نوشته شده توسط : جعفر
 

فعالیت اوج گستران در عرصه‌ی تأمین تجهیزات شبکه، سیستم‌های ارتباط رادیویی، مخابراتی، تجهیزات نظارتی و امنیتی (دوربین مداربسته) و هدف این شرکت توزیع مستقیم تجهیزات و فروش بدون واسطه‌ی آن‌ها است.

محصولات ارائه شده توسط اوج گستران

فروش تجهیزات شبکه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت اوج گستران است. دستگاه‌هایی مانند سوئیچ شبکه، روتر و اکسس پوینت، رادیو وایرلس، سرور و فایروال، دوربین مدار بسته و ... به قیمت بسیار مناسب در اوج گستران به فروش می‌رسد. همچنین تجهیزات پسیو شبکه همچون رک، کابل شبکه و فیبر نوری نیز به منظور تأمین هرچه بهتر اقلام مورد نیاز مدیران شبکه در این فروشگاه به فروش می‌رسد.

فروش تجهیزات مخابراتی و رادیویی از جمله فعالیت‌های تخصصی شرکت اوج گستران است که می‌توان به مواردی چون دیش و آنتن رادیویی، تجهیزات انتقال (PDH  و PCM)، دکل‌های مهاری و تجهیزات سانترال اشاره نمود.

فروش دوربین مداربسته نیز یکی دیگر از عمده فعالیت‌های این شرکت است. این شرکت با دارا بودن نمایندگی رسمی فروش دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن توانسته است بخشی از بازار دوربین مداربسته را به خود اختصاص دهد.

برند محصولات اوج گستران

 

از آنجایی که ارائه محصولات باکیفیت، از مهم‌ترین اهداف شرکت اوج گستران است، توزیع محصولاتی با برند معتبر باعث گسترش فعالیت این شرکت شده است. در زمینه تجهیزات شبکه و مخابرات محصولاتی با برند سیسکو، تی پی لینک، دی لینک، میکروتیک، یوبیکوییتی، انجنیوس، فوجیکورا و سومیتومو و در زمینه دوربین مداربسته برند داهوا، هایک ویژن، هایلوک، تیاندی و مکسرون ارائه می‌شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود، گارانتی و خدمات پس از فروش است. از این رو شرکت اوج گستران تمامی محصولات خود را گارانتی ارائه می‌کند.

خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی

باتوجه به افزایش تمایل کاربران به خرید اینترنتی، شرکت اوج گستران اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کرده است. این فروشگاه دارای تاییدیه از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و نماد اعتماد الکترونیک بوده تا کاربران با آسودگی خاطر اقدام به خرید اینترنتی نمایند.

مشاوره و پشتیبانی فنی

دریافت مشاوره صحیح و تخصصی نیاز به تیمی با دانش روز و تجربه‌ی بالا دارد و این دقیقه همان نقطه‌ی قوت تیم اوج گستران است. جذب افراد متخصص در اوج گستران باعث ارائه خدمات بهتر به افراد و توسعه‌ی این شرکت شده است. دریافت مشاوره از تیم ما کاملا رایگان است.

اصول مدیریت پروژه و عملیات اجرایی پروژه‌های شرکت بر این اساس است:

  1. بررسی و شناخت کامل انتظارات و درخواست کارفرما 

  2. طراحی پروژه  براساس استاندارد های روز دنیا 

  3. تهیه جدول زمانی و مدیریت منابع برای رسیدن به اهداف پروژه کارفرما

  4. ارتباط روشن و شفاف با تمامی شرکای تجاری شرکت

  5. پیگیری میزان پیشرفت پروژه و تنظیم دقیق پروژه

  6. نظارت مستقیم روی کیفیت کارهای انجام شده

  7. اجرا و تحویل پروژه در زمان مقرر 

نمونه پروژه های انجام شده توسط تیم فنی اوج گستران

  1. اجرای سیستم نظارتی تصویری یگان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

  2. مشاوره، تأمین تجیزات، طراحی و پیاده‌سازی انتقال دیتا شمال شرق کشور ( وزارت دفاع و ارتش)

  3. اجرای سیستم صوتی نمایشگاه هفته‌ی دفاع مقدس سپاه پاسدارن

  4. تأمین تجهیزات پسیو و اکتیو فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، ارومیه، قرچک

  5. تأمین تجهیزات اداره کل شبکه و زیر ساخت ناجا

  6. و ده‌ها نمونه‌ی کار موفق

1.      بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند

2.      اثرات کرونا بر صنعت امنیت

3.      سواستفاده شرکت های تکنولوژیک

4.      محافظت از کسب و کارهای کوچک و متوسط

5.      بزرگترین روندهای صنعت امنیت

6.      تست هارد دوربین مداربسته

7.      فناوری ابری در صنعت امنیت

8.      تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

  1. دوربین مداربسته دید در شب رنگی هایک ویژن

  2.  


:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

هایک‌ویژن به عنوان یکی از تولیدکنندگان دوربین‌های مدار بسته از فناوری جدیدی در دوربین‌هایش استفاده می‌کند که امکان ثبت تصاویر رنگی در حالت دید در شب را فراهم می‌کند. 

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هایک ویژن که سالیان سال است به‌عنوان پیشرو در زمینه تولید دوربین‌هایی با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و خلاق‌ترین کمپانی در تولید دوربین‌های مداربسته به شمار می‌رود این روزها با یک تکنولوژی جدید توانسته است دوباره خود را در بازار مطرح کند. تکنولوژی colorVu یا همان دید در شب رنگی به شما کمک می‌کند تا همه چیز را واقعی‌تر از آنچه که تصور می‌کنید ببینید.

تکنولوژی دید در شب رنگی آنجایی به کار می‌آید که در شب و در هنگام استفاده از دوربین‌های عادی تصاویر سیاه و سفید و مبهمی در روبروی ما قرار می‌گیرند که توانایی تشخیص بسیاری از موارد را برای ما دشوار خواهد کرد. تصاویری که به دلیل رنگ مشابه با پس‌زمینه قابلیت تشخیص را در مشاهده‌ی تصاویر از ما خواهد گرفت.

در بسیاری از موارد تصاویر با دید در شب رنگی می‌توانند کمک شایانی برای تشخیص جزئیات تصاویر در شب انجام دهد. این در حالی است که جزییات در تصاویر سیاه و سفید به خوبی نمایان نمی‌شوند.

تکنولوژی COLURVU یا دید در شب رنگی هایک ویژن چیست؟

تکنولوژی دید در شب رنگی هایک ویژن آنجایی به کار می‌آید که در شب و در هنگام استفاده از دوربین‌های عادی تصاویر سیاه و سفید و مبهمی در روبروی ما قرار می‌گیرند که توانایی تشخیص بسیاری از موارد را برای ما دشوار خواهد کرد. تصاویری که به دلیل رنگ مشابه با پس‌زمینه قابلیت تشخیص را در مشاهده‌ی تصاویر از ما خواهد گرفت.

در بسیاری از موارد تصاویر با دید در شب رنگی می‌توانند کمک شایانی را به ما برای تشخیص جزئیات تصاویر در شب انجام دهد. این در حالی است که جزییات در تصاویر سیاه و سفید به خوبی نمایان نمی‌شوند.

