همین که اینستاگرام شما آپدیت باشد کافی است و این امکان به صورت خودکار برای شما فعال می‌شود. برای آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام‌تان می‌توانید به اپ استور یا گوگل پلی مراجعه کنید.

مراحل ساخت کانال در IGTV اینستاگرام

برای ساخت کانال IGTV لازم است اینستاگرام شما آپدیت شده باشد، بعد از آپدیت (در صورت نیاز) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • باز کردن قسمت IGTV
  • انتخاب آیکن چرخ‌دنده (تنظیمات) و کلیک روی گزینه Create Channel
  • انتخاب گزینه + و آپلود اولین ویدیو

شرایط و مراحل آپلود فیلم در IGTV اینستاگرام

بعد از ساخت کانال، کافی است روی تصویر نمایه خود کلیک کنید تا به صفحه بارگذاری منتقل شوید. در ادامه با کلیک روی + می‌توانید فیلم‌های موجود در گالری تلفن همراه‌تان را روی کانال ساخته شده بارگذاری کنید. بهتر است بدانید که در حال حاضر امکان ضبط یک ویدیو در قسمت IGTV به صورت مستقیم وجود ندارد و شما باید فیلم مورد نظر را از گالری تلفن همراه‌تان انتخاب و بارگذاری کنید.

حذف ویدیو از IGTV اینستاگرام

شاید شما به هر دلیل بخواهید ویدیوی بارگذاری شده را از IGTV حذف کنید در این صورت کافی است وارد قسمت IGTV شوید و روی ویدیوی مورد نظر کلیک کنید، سپس روی سه نقطه کلیک کنید و از منوی باز شده روی Delete کلیک کنید.

نکات کاربردی در مورد IGTV اینستاگرام

در قسمت‌های قبل اشاره شد که IGTV یکی از امکانات جدید اینستاگرام است و خالی از ایراد نیست اما با این حال می‌توان از این امکان کاربردی برای رشد مخاطبان پیج‌تان استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکات کاربردی IGTV را ذکر کرده‌ایم.

  • امکان ذخیره و بارگذاری لایو‌های برگزار شده در پیج شما
  • امکان پخش تمام صفحه ویدیوها برای مخاطبان
  • امکان بارگذاری ویدیوهای باکیفیت تا حجم ۳.۶ گیگابایت
  • پشتیبانی درآمدزایی از ویدیوهای آپلود شده در این قسمت

IGTV چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

IGTV اینستاگرام بسته به نوع کسب و کار شما می‌تواند مزیت‌های زیادی برای شما داشته باشد، شما از این امکان می‌توانید نهایت استفاده را ببرید تا کاربران بیش‌تری با شما آشنا شوند و کسب و کار شما بیش‌تر از همیشه رونق بگیرد. ارتباط تصویری با مخاطبان و استفاده از پتانسیل‌های IGTV می‌تواند به جلب اعتماد مخاطبان و وفادارسازی مشتریان کمک زیادی کند پس سعی کنید از این پتانسیل موجود استفاده کنید و کسب و کارتان را به کاربران بیش‌تری معرفی کنید. تولید محتواهای مرتبط با حوزه مورد فعالیت‌تان یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید.

 

جمع‌بندی

استفاده از امکانات به‌روز تکنولوژی می‌تواند به رونق کسب‌وکار و حتی برند شخصی شما منجر شود. آشنایی با الگوریتم اینستاگرام نیز باعث می‌شود نتایج بهتری از فعالیت در این شبکه اجتماعی بگیرید. IGTV اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی است که معرفی شده و این روزها کسب و کارهایی زیادی از آن استفاده می‌کنند تا مخاطبان بیش‌تری را با کسب‌وکارشان آشنا کنند. تولید محتوای اصولی و در نتیجه رشد مخاطبان موضوعی است که باید به صورت مداوم و مستمر حفظ شود تا بتوانید در دراز مدت از این امکان به بهترین نتیجه ممکن برسید.

منابع:

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

https://tejarat-farda.blogsazan.com/

https://tejarat-digital.blogsazan.com/

https://seoweb24.blogsazan.com/

https://webinja.blogsazan.com/



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()