 

دوربین‌های کالر ویو هایک ویژن این قابلیت را دارند تا تا جزییات را در نور کم به ثبت رسانند. این قابلیت براساس دو ویژگی سخت‌افزاری این دوربین‌‌ها اتفاق می‌افتد. لنزهای پیشرفته و حسگرهای سطح با عملکرد بسیار بالای دستگاه. این دوربین‌ها جزییات را زمانی‌که شما به تصاویر بلا کیفیت بالا نیازمندید تضمین می‌کند.

مزایای کلیدی و عملکرد دوربین‌ها با دید در شب رنگی

  • ارائه دقیق از رنگ‌ها
  • عملکرد عالی در محیط هایی با نور کم
  • جزئیات بیشتر
  • عملکرد فوق‌العاده در نور کم
  • تعادل روشنایی تصاویر
  • دیافراگم فوق پیشرفته F1.0

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC از پرفروش‌ترین محصولات سری توربو HD کمپانی هایک ویژن است که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. تعداد پیکسل های افقی این دوربین ۱۹۲۰ پیکسل و عمودی ۱۰۸۰ پیکسل است. حاصل ضرب این دو عدد در هم کیفیت ۲ مگاپیکسل یا به اصطلاح (1080P) را تشکیل می‌دهد. ولتاژ ورودی این دوربین بین ۱۰ تا ۱۴ ولت است. دوربین مدل DS-2CE10DFT-PFC  جریان مصرفی برابر با ۱ یا ۲ آمپر از نوع جریان ثابت DC و مصرف برقی برابر با ماکسیمم ۴ وات را نیز دارد.

نحوه اتصال دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC به دستگاه DVR ازطریق کابل کواکسیال یا ترکیبی (RG59) به متراژ حداکثر ۳۰۰ متر و ازطریق فیش BNC است. دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC مجهز به قابلیت BLC (یکسان کردن تضاد نوری در محیط های روشن و تاریک) و قابلیت DWDR (جمع کردن نور زیاد به‌صورت دیجیتال) و DAY/NIGHT (تنظیم نور در شب و روز) است.

فاصله کانونی لنز دوربین مدل (DS-2CE10DFT-PFC (2.8 میلی‌متر است که زاویه دید برابر با ۱۰۶ درجه را تشکیل می‌دهد. تعداد LED های دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC  24 عدد است. دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-PFC دارای قابلیت دید در شب رنگی یا همان COLORVU با ۲۰ متر برد است. دوربین مدل DS-2CE10DFT-PFC همچنین از قابلیت DNR (کاهش نویز در شب) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC از پرفروش‌ترین محصولات سری توربو HD کمپانی هایک ویژن است که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. تعداد پیکسل های افقی این دوربین ۱۹۲۰ پیکسل و عمودی ۱۰۸۰ پیکسل است. حاصل ضرب این دو عدد در هم کیفیت ۲ مگاپیکسل یا به اصطلاح (1080P) را تشکیل می‌دهد. ولتاژ ورودی این دوربین بین ۱۰ تا ۱۴ ولت است.

دوربین مدل DS-2CE12DFT-FC  جریان مصرفی برابر با ۱ یا ۲ آمپر از نوع جریان ثابت DC و مصرف برقی برابر با ماکسیمم ۴ وات را نیز دارد . نحوه اتصال دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC به دستگاه DVR ازطریق کابل کواکسیال یا ترکیبی ( RG59 ) به متراژ حداکثر ۳۰۰ متر و ازطریق فیش BNC است. دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC مجهز به قابلیت BLC (یکسان کردن تضاد نوری در محیط های روشن و تاریک)، قابلیت DWDR (جمع کردن نور زیاد به‌صورت دیجیتال) و DAY/NIGHT (تنظیم نور در شب و روز) است. فاصله کانونی لنز دوربین مدل (DS-2CE12DFT-FC (2.8 میلی‌متر است که زاویه دید ۱۰۶ درجه را تشکیل می‌دهد که نقطه کور تصویر را به مقدار شدیدی کاهش داده و در تعداد دوربین مصرفی نیز به صرفه است.

تعداد LEDهای دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC  24 عدد است. دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE12DFT-FC دارای قابلیت دید در شب رنگی یا همان COLORVU با برد ۴۰ متر است. دوربین مدل DS-2CE12DFT-FC همچنین از قابلیت DNR (کاهش نویز در شب) نیز پشتیبانی می‌کند.

برد

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CD2T47G1-L از پرفروش‌ترین محصولات سری تحت شبکه کمپانی هایک ویژن است که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است. تعداد پیکسل های افقی این دوربین ۲۵۶۰ پیکسل و عمودی ۱۴۴۰ پیکسل است. حاصل ضرب این دو عدد در هم کیفیت ۴ مگاپیکسل را تشکیل می‌دهد. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که ولتاژ ورودی این دوربین بین ۱۰ تا ۱۴ ولت است.

1.      پهپاد حفاظتی

2.      حفاظت از مرز ها

3.      حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

4.      نکاتی درباره اکسس کنترل

5.      حفاظت پیرامونی در مدارس

6.      سیستم اعلام سرقت

7.      دوربین مداربسته خورشیدی

8.      دستگاه ذخیره سازی تصاویر در دوربین مداربسته

9.      حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی

10.  ضبط صدا در دوربین مداربسته

اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با پیشرفت و توسعه شبکه های کامپیوتری، دوربینهای مداربسته تغییرات زیادی کرده اند و امروزه شرکتها و سازمانهای بسیاری با استفاده از این دوربینها و از طریق اینترنت، به نظارت دفاتر خود در اقصی نقاط جهان می پردازند. اما به دلیل قیمت نسبتا بالای این تجهیزات، تا کنون کمتر در منازل استفاده می شدند. امسال سامسونگ با دوربینهای خانگی هوشمند خود با قابلیت مشاهده همزمان تصویر روی موبایلهای آندرویدی و آیفون وارد بازار رو به رشد سیستم های کنترل و حفاظت خانگی شده است.

علاوه بر امکان ارسال همزمان تصاویر با کیفیت (وضوح 640x480 و 30 فریم در ثانیه) به تلفن های همراه یا کامپیوترهای شخصی، این دوربین از ساده ترین روش تنظیم و راه اندازی نسبت به دوربینهای هم رده خود برخوردار است. کافی است ابتدا یک دکمه روی دوربین و بعد دکمه WPS روی روتر WiFi را فشار داد تا دوربین آماده کار شود.

با تنظیم یادآورهای صوتی و تصویری، این دوربین هرزمان که حسگرهای دوربین فعالیتی را ثبت کنند، به کاربر هشدار می دهند. دوربین مذکور را می توان روی دیوار نصب کرد یا روی قفسه یا میز کار قرار داد و طوری آن را تنظیم کرد که به محض شروع به کار دوربین توسط حسگرها، فیلم ضبط شده روی یک حساب شخصی یوتیوب آپلود شود. به لطف LEDهای نامرئی مادون قرمز، این دوربین در تاریکی قادر به ضبط تصاویر تا فاصله موثر 5.25 متر است.

با وجودی که این دوربین هوشمند رقبایی هم دارد اما قابلیت راه اندازی و تنظیم بی نهایت آسانش، آن را از دوربینهای هم رده خود مانند iZON، که البته فقط روی iPhone قابل استفاده است، متمایز می سازد.

دوربین هوشمند خانگی سامسونگ با قیمت 150 دلار آمریکا و از ماه مارس (فروردین 1391) در بازار عرضه خواهد شد.

در پایان، بد نیست به این آگهی عجیب سامسونگ در مورد این دوربین، نگاهی بیندازید.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین هایک ویژن
  3. دوربین مداربسته هایک ویژن
  4. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  5. هایک ویژن
  6. دوربین هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  9. هایک ویژن

دوربین هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 1920
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

سیستم های امنیتی تمامی زوایای مورد نظر را پوشش می دهند. به لطف استفاده از سیستم مدار بسته IP هایک ویژن ، شرکت توتال می تواند از قابلیت های هوشمند این سیستم استفاده کند . با توجه به استفاده از NVR های شرکت هایک ویژن حتی در مراکزی که از سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ نیز استفاده می کنند ، کاربران اتاق کنترل می توانند از راه دور تمامی موارد را پوشش داده تحت نظر داشته باشند. مشاهده تصاویر از راه دور به صورت آنلاین انجام می شود و هیچگونه تاخیری در تصاویر وجود نخواهد داشت.

به گفته آقای تویا استفاده از سیستم هوشمند هایک ویژن برای توتال باعث شده تا میزان آسیب پذیری ، سرقت و … به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. با استفاده از تصاویر با کیفیت دوربین مداربسته مورد استفاده در طول روز و شب ماموران امنیتی می توانند هرگونه رفتار مشکوکی را تشخیص داده و تحت نظر داشته باشند.

چشم های IP ، همیشه مراقب خواهند بود

سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن به اپراتورهای اتاق کنترل اجازه می دهد تا با استفاده از پروتکل های مختلف و از راه دور بر فعالیت کارگران و پرسنل توتال نظارت داشته باشند و با تصمیمات به موقع این فرایند را بهبود دهند.

مدیر بخش اجرایی توتال در این زمینه گفت: در شرکت توتال امنیت کارمندان و پرسنل ، از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است، ما با استفاده از سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته هایک ویژن به خوبی می توانیم سطح امنیت کارمندان و پرسنل خود را تحت نظر داشته باشیم و با فراهم کردن محیط کار ایمن تر ، سلامتی آنها را تضمین کنیم سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن مواردی که جان کارکنان ما هنگام کارکردن در خطر است را به ما نشان می دهد.

نگاه به آینده

جایگاه های خدمت رسانی توتال به لطف استفاده از سیستم های نظارت تصویری هایک ویژن سطح امنیت خود را به میزان زیادی افزایش داده اند و می توانند در مقابل اقدامات خرابکارانه ، سرقت و مواردی شبیه به این در مواقع ضروری اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید:  دوربین مداربسته tvt ، نصب دوربین مداربسته

سیستم های امنیتی هایک ویژن علاوه بر نمایش با کیفیت تصاویر زنده و ضبط شده به کاربران ، بصورت شبانه روزی ، تصویر برداری می کند و با استفاده از پروتکل های امن اطلاعات و تصاویر را انتقال می دهند از سوی دیگر سطح امنیت کارمندان تا حدود زیادی با استفاده از ویژگی PPE ( تجهیزات حفاظت شخصی ) در مراکز توتال بهبود پیدا کرده است.

هزینه نصب و راه اندازی مناسب و یکپارچه سازی سیستم مدار بسته با سایر سیستم های امنیتی یک مزیت ویژه و کارآمد در هایک ویژن به حساب می آید. ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان از ویژگی های منحصر به فرد این برند چینی قدرتمند به حساب می آید.

استفاده از سیستم های هوشمند هایک ویژن و محصولات سری هوش مصنوعی تحت عنوان توسعه آینده سیستم توسط شرکت توتال بررسی شده است و قرار است در فازهای جدید استفاده از این سری از دوربین های هایک ویژن نیز در مراکز توتال در دستور کار قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نامی است که این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود و شرکت‌ها  و استارت آپ‌های بزرگی در حال تغییر سیستم خود از اپلیکیشن مستقل به وب اپلیکیشن هستند.

حال شاید از خود بپرسید وب اپلیکیشن چه تفاوتی با اپلیکیشن مستقل موبایل دارد و چه مزایا و معایبی را در خود جای داده است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل بپردازیم.

تاریخچه وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب

بیاید نگاهی کوتاه به تاریخچه وب سایت بیندازیم و کم کم به سراغ وب اپلیکیشن که امروزه آن را با نام PWA می‌شناسیم برویم.

  • به نظر شما اجداد وب اپلیکیشن‌ها از چه تاریخی پا به دنیای اینترنت گذاشته‌اند؟ درست است، سال ۱۹۹۰ میلادی اسناد متنی در قالب صفحات استاتیک HTML بر پهنه اینترنت به وجود آمد.
  • پس از آن امکان قرار دادن تصاویر، ویدیو‌ها و فایل‌‌های صوتی در صفحات HTML فراهم شد اما ایراد اساسی که این صفحات داشتند، استاتیک بودن آن‌ها بود. در سال ۱۹۹۵ میلادی زبان برنامه نویسی با نام جاوا اسکریپت برای حل این مشکل به وجود آمد تا بتواند رنگ و رویی تازه به صفحات وب ببخشد. 
  • در سال ۲۰۰۵ صفحات وب با تغییر جهت از استاتیک به داینامیک و همراه با معرفی Ajax، شکل و رویی تازه به خود گرفتند و از این سال به بعد، زمینه‌ای برای ظهور وب‌سایت‌های واکنش گرا و وب اپلیکیشن‌ها در سبکی جدید شکل گرفت.
  • درست است که وب اپلیکیشن توانسته جایگاه خود را به خوبی در تاریخچه وب حفظ کند اما این کافی نبوده است و با به وجود آمدن فن‌آوری‌های مدرن نیاز بود تا این سیستم هم دستخوش تغییراتی باشد؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ “الکس راسل” و “فرانسیس برمن” به صورت رسمی PWA که مخفف Progressive Web Application است را معرفی کردند و شروع تازه وب اپلیکیشن یا برنامه‌های تحت وب امروزی را می‌توان از سال ۲۰۱۵ به بعد عنوان کرد.

به عبارت دیگر وب اپلیکیشن‌های امروزی تا جایی پیشرفت کرده‌اند که نمی‌توان تفاوتشان را با اپلیکیشن‌های مستقل چندان حس کرد. 

 

تا به این جا تاریخچه وب و سیر تکاملی آن را که به وب‌اپلیکیشن‌های امروزی منجر شده است دنبال کردیم، اما در ادامه بیشتر با وب‌اپلیکیشن با معنا و مفهوم امروزی یعنی PWA بیشتر آشنا خواهیم شد.

وب اپلیکیشن چیست؟

ترکیبی از اپلیکیشن‌های مستقل و وب سایت که بر روی مرورگر‌های تلفن همراه قابل اجرا است را وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA گویند.

بررسی وب اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌ تحت وب 

میلیون‌ها شغل از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و مطمئنا این مشاغل برای ارتباط با مشتری و مخاطب خود به پیش نیاز‌هایی وابسته هستند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان وب سایت دانست؛ اما رشد تکنولوژی و فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند در دنیا باعث شد که این پیش نیاز‌ها دستخوش تغییرات باشند به طوری که امروزه بسیاری از کاربران در سراسر دنیا با استفاده از موبایل اقدام به جستجو و خرید محصولات مورد نیاز خود می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ و با توجه به افزایش کاربران موبایل نسبت به دسکتاپ گروهی از توسعه دهندگان، وب اپلیکیشن‌های پیش رونده را به بازار معرفی کردند.

وب اپلیکیشن‌های پیش رونده ترکیبی از کدهای سمت سرور (مانند PHP و ASP) و کد‌های سمت کاربر (با کدهای JavaScript و HTML) هستند که اطلاعات را به سمت آن‌ها هدایت می‌کنند.

 
 
 
​​چگونه یک مصاحبه موفق در فرآیند طراحی محصول داشته باشیم؟

وب اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن‌های تحت وب معمولا از کد‌هایی مانند جاوا اسکریپت و PHP تشکیل شده‌اند و این زبان‌ها به طور کامل از مرورگر‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند.

کارکرد وب اپلیکیشن‌ها بدین صورت است که وب اپلیکیشن یک درخواست را به وب سرویس برای مدیریت کلاینت ارسال می‌کند، سپس سرور وظایف مربوطه را انجام می‌دهد. پس از آن پاسخ را در قالبی مشخص به سمت وب اپلیکیشن می‌فرستد. 

در اینجا می‌توانید به طور خلاصه زمان شروع تا پایان فرآیند وب اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید.

  • کاربر از طریق مرورگر یا اپلیکیشن تحت وب خود یک درخواست به سمت وب سرور می‌فرستد.
  • وب سرور درخواست را به سمت سرور مناسب وب اپلیکیشن انتقال می‌دهد.
  • سرور وب اپلیکیشن درخواست را پردازش می‌کند (این درخواست‌‌ها می‌توانند جستجو در پایگاه داده یا پردازش اطلاعات باشند) و پس از آن نتایج داده‌های درخواستی ایجاد می‌شوند.
  • سرور وب اپلیکیشن اطلاعات خواسته شده یا پردازش شده را به سمت وب سرور ارسال می‌کند.
  • وب سرور در نهایت اطلاعات درخواستی را به سمت مرورگر کاربر ارسال می‌کند تا در صفحه نشان داده شود.

 

 

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


به دنبال طراحی اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن هستید؟

در استودیو طراحی نارون ما به صورت تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن کار می‌کنیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان طراحی اپلیکیشن 
 

مزایای استفاده از وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب چیست؟

حال که از عملکرد وب اپلیکیشن‌ها آگاه شدیم بد نیست نگاهی به مزایای این سیستم نسبت به اپلیکیشن‌های مستقل بیاندازیم.
  • اپلیکیشن‌های تحت وب بدون در نظر گرفتن سیستم عامل بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا هستند. با این وجود دیگر تفاوتی ندارد که کاربر اندروید یا iOS باشید، شما بدون نیاز به اپ استور‌ها و تحریم‌های مختلف می‌توانید وب اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب و استفاده کنید.
  • همه کاربران می‌توانند به نسخه‌ای مشابه دسترسی داشته باشند و تقریبا تمامی مشکلاتِ سازگاری با دستگاه‌های هوشمند از بین خواهد رفت.
  • دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن نخواهد بود، بنابراین محدودیت حافظه موبایل یا تبلت از بین خواهد رفت.
  • هزینه‌ها برای صاحبان کسب و کار و کاربران کاهش می‌یابد زیرا پشتیبانی و نگه‌داری در سمت کسب و کار کمتر شده است.
  • کاربران برای اجرای اپلیکیشن دیگر نیاز به داشتن دستگاه‌ها با قدرت پردازش بالا و همچنین سیستم‌عامل‌های خاص نیستند. 
  • کاربر همیشه در حال استفاده از نسخه آخر اپلیکیشن خواهد بود.

نتیجه گیری 

افزایش استفاده از اینترنت در میان مردم و شرکت‌ها باعث شده مشاغل و کسب و کار‌های مختلف به صورت مستقیم تحت تاثیر آن قرار گیرند؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها در حال تغییر اپلیکیشن‌های خود از مدل‌ سنتی به ابری هستند.

علاوه بر این وب اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند در کنار عملکرد موفق خود، هزینه‌ها را در سمت کارفرما و کسب و کار کمتر کنند.

وب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، مایکروسافت ورد، دراپ باکس و … عملکردی مشابه نسخه دسکتاپ به کاربران ارائه می‌دهند و در عین حال بر روی تمامی مرورگر‌ها و سیستم عامل‌ها در دسترس هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

 شرکت هایک ویژن دستورالعمل جدید ارتقای امنیت سایبری را برای محصولات ضبط تصویر خود منتشر کرد. این دستورات شامل اقداماتی است که کاربران باید انجام دهند تا سیستم های مدار بسته آنها هک نشود و از هر گونه سرقت اطلاعات آنها در امان باشد.

افزایش امنیت سایبری NVR هایک ویژن

امروزه حملات سایبری تبدیل به یک تهدید جدی شده است که کاربران سیستم های امنیتی را نگران کرده است هایک ویژن به صورت پیش فرض بسیاری از ویژگی های امنیت سایبری را در محصولات خود رعایت کرده است و به این ترتیب یک دیواره امنیتی در مقابل هکر ها ایجاد کرده است. در ادامه تنظیماتی که کاربران باید بر روی سیستم های ضبط هایک ویژن تنظیم کنند را می توانید بخوانید.

 

NVR  های حرفه ای هایک ویژن دارای دو پورت شبکه هستند و کاربران می توانند از یک پورت بصورت محلی استفاده کرده و پورت دیگر را برای ارتباط با بستر WAN و انتقال تصویر روی اینترنت استفاده کنند. دو پورت شبکه از یکدیگر مجزا هستند و به این وسیله کاربران خیالشان بابت هک و سرقت اطلاعات و تصاویر مهم دوربین های مدار بسته آسوده می شود.

  • پسورد قدرتمند

پسورد مناسب یکی از مهمترین موارد پیشگیری از اقدامات نفوذ به NVR اختصاص هایک ویژن می باشد. اما چگونه می توانیم یک پسورد قدرتمند انتخاب کنیم؟ برای این کار دو قانون کلی وجود دارد که باید رعایت شود:

  1. تعداد حرفهای انتخابی برای پسورد باید بین ۸ تا ۱۶ حرف باشد.
  2. استفاده از حروف لاتین بزرگ و کوچک، اعداد، نشانه یا پسورد های چند قسمتی بصورت ترکیبی.

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب پسورد قدرتمند رعایت کنیم استفاده از یک جمله برای رمز گذاری است، این موضوع را با ذکر مثال توضیح می دهیم و در خلال آن چند قاعده دیگر را بیان می کنیم. پسورد ما می تواند از جمله  ” My flight to New York will leave at three in the afternoon! “اقتباس شود. به موارد زیر توجه نمایید.

  • در پسورد انتخابی حتما عدد وجود داشته باشد.
  • تنها از حرف اول کلمات استفاده کنیم.
  • ترتیب کلمات حتما رعایت شود.
  • از اعداد به جای کلمات استفاده کنید به عنوان مثال به جای ” to” از عدد ۲ و بجای کلمه ” for” از عدد ۴ استفاده کنید.
  • از حروف نقطه دار استفاده کنید حروفی مانند i و j …
  • انتهای جمله می توانید از نقطه، علامت سوال، علامت تعجب یا سایر علائم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مداربسته ، دوربین مداربسته تی وی تی

حال با در نظر گرفتن موارد بالا پسوردی قدرتمندی که می توانیم در نظر بگیریم ” MftNYwla3ita! “می باشد.

  • چه مواردی را نباید در انتخاب پسورد مناسب انجام دهیم؟

  • از حروف یا عدد های پشت سر هم استفاده نکنید. به عنوان مثال “۱۲۳۴” یا “cdef”.
  • هرگز به مرورگر یا کامپیوتر اجازه ندهید تا رمز انتخابی را ذخیره کند.
  • هیچوقت پسورد خود را برای کسی ایمیل نکنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا شما می توانید NVR یا DVR خود را فعال کرده و از آن استفاده کنید چرا که نفوذ به آن از طریق پسورد تقریبا غیر ممکن می شود.

  • استفاده از راهنما یا سوال امنیتی برای ریست کردن پسورد NVR یا DVR

پس از فعال شدن NVR یا DVR هایک ویژن، کاربر باید فایل راهنمای مربوط به ریست کردن پسورد این دستگاه ها را از مرکز کنترل دریافت کند. علاوه بر این کاربر می تواند با تنظیم کردن سوال امنیتی و پاسخ به این سوال ریست کردن دستگاه ضبط را مدیریت کند.

  • افزایش امنیت سایبری محصولات هایک ویژن
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف

در NVR های هایک ویژن سه سطح دسترسی مجزای ادمین، اپراتور و کاربر قابل تعریف است. توصیه هایک ویژن انتخاب یک رمز مناسب ترکیبی از حرف، عدد و علامت های مختلف است تا امکان دستیابی هکر ها و افراد سودجو به سیستم NVR محدود شود. ادمین سیستم باید بصورت مداوم سایر سطوح را کنترل کند و در صورتی که مدت زمان زیادی وارد سیستم نشده اند یا از آن استفاده نکرده اند آن کاربر را از سیستم حذف کند. از سوی دیگر ادمین قابلیت مدیریت سطح دسترسی سایر کاربران شامل اپراتور و کاربر را دارد و می تواند با محدود کردن آنها اقدامات امنیتی بهتری را انجام دهد.

  • گزارش های سیستم ( System Logs )

کلیه فعالیت ها، آلارم ها، تغییرات و اطلاعات NVR هایک ویژن در قسمت گزارش های آن قابل مشاهده و در دسترس می باشد و کاربران همواره می توانند آنها را مشاهده کنند و در صورت ورود غیر مجاز در هر ساعتی و به هر قسمتی سریعا ورود کرده و مشکل را برطرف نمایند.

  • پورت و پروتکل

جهت کاهش خطر نفوذ و هک NVR دوربین مدار بسته تنها پورت های خاصی از NVR باز گذاشته می شود که کاربران سیستم از این پورت ها و سرویس های قابل ارائه بر روی آنها استفاده کنند.

در قسمت قبل برخی از راه حل های حفظ امنیت سایبری هایک ویژن را برای شما بیان کردیم، راهکارهایی مانند تنظیم پسورد قدرتمند تر ، تنظیم راهنما و سوال امنیتی مناسب برای NVR و … در این قسمت قصد داریم ادامه این راه حل ها را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

  • پروتکل SNMP

کاربران می توانند با استفاده از پورت SNMP از وضعیت و اطلاعات پارامترهای مختلف دستگاه اطلاع پیدا کنند در صورتی که از SNMP استفاده نمی کنید حتما SNMP را خاموش کنید.

 

  • پروتکل UPnP

پروتکل UPnP مخفف Universal Plug and Play ، این پروتکل در واقع مجوز شناسایی تجهیزات شبکه دیگر روی شبکه و دسترسی آنها را به NVR می دهد و دوربین مداربسته ها می توانند به راحتی پس از نصب توسط NVR شناسایی شوند. کاربران می توانند از UPnP برای ارتباط فوری دستگاه به شبکه اینترنت یا روتر بدون پورت مپینگ استفاده کنند. این پروتکل به صورت پیش فرض بسته است پس در صورتی که از این پروتکل استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.

  • انتقال پورت ( Port Forwarding )

پورت فورواردینگ یا انتقال پورت روی NVR زمانی استفاده می شود که کاربران بخواهند تصاویر NVR را روی بستر اینترنت منتقل کنند. جهت انتقال تصاویر روی بستر اینترنت ما می توانیم با رعایت اصول امنیتی زیر کنترل امنیتی بیشتری در مقابل حمله های سایبری هکر ها داشته باشیم.

  • بستن تمام پورت های ممکن NVR، که امکان نفوذ غیر مجاز به سیستم از طریق اینترنت از طریق آنها وجود دارد. در واقع ما تنها زمانی که به انتقال تصویر نیاز داریم انتقال پورت را فعال می کنیم.
  • قبل از انتقال پورت مطمئن شوید که پسورد کلیه حساب ها از لحاظ امنیتی به خوبی تنظیم شده است. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • از پورت های عمومی برای انتقال پورت استفاده نکنید و سعی کنید از پورت های خاص و سفارشی برای این کار بهره بگیرید. به عنوان مثال پورت ۸۰ معمولا در HTTP استفاده می شود. این پورت به عنوان یک پورت سفارشی در انتقال سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Hik-Connect

سرویس P2P ابر هایک ویژن زمینه انتقال تصویر NVR روی نرم افزار تلفن همراه و یا صفحه اینترنتی را فراهم می نماید. زمانی که شما این قابلیت را در NVR فعال می کنید می توانید از راه دور به تصاویر آن دسترسی داشته باشید. تکنولوژی هوشمند هایک ویژن تصاویر ویدویی را کد گذاری کرده و روی بستر اینترنت ارسال می کند و کاربران جهت مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده NVR نیاز به کد فعال سازی دارند. پیشنهاد ما این است که در صورتی که از این امکان استفاده نمی کنید تیک مربوط به فعالسازی Hik-Connect را بردارید.

  • به روز رسانی نرم افزار  NVR

همواره به خاطر داشته باشید که سیستم ضبط شامل DVR یا NVR هایک ویژن را با آخرین نسخه نرم افزارشان آپدیت کنید تا بدین وسیله سیستم امن تری را داشته باشید چرا که در نرم افزار های به روز رسانی شده ایراداتی مانند راههای نفوذ هکر ها بسته شده است.

  • استفاده از پروتکل امن HTTPS

جهت رعایت بیشتر اصول امنیتی پیشنهاد می کنیم پروتکل HTTPS را روی NVR هایک ویژن فعال کنید تا از حملات سایبری که در این زمینه می تواند گریبانگیر شما شود پیشگیری نمایید. این امکان از راه دور و توسط نرم افزار IVMS انجام می شود.

با توجه به پیشرفت سامانه دوربین مدار بسته و ارائه دوربین ها هوشمند که از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته استفاده می کنند نگرانی مشتریان در مورد حملات سایبری و هکر ها نیز افزایش می یابد از این رو احتمال هک تصاویر دوربین های مدار بسته بسیار نگران کننده است در این میان رعایت اصول ابتدایی و گاها تخصصی می تواند راه را برای این افراد سودجو ببندد و خیال کاربران را از این بابت تا حدودی راحت کند.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سازمان ها در طول سال 1399 تقریباً در هر بخش تجاری با چالش های پیش بینی نشده ای روبرو بوده اند – و این چالش ها همچنان در سال 1400 ادامه دارند. می توان چنین گفت که اکثر مشاغل در  طول همه گیری کرونا در حالت دفاعی قرار گرفتند و مجبور هستند که نسبت به تغییر نیروی کار و شرایط اقتصادی واکنش نشان دهند، با این حال ، COVID-19 می تواند یک کاتالیزور برای تسریع در برنامه های بلندمدت فناوری و دیجیتالی شدن سازمان ها به حساب می آید.

اکنون این امر به تصمیم گیرندگان این فرصت را می دهد تا برای کاهش خطرات موجود و پس از همه گیری، رویکردی فعال داشته باشند. این راه حل های بلند مدت فناوری می تواند برای دنیای جدید سیاست های فاصله اجتماعی و ماسک صورت مورد استفاده قرار گیرد و برای تمرکز فردا بر بهره وری و بهینه سازی کسب و کار به طور انعطاف پذیر استفاده شود.

برای بسیاری ، این تأکید بر بهینه سازی نه تنها با تأثیرات اقتصادی ناشی از همه گیری ، بلکه با رشد و ظرافت و بلوغ فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)  افزایش می یابد.  COVID-19 برای برخی منجر به تسریع برنامه های دیجیتال سازی سازمانی شده است و به همین منظور کویید 19 یک کاتالیزور در جهت حرکت به سمت فناوری های نوین به حساب می آید.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همراه با قابلیت های پیشرفته بینایی رایانه امروزی، دوربین های هوشمندی را تولید کرده اند که سازمان ها را قادر ساخته است تا با سهولت بیشتری از الزامات ایمنی و بهداشتی مطابقت داشته باشند. دوربین های هوشمند مجهز به برنامه های تجزیه و تحلیل ویدیوی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی همچنین می توانند در موارد مختلفی که برنامه های امنیتی سنتی را در نظر می گیرند و همچنین استفاده های بهینه سازی تجاری یا عملیاتی – همه روی یک دوربین ، مورد استفاده قرار گیرند.

بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت معتقدند، همانطور که برنامه های کاربردی برای تجزیه و تحلیل ویدیو بیشتر و بیشتر جریان پیدا می کنند، سال 1400 یک سال برای کشف زمینه های جدید استفاده از دوربین های مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود.

بهینه سازی گردش کار تولید و کیفیت محصول در کشاورزی

فن آوری های نظارتی  با ارائه یک راه حل مقرون به صرفه برای نظارت بر محصولات، دارایی های تجاری و بهینه سازی فرایندهای تولید، به صنایعی مانند کشاورزی کمک می کنند تا میزان بهره وری تولید خود را افزایش دهند. از آنجا که بسیاری از بخش های کشاورزی به دنبال یافتن فناوری های جدید برای کمک به کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش فشارهای زیست محیطی در کشاورزی مدرن هستند، نظارت هوشمند می تواند به عنوان یک کمک بسیار مفید در این بخش به کار گرفته شود. برخی از سازمان های کشاورزی خاص در حال حاضر راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای نظارت بر محصولات برای اوج طراوت تولید به منظور کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصول به کار گرفته اند و از این طریق موفقیت هایی نیز در جهت افزایش میزان تولیدات و همچنین بهبود کیفیت زیست محیطی تولید کشاوری کسب کرده اند.

برای کاربرانی که با تهدیدات محیطی مانند کپک ، انگل یا حشرات دیگر روبرو هستند، نظارت هوشمندانه می تواند در شناسایی سریع این آفات کمک کرده و قبل از وقوع آسیب به پرسنل اطلاع دهد. آنها همچنین می توانند مقدار زیادی از دام ها را در مزارع رصد کنند تا از ایمنی آنها در مقابل حیوانات درنده ها اطمینان حاصل کنند یا اینکه در مواقع اضطراری حیوانات آسیب دیده را نجات دهند.

استفاده از نظارت تصویری در محیط در حال رشد و همچنین در امتداد زنجیره تامین نیز می تواند برای تولیدات کشاورزی در مقیاس بزرگ ارزشمند باشد. برنامه های کاربردی می توانند موجودی را در زمان واقعی ردیابی و مدیریت کنند، دانش در مورد اقلام با تقاضای بالا را بهبود بخشند و امکان برنامه ریزی بهتر برای زنجیره تأمین را فراهم کنند و در نهایت از این طریق باعث کاهش بیشتر فساد احتمالی شود.

نظارت کارآمد در ساخت و تدارکات

در یک سال اخیر و با فراگیر شدن بیماری کوویید 19 چالش های جدیدی در صنعت حمل و نقل و تدارکات بوجود آمده است و در اثر نیاز شدید به حمل و نقل کالا، این صنعت رشد جهانی را تجربه کرده است. در حالی که الزامات امنیتی و عملیاتی در حال تغییر هستند، نظارت هوشمند روشی کاملاً جدید برای نظارت و کنترل جنبه فیزیکی تدارکات ارائه می دهد.

برای مثال تجزیه و تحلیل ویدئویی می تواند به ارائه دهندگان خدمات لجستیک در ارائه موفقیت آمیز محصول صحیح به مکان مناسب و مشتری خود کمک کند. همه ما می دانیم که به طور معمول زنجیره تأمین نیاز به امنیت و کارآیی بالایی دارد. آخرین فناوری دوربین و الگوریتم های نرم افزاری هوشمند می توانند تصاویر را مستقیماً روی دوربین تجزیه و تحلیل کنند – تشخیص بسته آسیب دیده در حوض بارگیری قبل از اینکه روی کامیون برای تحویل بارگیری شود.

هنگامی که محموله ها وارد می شوند ، دوربین های هوشمند همچنین می توانند درایورهای خالی بارگیری را که برای تخلیه در دسترس است به رانندگان هشدار دهند یا از کارکنان تاسیسات در مورد انسداد احتمالی یا خطرات احتمالی برای وسایل نقلیه ورودی و خروجی که می توانند برنامه های تحویل برنامه ریزی شده را به لحظه ای به تعویق اندازند ، آگاه کنند.

برای نظارت و تشخیص وسایل نقلیه خاص ، بینایی رایانه ای همراه با تجزیه و تحلیل ویدئو ، دوربین های امنیتی را قادر می سازد اقدامات کنترل دسترسی را با تشخیص پلاک ساده کنند. دوربین های هوشمند مجهز به این فناوری می توانند کامیون های ورودی و خروجی را شناسایی کنند – اطمینان حاصل شود که فقط وسایل نقلیه مجاز به نقاط انتقال یا انبارها دسترسی دارند.

 

بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند   بیشتر بخوانید:  پشتیبانی هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     دوربین مداربسته تی وی تی   خرید دوربین مداربسته

بهبود اقدامات ایمنی نظارتی در محیط های صنعتی

برای اطمینان از انطباق با اقدامات ایمنی سازمانی یا نظارتی در محیط های صنعتی می توان از نظارت هوشمند و برنامه های مجهز به هوش مصنوعی استفاده کرد. برنامه های تشخیص اشیا می توانند تشخیص دهند که کارمندان از تجهیزات ایمنی مناسب مانند پوشش صورت، کلاه های سخت یا کمربندهای محافظت در مقابل سقوط در حین انجام کار استفاده می کنند یا خیر. دوربین های مجهز به تشخیص رفتار، همانند جلوگیری از سرقت می توانند به تشخیص خودکار حوادث غیر مترقبه در مراحل اولیه کمک کنند. به عنوان مثال، اگر کارگری به زمین بیفتد یا در اثر سقوط جسمی مورد اصابت قرار گیرد، سیستم این عمل را غیرعادی تشخیص داده و بلافاصله گزارش می دهد.

همچنین توانایی استفاده از این فناوری برای نگهداری پیشگیرانه حیاتی در ماشین آلات و سازه ها نیز وجود دارد. یک دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی می تواند خطرات احتمالی ایمنی را شناسایی کند. برای مثال دوربین ها و سیستم های نظارتی هوشمند می توانند کابل شل شده و خطرات احتمالی سیم کشی یا حتی نقص در مواد اولیه را تشخیص دهند. سایر تغییرات ظریف تر، مانند تغییرات ساختاری تدریجی / ترک یا افزایش ارتعاشات – تغییراتی که کشف آنها برای چشم انسان ماه ها یا سالها به طول می انجامد – توسط دوربین های هوشمند آموزش دیده برای شناسایی اولین علائم خرابی مکانیکی که به طور بالقوه می تواند یک جسم باشد، قابل تشخیص است.

شناسایی زود هنگام آتش و دود یکی دیگر از موارد استفاده از دوربین های مداربسته مجهز به هوش مصنوعی است که تصمیم گیرندگان صنعتی می توانند ارزش پیدا کنند. نصب دزدگیرهای متداول معمولاً در ساختمانها یا فضاهای بیرونی دشوار است و به نگهداری زیادی نیاز دارند. دوربین های امنیتی هوشمند می توانند در مناطق دشوار یا صعب العبور مستقر شوند. هنگامی که به برنامه های کاربردی تشخیص آتش مجهز باشند، می توانند خیلی زودتر از یک زنگ هشدار آتش سوزی هشدار دهنده را تحریک کنند – و همچنین با تمایز بین دود ، مه یا سایر اشیا که باعث هشدارهای کاذب می شوند ، هشدارهای دروغین را کاهش می دهند.

با دیجیتالی کردن محیط های آنالوگ (چه یک ردیاب دود و چه یک فشار سنج آنالوگ) تصمیم گیرندگان به انبوهی از داده ها برای تجزیه و تحلیل دسترسی خواهند داشت که به آنها امکان می دهد فرآیندهای بسیار فنی را در مراحل مختلف تولید بهینه کنند  و همچنین اطمینان از ایمنی کارکنان و امنیت دارایی ها و منابع صنعتی را تضمین می کنند.

منتظر آینده نظارت هوشمندانه هستیم

با ظهور اتوماسیون در بازارهای مختلف، از سیستم های قفسه بندی هوشمند در انبارها گرفته تا کامیون های خودران ، تشخیص اشیا برای تهدیدهای امنیتی و استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بر محصولات کشاورزی و دام ، تقاضای کلی برای دید کامپیوتر و تجزیه و تحلیل ویدئویی به رشد خود ادامه خواهد داد. به همین دلیل اکنون بهترین زمان تصمیم گیری در تعدادی از صنایع برای بررسی زیرساخت های فعلی آنها و تعیین اینکه آیا آنها آماده سرمایه گذاری در یک راه حل پایدار، چند منظوره و بلند مدت برای امنیت و بهینه سازی تجارت هستند یا خیر.



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

همشهری آنلاین: اپلیکیشن (Application) نوعی نرم‌افزار کامپیوتری است که برای استفاده کاربر نهایی (End-User) طراحی می‌شود.

اپلیکیشن

اکثر نرم‌افزارهایی که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم شامل این تعریف می‌شوند و تنها نرم‌افزارهای سیستم نظیر سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

برای مثال نرم‌افزار اکسل، وورد، فتوشاپ، گوگل کروم، فایرفاکس و یا بازی‌های کامپیوتری همگی اپلیکیشن هستند.

این روزها که بازار تبلت و گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل داغ است حتماً این لغت زیاد به گوشتان خورده‌است.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

کامپیوترهای تبلت و گوشی‌های هوشمند هم مانند هر کامپیوتری دارای نرم‌افزارهای مختلف هستند. در بازار نرم‌افزارهای دستگاه‌های قابل حمل لغت "اپلیکیشن" یا به اختصار App بیشتر از لغت "نرم‌افزار" جا افتاده‌است و این لغت دقیقاً همان معنی "نرم‌افزار کاربردی" می‌دهد.

کاربران آن دسته از محصولات شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل iOS هستند، می‌توانند از سرویس App Store شرکت اپل برای دانلود اپلیکیشن برروی دستگاه خود استفاده کنند. در App Store اپل چند صد هزار اپلیکیشن برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ وجود دارد.

گوگل، نوکیا و مایکروسافت نیز سرویس‌های مشابهی برای فروش اپلیکیشن به کاربران دستگاه‌های قابل حمل خود ارائه می‌دهند.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در نتیجه همه گیری COVID-19 ، جمعیت کمتری برای رویدادهای اجتماعی در خارج از منزل دور هم جمع می شوند. با این وجود ، دیر یا زود ، حوادث شلوغ و خطر آسیب یا مرگ در اثر حملات وسایل نقلیه ، دوباره افزایش خواهد یافت و در نتیجه در مدیریت شهرها باید آمادگی لازم در جهت شرایط ازدحام جمعیت در دوران بعد از ریشه کن شدن کرونا ایجاد شود.

 

برای مثال تهدیدات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه هنوز هم وجود دارد اگرچه  برخوردهای وسایل نقلیه در جاده ها کمتر شده و به طور کلی ترافیک در سطح پایینی قرار گرفته است. آماده سازی برای چنین مواردی همچنان در اولویت بالایی قرار دارد و نهادها به دنبال اتخاذ موضع پیشگیرانه برای جلوگیری از وقایع مهم قبل از وقوع هستند.

موانع امنیتی خودرو

حتی در میان بیماری همه گیر ، تولیدکنندگان موانع وسیله نقلیه تأثیر عمده ای بر فروش آنها ندیده اند. نیمی از نبرد با متجاوزانی که مرتکب حمله خودرو شده اند، از قبل برنامه ریزی شده است.

بر اساس آمارهای فروش تقاضا برای موانع امنیتی خودرو خیلی تغییر نکرده است – مشتریان در حال آماده شدن برای آینده هستند که جمعیت دوباره حضور خواهند داشت و احتمالاً بیشتر از هر زمان دیگری است. بسیاری از شوراها از زمان خرابی برای نصب یا ارتقا  امنیت در اطراف شهرها و مراکز شهر استفاده می کنند که امیدوار کننده است. ساختارهای فیزیکی مانند تیرهای بولارد و موانع می توانند مانع ورود وسیله نقلیه به یک منطقه پرتردد شوند. مکانهای موقت می توانند موانع قابل حمل را به کار گیرند.

سیستم های کاملاً خودکار

سیستم های خودکار اولین اقدام هوشمندانه سطح امنیتی مورد نیاز برای یک مکان خاص است. گاراژ پارکینگ برای سفارت خارجی یا دادگستری ها و دیگر اماکن حساس حکومتی به اقدامات امنیتی جدی تری نسبت به پارکینگ های یک مرکز خرید نیاز دارد. عوامل اصلی دیگری که باید در نظر گرفته شود شامل دفعات ورود و خروج وسایل نقلیه است همچنین باید بررسی شود که آیا نیاز است که بازرسی از وسایل نقلیه انجام  شود یا یک سیستم کاملاً خودکار در ورودی  ها باید وجود داشته باشد.

چالش اساسی هنگام محافظت از مردم در برابر حملات وسایل نقلیه این است كه اطمینان حاصل شود كه مردم از امنیت برخوردار هستند ، اما نسبت به خطرات بیش از حد احساس نگرانی یا آگاهی نمی كنند. مردم باید احساس محافظت کنند و بتوانند آزادانه حرکت کنند. برای مثال از نظر کارشناسان امنیتی در محیط های باز شهری اقدامات احتیاط آمیز مانند استفاده از بولارد یک انتخاب ایده آل است زیرا این وسیله جریان عابر پیاده را محدود نمی کند اما در مورد حمله وسیله نقلیه خصمانه بسیار موثر است.

 

جرقه حمله های آینده

در چند سال اخیر استفاده از وسایل نقلیه به عنوان ابزار تخریب یکی از مهمترین نگرانی های متخصصان امنیتی شده است.

همچنین رویدادها و اماکن ورزشی نیاز به محافظت بیشتری دارند زیرا به دلیل ازدحام جمعیت به احتمال زیاد هدف قرار می گیرند. از سوی دیگر در کشور ما مکان های عبادت متأسفانه هدف دیگری است که باید از آن محافظت بیشتری شود.

همانطور که اشاره کردیم در چند سال گذشته استفاده از وسایل نقلیه به عنوان ابزار تخریب یکی از مهمترین نگرانی های متخصصان امنیتی شده است. این تاکتیک بدون توجه به ایدئولوژی محبوب شده و به ویژه در صورت دسترسی به خودروها نگران کننده است. در بسیاری از مکان ها ، افراد برای اجاره کامیون فقط به گواهینامه رانندگی معتبر احتیاج دارند. اخبار مربوط به یک حمله خاص افراد دیگر را ترغیب می کند یا به همان شکل خشونت ادامه می دهند. متأسفانه ، این یک حلقه بازخورد ایجاد می کند زیرا گزارش های بیشتری به دنبال این فجایع منتشر می شود ، و به طور بالقوه باعث حملات بعدی می شود.

بیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

راه حل های امنیتی مستقیم

در مورد حملاتی که به وسیله خودرو صورت می گیرد ، راه حل های امنیتی ساده ای برای محافظت از مراجعان وجود دارد. برای مثال شرکت دلتا  بیش از 100 طرح و محصول را ارائه می دهد که  تأکید همه این طرح ها بر موانعی است که باعث توقف و نابودی وسایل نقلیه در حین تهاجم می شود. موانع دلتا دارای درجه خرابی از PU50 تا K54 است و شامل سیستم های کنترل پیچیده ای هستند که بهینه سازی سفارشی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که سیستم های کنترلی از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری محافظت برخوردارند.

علاوه بر این ، سیستم منحصر به فرد Linebacker PNR این شرکت یک حصار برای سقوط کابل است که در یک محفظه چوبی و حصار ریلی محصور شده است؛ یک مانع امنیتی کاملاً محرمانه و در عین حال بسیار موثر با ظاهر جذاب..  تسهیلاتی که در دسترس روزمره کارمندان و غیرنظامیان قرار دارد و  برای خنثی کردن تهدیدات تروریستی نصب شده اند.

بگذارید یک مثال ملموس در استفاده از این راهکارهای امنیتی ضد تروریستی داشته باشیم. راه حل ها شامل موانع گوه ، تیر  و دروازه های کشویی با  قابلیت اطمینان عالی همراه با رتبه بندی برای احتمال تصادفات است. نمایشگاه ها و جشنواره های محلی ، موکب ها ، همایش ها ، ورزش گاه ها و سایت های واکسیناسیون از موانع قابل حمل استفاده می کنند که می توانند در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه با هم جمع شده و نصب شوند. در چنین شرایطی امتیازات تصادف تا M50 را به این مکان ها تعلق می گیرد شامل موانع خودکار و  بولد های غیرفعال می شوند. همچنین می توان این سیستم ها را به یک منبع محلی 120 ولت متصل کرد و یک راه حل قابل حمل ارائه کرد که با فشار دادن یک دکمه امکان عبور و مرور خودرو را فراهم می کند.

 

حملات ناشی از وسیله نقلیه

از نگاه کارشناسانه هر دو موانع موقت و دائمی در مقابله با حملات ناشی از وسایل نقلیه بسیار مثر هستند. موانع موقت را می توان به سرعت بکار برد و با عبور از تهدید (مثلاً رویدادی مانند ماراتن لندن ، که جمعیت زیادی در آن جمع می شوند) موانع موقت را جمع آوری کرد ، این در حالی است که از اقدامات دائمی برای سایت هایی که همیشه هدف پر خطر هستند استفاده می شود.

بعد  از اجرای اقدامات موقت امنیتی ، می توان بلافاصله پس از ارزیابی خطر ، احتمال حملات ناشی از وسیله نقلیه را به عنوان تهدیدی برای یك سایت و یا یک مکان خاص مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. ایجاد موانع موقت می توانند به شناسایی موقعیت ایده آل در جهت اجرا و نصب موانع دائمی کمک کنند.

 

محصولات کنترل دسترسی

این گواهینامه خطرات بیمه را برای سازمانهایی که محصولات کنترل دسترسی مجاز وسایل نقلیه دلتا را برای محافظت در برابر تروریستها و رانندگان اشتباه استفاده می کنند ، به حداقل می رساند. کلیه محصولات دارای گواهینامه بازگشتی به سال 1984 تحت پوشش هستند و اکنون مجاز به حمل علامت تعیین شده SAFETY Act هستند. با به حداقل رساندن خطرات بیمه در استفاده از سیستم های مجاز دسترسی به وسایل نقلیه دلتا ، این گواهینامه به شما این امکان را می دهد که مشتریان احساس راحتی و اطمینان کامل از وزارت امنیت داخلی داشته باشند.

هنگامی که طراحان موانع یا موانع غیرمجاز را انتخاب می کنند ، یک کمبود برنامه ریزی معمول رخ می دهد. تجهیزات دارای گواهینامه آزمایش شده و ثابت شده است که در شرایط شدید کار می کنند ، بنابراین به برنامه ریزان اطمینان می دهند که به آن اعتماد می کنند. هیچ منطقه ای برای آزمایش انتخاب مانع وسیله نقلیه مهمتر از آزمایش نیست. بدون آزمایش کافی ، هیچ تضمینی وجود ندارد که مانع در برابر تهدید مقاومت کند.

یک تصور غلط رایج در بین عموم مردم این است که “موانع” نازیبا هستند ، اما این اغلب از ظاهر موانع موقتی است که قبل از تصمیم گیری در مورد اقدامات دائمی برای اهداف آزمایش نصب شده اند. موانع موقت غالباً ردپای بزرگی دارند زیرا هیچ پایه و اساسی ندارند و می توانند کاملاً سرزده باشند. در واقع بسیاری از راه حل های دائمی محرمانه و جذاب مانند مسدود کننده های جاده و ستون های افزایش دهنده فولاد ضد زنگ وجود دارد که امکان کنترل انعطاف پذیر ورود و امنیت را فراهم می کند و می تواند به سرعت فعال شود

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته  



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()